Supporter oppførsel

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

Jo faktisk finnes det United fans som poster negativitet absolutt hele tiden.
Les i komm feltet på United.no under VÅRE BETRAKTNINGER OM LAGET.
Der er det én som bare poster negativitet - alltid - hver gang.
Og det er flere slik brukere både der og på Red Cafe (en side jeg nesten ikke leser på lenger).
Rep of Mancunia er mer min gate.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Buchan, Pancho P, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 402

Det som var befriende deilig de to årene jeg bodde i England og fulgte United tett var den totale mangelen på bekymringer før kamper. Dro på puben noen timer før kampstart, drakk øl og sang og ante ingenting om taktikk eller lagoppstilling. Alltid optimistisk stemning. Så ble det litt sutring og depping noen timer etter kampslutt hvis det gikk skeis. Neste gang var det samme ølmarinerte optimisme igjen:-) Hadde selvsagt ikke sosiale medier den gangen heller som selvsagt hjalp godt. Av og til var det så gøy på pub at man kom litt sent til kamp også.

Hvordan enkelte orker å bruke tid og energi på å forvente tap før kampen i hele tatt er i gang forstår jeg ingenting av, men hver sin lyst.

Og dere, er det ikke vakkert å se et nesten fullsatt OT helt til fløyta går igjen? Og at tusenvis står igjen og synger og virkelig nyter opplevelsene? Vakkert:-)
post liked by: messilingard, Pink Final, Buchan, Pancho P, Pwint, Cola2

Topic author
Deleted User 108

Enig @Jan Anders , mens vi her på bjerget skal være forbannet og snakke om flaks og møkkakampav både spillerne og manager står titusenvis av supportere igjen på Old Trafford og hyller de vi her kritiserer og slenger dritt om etter en seier.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final, Pwint, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Uten å ha summert so trur eg at her er langt fleire innlegg som sutrer over kor mange som sutrer, enn det faktisk er sutreinnlegg.

Til sammen so blir det uhorveleg mange sutreinnlegg.

Skjerpings! Spesielt dere som sutrer over sutreinnlegg!!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Otac wrote:30 Sep 2021, 11:23 Skjerpings! Spesielt dere som sutrer over sutreinnlegg!!
Er det ikkje akkurat det detter er?
post liked by: Pwint, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

Ikke at jeg har noe fasit eller at det jeg mener er rett, men jeg begynner vel å legge merke til en trend som ofte går igjen. United.no og Facebook er helt ekstremt, føler det ofte er mer reflektert her, men så er kanskje ikke jeg helt objektiv heller.

Men jeg syntes at det i større grad enn tidligere har blitt to grupperinger blant supporterne. Den ene delen er stort sett negativ, skal utelukkende kritisere og skriver i liten grad om positive ting rundt klubben. Evt blir en positiv sak satt opp, eller snudd, opp mot noe negativt. Motsetningen er de som skal være veldig positive og de som gjerne lukker øyne og ører i motgang og som ser fremover kontra bakover.

Selv om at det er mange brukere her inne som evner å se begge deler så vil nok de aller fleste som leser her jevnlig klare å sette brukere i den båsen hvor de hører hjemme. Det har vel kanskje utviklet seg en liten front allerede her inne mellom noen brukere, uten at det nødvendigvis er noe galt i det. Jeg foretrekker kanskje heller innlegg som @Ryder sitt i Solskjær-tråden i dag som oppsummerte og reflekterte rundt Solskjær sin jobb så langt. Det er alltid mer enn en side av en sak.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pwint, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Takk for det, @messilingard, blir egentlig ofte frustrert over meg selv fordi jeg må drøfte for og imot hele tida i stedet for å lande på en klar mening, hehe.

Så skal vi ikke overse den naturlige menneskelige mekanismen at det for de aller fleste er mer naturlig å rope ut dersom man er misfornøyd enn dersom man er fornøyd. Det er basic psykologi. Verdt å ha i bakhodet dersom man blir frustrert over diverse kommentarfelt. Dersom et kommentarfelt inneholder 70 prosent negative kommentarer, betyr ikke det at 70 prosent av befolkningen (eller fanbasen i dette tilfellet) er rasende. Men det betyr sannsynligvis at de fleste som er rasende skriver, mens de fleste av de som er tilfreds ikke gjør det.
Se på alle kommentarfelt under avissaker om vaksiner. Hadde kommentarene vært representative for vår holdning til vaksiner, hadde vi hatt en vaksineringsprosent på 20.
post liked by: messilingard, Pwint

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 01 Oct 2021, 12:13 Ikke at jeg har noe fasit eller at det jeg mener er rett, men jeg begynner vel å legge merke til en trend som ofte går igjen. United.no og Facebook er helt ekstremt, føler det ofte er mer reflektert her, men så er kanskje ikke jeg helt objektiv heller.

Men jeg syntes at det i større grad enn tidligere har blitt to grupperinger blant supporterne. Den ene delen er stort sett negativ, skal utelukkende kritisere og skriver i liten grad om positive ting rundt klubben. Evt blir en positiv sak satt opp, eller snudd, opp mot noe negativt. Motsetningen er de som skal være veldig positive og de som gjerne lukker øyne og ører i motgang og som ser fremover kontra bakover.
Det du skriver her gir ikkje meining i det heile tatt, i mitt perspektiv.

La oss si det er to grupperinger da, svart og kvitt.
Er det slik at den eine sida har tatt "pant" på å være positive?
I mine auge er det meget positiv å være konstruktiv kritisk. Det er mykje meir framoverretta enn å være f.eks naiv godtruande.
I mine auge so er det negativt å la alle tvilstilfeller falle til det gode.

