Supporter oppførsel

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Som @Steinar Stenseth korrekt påpeiker, er antall klikk ein viktig faktor for United.no og andre i dagens medieverden. Ein kan kanskje kritisere redaksjonen for linja dei har lagt seg på, men det er ein helsikes vanskeleg balansegang mellom å ha høg aktivitet og å halde innhaldet på eit nokonlunde akseptabelt nivå. Eg er ein stor tilhengar av at alle skal få seie meininga si, men eg synest altfor ofte at retten til å ytre seg trumfar ansvaret ein har når ein ytrar seg.

@Pink Final Det er heilt på sin plass å kaste ut folk som berre er ute etter å ødelegge for andre, men eg trur at det kan vere vanskeleg å vurdere kva som er "ødelegging" og kva som er innanfor.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Mcilroy wrote: 26 Sep 2021, 08:59 Hadde de blitt supportere idag ville de nok vært hos City eller Liverpool.
Det å støtte laget, spillerne og klubben i med og motgang er et avviklet kapittel hos dagens supportergruppe.
Hehe, eg trur kanskje bildet er litt meir nyansert enn som så😉 I det daglege arbeider eg med barn og ungdom og svært mange av dei er United-fans. Solskjær har kanskje vore ein faktor for valet av favorittklubb, men oftast er det foreldra som har påvirka dei. Det er klart at det finst nokre "forvilla" sjeler som heiar på Liverpool, Real Madrid og Barcelona, men Chelsea og City-fans er det svært langt mellom. Eg har ikkje inntrykk av at unge United-fans er mindre lojale enn andre, kanskje tvert imot. Det står kanskje verre til med ein del vaksne🤔😊?
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Cola2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Topic author
Deleted User 108

Vi arrangerer noe vi kaller "fellesball" hver søndag. Alle får være med. Fra 0-110 år. Da dukker det opp 40-60 personer. Det blir færre og færre Uniteddrakter hos barna. For 5 år siden var det 90 % Barcelona tenker jeg. Ser flere igjen nå , men tror det er Ronaldo som tiltrekker og ikke Manchester United. En venn driver en Norli butikk. Der sluttet de helt å ta inn drikkeflasker og matbokser fra engelske lag for noen år siden. De solgte kun Barcelona, Real Madrid og PSG. Nå har de begynt å ta inn City,Liverpool og Leeds. Det er det som er etterspurt.
Vi må passe på å hjernevaske våre unge til å bli Manchester-Rød 😂
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Mcilroy wrote: 26 Sep 2021, 10:29
Vi må passe på å hjernevaske våre unge til å bli Manchester-Rød 😂
Eg hjernevaskar alt eg kan i jobben min og oppfordrar alle til å gjere det same (fritt etter TV-aksjonen) 😁
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14597
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23222
Liker mottatt: 19155

Pink Final wrote:25 Sep 2021, 23:05 Vi var jo ganske uenige der @Blodfink.
Men vi holdt vel en ganske ok tone stort sett?
Innbiller meg det.
Husker jeg ble usaklig noen ganger, følelsene tok overhånd .
Stort sett gikk det bra.
Ja, LvG var en dyktig fan-splitter, hehe. Ja, det gikk vel greit det, uenigheter er jo ikke farlig. Mer normalt i grunn.

H.Greaves har vel profil her, men ikke aktiv?

For min del så funker det bra å (stort sett) ignorere personlig fokus, har vært innom det noen ggr. Jeg synes faktisk det er slitsomt når det blir for mange poster som handler om hvordan andre fans skriver ting man ikke liker. Det mest givende å lese er meninger om United. Og det er alltid forskjellige meninger, der jeg stadig leser ting jeg ikke selv har sett, eller tenkt på. Det skaper jo sunne diskusjoner. Og så blir det mindre kjedelig på den måten synes jeg.

Jeg synes takhøyden bør være god, og at folk raser fra seg litt er helt greit. Om det oppleves negativt eller ei tar jeg ikke så tungt. Er det noe jeg reagerer på så lar jeg oftere være å kommentere, enn å gå inn i endeløse diskusjoner som stort sett ikke fører noe sted. Har mange ggr. begynt å skrive, men sletter det og tenker at det ikke er viktig og at det ikke fører til så mye. Hehe
Last edited by Blodfink on 26 Sep 2021, 12:55, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Cola2, Ryder
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1904
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13332
Liker mottatt: 5115

