Mest undervurderede United-spiller

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg så på Red Cafe, at de havde en tråd om de mest undervurderede spillere. Så jeg tænkte om hvilke spillere I tænkte var undervurderede og holde os til United-spillere.

Wes Brown: Måske den mest undervurderede United-spiller i min tid. Hurtig, bomstærk, god boldspiller og ikke bange for nogen som helst. Pga. skader fik han aldrig den anerkendelse, som han fortjente.Vidic og muligvis heller ikke Rio var blevet købt hvis Brown var sluppet for skader, men alligevel bliver han sammenlignet med O'Shea, som ikke var nær så talentfuld, selvom han var en spiller, jeg elskede.

Darren Fletcher: Det giver ikke så megen mening, at han kom til at vinde så mange pokaler med United. Han var en spiller, der ikke var verdensklasse på noget som helst område. Men lidt ligesom James Milner i dag så var han rigtig god i alle spillets facetter. Han var god uden at være fremragende når det kom til spilforståelse, tacklinger, han kunne heade, skyde udefra og selvom han var en defensiv midtbanespiller (eller af den defensive slags) så var han også god til at tage løbene ind i modstandernes straffefelt. Og når modstandernes spil skulle ødelægges var Fletcher manden Sir Alex vendte sig til.

Michael Carrick: Måske den mest elegante spiller jeg har set spille. Det var sjældent, at han var nødt til at lave en tackling fordi han var så forudseende. Det er nærmest kriminelt, at han kun fik godt 20 landskampe. Havde han været fast spiller på landsholdet i sin prime så kunne Englands offensive være mere frie og så havde England muligvis vundet en pokal i de sidste 20 år. Men måske fordi han var så langsom med at komme i form i sæsonerne så bliver han altid overset mellem de aller bedste midtbanespiller England har haft. IMO er han i top 5 i min tid.

Chris Smalling: IMO verdens mest undervurderede spiller i dagens fodbold. Ja, han er ikke specielt god med bolden. Men det er også derfor du meget sjældent ser ham forsøge noget flot med bolden. Men hans forsvarsmæssige kvaliteter er fremragende. Alene det, at mange ser Bailly som værende bedre fortæller hvor undervurderet han er. Han er simpelthen et bæst af en forsvarsspiller. Meget, meget sjældent han laver deciderede brølere, der koster mål. Desuden er han lynhurtig (var vistnok PLs næsthurtigste spiller i 17/18) og bomstærk. Alligevel får man konstant at vide, at man ikke kan stole på ham fordi han har en fejl ventende på sig. Og kigger man kamptråde igennem på diverse United-fanforums på nettet så kan man se, at han rent faktiskt oftest har spillet godt i sidste sæson. Ja, han er min favorit, men han er samtidig den spiller i midterforsvaret hos United jeg stoler mest på. Og jeg vil påstå, at man ikke har forstand på fodbold hvis man mener, at Smalling er dårlig. En ting er, at man ønsker en anden type. Spillere som Maguire, Lindeløf, Toby A osv. Det er fuldt ud forståeligt, men dårlig er Smalling under ingen omstændigheder.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Støtter mye du skriver her [mention]Kyndilfan1[/mention] , angående Brown og O`Shea så likte jeg begge meget godt. Brown var skadeforfulgt dessverre, men han laget også noen brølere etterhvert...Kostet oss noen baklengs innimellom. Men han er en av mine favoritter, fordi han var hard. Og hadde masse power.

Darren Fletcher er jeg helt enig i.

Carrick er jeg enig i.

Smalling er en god stopper, men han sliter med posisjonering til tider, presterer ujevnt synes nå jeg. Kan være fremragende, og gjør bra ting.
Men for at jeg skulle ha ment det samme om ham som deg, så måtte han utviklet ballbehandlingen sin. Og blitt mer forutseende, han er ikke så rask så han kan stole på farten sin på dette nivået. Jeg synes Jones og Smalling er jevne i kvalitet, Jones har dog dårligere teknikk enn Smalling muligens. Men begge er knallharde og gir alt.
Men begge disse sliter også med posisjonering og glipper i markeringer...Og Smalling scoret et grusomt selvmål mot Wolves sist sesong, der kan også DDG ta litt ansvar...Men Smalling tok Messi litt sist sesong, det skal han ha.

