Utenfor topp 4 ???

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Everton er siste tilvekst i topp 4-kampen...De har klatret i det stille. Forståelig klatring riktignok, Watford på 19.plass ligger ikke mer enn 12 poeng bak 6. plassen...

United har lik avstand opp til 4.plass som ned til 15.plass f.eks...Trøsten er at jeg regner med at det er lettere å klatre forbi 4 lag enn å bli forbigått av 8... :hah:
LUHG!

Screwd
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2018, 21:00
Liker mottatt: 1

Sånn vi spiller så er sannsynligheten for en plassering på ca 10 plass mye større enn sannsynlighet for topp 6.

Topic author
Deleted User 367

Enig der 8-)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Om vi fortsetter neste 13 som vi har gjort siste 13 kamper tar vi 19 poeng til. Ender på 54 poeng i tilfelle, betyr fort en 8.plass.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

"Alt" avhenger av hvor fort vi kan få tilbake skadede spilllere, føler jeg.

Tror dessverre det skjer for seint til at vi kommer til å klare topp 4. Chelsea har hatt en dupp lenge, og er reddet av at alle bak dem har vært enda mer udugelige. De kommer antagelig til å løfte seg akkurat nok til at de holder unna (for oss i alle fall). Tipper Spurs og Arsenal vil ha omtrent samme opp-og-ned-kurve som oss. Everton en dark horse i selskapet, mens jeg tror Wolves har spilt for mange kamper med for tynn stall til at de holder inn. Sheffield United kommer nok også til å falle ned på et mer normalt nivå etter hvert.

Dersom OGS ikke klarer å få til en god resultatrekke selv med Pogba, McTominay, Rashford og Fernandes på laget, er han tom for unnskyldninger og det bør spøke for jobben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Holder Spurs som favoritter til å kapre 4.plass jeg nå altså.

Siden Mourinho tok over i november, har Spurs tatt flest poeng av de 6 lagene som kriger.

EDIT: Mulig Everton har tatt flest siden nov. faktisk, har liksom ikke regnet med dem i det hele tatt :hah:

EDIT 2: Everton har tatt like mange poeng som Spurs siden nov. (6-3-4) men 3 av de 4 tapene kom i de 3 første kampene Everton spilte. Har altså kun 1 tap på siste 10 kamper.

Ancelotti-effekt, spillerne responderer og har respekt for ham tipper jeg.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 31 Dec 2019, 14:28 Om jeg tar av meg de røde United brillene og blir veldig nøktern tipper jeg 8-5-5 på de siste 18.
Det kan fort bli noe sånt, vi står foreløpig med 1-1-3 siden din post.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Pink Final wrote: 30 Dec 2019, 17:28 Verdt å merke seg er at fra og med Brighton til og med Burnley er snittet nøyaktig 2 poeng.
Det er bra, og er 3-4 plass form.
Denne tråden ble opprettet etter Afc Bomo tapet.
Det så ikke så bra ut da, og noen snakket om nedrykk.

Jeg mener den matchen var vendepunktet i sesongen.
Fram til da lå poengsnittet på 1,18.

I de 9 neste hadde poengsnittet steget til 2, se sitat over.

Og fra Arsenal matchen, som var første match etter sitatet over, og ut sesongen ligger poengsnittet på 1,94.

Jeg mener det er der United ligger nå.
Vi kan forvente i overkant av 2 poeng per match med dagens lag og stall.
Det vil si omtrent 76 poeng, noe som gir 3-4 plass i en normal sesong.

Med noen kloke kjøp, og ytterligere framgang i eget grunnspill ser jeg for meg rundt 80 poeng kommende sesong.
Det vil si omtrent 2,1 poeng pr match.
Feks ved 24-8-6.
I år endte United med 18-12-8.

Den 30 desember skrev jeg inn her hvordan United’s mål kommer i %, og på hvilke områder av banen United angriper mest.

Har ikke tid til å gjøre det samme akkurat nå.

Men, spill mot etablert har blitt enda bedre.
Spill mot etablert var nok også bedre enn ryktet sa i fjor høst.
(Som jeg prøver å argumentere for på side 1 her).

Slik det ser ut per nå, har United størst forbedringspotensiale på å spille av press.

Har som sagt ikke tid til å bryte ned United’s spill og skrive inn her akkurat nå.
Det er flere sider hvor slike tall og oversikter finnes.
Som Whoscored, Squawka, Understat m.fl.

Det vil være naturlig å forvente flere poeng kommende sesong.
Rundt 20% flere poeng mener jeg er en naturlig utvikling.
Da havner man på de 2,1 pr match, og 80 totalt.
Det er nivået nå.

Det vil trolig gi 3 eller 4 plass.