Blodfink wrote:26 Sep 2021, 12:09 Er det noe jeg reagerer på så lar jeg oftere være å kommentere enn å gå inn i endeløse diskusjoner som stort sett ikke fører noe sted.
Det er jeg helt enig i. Og jeg tror mye av grunnen til at det var en som forsvant her etter forrige sesong. Det var rett og slett ingen som gadd å reagere på provokasjonen han kom med til slutt. Og dermed ble det sikkert ikke noe blivende sted. Jeg ser at han stadig provoserer på united.no, og at det alltid er noen som går på limpinnen og konfronterer han.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Buchan, Pink Final, Cola2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pink Final wrote:26 Sep 2021, 08:31 Mja, dette forumet er ganske oversiktelig
Ja, der kan eg ikkje seie noko, men meinte meir på generelt grunnlag.
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Blodfink wrote: 26 Sep 2021, 12:09 For min del så funker det bra å (stort sett) ignorere personlig fokus, har vært innom det noen ggr. Jeg synes faktisk det er slitsomt når det blir for mange poster som handler om hvordan andre fans skriver ting man ikke liker. Det mest givende å lese er meninger om United. Og det er alltid forskjellige meninger, der jeg stadig leser ting jeg ikke selv har sett, eller tenkt på. Det skaper jo sunne diskusjoner. Og så blir det mindre kjedelig på den måten synes jeg.

Jeg synes takhøyden bør være god, og at folk raser fra seg litt er helt greit. Om det oppleves negativt eller ei tar jeg ikke så tungt. Er det noe jeg reagerer på så lar jeg oftere være å kommentere, enn å gå inn i endeløse diskusjoner som stort sett ikke fører noe sted. Har mange ggr. begynt å skrive, men sletter det og tenker at det ikke er viktig og at det ikke fører til så mye. Hehe
Enig i dette, klarer ikke å irritere meg for mye over folk som blåser ut etter et tap. La dem få ut litt damp, så blir det kanskje en litt hyggeligere lørdagskveld for kjerringa og ungene deres.
Nettsteder som united.no kan ikke begynne å sensurere kommentarer bare fordi de er negative, jeg er i alle fall ikke interessert å lese bare heiarop. Så lenge folk ikke går over streken med hets eller trusler mot andre, er det bare å ignorere skitpraten. Det finnes alltid mange reflekterte kommentarer også - både kritiske og støttende - prøver å konsentrere meg om dem i stedet.

Når det gjelder den generelle tonen rundt omkring, tror jeg ikke vi United-supportere er verre eller bedre enn andre, vi er bare flere og vises bedre. Alle medier og kanaler vet at ingen andre lag skaper like mye interesse, så det pøses ut saker for å skape engasjement og fyre opp fanbasen. Så er det jo et faktum at tonen på sosiale medier har hardnet til de siste årene, møkkafolk av alle slag føler de kan lire av seg hva som helst uten konsekvenser.
post liked by: Blodfink

Topic author
Deleted User 108

Jeg er glad jeg er så gammel at jeg har opplevd dårlige tider med United. Mye dårlig fotball og langt mellom de store troféene. Liverpool vant alt på 70 og 80 tallet. Men plutselig ble det en trofé tørke på Merseyside også. Ingen klubb har rett på å vinne alt alltid. Jeg er glad for at Manchester United betyr mer for meg enn kun tabell, målforskjell og troféskap. United er kultur, det er familie, det er det meste av livet. Det er selvfølgelig deilig å vinne. Alltid morsomst med storspill og gull og heder og ære. Men skuffelsene blir svelget ned mellom husets fire vegger. At det må skrives dritt på sosiale medier viser bare hvor bortskjemte Manchester United har gjort oss. Vi krever gull i de to store turneringene hvert år. Fordi vi er Manchester United. Samme klubben som ikke vant stort på 70 og 80 tallet. Mitt United som jeg ble så glad i, selv uten troféer og blendende fotball. Nå er jeg mer glad i gledene enn skuffet over skuffelsene.
Som jeg skrev her tidligere. Min største opplevelse som supporter var på Old Trafford under Moyes da vi ble utspilt og ydmyket mot City. Da vi sto igjen én time etter kampslutt og sang Moyes og United sanger på rekke rad. Da var jeg en stolt Manchester United supporter. Stolt over meg selv. Stolt over mine medsupportere. Manchester er Rød 🔴
post liked by: Buchan, Pancho P, Cola2, Belfastboy, Pink Final, Blodfink

