Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

I er alt for naive. Dette bliver en lortesæson.

Det er større chancer for, at United bliver nummer 20 end nr. 2. Og tror også rent pointmæssigt, at United kommer nærmere sidstepladsen end de to-tre forreste.

Det må være blind kærlighed, at påstå, at United har en trup, der er bedre end en af City, Liverpools eller Spurs. United har en af de allerværste midtbaner i hele PL, hvis ikke den allerværste. Pogba er god hvis han gider, og McT er god. Men hverken Fred, Andreas, Lingard eller Mata burde spille på hold, der satser på højere end 12. plads. Heller ikke som backup. I offensiven har United så kun Rashford, Martial og Alexis, der har været forfærdelig dårlig i sin tid i klubben udover de unge Greenwood, Gomes og muligvis Chong. Det er altså meget dårligt.

Og kigger vi på forsvaret så er det kun en skade til AWB til det er dårligt igen. Og hvis Shaw så også går i stykker så har United pludselig PLs dårligste backpar. Kigger man på kvalitet OG kvantitet så er det kun på målmandsposten og i midterforsvaret, at der står godt til.

Og kommer United i top 4 burde OGS få en statue foran OT og klarer han en 2. plads burde han få en livlang kontrakt. Så må han blive årets træner i verden.

Nej, hvertfald et af Wolves, Leicester og Everton overhaler United. Sandsynligvis to. Og går det helt galt så kan både Southampton, Watford og West Ham også overhale United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Stallen er ujevnt besatt, noe både Solskjær og Woodward etter sigende erkjenner.
Manchester United er i en gjennoppbyggningsfase.

Ting er usikkert foran denne sesongen.
Med en skade på Pogba eller med en umotivert Pogba, så ser midtbanen lite kreativ ut.
Angrepet er også tynt besatt.
Worst case scenario er langtidsskade på både Pogba og Rashford.

Er ganske optimistisk av natur, så vil ikke ta sorgene på forskudd.

Keeper og forsvar ser veldig sterkt ut.
Det er flere unggutter som har potensiale til å spille gode kamper.
Greenwood, Gomes, James og Chong med flere.
Trolig vil de ikke klare å levere på høyt nivå over tid.
Solskjær har jobbet med spillestilen, og laget er visstnok bedre trent.
Det må ikke undervurderes.

United blir ikke ligamester.
Ligamester tar minimum 2,5 poeng i snitt per kamp de seneste sesongene.
United blir nok heller ikke topp 3.
3 plassen tar over 2 poeng i snitt per kamp de seneste sesongene.
United ender selvsagt ikke i nærheten av poengsummen for 20 plass.
Under 1 poeng i snitt per kamp de seneste sesongene.

Worst case scenario blir trolig ca 1,5 poeng pr kamp.
Det gir 57ish poeng, omtrent en 8-9 plass.
Jeg mener 2 poeng i snitt vil være en fantastisk sesong.
Det gir 76 poeng, og trolig 4 plassen.

Tipper laget havner litt under 2 poeng i snitt.
Rundt 70 poeng og en 5 plass.

Jeg vil selvsagt ende så høyt på tabellen som mulig.
Det jeg virkelig vil se kommende sesong er et lag med en identitet og med full innsats.
Da vet jeg at Solskjær har lykkes med hva han ønsker.
Så får ytterligere spillerforsterkninger og kamp om ligagull komme etterhvert.

Lever fint med en 9 plass om jeg ser et United som går ut på banen for å angripe motstander, og være modige.

Nå har vi hatt to feige managerer på rappen.
Å pine seg fram til resultater er ikke Manchester United verdig.

La oss få se et modig, offensivt og spillesugent Manchester United i 2019/20.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Jeg sier mye hvis og kanskje fordet jeg vet ikke hva som skjer før sesongen begynner. Med unge gutter er det vanskelig å spå. Ingenting er sikkert med unge.
Ifølge Solskjær så har treningene vært veldig bra og de har blitt mye bedre trent. Så man tror jo da at folk vil gjøre det bedre denne sesong.
Så det er grunnen til at jeg sier mye hvis og kanskje.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

En ting er, at man tror, at United ender på 4. pladsen i hård konkurrence med Arsenal og Chelsea. Det er jeg så meget uenig i. Men City og Liverpool er ikke blevet svagere i dette transfervindue og sluttede sidste sæson med henholdsvis 32 og 31 foran United, der ikke er blevet stærkere i vinduet. Desuden har Spurs forstærket sig markant. De tre ender klart foran de andre.