Først sesongen etter der, i 2021/22 vil United igjen være gullkandidat - tror jeg.

In Solskjær we trust.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 27 Jul 2020, 08:33 Det vil være naturlig å forvente flere poeng kommende sesong.
Rundt 20% flere poeng mener jeg er en naturlig utvikling.
Da havner man på de 2,1 pr match, og 80 totalt.
Det er nivået nå.
Veldig realistisk analyse. I år så var det vel ganske lavt poengsnitt, hvis du ser bort fra Liverpool.
Kommer nok til å bli et høyere snitt til neste år for topp 4. Vi vil nok trenge å ta mer poeng til neste år enn i år.

Det føler jeg er realistisk.

Forsvarspillet har blitt bedre, men det må enda bli bedre. Forsatt en del irriterende baklengs som kommer inn.
Handler også om å ikke avgi unødige poeng.

Tittelkandidat neste år, det er altfor tidlig spør du meg.
Men 21/22 kan vi forvente noe, hvis utviklingen går i den rettingen som den har gjort.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

offside wrote: 27 Jul 2020, 08:42 Forsvarspillet har blitt bedre, men det må enda bli bedre. Forsatt en del irriterende baklengs som kommer inn.
Handler også om å ikke avgi unødige poeng.
Er ikke så uenig i det egentlig. Men det som jeg synes er positivt med disse "en del irriterende baklengs", er at virker som at United kun slipper inn mål når de gjør store tabber. Så gitt det defensive spillet, uten tabber, så har United et mesterlag i mine øyne.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Individuelle feil kan lukes ut, et bedre bilde på tilstanden er hvor mange sjanser vi slipper til i mot. Og der er det tydelig bedring, forventede antall mål imot ifølge xG er 15 færre i år enn i fjor. Det er betydelig.

Jeg tror også vi kan oppgradere spillermaterialet noe i forsvar, men laget som helhet forsvarer seg godt sammenlignet med alle andre rundt oss på tabellen.

Sesongen vi endte på 2. plass under Mourinho, slapp vi inn 28 mål, men hadde en xGA på 44 (De Geas superhelt-sesong). I år slapp vi inn 36 med en xGA på 38.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Pink Final wrote: 27 Jul 2020, 08:33 Slik det ser ut per nå, har United størst forbedringspotensiale på å spille av press.
En vesentlig del av dette er at midtbanen slutter å tulle vekk ball. Matic og Pogba har hatt noen helt tullete feilpassninger i situasjoner hvor de egentlig ikke har vært hardt presset. Slurv rett og slett. De første kampene med Pogba, så var han god. Men så har han vært dalende. Somler med ballen, gjerne helt til han mister den. Kampen mot Leicester i går, så tror jeg nesten alle krossere fra Pogba kom bak spiller slik at de måtte rygge tilbake for å hente. Hvis ikke han løfter seg flere hakk, så må det finnes en ny eg bedre makker til Bruno.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Torquemada wrote: 27 Jul 2020, 10:14 De første kampene med Pogba, så var han god. Men så har han vært dalende. Somler med ballen, gjerne helt til han mister den.
Pogba har hatt en lei tendens til å dvele med ballen, men synes han gjør en veldig god jobb på midtbanen. Høy presisjon på ballfordelingen, og mye høyere pasningsikkerhet enn Bruno (uten at jeg skal undervurdere Bruno for mye). Formen har vært dalende, men det gjelder for alle spillerne - ikke bare Pogba.

Topic author
Deleted User 108

Alt var ikke rosenrødt på denne artikkelen gjennom sesongen ser jeg😂 Tror Pogba hever seg og Bruno holder nivået sitt. Da spørs det bare om Fred eller Mctominay hever seg. Ellers så håper jeg på van de Beek eller så er Saul min våte drøm da...
Sancho må inn og en rask og sterk midtstopper. Da passerer vi 80 poeng neste sesong og kanskje rundt 12 poeng bak mesteren. Da har Solskjær gjort jobben sin neste sesong
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Artig nå og se tilbake på denne artikkelen. Ikke så mye positivitet å spore en stund, forstålig nok. Det snudde heldigvis for Manchester United Mye kan vi nok takke Bruno for, samtidig så kom Pogba og Rashford tilbake fra angt skadeopphold.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Vi hadde jo en svakere tropp i fjor høst enn høsten 2018 synes jeg. Det var på sin plass med januar-kjøp, og det slo til heldigvis. I oktober i fjor hadde United 5 seiere i løpet av de siste 24-25 kampene...Det var jo totalt krise. Men tålmodighet kan kaste av seg, og det har det gjort i dette tilfelle.
LUHG!
Post Reply