Supporter oppførsel

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Topic author
Deleted User 430

Blodfink wrote:25 Sep 2021, 22:13 Men har jo en del Liverpool-kompiser, de uttrykte sterk splittelse, og hadde rimelig opphetede diskusjoner på den tiden i alle fall. Tviler på at Uniteds supportere er spesielt mye slemmere mot hverandre enn alle andre. Tror som i forrige post det har med klubbens status å gjøre.
Fullt forståelig at det blir mer negativitet i perioder med motbakke, men syns det virker i overkant voldsomt det vi holder på med, spesielt mot hverandre, men da er det nesten litt godt å høre at det er lys i enden av tunellen :)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote:25 Sep 2021, 22:21 På Kopforum sparket de ut folk som bare var ute etter å provosere.

Jeg har jo en teori om at kommentar felt under artiklene trigger de som ønsker å være negative.
Det krever tross alt litt mer å skrive på et ordentlig forum.
Er vel en grunn for at ikke en eneste annen supporterklubb har kommentarfelt.
Supporterklubber har ordentlige forum, slik som dette.
Støtter den teorien din her, ja. Er jo bare å se på SoMe, det, hvor lett det er å lire av seg skit i tide og utide.
Hadde folk blitt kastet ut, som du skriver de ble på Kopforum, ville nok det hjulpet på også. Selv de med flere kontoer skulle slitt med å holde følge om det skjedde konsekvent.

Så forresten i stad at regelverket for kommentarfeltet på united.no har blitt endret fra utkastelse til at kommentaren blir slettet. Snakk om å legge til rette for dårlig stemning....
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14576
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23122
Liker mottatt: 19098

Steinar Stenseth wrote: 25 Sep 2021, 22:26
Blodfink wrote:25 Sep 2021, 22:13 Men har jo en del Liverpool-kompiser, de uttrykte sterk splittelse, og hadde rimelig opphetede diskusjoner på den tiden i alle fall. Tviler på at Uniteds supportere er spesielt mye slemmere mot hverandre enn alle andre. Tror som i forrige post det har med klubbens status å gjøre.
Fullt forståelig at det blir mer negativitet i perioder med motbakke, men syns det virker i overkant voldsomt det vi holder på med, spesielt mot hverandre, men da er det nesten litt godt å høre at det er lys i enden av tunellen :)
Fotball er jo mye følelser for de fleste, og de kan komme ut på forskjellig vis, men om det blir personlig drittkasting er det jo kjedelig/uinteressant. Bare å ignorere vel.
post liked by: Pancho P
LUHG!

Topic author
Deleted User 430

Belfastboy wrote:25 Sep 2021, 22:24 Ser ut til å være en konkurranse om å være mest mulig negativ til tider
Jeg tror faktisk jeg ikke hadde klart noe i nærheten selv, selv om jeg gikk "all in" for det på trass engang. Verken mot klubb, spillere, manager eller medsupportere. Nesten litt imponerende :)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote:25 Sep 2021, 22:32 Bare å ignorere vel.
Jeg ignorerer det, i form av å avstå fra å kommentere osv., men det kan jo gjøre noe med standarden og stemningen for nye supportere ol. Er ikke et problem for meg at folk skriver som de gjør og har heller ingen planer om å få folk til å forandre seg på noe vis. Kun interessant å høre om dette er et gjengs problem innad i supportergrupperinger eller ikke..
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14576
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23122
Liker mottatt: 19098

Steinar Stenseth wrote:25 Sep 2021, 22:37 Kun interessant å høre om dette er et gjengs problem innad i supportergrupperinger eller ikke..
Arsenal`s fan tv har jeg brukt som underholdning en del før faktisk, de er minst like ille som oss. Jeg tror det er det samme i alle større klubber.
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1895
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13243
Liker mottatt: 5074

Steinar Stenseth wrote:25 Sep 2021, 22:30 Så forresten i stad at regelverket for kommentarfeltet på united.no har blitt endret fra utkastelse til at kommentaren blir slettet. Snakk om å legge til rette for dårlig stemning....
Det er helt idiotisk, de skulle hatt nulltoleranse for sånt. De gir seg bare merarbeid med å da til stadighet må passe på hva som legges ut.