Men: Vidic og Ferdinand slet også til tider. For meg var de nesten litt overvurderte til tider... De kom til kort mot Barca i to finaler. Og Vidic mot Liverpool var ingen suksess...Alle gjør feil, det er sikkert.
Jeg liker Bailly, men han er ikke bedre enn Smalling, Smalling er foran ham pr. idag.

Wayne Rooney er tidenes mest undervurderte spiller i min bok. Mange fans liker ham ikke pga flørtingen med andre klubber. Men det er heller ikke sikkert noen av disse aner noe om akkurat hva som skjedde de gangene. Ikke jeg heller, men det bryr meg heller ikke...og de samme fans mente han var en rævva spiller, sinnsykt mener jeg det er...Mestscorende, selvfølgelig er han en legende, større enn Ronaldo, han dro jo... Og Rooney scoret et praktfullt mål mot Barca i 2011-finalen. Det eneste vi scora i to finaler. Stå på Wayne! Flere av spillerne som spilte med Rooney sa han alltid var blid i garderoben, en nice guy. Og et monster på banen, det liker jeg.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Morsom tråd :thumb_up:

Enig angående Wes Brown.
Husker da han kom inn på førstelaget, og folk sa han var det største stoppertalentet på årevis.
Ferguson sa vel at Brown «var den mest naturlige forsvarer han hadde jobbet med».
Skader satte ham tilbake, men han fikk noen gode sesonger.
I 2007/08 var han høyreback, og hadde både farta, posisjoneringa og ballbehandlinga til å gjøre det bra på backen,
Absolutt undervurdert spiller.

Hvor langt bakover i tid skal vi gå?
Jeg mener Mark Hughes ikke lenger får den anerkjennelsen han fortjener.
Det er mye snakk om Cantona.
Selvsagt var Cantona helt konge og en veldig god spiller.
Det var Hughes også, og i sin samtid ble han verdsatt.
Kultfigur på Stretford End på første halvdel av 90 tallet.
Ekstremt balansepunkt i kroppen.
Som kom til syne når han tok ned ballen på kassa, holdt på ball, eller vendte opp.
Og ikke minst volleyskuddene hans.
«Everytime this man strikes, it’s a goal to remember»
(Målet hans på Maine Road, Manchester i september 1989.
Limer ikke inn video, da City vant 5-1 og alle målene er med ;`(
Volleymålet til Hughes, der han ligger vannrett og klinker innlegget fra Russel Beardsmore i tverrligger og inn mot Claremont Road er bare vakkert).
For ikke å snakke om volleymålet for Wales mot Spania på Racecource, Wrexham i 1985.



Reporter: «Best goal you’ve scored?»
Sparky: «Probably to that day, ay» :D :D

Hughes hadde noen helt fantastiske mål.
Semifinalen mot Oldham i 1990 var et annet, og det var et superviktig volleymål - fordi det ga 1-1 i kampens siste angrep og omkamp.

King Volley, Sparky, Hughesie - kall ham hva du vil, han må aldri undervurderes.
En fullverdig partner for Cantona, og en strålende spiller fra 84-86 og 88-95.
Blodfink wrote: 25 Jul 2019, 03:39 Jeg synes Jones og Smalling er jevne i kvalitet, Jones har dog dårligere teknikk enn Smalling muligens. Men begge er knallharde og gir alt.
Jeg synes faktisk alle stopperne til United blir undervurdert.
Smalling er et beist av en forsvarer.
Rå i duellene, og jeg synes han har fart også.
Litt vimsete?
Men, mener du Jones har dårligere teknikk enn Smalling? [mention]Blodfink[/mention].
Der er jeg helt uenig.
Mener folk ser Smalling og Jones under ett teknisk.
Mener de har helt motsatte styrker og svakheter.
For meg er Jones mer i Wes Brown klassen.
En stopper som har mer å by på enn fysikk.

