Utenfor topp 4 ???

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Er topp fire mulig? Ja selvfølgelig er det mulig, så lenge det er en teoretisk sjanse for dette så er det alltid mulig. Per dags dato ligger vi 4 poeng bak topp 4 plassering. Men svaret på det er jo ganske simpelt, altså du må vinne kamper, og du må evne å gjøre det hver uke nesten. Har United den evnen? Neppe, altfor tynn tropp, mange unge spillere, prestasjonene svinger voldsomt.

Hvis vi klarer å knekke denne koden med å kunne prestere hver uke, og sanke 3 poenger(e) så klarer vi det. Det gjenstår å se, vi ligger nå etter halvspilt sesong der vi ligger fordi vi ikke har vært stabile. Så gjenstår det å se da......
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Klarer ikke å se at MU er så stabil at dem kommer blant topp 4, men vist dem klarer det så er det helt supert selv om dem er 40 poeng etter L-pool når sesongen er over. Mista vel det meste av trua når det ikke kom noen nye inn på midtbanen til sesong start så derfor er det en opptur med å klare topp 4 i denne sesongen.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Topp 4 kan bli tøft, men det er jo ikke umulig. Det blir spennende og se, siden de andre også er ustabile. Det er dessverre kun et lag som er stabile i årets PL. Føler at det ser litt lysere ut nå, enn for en stund siden.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Jeg tror også topp 4 blir for tøft, selv om det absolutt er mulig.

Tippet 65 poeng før sesongen begynte.
Det tilsvarer 1,71 poeng i snitt.

4 plass må sannsynligvis ha omtrent 1,9 poeng pr kamp, 73 poeng (ish).

Da denne tråden ble opprettet, etter 11 runder, lå United på magre 1,18 poeng i snitt.
I de 9 matchene etter det har United tatt 2 poeng i snitt, det er bra!

Med 2 poeng over en hel sesong ville det blitt 76 poeng.

Pga United’s svake start er snittet etter 20 kamper 1,55 p.

Det gjenstår 18 matcher, så for å klare::

2 poeng i snitt må United ta hele 2,5 per kamp.
1,9 poeng i snitt må United ta 2,27 per kamp.
1,8 poeng i snitt må United ta 2,11 per kamp.
1,7 poeng i snitt må United ta 1,89 per kamp.
1,6 poeng i snitt må United ta 1,66 per kamp.
1,5 poeng i snitt må United ta 1,44 per kamp.
1,4 poeng i snitt må United ta svake 1,27 per kamp.

Om jeg tar av meg de røde United brillene og blir veldig nøktern tipper jeg 8-5-5 på de siste 18.
Det gir et snitt på 1,61 og 60 poeng totalt.
Normalt gir det 7 plass.

Fullt så nøktern vil jeg ikke være.
Jeg holder meg til hva jeg tippet før sesongstart - 65 poeng.
(Og et cupmesterskap :champion: ).
Feks ved 10-4-4 på de 18 siste.
Da tar United 1,89 poeng på de gjenstående kampene.

4 plass tror jeg ikke går, United må trolig ta ca 40 poeng på de siste 18 for å klare det - over 2,2 poeng i snitt.

Nå gjenstår det selvsagt et januarvindu.
Der kan det komme forsterkninger.
Selv tviler jeg på det.
Muligens et lån (Arturo Vidal?).

For at United skal nå mitt tips på 1,71 kan man tillate seg omtrent 0,10 poeng mindre per kamp enn på de siste 9.

Det var dagens lille mattetime ;P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Er du en av tallknuserne @Pink Final 😀
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Buchan wrote: 31 Dec 2019, 15:56 Er du en av tallknuserne @Pink Final
Hehe, neida liker bare å leke meg litt med de små desimaler.
En nøyaktigheten’s tyrann på United’s sjanser for 4 plass :O ;)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Chelsea gjør sitt for at vi skal klare topp 4, jeg vil si at sjansen for topp 4 er like stor som i andre halvdel av sist sesong. Men da kollapset United fra mars...Vi lå jo inne i topp 4 før den elendige perioden kom...

Om vi vinner i kveld over Arsenal er det 2 poeng opp til Chelsea, da forventer jeg at vi bør kunne klare topp 4 faktisk. Det fine er at Solskjær selv mener det. Deilig med en manager som forventer å fikse CL. Da er hans forventinger i tråd med mine.

Problemet er den tynne troppen vår, og formen til midtbanen. med Pogba og McTominay på sidelinjen fremstår vi svekket, vi er da avhengig av at Matic og Fred holder formen oppe...Og så er vi avhengige av Pereira og Lingard, de må spille på sitt absolutt beste hver gang.

Jeg er ikke med på å senke forventningene år for år...I 2014 håpet man på et nytt ligagull, siden vi var regjerende mestere, i 2015 håpet man å kjempe i toppen, muliges gull, i 2016 håpet man på ligagull i løpet av Mourinhos tid i klubben, i 2017 håpet man på ligagull, siden vi klarte topp 2 under JM, så har det gått jevnt nedover, man snakker om topp 6?