En annen ting jeg ser der inne er han som drev på her inne med flere brukere som til stadighet nå kommenterer børskarakterer på de han ikke liker (de som er litt mørkere i huden enn deg og meg). Tror det er fjerde kampen han har hengt seg opp på hva Wan Bissaka, Fred, Bailly og Greenwood har fått. For han så starter nevnte spillere + Pogba på karakteren 3 da kampen starter, og det er sikkert der de ender opp uansett hvordan de har gjort det. Rett og slett patetisk oppførsel!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27067
Liker mottatt: 17637

På et ordentlig forum bidrar gjerne en del med litt mer utdypende poster.
Av og til om ikke annet.
Slik vi har her inne.
I komm feltet til United.no er det lagt opp til at man skal kommentere innholdet til journalisten.
Man får ofte et tema servert rett i fanget.
Om temaet da feks er at Fred har spilt svakt, eller at Solskjær får kritikk i engelsk media, så slenger folk seg på.
Vet ikke hvor mange ganger jeg har nevnt den teorien for Dag & co i mails.
De legger jo indirekte opp til en kultur for å slakte sine egne.
Et ordentlig forum krever tross alt litt mer av brukerne sine.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Cola2, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 430

Blodfink wrote:25 Sep 2021, 22:42 Arsenal`s fan tv har jeg brukt som underholdning en del før faktisk, de er minst like ille som oss. Jeg tror det er det samme i alle større klubber.
De folk der har jeg sett på en gang også, men er de virkelig representative for en supportergruppe på samme måte som de forskjellige kommentarfeltene hos united.no? Priceless underholdning, så absolutt, men de er jo ikke så mange. Der er det jo også, ut ifra hva jeg har sett, rettet mot klubb osv og ikke medsupportere?

Mulig jeg må ta en kikk igjen og oppdatere meg litt om de er like ille mot hverandre som våre medsupportere er :D
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14576
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23122
Liker mottatt: 19098

Steinar Stenseth wrote:25 Sep 2021, 22:49 Mulig jeg må ta en kikk igjen og oppdatere meg litt om de er like ille mot hverandre som våre medsupportere er
De krangler jo vilt seg i mellom
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Ulike syn blant supportarane er berikande og mangfoldet er eit sunnheitsteikn for ei supportargruppe. Eg har ingen problem med at folk stiller spørsmål ved Solskjær eller enkeltspelarar, såpass må vi tole. Grunnen til at eg kutta ut united.no er den gufne tonen som har tatt heilt overhånd i det siste. Ikkje berre etter tap, men generelt sett. Heile tida fokus på det negative. All mogleg kudos til @Pink Final, Anders Larsen og fleire andre som prøver å vere ei motvekt, nyansere bildet og løfte blikket. Sjølv gjekk eg pisslei av å imøtegå dei same ubegrunna argumenta gang på gang. Eg synest nivået på dette forumet er mykje høgare, sjølv om meiningane er mange. La oss håpe det held fram slik.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink, Cola2, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!

Topic author
Deleted User 430

Belfastboy wrote:25 Sep 2021, 22:45 Det er helt idiotisk, de skulle hatt nulltoleranse for sånt.
Helt enig. Problemet er vel at de måtte endre på regelverket siden de ikke overholdt sine egne retningslinjer tidligere. Det ble jo til stadighet påpekt av brukere, meg inkludert, og referert til regelverket under div. innlegg, men det vel lettere å endre på reglene enn å følge de som var. Hadde de fulgt dem ville trafikken falt, for en periode, og det er aldri ideelt for en nettside..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote:25 Sep 2021, 22:50 De krangler jo vilt seg i mellom
Høres ut som jeg må poppe en ny pose popcorn :D
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote:25 Sep 2021, 22:48 De legger jo indirekte opp til en kultur for å slakte sine egne.
Er følelsen jeg sitter igjen med også. Rart at de ønsker det sånn, spesielt siden de har innsett at de må lukke kommentarfeltet under kamper, men det er vel trafikk og klikk som styrer alt om dagen. Synd, men sånn har det blitt over alt..
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Cola2, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27067
Liker mottatt: 17637

Blodfink wrote:25 Sep 2021, 22:32 Fotball er jo mye følelser for de fleste, og de kan komme ut på forskjellig vis,
Det er sant.
Du og @Buchan og @Harry Greaves (er han her fremdeles?) og sikkert flere her inne husker forrige forum.
Der gikk diskusjonen livlig om Louis van Gaal.
Vi var jo ganske uenige der @Blodfink.
Men vi holdt vel en ganske ok tone stort sett?
Innbiller meg det.
Husker jeg ble usaklig noen ganger, følelsene tok overhånd 😁.
Stort sett gikk det bra.
Var ikke så glad i van Gaal, men laget kamptråder og andre tråder der jeg prøvde å være objektiv.
Og håpet jo alltid at United vant.
Skjønner meg ikke på fans som håper eget lag taper pga de ikke liker manager eller en spiller.

