Utenfor topp 4 ???

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Topic author
Deleted User 345

Leser nok en gang at forspranget opp til topp 4 blir større og større. For noe vås å lese. Går ikke ann å lese en nettavis nå lenger uten å lese dumme ting ang tabeller og plasseringer med United og topp 4 topp 6 osv osv . Høres uten som noe helt sensasjonelt. Våkne opp da. her snakker man om ett langt under middels lag som ikke henger med i toppen, neeeei sååå rart. bør vel heller ha fokuset på å ikke rykke ned, for vi er nok nærmere der en noe som ligner ett topplag. Har sett en del kamper fra de andre lagene, helt ærlig så er det vel bare Watford og Norwich som har spilt dårligere, og da er det en plass igjen som skal ned. den frykter jeg..
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Greit at stallen vår ikke er god nok for topp 4 per dags dato og at vi etter all sannsynlighet blir å havne utenfor topp 4, men å snakke om nedrykk blir bare feil og dumt. SÅ dårlige er vi ikke..

Topic author
Cola

simsasa wrote: 02 Nov 2019, 18:26 Våkne opp da. her snakker man om ett langt under middels lag som ikke henger med i toppen, neeeei sååå rart. bør vel heller ha fokuset på å ikke rykke ned, for vi er nok nærmere der en noe som ligner ett topplag. Har sett en del kamper fra de andre lagene, helt ærlig så er det vel bare Watford og Norwich som har spilt dårligere, og da er det en plass igjen som skal ned. den frykter jeg..
OK, har lest igjennom det du har postet. Og kan IKKE se/lese at du er/har positive tanker om fortsettelsen.
Ett lite forslag til deg, når du står opp om morgenen, og ser hvilket vær det er ute, så tenk på at dette kunne vært verre og det kan bli bedre i løpet av dagen.
Prøv litt positive tanker fra gang til gang.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

United burde ikke komme i problemer i forhold til nedrykning. Og det tror jeg ikke helt United kommer i.

Men når Lingard, Young, Andreas, Fred og for såvidt også Lindeløf er vigtige startere/indskiftere så er det ikke godt nok til en top 10. Og når man så lægger oveni, at Mata, Matic, Rojo og Jones er indskiftere så er ikke meget, der tyder på, at det bliver en plads i øverste halvdel.

Hvis vi kigger på holdet i dag så skal der en 10'er, en CM og en CB ind. Og af dem på bænken burde der være fire nye. Så der skal nogle køb ind. Og der må gerne komme en eller helst to ind i januar (at jeg så ikke tror United køber nogen, det er så noget andet).
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Det hadde vel ikke vært så veldig overraskende om United havner utenfor topp 4 denne sesongen. Troppen er for svak, det er det også mange som nevnte før sesongen startet. Min mening er at vi må forsterke midtbane, spiss, ving, venstre back og 10er. Viktigste er 10er plassen, spesielt om vi skal fortsette med 4-2-3-1. Pereira, Lingard og Mata er ikke i nærheten å være bra nok. Kanskje Pogba kan spille der, men han er jo egentlig best i en mer fri playmaker rolle på midten.

Jeg kan ikke forstå at vårt førstevalg på midten skal være Declan Rice. Er han god nok da? Helt gjennomsnittlig PL spiller etter min mening.

Må også ha en spiss og en høyreving. Avlaste Rashford og Martial, de ser helt utslitt ut og det er jo bekymringsverdig etter bare 11 PL kamper. James har gjort det bra, men man kan se mot lag som forsvarer seg at han ikke får til like mye.

I forsvar håper jeg Tuanzebe eller Baily kan kjempe Lindelof ut av plassen hans.

