Styret i klubben - Sportsdirektør

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Kyndilfan1 wrote: 27 Jun 2019, 19:46 Wait, whaaat??? Lindeløf vellykket?

Han var pissehamrende elendig i den første halvdel af forrige sæson. Sidste halvdel var dårlig. I denne sæson har han været ok, måske god hvis man er meget positiv, men så heller ikke mere.

Nu er jeg godt nok Smallings største fan. Men jeg forstår ikke hvorfor så mange United-fans vurderer Lindeløf så utrolig højt og samtidig mener, at Smalling er hovedårsagen til de dårlige resultater. Jeg gad godt vide hvad det er, der gør, at I overvurderer Lindeløf så meget og samtidig undervurderer Smalling så voldsomt? Jeg er ret sikker på, at det udelukkende er deres evner på bolden, men rent defensivt er Smalling langt bedre.

Der er få om nogen (udover VVD og måske Laporte) midterforsvarere i PL, der er bedre end Smalling i duelspillet. Smalling er også blandt de fem bedste midterforsvarere i PL når det kommer til luftspillet. Og så er han enormt hurtig (i 17/18 havde han vist nok den højeste topfart i hele PL) hvilket gør, at han godt kan tillade sig at lave en fejl højt oppe på banen fordi han altid kan løbe angriberen op igen.

Og når vi nu kigger på disse køb så kan du ikke sige, at Lindeløf er vellykket og samtidig være kritisabel om Mata og Martial. Martials debutsæson var på et så langt højere niveau end Lindeløfs sidste og samtidig har Martial aldrig været så dårlig som Lindeløf var Lindeløfs første sæson. Samtidig er Matas første halvandet år hurtigt glemt. Der var han Uniteds bedste. Faktiskt var han tæt på verdensklasse i sin første halvsæson hvilket mange glemmer...
Lindeløf var katastrofal i starten, men har tatt store steg og er kanskje den beste stopperen vår i dag. Smalling er god i duellene, men ser grusomt ukomfortabel ut med ballen i beina, og jeg klarer ikke stole på ham når ballen går fort langs bakken.

Mata har ikke vært direkte dårlig, men har aldri klart å spille seg til fast plass og jeg synes han har vært et stykke unna nivået fra Chelsea. Med tanke på prisen er det da vanskelig å kalle ham vellykket.

Martial var svindyr. Han hadde en bra start, men er fremdeles ustabil og har ikke utviklet seg på noen måte på de fire sesongene siden han kom til klubben. Med tanke på alle klausulene som er innfridd har han vel passert £50 mill?

Poenget er uansett at den lista viser at det er et skrikende behov for at noen som kan fotball og har en langsiktig plan får en hånd på rattet når det gjelder overganger.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Bare en liten oversikt...tell gjerne ant. Glazers...

https://www.bloomberg.com/research/stoc ... pId=879581
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Pink Final wrote: 30 May 2019, 13:20 DETTE ER STYRET

Avram ‘Avie’ Glazer 19 oktober 1960
Utøvende formann og direktør.
Direktør i Red Football fra 21 april 2005.

Joel Glazer 20 oktober 1970 / noen steder står mars 1967.
Utøvende formann og direktør.
Direktør i Red Football fra 21 april 2005.

Edward Woodward 9 november 1971
Utøvende viseformann og direktør.
Basert i Manchester og i City,London.
I Manchester United siden 2005.
Jobbet tidligere for forrige deleier, J.P. Morgan.
Ble kjent med Glazer’s ifbm oppkjøpet av Mufc.

Richard Arnold
Group managing Director og direktør.
Basert i Manchester og London.
Bor i Manchester.
I Manchester United siden 2007.
Var tidligere kommersiell direktør i Mufc.
Jobbet med Woodward i PricewaterhouseCoopers på 1990 tallet.

Cliff Baty
Finansdirektør
Basert i England.
I Manchester United siden mars 2016

Kevin Glazer
Direktør
Direktør i Red Football fra 17 mai 2006.

Bryan Glazer
Direktør
Direktør i Red Football fra 17 mai 2006.

Darcie Glazer Kassewitz
Direktør
Direktør i Red Football fra 17 mai 2006.

Edward Glazer
Direktør
Ikke utøvende direktør i Red Football fra 17 mai 2006.

Robert Leitào
Uavhengig rådgivende direktør.

M a n u..Sawhney
Uavhengig rådgivende direktør.
(Må skrive fornavnet hans med mellomrom, ellers retter forumet automatisk til Man Utd )

John Hooks
Uavhengig rådgivende direktør.
Fin link [mention]Blodfink[/mention].
Satte også opp en oversikt over styret på side 3.

Slik jeg skjønner er det Avram og Joel som representerer Glazer familien.
Muligens Bryan også.

Ed Woodward er øverst i England, og har fått mye makt fra 2013.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Stemmer det [mention]Pink Final[/mention] , jeg huska ikke hvor jeg hadde sett oversikten fra før :oops:

Det har gått inflasjon i ant Glazers imo...Det er ikke sunt. Og så en rådgiver her og en rådgiver der...Tviler på at noen av disse brenner for fotballen, det er kun å få tak i pund...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 08 Jul 2019, 19:28 .Tviler på at noen av disse brenner for fotballen, det er kun å få tak i pund
Har ingen tro på at disse gutta er fotballinteressert.
De er på noen kamper riktignok.

Men, hadde jeg hatt mulighet til å kjøpe opp Norges Broderiforbund As, hadde jeg også vært på garnnøstemesser.
Hadde nok ikke interessert meg i det hele tatt, men hadde vært interessert i forretningen.

Tipper Glazer’s er like fotballinteressert som jeg er broderifantast.

Derfor vil de heller aldri fjerne Woodward av fotball årsaker.
Kun av økonomiårsaker.