Topic author
Deleted User 402

Het enig @Mcilroy ! Mine litt eldre United-venner de årene jeg bodde i England på midten av 90-tallet holdt fortsatt sesongen i 2.divisjon i 74/75 som sitt høydepunkt. De hadde aldri hatt det så gøy og supporter-kulturen(og ukulturen) tok helt av.
Holder meg stort sett unna sosiale medier for tiden.
post liked by: Buchan, Pancho P, Cola2, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Aldeles nydeleg innlegg @Mcilroy. Som elles i livet: festdagar og suksess er morosamt, men det er på dei tunge dagane at ein verkeleg set pris på sine nærmaste, inkludert United.
post liked by: Cola2, Belfastboy, Pink Final, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7590
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27174
Liker mottatt: 17701

Konstruktiv kritikk er både lærerikt og kan være interessant.
Å bli skuffet og sint kan også høre med.

Men det er disse som kun dukker opp etter et tap.
Virker nesten som de bare har ventet på det.
Samme med totalslakt av egne spillere.
Virker som det er basert på trynefaktor hos en del.

Mitt inntrykk er at United har flere slike typer enn både Leeds og Liverpool, basert på deres norske forum.
Og Liverpool er flere enn oss.
(Hvordan er det mulig??🤨).

Ellers 101% enig med @Mcilroy (vakkert beskrevet av deg) , @Jan Anders og @Pancho P.
Ett av mine beste minner er 3-3 på Villa Park våren 1981.
(Jeg var ikke der, var hjemme i kjellerstua med kompiser, Lfc de fleste av dem).
United hadde kun vunnet 4 av de 24 siste.
Og kun scoret i én av sine åtte siste.
Villa var ligalederen.
Jeg trodde på stortap, også ble det 3-3.
Jublet av glede.
Alt handler ikke om pokaler, storseiere, gull og glitter.
Historien, Uniteds tradisjon for unge spillere, tradisjon for angrep, Manc’enes innovative påfunn og oppfinnelser.
Selv regnet i Manchester gjør meg litt stolt 😁
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 402

@Pink Final Flott med konstruktiv kritikk, men det er dessverre ikke den slags som preger facebook, kommentarfelt, twitter osv, selv om det finnes hvis man leter. Mye kan man være enig i og. Men, ja, irriterer meg også over disse som dukker opp etter tap, slår seg på brystet og hevder sin egen fortreffelighet. Så slenger de ut noen managerønsker som, sett med mine øyne, avslører en total mangel på kunnskap om hva Manchester United er. Så sitter selvsagt ikke jeg på noen fasit så det er sagt. Men de får ha sin mening.

Det jeg ikke aksepterer er disse som driver med direkte hets og viser total mangel på respekt for en klubblegende som har gitt alt for klubben som spiller, trener og nå manager. Mye av det jeg leser gjør meg flau over å være United-fan. Ja, mulig han ikke tar klubben til topps, men vis nå et snev av respekt! Han har løftet klubben etter kaoset som var etter Van Gaal/Mourinho, har gitt oss håp og en klubb og et lag vi kan kjenne igjen og identifisere oss med(selv med Glaziers i bakgrunnen). Solskjær fortjener respekt uansett om man mener han ikke er god nok som manager. Punktum!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7590
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27174
Liker mottatt: 17701

Enig igjen @Jan Anders.
Skulle gjerne skrevet mer om dette.
Men er på farta og har dårlig tid 🏃‍♂️
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Artig når man sitter med fasiten på iva ein god supporter er.

Eg meiner at det er ein nødvendig del av det å være ein supporter, er å stille krav. Dersom vi lulles inn in kor vakkert og roseraudt alt er, uten å kunne sei ifra, so kunne vi like godt ha spilt på 4 nivå.

Om ingen hadde stilt krav til Glazers so hadde vi vore superleague no.

Uten å stille krav til spillerkjøp so hadde vi framleis spilt med O’Shea eller Blind i forsvar.

De som sier ifra kan vi hylle, ikkje de som lulle.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Otac wrote: 27 Sep 2021, 20:11
Om ingen hadde stilt krav til Glazers so hadde vi vore superleague no.
Her blandar du korta noko voldsomt (igjen). Supportarane var unisone i fordømminga si av superligaplanane, uansett om dei elles er kritiske til spelarar/trenarar eller ikkje. Du konstruerer samanhengar som ikkje finst for å fremje ditt eige syn. Det er nesten som eg trur du er ute etter å provosere, men om det er dét du er ute etter, skal eg ikkje bruke éin kalori meir på innlegga dine.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Buchan, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply