United We Podcast

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Lytter I til United We podcastet?

Det gør jeg næsten hver gang fordi det er en fremragende podcast. Det er podcast nr. 131 også selvom jeg for første gang blev lidt vred når jeg lyttede.

Afsnittets gæst er Sven Sundet. De snakkede om det bedste hold United kunne have stillet med hvis man tager alle spillere, der har spillet i klubben siden Sir Alex var manager og dem, der var seriøst sat i forbindelse med United (ikke baseret på evt. præstationer i United, men kvalitet på spillerne). Og så nævner han, at de bedste midterforsvarere blandt disse ville have været Stones og Keane.

Vi kan kun takke Gud for, at Sven ikke har noget at gøre med United. Stones er nok verdens mest overvurderede spiller. Det er ikke uden årsag, at han selv nu er 3. eller endda 4. valg i City, og de ser det som et problem, at han spiller. Keane er så noget bedre, men han er stadigvæk ikke tæt på god nok.

Noget andet er hvis jeg skulle sætte et sådant hold:

DDG
AWB, Alderweireld, de Ligt, Alex Sandro
Pogba, Rakitic, Eriksen
Sancho, Zlatan, Martial

Og hvis jeg så skulle valgt det dårligste hold:

J. Pereira
Young, Lindeløf, Jones, Rojo
Andreas, Schneiderlin, Lingard
Alexis, Falcao, Memphis
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Haha, enig, ble så irritert at jeg bare måtte slå av episoden!

Men vanligvis en veldig god podcast. Litt avhengig av gjester, men liker Martin Jøndal veldig godt. Og Sebastian Brynestad når han er sinna :D
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg forstår ikke helt hva som var så provoserende med Sven Sundet sitt bidrag. Forutsetningen i utfordringen var jo at spillerne levde opp til sitt potensial, slik man så det den gangen de ble betraktet å hente inn til United. Man skulle med andre ord ikke blande inn de faktiske prestasjonene til spillerne - slik det faktisk gikk siden. I dag har vi lett for å glemme at Keane og Stones var ansett som store talenter tilbake i tid. At de ikke har levd opp til talentet er en ting, men det var ikke forutsetningen i utfordringen. Sånn sett syntes jeg Sven Sundet hadde en veldig interessant lagoppstilling.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Skjønner poenget og tankegangen, tankeleken ble bare for søkt for meg.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Elkey wrote: 30 Sep 2019, 09:26 Jeg forstår ikke helt hva som var så provoserende med Sven Sundet sitt bidrag. Forutsetningen i utfordringen var jo at spillerne levde opp til sitt potensial, slik man så det den gangen de ble betraktet å hente inn til United. Man skulle med andre ord ikke blande inn de faktiske prestasjonene til spillerne - slik det faktisk gikk siden. I dag har vi lett for å glemme at Keane og Stones var ansett som store talenter tilbake i tid. At de ikke har levd opp til talentet er en ting, men det var ikke forutsetningen i utfordringen. Sånn sett syntes jeg Sven Sundet hadde en veldig interessant lagoppstilling.
Det var en årsag til, at Jones, Rojo og Smalling blev prioriteret højere end Keane. Samtidig har jeg altid syntes, at Stones er ret overvurderet.

Stones kan på mange måder sammenlignes med Lindeløf. En midterforsvarer, der er rimelig god med bolden, men (meget) dårlig til at forsvare. Og grundet deres tekniske evner så bliver de overhyped/overvurderet meget. Jeg er ikke Lindeløfs største fan, men synes, at han er bedre end Stones. Og det fortæller vist også lidt, at både Otamendi og Fernandinho bliver vurderet bedre til midterforsvaret end Stones. Og Otamendi er heller ikke en gave til fodbolden (sagt på en pæn måde).
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jojo [mention]Kyndilfan1[/mention], men jeg har inntrykk i at du snakker om hvordan det faktisk har gått med disse to (Keane og Stones), og ikke potensialet de hadde (ble vurdert til) når vi går tilbake i tid. Når Sven Sundet går gjennom lagoppstillingen sin, så er det talentet (den gangen) som er utgangspunktet for uttaket.

Diskusjonen på UWP minner litt om hvordan vi diskuterer talenter på U18 og U23. Spillere tillegges forventninger (basert på talent), men få evner å leve opp til dette. Broren til Keane - Will Keane - ble jo ansett som den nye Teddy Sheringham, hvis jeg ikke husker helt rett. Men det har jo ikke gått helt slik.

Diskusjonen er jo også interessant, og dukket nok opp pga at det har vært flere spillere som er ekstremt gode før de kommer til United, spiller sjait i United, for så å spill bra igjen - etter sin tid i United. Di Maria, Lukaku, Blind og Memphis for å nevne 4.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg kan ikke huske, at Keane blev set som et så stort talent da han var i United. Som f.eks. Pique, som man allerede dengang han var i United vidste man, at han ville blive verdensklasse. Det mener jeg ikke man sagde sådan noget om Keane.

Will Keane var ganske vidst et kæmpe talent. Men ligesom med Ben Thornley, som også var et kæmpetalent, der aldrig blev til noget, var det pga. skader. Mange og alvorlige skader ødelagde meget.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kyndilfan1 wrote: 30 Sep 2019, 23:38 Jeg kan ikke huske, at Keane blev set som et så stort talent da han var i United
Mener å huske at Rio Ferdinand rangerte Michael Keane sitt talent ganske så høyt. Men midtstopper-plass har vært vanskelig å slå gjennom på i United de siste 20 årene. Bare spør Pique og Shawcross.
Post Reply