Og så er jeg ikke enig i, at United har en trup, der er bedre end Evertons og Wolves. Specielt Everton har et stærkt hold nu.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Er ikke mange wolves og everton spillere som kommer inn på United sin første 11’er. Kanskje ingen. Neves, jota og richarlison ?
Hadde de vært så gode så hadde jo United hentet de!
Men la oss vente å se da og slutte å ta sorgene på forskudd.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Helt enig med deg [mention]Mats98[/mention], og av de du nevner, tror jeg bare Neves ville gått rett inn på laget.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Mats98 wrote: 09 Aug 2019, 22:32 Er ikke mange wolves og everton spillere som kommer inn på United sin første 11’er. Kanskje ingen. Neves, jota og richarlison ?
Hadde de vært så gode så hadde jo United hentet de!
Men la oss vente å se da og slutte å ta sorgene på forskudd.
Så United har en perfekt trup hver sæson? Jeg mener, at hvis der var bedre spillere så var de vel hentet?

Evertons stærkeste vs Uniteds stærkeste:

Pickford < DDG
Sidibé/Coleman < AWB
Keane > Lindeløf
Mina < Maguire
Digne > Shaw
Gomes = McT
Gbamin/Davies < Pogba
Walcott/Iwobi > James
Gylfi > Lingard
Richarlison = Martial
Kean > Rashford

Så Evertons startopstilling er stærkere end Uniteds. Hos Wolves er startopstillingen ikke stærkere end Uniteds, men deres trup er bedre.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Javel😂 vet ikke helt hva jeg si jeg. Du får mene det du mener.
Da regner jeg med at både everton og wolves kommer over United i år da. Også hørt fra andre at Leicester også har bedre tropp så da blir det vel 9. Plass på United i år da.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Fotball er et lagspill.
De 11 beste enkeltspillerne er ikke nødvendigvis det beste laget.
Historien er full av eksempler på det.

Da Norge i sin tid var nummer 2 på verdensrankingen, var det vel laget og Drillo’s system som skapte suksess.
Flere land som hadde bedre enkeltspillere om man sammenlignet posisjon for posisjon.

Som jeg ser Premier League kommende sesong er det tre klubber som skiller seg ut.
Man City, Liverpool og Spurs.
Ser for meg at Man United kan bli alt fra nummer 4-8.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Den glade naive supporteren i meg sier topp 4.

Den realistiske sier 5-8...?

Aner ikke, det er så usikkert. For å få vekk denne usikkerheten, og bli en storhet igjen, så må eiere og administrasjon bort.

Frykter at vi er et litt sånt strikkmotor-lag, det går fort og vi kommer til å score noen kule mål, men så blir vi for "lette" og for slitne. Når man ser fysikken til f.eks Liverpool mot et godtspillende Norwich, så blir i hvert fall jeg litt skremt. Men nå har Liverpool bygd fysikk i 4 år, the Klopp way, Guardiola har bygget i 3 år. Kan være at vi er der fysisk når OGS har jobbet i 3,5 år.
LUHG!

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Mats98 wrote: 10 Aug 2019, 02:22 Javel😂 vet ikke helt hva jeg si jeg. Du får mene det du mener.
Da regner jeg med at både everton og wolves kommer over United i år da. Også hørt fra andre at Leicester også har bedre tropp så da blir det vel 9. Plass på United i år da.
Jeg har det sådan, at ligaen kommer til at deles lidt op i nogle grupper af forskellig størrelse. Så kan holdene ende både nederst og øverst i denne gruppe.

Mesterskabskampen bliver mellem City, Liverpool og Spurs, der har forstærket sig godt denne sommer.

Den sidste CL-plads bliver en kamp mellem Chelsea og Arsenal. Chelsea er en usikker faktor for man ved ikke helt hvordan Lampard vil gøre det, og det kan også gå helt galt for dem.