Så mener jeg Solskjær har veldig mye å bevise. Selv om troppen vår er tynn og svak så er den ikke svakere enn lag vi har tapt mot denne sesongen. Derfor tror jeg kanskje ikke at han er skikket til denne jobben, men han bør få enda litt mer tid. Niko Kovac i Bayern fikk sparken nå, så alt kan skje.
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Fryktelig optimist du var da? Har du endret mening etter seierene over både City og Spurs?
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

ScholesLegend wrote: 18 Dec 2019, 10:04 Fryktelig optimist du var da? Har du endret mening etter seierene over både City og Spurs?
Var det så veldig optimistisk da? Nei jeg har egentlig ikke endret mening etter City og Spurs kampen. Du så hvordan det gikk mot Everton. For svakt rett og slett, selv om 7 poeng på de 3 kampene er bra.
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

RaoulDuke wrote: 18 Dec 2019, 11:18 Var det så veldig optimistisk da? Nei jeg har egentlig ikke endret mening etter City og Spurs kampen. Du så hvordan det gikk mot Everton. For svakt rett og slett, selv om 7 poeng på de 3 kampene er bra.
Var ment som ironi hehe, synes han virket altfor pessimistisk for å være ærlig. Ser man på tabellen nå, så ser man at vi kun er 4 p bak Chelsea som har innehar 4.plassen. Helt enig med deg at det vi presterte mot Everton var for svakt, er ganske tydelig at vi sliter mer med lag som parkerer bussen enn lag som angriper. Synes vi ser ganske farlige ut på kontringer, men troppen er altfor tynn. Uansett, det er tull å si at vi heller bør ha fokus på å ikke rykke ned enn å prøve å komme topp 4. Chelsea er ustabile, mens Spurs opplever "honeymoon" perioden med ny manager. Den tar forhåpentligvis slutt om ikke lenge.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

ScholesLegend wrote: 18 Dec 2019, 19:04 Synes vi ser ganske farlige ut på kontringer, men troppen er altfor tynn. Uansett, det er tull å si at vi heller bør ha fokus på å ikke rykke ned enn å prøve å komme topp 4
Enig.

Regner med du er samme [mention]ScholesLegend[/mention] som på forrige forum?
Isåfall velkommen hit.
Likte å lese hva du skrev på forrige forum.

Jeg kalte meg BusbyMurphyFerguson der.
3 viktige personer i United’s historie.
Ble litt langt nickname - så valgte Pink Final her.
Manchester’s sportsavis på lørdager mellom 1904 - 2000.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Pink Final wrote: 18 Dec 2019, 19:10 Enig.

Regner med du er samme @ScholesLegend som på forrige forum?
Isåfall velkommen hit.
Likte å lese hva du skrev på forrige forum.

Jeg kalte meg BusbyMurphyFerguson der.
3 viktige personer i United’s historie.
Ble litt langt nickname - så valgte Pink Final her.
Manchester’s sportsavis på lørdager mellom 1904 - 2000.
The beauty of the old Stretford End
Det stemmer ja :) Og takk for det! Husker deg godt, vet ikke om mange - om noen i det hele tatt, som kan like mye om United som deg hehe.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

ScholesLegend wrote: 18 Dec 2019, 19:17 Husker deg godt, vet ikke om mange - om noen i det hele tatt, som kan like mye om United som deg hehe.
Hehe, takk for det.
Glad i fotballhistorie.
Har dog ennå mye å lære av historien.
Og fotball taktikk og på spilleanalyser har jeg et hav å lære.
Har sansen for å lese innlegg jeg kan lære av.
Historie, og kanskje enda mer fotballtaktikk og analyser siden jeg selv ikke er noen ekspert på det feltet.
Likte å lese analysene dine på forrige forum :clap:

Men, tilbake ON TOPIC.
Før sesongen tippet jeg 5 plass og rundt 65 poeng.
Trodde Man City, Liverpool, Spurs og Arsenal skulle bli for sterke.
Tippet Chelsea på 6 plass.
Forutså ikke at Leicester skulle gjøre det så bra.

Nå ser alle de tre største London klubbene ut til å være omtrent på nivå med United.
4 plass er innenfor rekkevidde - selv om jeg fremdeles tror United kommer til å havne noen poeng bak 4 plass.