F.eks so er eg kritisk til signeringen av Ronaldo. Ergo er eg såkalt negativ. Endå argumenta for at det er eit unødvendig kjøp er overveldande.
Å meine at Ronaldo er eit godt kjøp er å være negativ for meg.

Å plassere folk i slike båser er unødvendig, og i dette tilfelle feil.
I mine auge då.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

Tro det eller ei @Otac, jeg synes du har gode poenger rett som det er.
Og jeg hadde gitt deg likes (ikke at likes er viktig) om du ikke ofte slang på en litt fornærmede kommentar i samme slengen.
Enten mot noen i Mufc, eller mot noen her inne.

Du plasserer folk i båser du også.
Både fra Mufc og her inne.
Jeg er såkalt positiv supporter.
Om jeg er naivt godtroende?
Føler ikke det selv, men er heller ikke verdens smarteste fyr 😁.
Helt gjennomsnittelig vurderingsevne vil jeg tro.

Ser eksempelvis at Ronaldo kan ødelegge for det kollektive presspillet.
Ser at Bruno litt for ofte kun ser etter Ron.
Ser også at han er en matchvinner.
Og jeg mener i motsetning til deg? (husker ikke om det var deg) at Ron bidrar til cultural reboot.
post liked by: Otac, Pancho P, JørgenT, Belfastboy, Pwint, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Eg hugsar at vi i gamle dagar (på 80-talet) måtte forsvare klubben mot Liverpool-fans. Resultata og prestasjonane dette tiåret var i beste fall blanda drops, men støtten av laget var den viktigaste konstanten. På 90-talet og 2000-talet var stort sett alle imot oss. No er det klubben sine eigne supportarar som står for det meste av kritikken, både den konstruktive og destruktive.

Konstruktiv kritikk er både viktig og nødvendig, men eg kan ikkje forstå at nokon vil bruke tid og krefter på berre å fokusere på det negative. Tidlegare var united.no (inkl. kommentarfeltet) ein fristad der ein slapp unna dritslenginga i andre kommentarfelt og i sosiale medier. Ein kunne diskutere sakleg og til og med få opp humøret etter eit dårleg resultat. No er dessverre stemninga der minst like giftig som andre stader.



.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2, Pwint
It's Squeaky Bum Time!

Topic author
Deleted User 108

Enig i alt du skriver @Pancho P
Problemet nå er at flere kaster seg på, beklager uttrykket, "hylekoret". Man er enige med flertallet. Blir 'likes' av det.
Dessuten kan man være hemmelig. Du trenger ikke å stå for det du skriver når du heter Promp, Tiss&Bæsj osv, ingen vet hvem du er uansett.
Er utrolig glad jeg fikk oppleve Manchester United på 70 og 80-tallet. Også glad for å oppleve de tøffe tidene vi har nå. Fotball er som livet, det er opp og nedturer. Og som vi plutselig setter pris på oppturene når de kommer nå. Det å plutselig ikke bry seg, ikke ha glede av å se Unktedkamper nå blir fjernt for meg. Skjønner at mange bare liker å se oss vinne, men da kan man ta seg en pause og komme tilbake når vi blir best igjen, hvis man ikke kan glede seg over verdens deiligste fotballklubb når den har litt motbakke.
post liked by: Pwint, Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

Synes det er bra med et mangfold av supportere.
Altså at man ikke må være uniformerte, slik det feks er på RAWK.

Noen av oss er opptatt av kultur og historie og synes det er viktig.
Andre vil ha raske resultater og vil vinne for enhver pris.
En tredje gruppe vil at vi skal spille på en bestemt måte.
Den fjerde gruppen ønsker seg alt dette og mer til.

Ikke noe galt i noe av dette.
Den ene gruppen er like bra som den andre.
Det jeg ikke fatter er mangel på respekt for egen klubb, egne klubbrepresentanter og gode medsupportere.
Negativitet opp og i mente.

Jeg fatter og begriper ikke hva som er så gøy med å skrive slike provoserende poster som det stadig blir flere av i komm feltet.
Ikke er det kult, ikke er det morsomt og aller minst er det tøft.
Selv om jeg tror noen tastatur jegere selv mener de er både kule og veldig barske 🤣
post liked by: Cola2, Pancho P, PAK
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 402

Jeg mistenker at en del supportere ser litt for mye på de der drittkanalene på Youtube og prøver å herme etter negativiteten.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pancho P
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2590
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11854
Liker mottatt: 7606

Jeg syns vi har sett en endring i folks adferd, både her og i utlandet de siste årene. Og jeg tror det ligger i muligheten til å si akkurat det man vil, relativt anonymt uten fare for å bli "tatt" for det. Jeg skulle ønske folk måtte verifisere identiteten sin, f.eks med bank id (eller tilsvarende) for å registrere seg for tjenester der man kan kommentere. Da hadde man måtte stå mer til ansvar for kommentarene sine, og kanskje (mulig jeg er litt naiv) så hadde folk tenkt seg litt mer om før de spydde ut hat (og da snakker jeg ikke om noen her) på SOME og forum mm. Det hadde også hatt mer for seg å utestenge folk om de går for langt.
post liked by: Pancho P, PAK, Pink Final, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Topic author
Deleted User 429

Pwint wrote:20 Nov 2021, 14:15 Og jeg tror det ligger i muligheten til å si akkurat det man vil, relativt anonymt uten fare for å bli "tatt" for det. Jeg skulle ønske folk måtte verifisere identiteten sin, f.eks med bank id (eller tilsvarende) for å registrere seg for tjenester der man kan kommentere.
Tror egentlig anonymitet har veldig lite å gjøre med saken. Facebook, der man har fullt navn og hele omgangskretsen kan se hva man lirer av seg er jo det verste stedet av dem alle. Og ikke bare når det gjelder fotball.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pwint
Post Reply