Jones har også blitt ødelagt av skader.
Han kunne i likhet med Brown ha blitt stor.
Synes Jones er høyst akseptabel med ball, har god plasseringsevne er en god markør, flink på å bryte foran m.m.
Hvem kan glemme da han tok fullstendig luven fra Cristiano Ronaldo på Santiago Bernabeu i 2013?
Ihvertfall markerte ham ut av matchen,

Må jo nesten sitere Ferguson her også:
«Jones kan bli vår beste spiller noensinne» sa han etter 3-0 mot Aston Villa i 2013.
Selv Fergie tar feil.
Jones blir aldri United’s beste.
Han er vel nærmere enn 100 plass enn en topp 25 på lista over tidenes spiller.
Men, han kunne blitt svært god,
Skadene har ødelagt.

Så, om jeg skal summere mine tre undervurderte:

90 tallet Hughes - Håper folk nå i ettertid klar over hvor god han var?
(Nicky Butt var en annen jeg tenkte på fra 90 tallet)

00 tallet Brown - Stort potensiale, ødelagt av mange skader.

10 tallet Jones - Stort potensiale, ødelagt av mange skader.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Den aller mest undervurderte, også blant United-fans men ikke minst sett utenfra , må være Michael Carrick. Fikk altfor få landskamper, England fikk aldri midtbanen sin til å funke, ville vært mye bedre om de hadde satset på Carrick enn å klemme inn både Gerrard og Lampard.

Jo da, mange United-fans elsket Carrick, men nesten uforståelig mange mente han var middelmådig. Kanskje var han for lite spektakulær, men jeg elsket pasningsfoten hans, ikke minst måten han hele tiden tredde ballen gjennom ledd på.

Etter min mening: Ser du ikke hvilken strålende midtbanespiller Carrick var, har du ikke greie på fotball - enkelt og greit.

Ellers enig i Mark Hughes, som er blitt litt glemt. Fantastisk spiller.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Syntes vel Jones og smalling har hatt en grei karriere i United. Litt opp og ned i prestasjoner. Så tenker vel de er på sånn ca. Samme nivå.
Veldig enig at carrick er undervurdert. Veldig stabil og sikker i spillet. Alltid en man kunne stole på.
Men den meste undervurderte må jeg si er rooney.
Spillermessig var han jo helt fantastisk. For det første så har han jo scoringsrekorden i United og England. Bare det er jo imponerende.
Men jeg tror folk glemmer at han var ikke en vanlig spiss som lå på topp og venta. Han har ofte hatt en god spiss ved siden av seg som også har scoret en del mål. Han var ofte den som jobba knall hardt. Vant ballen ofte og gikk ned i banen for å bli med i det oppbyggende spill. Så med tanke at han var den type angrepsspiller og likevel scoret så mange mål syntes jeg er veldig imponerende. Har også veldig mange fine mål (brassen mot city!)
Assist hadde han ganske mange av med tanke på hvor mange mål han scoret.
Rett og slett en utrolig komplett spiller. Bra offensive ferdigheter, bra på hode, bra arbeidsmoral, bra defensiv for å være spiss og var også bra på midtbanen i noen kamper når han spilte der. Hadde en veldig fin pasningsfot. Minte meg litt om scholes pasninger noen av de han hadde. Skulle ønske han trakk tidligere ned i den rollen til scholes. Tror han hadde vært bra der siden farten begynte å dale litt ned på slutten av karrieren hans i United
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg kunne tenke meg å slå et slag for Jonny Evans. Han var både utskjelt og undervurdert. Spesielt irriterende for Unitedfansen å se han bli satt foran både Piquet og Shawcross, hvis begge gikk videre til nye klubber for fast spilletid, og Piquet ble jo en legende for både Spania og Barcelona.

Slik jeg husker han, var han veldig flink til å posisjonere seg, og var ekstremt flink med ballen. Også flink i duellene og til å takle. Litt lett til midtstopper å være kanskje, så hadde det vanskelig mot store sterke spillere.

Det var kamper der han var midtstopper, men fungerte som ekstra midtbanespiller ved å ligge mye høyere oppe og dermed bidra mye i det oppbyggende spillet.

Husker ikke helt hvilken sesong det var, men han fikk mye pes i kommentarfeltene på United.no på tross at United spilte bedre med han på banen enn uten. Statistisk sett var det noe slikt som at United slapp lite inn med Visir og Ferdinand på banen, men laget scoret nesten ingenting heller, så resultatene var dårlige. Med Evans på banen var det lite mål i mot, og veldig mye mål for, og de tok mye poeng når han spilte. Kan demonstrere hvor viktig det er med en ballsikker midtstopper.