Akkurat som jeg ikke hadde brydd meg om hvem som broderte med mest finesse av Borghild, Brynhild, Magnhild eller Svanhild.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Glazers og deres venner er nogle båtnakker, der ikke har en skid forstand eller interesse for fodbolden. Hvis de havde bare den allermindste interesse for fordbolden så var Woodward fyret for mindst 3 år siden.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Glazers er noen garnnøster rett og slett.
LUHG!
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 09 Jul 2019, 00:22 Glazers er noen garnnøster rett og slett.
Glazers er flinke forretningsfolk, som tenker at det lønner seg at klubben gjør det "godt nok". På kort/mellomlang sikt gjør
klubbens status og historie at de kommersielle inntektene er svært høye til tross for manglende sportslig suksess. Så er spørsmålet hva de gjør når manglende suksess gjør at sponsorinntektene begynner å synke...

Men jeg klarer ikke å forstå hvorfor de ikke ansetter noen med fotballkompetanse som kan passe på investeringen deres. Ser man på overgangene våre siden SAF pensjonerte seg er det gjort ganske mange elendige investeringer. Blårussen burde forstå at det er lettere å tjene penger hvis den som foretar investeringene har peiling på markedet.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

En ting jeg ikke forstår med Woodward ved dette transfervindue. Og det er hvorfor han ikke har sørget for mange flere spillere. United burde på dette tidspunkt stå med 5-6 (minimum) nye spillere.

Ja, det koster mange penge. Men United misser en kæmpesum fra Adidas hvis de ikke formår at komme i CL i denne sæson. Og det mest positive jeg kan se United formå er, at ende lige udenfor (og så er jeg meget positiv).

Men det viser bare endnu engang, at Glazers og Woodward ikke kunne være mere ligeglade med klubben så længe de får hevet masse penger ud af den.

Spørgsmålet er så hvad der skal kræves for, at de sælger. De har vist nok afslået et tilbud for 3-4 mia. kr. Og så er det også spørgsmålet hvem der har råd til at købe klubben. Det er nok en eller anden prins eller sheikh, der ikke kunne skide mere på menneskerettigheder og så er spørgsmålet om man vil støtte det når man har været efter City for det samme.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Er det så utenkelig at de tenker at de faktisk ikke trenger 5-6 signeringer. At de faktisk mener de har en god tropp?
Kanskje de bare vil ha inn 2-3 signeringer.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

At de faktisk ikke bare tenker på at det koster penger å kjøpe de og at de sparer ved å ikke kjøpe noen

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg er med på, at de tænker 2-3 køb er godt nok. Men hvis jeg var i deres rolle og ville tjene penge som mest ville jeg gøre det så sikkert som muligt, at United kom med i CL i næste sæson.

Og hvis vi kigger på spillernes priser så kunne United have købt disse spillere for det rygtede budget og forstærket ekstremt meget:

Meunier 25 mio £
AWB 50 mio £
Alderweireld 25 mio £
Rice 40 mio £
Tielemans 40 mio £
Fernandes 60 mio £

Og med et salg af Lukaku kunne man så købe Maguire eller Koulibaly ind (hvis man ikke hentede de Ligt for 30 mio £ mindre).

Nu er det så ikke sikkert, at budgettet er 250 mio £, som det engang var rygtet. Men hvis rygterne er nogenlunde sande så kommer United til at købe spillere for måske 180 mio £ mere i Fernandes, Longstaff og Maguire.

Derfor forstår jeg ikke hvorfor Woodward ikke for lang tid siden har lavet disse handler. Og nu har Woodward haft 13 transfervinduer hvor man ikke kan rose ham for et eneste et. Der er ikke et salg man kan rose ham for prismæssigt og bortset fra muligvis Schweinsteiger og James så har indkøbene iogså været alt for dyre. At han ikke for længst er fyret er udelukkende fordi de virusser, der kalder sig Glazers skider på United. #GlazersOut
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

aregran wrote: 29 Jul 2019, 12:38 Glazers er flinke forretningsfolk, som tenker at det lønner seg at klubben gjør det "godt nok". På kort/mellomlang sikt gjør
klubbens status og historie at de kommersielle inntektene er svært høye til tross for manglende sportslig suksess. Så er spørsmålet hva de gjør når manglende suksess gjør at sponsorinntektene begynner å synke...
Sjekk ut The Glazers-tråden, der skreiv jeg litt om hvordan det går med Tampa Bay Buccaneers. Det går nedover. Ganske likt utviklingen i United. Først opp og så gradvis nedover.
aregran wrote: 29 Jul 2019, 12:38 Men jeg klarer ikke å forstå hvorfor de ikke ansetter noen med fotballkompetanse som kan passe på investeringen deres. Ser man på overgangene våre siden SAF pensjonerte seg er det gjort ganske mange elendige investeringer. Blårussen burde forstå at det er lettere å tjene penger hvis den som foretar investeringene har peiling på markedet.
Det ble gjort mye dårlig fra 2008-2013 også. Henta et par bra, resten var jo i grunn ræl? Husker ikke hvor her inne, men jeg posta en oversikt over hvilke spillere SAF henta.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Nye eiere er løsningen, og vekk med dagens administrasjon. Det er mitt klare standpunkt.
LUHG!
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 30 Jul 2019, 14:45 Sjekk ut The Glazers-tråden, der skreiv jeg litt om hvordan det går med Tampa Bay Buccaneers. Det går nedover. Ganske likt utviklingen i United. Først opp og så gradvis nedover.
Er det lov til å håpe at de har lært av dette og selger klubben før pilene virkelig begynner å peke i feil retning? Akkurat nå har de en vanvittig verdifull merkevare som begynner å miste verdien på grunn av dårlig forvaltning...
Post Reply