Så er det kampen om EL. Det er en lidt større gruppe. Jeg tror, at denne gruppe bliver en kamp mellem Everton, Wolves, United, Leicester og muligvis West Ham. Så United kan for så vidt slutte nr. 6, men går det bare lidt dårligere end jeg forventer så ender United nr. 10.

Den næste gruppe er ingenmandsgruppen. De sikrer sig overlevelse rimelig tidligt, men de kommer heller ikke helt i kamp om EL-plads. Det er den største gruppe. Heri er muligvis West Ham og så Southampton, Watford, Villa, Newcastle og Palace.

Kampen om at undgå nedrykning kommer så til at være mellem Sheffield United, Norwich, Burnley, Bournemouth og Brighton.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Jeg er med på det med at MUFC godtar middelmådighet, at det blir mye "om" og "hvis". Tålmodighet må til for at jeg ikke skal bli drittlei hele United.

Fans er ikke tålmodige, ikke United-fans i alle fall. Og hvorfor skal vi egentlig være det?

En storhet i verdensfotballen, kjøpt opp av pengesugende igler, styrt av en fyr som minner meg om Gollum...fysj o fysj....

Hvis akademi-spillerne slår til og vi får en gjentagelse av 90-tallet, som jo er det eneste scenario jeg ser er godkjent i politisk korrekte fora, at vi skal handle kun britisk, og få frem egenproduserte osv.

Utenlandske spillere er nærmest bannlyst etterhvert? Helt i orden om United har 11 briter på banen, det hadde jo selvfølgelig vært fantastisk, og ikke minst enestående.

Jeg tar en noe enkel vri her, og nevner noen ikke-briter. RvN, Cantona, Yorke, Vidic, Stam, Solskjær, Johnsen, Ronaldo, Larsson, Pogba, Zlatan. Uten disse ville det sett fattigere ut i pokal-skapet antageligvis.

Dagens tropp er under bygging, noe den har vært siden 2013...

Jeg tror vi har en svak tropp fordi vi har feil eiere, og feil sjef i klubben...ingen faglig kompetanse mtp fotball...

At de tjener mer for hvert år er viktigst, resultatene på banen er ikke viktig.

Det er vel det største problemet.

Troppen:

Keeperne er et spørsmålstegn. De Gea må finne tilbake til seg selv. Hvis ikke så kan like godt Romero eller Grant stå. De er ikke dårligere enn det De Gea har bedrevet siden VM 2018, for klubb og landslag.

Forsvaret: Ser bedre ut med to gode briter inn, spørsmålet er hvem som skal spille med Maguire. Jeg ønsker Tuanzebe. De 5 (!) resterende er ikke spillere som er gode nok over tid. Alle de kortslutter i viktige situasjoner, det er min påstand.

Tuanzebe er uprøvd i PL, men det jeg så av ham i sommer, og at han fikk en god skole/erfaring i Aston Villa gjør at jeg vil gi ham sjansen. Rolig, ok med ball. Stor og sterk.

Shaw er ikke god nok, bør ha en venstreback inn seinest neste sommer. Han må overbevise meg denne sesongen. Wan-Bissaka ser ut til å ha det Shaw mangler: Aggressivitet, hardt press, være "på".

Dalot: Talentfull, men ikke satset på av OGS ser der ut til, bedre som kant enn back? Vet ikke hva jeg skal mene om han egentlig.

Midtbanen og angrepet:

Kun 1 spiller som er god nok pr. nå: Pogba.

McTominay blir bra nok kanskje, blir veldig spennende å se om han tar det endelige steget denne sesongen.
Styrken hans er viljen og fysikken, ingen teknisk begavelse, men på det jevne. Og jeg synes han er lett å drible når han spiller DM og stopper. Som stopper var han grusom, forståelig, ung og kasta inn der av Mourinho, pluss at han ikke er stopper.

Men jeg synes han er god som indreløper, målfarlig og skaper litt.

Fred: Her er det "om og "hvis"...liker ham. Men må jo få opp nivået, og da levere hver uke. Foreløpig har det vært under forventet, med noen lysglimt.

Pereira: Samme som Fred.

Matic: Er på vei ned, i raskt tempo.

Så da bør Garner få sjansen. Garner er håpet, akkurat som Tuanzebe er det i forsvaret.