Topp 4 er absolutt minstemål...
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Hvis det ikke kommer inn en solid spiller på midten nå i januar, så har jeg ikke noen tro på at det er mulig å greie topp 4. Greit nok at lagene før oss på tabellen er ujevne i prestasjonen, men her er United dessverre ennå mer ujevn. Slik det ser ut nå så er LFC vinner av PL, hvis de ikke skulle oppleve er rent mareritt av flere skader for så å miste selvtilliten helt. (Det er lov å håpe) De to neste plassene tar Leicester og City.

Chelsea gikk glipp av 2p nå i dag, så det er mulig å komme nærmere dem etter kampen i kveld. Spurs og Wolverhampton ligger begge under etter 1. omgang, men her kan mye skje i neste omgang. Det vil være svært gunstig for United om begge disse går på tap i dag. Så langt er det lovende. Liverpool vinner nok helt sikkert mot Sheffield i morra, så da kommer ikke de nærmere i denne runden i alle fall.

Tja, kanskje jeg greier å endre mening i løpet av mitt eget innlegg :)
4. plass er kanskje mulig?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Angående overganger så tror jeg ikke at vi henter noen. Det beste scenarioet som jeg ser som nogenlunde realistisk er nye kontrakter på Chong og Gomes, og vi får lånt ut et par unggutter til Championship. Muligens Young forsvinner, men det tror jeg ikke skjer før til sommeren.

Når det gjelder topp 4 så har jeg en litt god følelse, det pleier selvfølgelig å gå greit til helvete når jeg har det dog. Desember har vært ok, poengsnitt på 2. Klarer vi å gjøre Old Trafford til 3 poeng hver kamp burde dette gå inn.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Pokker altså, her går Watford opp til 2-0 mot Wolves, og alt ser ut til å gå etter planen for United mtp topp 4. Så reduserer Wolves, før Watford greier å få en mann utvist. Da tror jeg at det fort kan bli borteseier her, slik at Wolves ender på 33p etter dagens kamp.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Phu...
Kampene gikk vår vei til slutt allikevel. Ser ikke ut som om Mou er redningen til Totenham i alle fall, kan nesten virke som om han allerede er i ferd med å miste fatningen noe.

Satser på at United er 2p bak 4. plass når kamp blåses av i kveld.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Torquemada wrote: 01 Jan 2020, 16:48 Tja, kanskje jeg greier å endre mening i løpet av mitt eget innlegg :)
4. plass er kanskje mulig?
:hah:

Men seriøst, jeg mener at topp 4 er helt innenfor. Avhenger litt av tranfers i januar, men ikke bare det.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

messilingard wrote: 01 Jan 2020, 16:54 Angående overganger så tror jeg ikke at vi henter noen. Det beste scenarioet som jeg ser som nogenlunde realistisk er nye kontrakter på Chong og Gomes, og vi får lånt ut et par unggutter til Championship. Muligens Young forsvinner, men det tror jeg ikke skjer før til sommeren.

Når det gjelder topp 4 så har jeg en litt god følelse, det pleier selvfølgelig å gå greit til helvete når jeg har det dog. Desember har vært ok, poengsnitt på 2. Klarer vi å gjøre Old Trafford til 3 poeng hver kamp burde dette gå inn.
Støtter dette.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Chelsea har tatt 12 poeng på sine siste 10 kamper

United har tatt 16 poeng på sine siste 10.

Vi ender opp på 4.plass tror jeg ;) Ikke med god margin, men akkurat nok.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Det skifter fort i fotball :hah: Jeg må nok revurdere min egen positivitet ang. MUFC og 4.plass fra gårsdagens runde der Bruno debuterte.

Det er vidåpent...Men Spurs er nå favoritter til å gå forbi Chelsea etter 2-0 over City i dag.

En oversikt siden 20 november (Mourinho kom inn som manager i Spurs), viser disse tall på 13 kamper som er spilt siden da. (og det gjenstår altså 13 kamper av sesongen):

Spurs: 7 seiere 2 U og 4 tap

Sheffield 5-4-4

United 5-4-4

Wolves 5-4-4

Chelsea har 4-3-6, og om alle lag fortsetter samme form siste 13 runder tar da Tottenham 4.plass foran Chelsea, vi ender på 7.plass.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 02 Feb 2020, 19:56 Det skifter fort i fotball Jeg må nok revurdere min egen positivisme ang. MUFC og 4.plass fra gårsdagens runde der Bruno debuterte.
Kan ikke si jeg er særlig optimistisk med tanke på 4. plassen.. for vi scorer jo ikke mål - og i tillegg har vi ikke akkurat det beste kampprogrammet fremover. Vi burde slå Chelsea neste match hvertfall. Den blir VIKTIG.

Vi styrer hvertfall unna nedrykk, noe trådstarter fryktet i starten av november da han laget tråden.
Post Reply