Laget sliter som flere av dere sier over med å bryte igjennom lag som ligger lavt og godt organisert.

.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Angående diskusjonen om topp 4 så er det to ting som er nevnt utallige ganger av flere her inne. Vi er nødt til å plukke poeng mot de antatt dårligere lagene som legger seg bakpå mot oss. Hvordan skal vi få til det? Vel, etter min mening er vi nødt til å forbedre det offensive spillet mot etablert forsvar. Dette gjøres vanligvis gjennom tre alternativer. God samhandling, typ én-to touch kombinasjoner, gjerne over små til middels store avstander, mens løpene gjerne er rettet mot bakrom og mellomrom. Alternativ 2 er at vi satser i større grad med innlegg, da er vi selvfølgelig avhengig av mer presise innlegg, samt at trykket i boksen må økes betraktelig. Det beste ville selvfølgelig vært at vi håndterte begge spillestilene som City.

Problemet med dagens situasjon er:
- Mangel på en naturlig 10er i dagens formasjon 4-2-3-1. Dette er noe som alle ser, og selv om at Lingard, Pereira og Mata kan glimte til en sjelden gang så er de åpenbart ikke sterke nok til at United skal kunne hevde seg og dominere kamper.
- Paul Pogba, må vel innrømme at jeg begynner å bli ganske så lei av denne fyren. Tror at det er en liten streik på gang, selv om at ingenting er bekreftet. Han kan selvfølgelig løse den offensive floken, men spørsmålet er selvfølgelig hvorvidt han er mental voksen nok til å bite tennene sammen og gi 100% for klubben til sommeren.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Halveis enig med deg [mention]messilingard[/mention]. Enig i at United har et 10er-problem. Men Pogba er ikke løsningen; han bruker for lang tid med ballen; han mister ballen mye.

De trenger en ny 10er. Vitalt å få på plass.

I tillegg trenger de en ny 9er. Martial er alt for dårlig. Det vil si. Presterer som en jojo. Mulig Greenwood er løsningen, men det er ingen hemmelighet at OGS ønsker Haaland inn.

Så trenger United kanskje en ny høyreving. James har stagnert helt virker det som. Har vel ikke levert målpoeng på en stund nå.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Denne tråden ble opprettet etter Bournemouth matchen.
Litt krisemaksimering? ;)
United spilte riktignok svakt og tapte 0-1.
10 plass etter match - 10 poeng bak 4 plass - 5 poeng over nedrykk.
Det var spilt 11 runder og United sto med 13 poeng.
Svake 1,18 poeng pr match.

I midtuka før Afc Bomo matchen hadde United slått Chelsea ut av Ligacupen - sterkt :strong:
Noen dager før der vant United i Norwich.
Uka før der spilte United - Liverpool 1-1 - da var United nummer 14 i PL.

Hva har hendt siden?

United vant EL gruppa.
Først slo man Partizan enkelt 3-0 etter at Solskjær valgte å stille sterkt lag.
Dermed kunne man reise til Kazakhstan med et juniorlag.
I siste match stilte Ole sterkt lag igjen, og etter en svak 1 omg, spilte United ut AZ i 2 omgang og vant 4-0.
Dermed vant United gruppa.

Colchester ble eliminert i LC og United er dermed i SF.

Hva med PL?
Det har blitt spilt 9 matcher med 5-3-1 som resultat.
Det ene tapet kom etter en elendig match i Watford.
De tre uavgjorte kom mot Sheff United, Aston Villa og Everton.
Alle tre etter svakt spill, det må innrømmes.
Fem seiere mot Brighton, Spurs, Man City, Newcastle og Burnley har ført United opp på 5 plass.
Med 31 poeng på 20 kamper er det 4 poeng opp til 4 plass (og 13 poeng til nedrykk).