Mata: Enkelte flotte ting, enkeltkamper hvor han kanskje redder oss til og med, ellers usynlig og for lett/treig.

Gomes: Den beste i 10`-rolla tror jeg. Håper han får fast plass, håpet mitt på offensiv midtbane.

Lingard: Samme som Mata, bortsett fra bedre fysikk selvsagt (Har pumpa mye jern ser jeg, kanskje han unngår skader denne sesongen), og raskere. Ellers for middelmådig.

Sanchez, to flotte assist på Etihad i april 18`, har smartness og evner. Men har ikke trent godt nok, tatt vare på seg selv. Kanskje ferdig, siste sjanse denne sesongen. Uansett snart ferdig. Litt sånn Matic-aktig.

Rashford, store forhåpninger, men usikker. Virker desperat, og når det butter for laget blir han ego. Sjeldent godt resultat av sånt.

Martial, god som 19-åring, siden har det vært forferdelig ustabilt, mentalt står det fryktelig dårlig til tror jeg.

Greenwood, udiskutabelt talent, større enn Rashford, fordi han ser ut til å ha talent for mål naturlig. God med begge bein. Han er håpet.

James, usikker på ham. Ikke målfarlig foreløbig i karrieren, dårlige innlegg, men har trua på ham. Ekstrem fart og sterk mentalt virker det som.

Chong, spisskompetanse mtp. fart, retnings-forandringer, driblinger.
Håpet for begge kant-roller.

Laird og Williams ser ut som flotte back-talenter.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

[mention]Pink Final[/mention] ja fotball er et lagspill, men hvis du ser på United så er det beste med de at de har gode spillere.
Lagspillet og samspillet med de vi har er jo det United har slitet med de siste årene.
Man kan heller ikke si at Solskjær er en av verdensbeste trenere eller en av de største taktikerne.
Så hvis United skal gjøre det bra akkurat nå, så går det mye på hvor god troppen er.
Det er derfor jeg sammenligner tropper med hvor de kan bli plassert.
Everton og wolves har spilt bra fotball, de har et system og to gode managere som har fått et år i klubben. Så de har sånn sett et bedre utgangspunkt enn United. Samme med Leicester egentlig.
Så hvis de klubbene da skal ha bedre spillere enn United så skal de da også ligge over United på tabellen.
Grunnen til at United ikke er så gode som de skal være er at ja de mangler kanskje et par spillere for å kjempe i toppen, men det er mest det at Solskjær trenger tid og mer erfaring. Å laget trenger tid til å få til et system, få til det spillet Solskjær vil og et godt samspill.

Vet ikke helt grunnen til hvorfor du vil sette det opp sånn [mention]Kyndilfan1[/mention] .
Hvorfor skal Chelsea være bedre enn oss?
Hvorfor skal burnley og bournemouth være dårligere enn villa og Newcastle?
Du må nesten vente å se. Man kan ikke være sikker på hvor lagene ender. Vi vet ikke hvor god sommere alle lagene har hatt eller hvordan ny signeringene kommer til å gjøre det for sine nye lag

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

[mention]Blodfink[/mention] er forsåvidt enig, men det er sånn de har prestert tidligere i et dårlig organisert lag med dårlig samspill. Spiller ikke laget bra sammen så gjør det enkelt spillerne dårligere. Da får de ikke prestert på nivå de skal være.
Så man vet ikke hvordan de er i år etter at Solskjær har kommet inn med positivitet og sagt at sommeren har vært veldig bra.
Jeg sier ikke at det kommer til å bli en kjempe forbedring, men poenget mitt er at vi vet ikke
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Tja, vi var ikke så dårlig organisert under noen av managerne etter Fergie og før Ole synes jeg, men det manglet offensiv satsing. LvG fikk ikke tak i den spissen han ønsket seg visstnok, kanskje det ville sett annerledes ut om han,( og for så vidt Moyes og JM hadde fått det de ville ha) ?. Men alle ble kasta under bussen av Woodpecker...?

Jeg holder på at vi har for dårlige spillere...Noe Moyes, LvG og JM i grunn ga uttrykk for. Men at de kan heve seg har jeg troen på, i hvert fall noen av dem.
LUHG!
Post Reply