Husker Ferguson drog han til siden under en kamp, tok tak i kragen og kjefta på han. Hadde spilt dårlig til det tidspunktet, men skjerpet seg etter det. Så sterk psyke på den gutten.

Med tanke på hva vi mangler i dag, så var det dumt å selge han. Absolutt en spiller United kunne ha trengt i dag.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Mange spillere har blitt undervurdert, ihvertfall i perioder.

Evans er en av dem.
En BALLspillende stopper, som Buchan, McGrath og Ferdinand for å nevne 3.

Rooney var ekstrem på sitt beste.
Kanskje Uniteds beste angriper noensinne?
Vanskelig å måle slikt, og å sammenligne tidsepoker.

Mange mente han burde flyttes ned i Scholes rollen, pga pasningsfoten.
Han fikk noen kamper der.
Må si jeg synes han falt igjennom ifht Scholes.
Synes han dreide spillet omtrent bare mot høyresiden, mye ‘hollywood’ pasninger ut til Valencia.
Synes Scholes var mye bedre på å vende spillet, og å diktere tempo.
Men, som angriper var Rooney fantastisk i lange perioder.

En annen som kunne vært nevnt her er Park Ji-Sung.
Unsung hero ;)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja kan jo selvfølgelig ikke måle seg med scholes på midtbanen, men hvem kan? Er jo ikke så rart med tanke på at han er jo egentlig i en spiss.
Men bare mente han var litt lik i spillestil og kunne fungert der. Fikk litt får få sjanser der etter min mening. Også med tanke på at vi ikke hadde en sånn type spiller på midtbanen på den tiden.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 25 Jul 2019, 07:31 Men, mener du Jones har dårligere teknikk enn Smalling? @Blodfink.
Der er jeg helt uenig.
Jeg sa muligens dårligere, men forskjellen er marginal...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Angående Wayne Rooney: Var Uniteds beste mot City i Mou`s første sesong, i 1-2 tapet på Old T, jeg var på den kampen. Husker han fikk masse kritikk for den kampen på forrige forum...Uforståelig...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 25 Jul 2019, 07:31 Hvem kan glemme da han tok fullstendig luven fra Cristiano Ronaldo på Santiago Bernabeu i 2013?
Ihvertfall markerte ham ut av matchen,
Stemmer det, men det er lettere å få 1 spesifikk oppgave enn å styre et forsvar. Når jeg selv spilte, så pleide vi å bruke en spesiell spiller til å markere ut motstanders beste spiller, fungerte meget bra, vedkommende var intet fotballgeni, men knallhard.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 25 Jul 2019, 11:32 En annen som kunne vært nevnt her er Park Ji-Sung.
Unsung hero
Støttes :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Ray Wilkins og Fellaini
Last edited by Torquemada on 25 Jul 2019, 17:54, edited 1 time in total.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 25 Jul 2019, 13:17 Jeg sa muligens dårligere, men forskjellen er marginal..
Synes Jones er vesentlig bedre enn Smalling med ball.
Smalling er direkte svak med ballen, spesielt i pasningsspillet.
Jones er mye tryggere.

Men, kamper og spillere ses ulikt.
Og litt av greia med forum er å utveksle ulike meninger.

[mention]Torquemada[/mention]
Wilkins ja, han ble vel kalt krabben en tid.
Fordi han brukte tid, og slo ball bakover og til siden.

Han ble jo kjøpt av en grunn.
Få opp pasningasikkeheten på Uniteds midtbane.
En god spiller.
Atkinson gjorde ham til kaptein i 1981.
Men, så ble han skadet og Bryan Robson ble kaptein.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 25 Jul 2019, 16:43 Synes Jones er vesentlig bedre enn Smalling med ball.
Smalling er direkte svak med ballen, spesielt i pasningsspillet.
Jones er mye tryggere.
Som du sier, det er lov å være uenige. Jeg forstår ikke hvorfor du synes Jones er vesentlig bedre enn Smalling med ball, men smaken er som baken ;)
LUHG!
Post Reply