Det ligger an til 59 poeng akkurat nå.
United har tatt 1,55 p i snitt sesongen under ett.

Verdt å merke seg er at fra og med Brighton til og med Burnley er snittet nøyaktig 2 poeng.
Det er bra, og er 3-4 plass form.


United har møtt 2 lag som da lå foran på tabellen i denne perioden - Spurs og City.
Og 7 lag som lå bak på tabellen.

Det er selvsagt viktig å se bak resultatene.
Man trenger ikke stats for å se at United er best som kontringslag, og er svakere i etablert angrep.

Jeg mener United har blitt bedre i etablert spill etter 2 november.
Noen vil være uenige, og det er lov.

Hvordan kommer United’s mål i PL?

20 mål har kommet fra åpent spill.
United scorer faktisk 63% av sine mål i etablert angrep.
Så kan man si at flere av disse er et resultat av tabber hos motstander.
Javel.
Men, noen av disse tabbene har kommet fordi United har presset dem fram, senest mot Newcastle.

Kun 4 mål har kommet etter kontringer.
Det er overraskende tall, kun 13% altså.

4 er scoret på str spark (Og United har vel misset på 4).
13% mål på straffe.

3 er scoret på faste situasjoner.
United gikk omtrent 250 dager uten å score på faste situasjoner, nå er det scoret tre mål etter at denne tråden ble åpnet :celebrate:

1 er selvmål.
Tom Heaton i Aston Villa matchen.

United sliter med å bryte ned kompakte lag men, står det like dårlig til som ryktet sier?
Hele 63% av målene kommer ihvertfall etter åpent spill.

Hva med avslutninger sett under ett?
Mål, sjanser og avslutninger?

6% kommer i 5 meter
46% kommer i 16 meter
48% kommer utenfor 16 meter

United sliter med å komme til avslutninger i femmeteren og har fremdeles mange langskudd.

United har ball på motstanders 1/3 del 29% av tiden.
Hvor på motstanders 1/3 del operer United mest?

United angriper fra:
Venstre i 41% av tilfellene.
Skudd fra venstre utgjør 26%.


Høyre i 36% av tilfellene.
Skudd fra høyre utgjør bare 11%.


Midten i kun 23% av tilfellene.
Skudd fra midten utgjør hele 63%.

United angriper altså langs kantene, og avslutter angrepene i midten.

Hva har skjedd de siste to månedene?
United har nesten doblet poeng snittet i ligaen fra 1,18 til 2 :fire:
Laget scorer langt flere mål nå :football:

Men, man er fremdeles kun 29% av tiden på motstanders 1/3 del.
Det er samme tall som før Afc Bournemouth kampen.
United angriper fremdeles mest langs kantene, og marginalt mest fra venstre.
Også det er likt som før Afc Bomo.
United har fremdeles veldig mange langskudd.

Trekker ikke flere konklusjoner.
Det kan dere gjøre, om dere har lyst 8-)

Fakta er ihvertfall at resultatene har bedret seg kraftig fra og med Brighton matchen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Ja, det er litt positive ting som skjer, men det er klart at det å være United-fan og måtte lete med lys og lykte etter positive ting, ikke er det man er vant med de siste 30 åra...Vi ligger 27 poeng bak Liverpool, siden jeg regner med at de slår West Ham i den utsatte kampen...Så lenge Liverpool er så langt foran vil jeg være ganske misfornøyd med United...Men vi kan krympe avstanden til 24 poeng med seier på Anfield.

United må virkelig mobilisere for å komme seg opp på hesten igjen. Det må investeres, og jeg håper det starter nå i januar...Med Greenwood og James som bytter på, så vil jeg i grunn hatt inn to midtbanespillere, Leandro Paredes, PSG på defensiv, eventuelt Vidal på billigsalg/lån og 19-årige Kulusevski i tier-rolla, beste spilleren på et Parma som ikke gjør det så ille denne sesongen. Han passer til United.
LUHG!
Post Reply