Helt ok å være uenige på et forum.
Men prøv å la meningene være saklige.
Som @Belfastboy skriver så skinner det igjennom at noen spillere blir omtalt på grunn av trynefaktor i komm feltet hos United.no
post liked by: Cola2, Belfastboy, Buchan, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pink Final wrote:25 Sep 2021, 23:05 Men prøv å la meningene være saklige.
Ja, no er jo desverre problemet slik at me er på verdsveven og då kan jo "Gud og hvermannsen" slenge frå seg alt mogleg utan særskilt mykje konsekvens.
Problemet er jo, som du og fleire er inne på at for det første er det veldig kjenslestyrt. Også, utan å på nokon måte kritisere enkeltmennesker, er det ikkje alle der ute som er like gode til å reflektere over kva som hamnar "på trykk". Når ein kombinerar dei to faktorane, I tillegg til det tildlegare nemnte med nettet, kan det oppstå "uheldige" situasjonar.

Det er vel eingon slik at me kan ikkje gjere anna enn å Oppmode til positivitet og å alltid argumentere og promotere klubben og våer interesser på ein positiv og "Vaksen" måte. Gå føre med gode eksempel kanskje?
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27067
Liker mottatt: 17637

Pink Final wrote:25 Sep 2021, 22:21 Stoke har fått nytt forum nylig @Steinar Stenseth.
Så er nok ikke så mange poster der enda.

Kopforum hos Liverpool var åpent før.
Har ikke vært innom Stoke’s forum etter at de fikk nytt sådant 😃.
Det ser ut som om innholdet er lukket om man ikke er medlem.
Synd, da kan ikke det forumet leses lengre.

Ser mange går den veien.
Kopforum er bak Log in, West Hams forum likeså.
Snart bare Leeds og Spurs, Chelsea, Arsenal samt dette forumet som er åpent.
Spurs synes jeg også er bra.
Chelsea gidder jeg ikke lese, mye hat virker det som.
Arsenal har så rotete nettsted at man blir skremt vekk 😁

Edit: Arsenal og Chelsea har begge fått nye nettsider.
Ikke mulig å lese forum der lenger heller uten logg inn.

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
JørgenT wrote:26 Sep 2021, 03:35 Ja, no er jo desverre problemet slik at me er på verdsveven og då kan jo "Gud og hvermannsen" slenge frå seg alt mogleg utan særskilt mykje konsekvens
Mja, dette forumet er ganske oversiktelig
Med klare regler.
Sitat fra Lover og regler.
Brudd på reglene
Brudd på disse reglene kan føre til advarsler, midlertidig og permanent utestengelse. Det siste vil bli brukt ved gjentatte regelbrudd og spesielle enkelttilfeller. Dette vil primært bli brukt mot folk som tydelig er ute etter å ødelegge for andre på forumet.
Så her inne vil det få konsekvenser om noen kun er ute etter å ødelegge for andre.
post liked by: Pancho P, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Det er helt klart at ingen er happy med kampen i går, og det er mye følelser involvert.
Men det kan jo være lurt i å kanskje tenke seg om både en og to ganger før man hiver seg på tastaturet.
Det virker av og til at det er en konkurranse i om å kunne lire ut av seg mest mulig dritt om både Manager, spillere og andre debattanter som ikke deler samme syn som en selv.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy

Topic author
Deleted User 108

Hvis vi United supportere skal få "lov" til å oppføre oss dårligere mot hverandre når vi taper enn andre supportere står jo det andre supportere alltid har sagt om oss sterkt, medgangssupportere. Ingen tvil om at 90 prosent av de på united.no har blitt Unitedsupportere etter sommeren 1992 og før 2013😂 Hadde de blitt supportere idag ville de nok vært hos City eller Liverpool.
Det å støtte laget, spillerne og klubben i med og motgang er et avviklet kapittel hos dagens supportergruppe.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
Post Reply