Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Tror du traff ganske greit der [mention]Blodfink[/mention] .
Tror vi slipper inn mindre, men sliter med å produsere gode angrep og mål.
Midtbanen er ikke bra nok og er fortsatt en usikkerhet rundt pogba. Hvor god blir han denne sesongen ? Kan man være veldig god med lingard og mctominay ved siden av seg ?
Vanskelig å si.
De må jobbe bra på trening fremover hvis de skal klare topp 4 med denne troppen.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Denne artikkelen hos Nettavisen er verdt å lese.

Tar for seg noen av endringene som Solskjær har innført, og har en plausibel forklaring på formduppen på slutten av sesongen. Det er i alle fall noen jeg kan kjenne igjen som trener for utøvere med krevende fysisk idrett. Det tar tid å trene opp kapasitet, og skjer det for fort så vil spillerne falle ned på et lavere fysisk prestasjonsnivå. Mat, restitusjon, rolig trening osv, må være nøye tilpasset og er veldig individuelt. Derfor reagerer jeg litt på all reisingen i en ressursperiode hvor man skal legge grunnlag for økt utholdenhet. Reise vekk fra de vante omgivelsene krever ganske mye unødvendig energi. Ole Einar Bjørndalen tok dette på alvor, og flyttet inn i en enorm bobil, for på den måten å ha med seg hjemmet og vante omgivelser over alt.

https://www.nettavisen.no/sportspill/om ... 24340.html
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Interessant.

Nå er ikke jeg noen kapasitet på fysisk trening, for å si det mildt, men jeg håper jo inderlig de ikke har kjørt for hardt, for fort, i sommer. At det er en langsiktig tanke bak den fysiske treninga, som åpenbart har vært ganske hard nå i oppkjøringa.

Marerittet her er jo at vi åpner i hundre, før hele troppen er utmattet og det kommer et ras med skader i november...
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg hadde en lengre prat med pappa-Hegeberg. Når lagene til Andrine og Ada starter med oppkjøring, så er jentene allerede ferdig med sin periode med å bygge kapasitet. De bruker ferieukene sine til hardkjør. Når de starter oppkjøring sammen med laget, så er de allerede godt trent, noe som gjør at oppkjøring føles lett og delvis som restitusjon. I tillegg får de en stor fordel ved at de har et stort forsprang på de andre på laget, noe som gjør det vanskelig for trener å overse kapasitet de har bygd opp. Jentene holder hele økta, mens resten av laget henger i tauene.

Jeg holder på med en helt annen idrett, hvor 15-17 åringene trener 20 timer pr uke ved siden av skole. Ferie er en mulighet til å trene ennå mer. De to ukene før skolestart så kjører vi 2 og 3 økter pr dag. Søndag er det hvile, så da er det kun ei rolig økt. For å kunne takle så mye trening så må man bruke lang tid på å bygge kapasitet.

Skadeforebyggende styrketrening er en veldig stor del av treningen. Her regner jeg med at OGS har lagt inn et ekstra gir.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Torquemada wrote: 08 Aug 2019, 11:11 Skadeforebyggende
Dette var vel faktisk et av SAF sine svake punkt - slik jeg husker det. Alltid mye skader. Derfor hadde SAF behov for en ganske stor tropp.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mener å ha lest at spillerne fikk ganske harde treningsprogram med seg på ferie i år. Så er det bare å håpe at de ble fulgt...

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ifølge Solskjær ble de fulgt [mention]Ryder[/mention]
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Mats98 wrote: 05 Aug 2019, 21:50 Den eneste som er for dårlig er young. Pluss at mata og matic har blitt litt for trege.
Alle de 3 du nevner er for dårlige. Og Jones, Smalling, Bailly, Lingard, Martial, Rojo, Pereira, Fred, Lindelöf og Shaw...Om de ikke plutselig begynner å spille bra over tid...Hvem av de jeg nevner her kan ta oss til toppen?

Tror jaggu jeg kunne nevnt 3 spillere til også...Men dette er satt litt på spissen., vi har den troppen vi har. Meget medioker imo. Omtrent som Leicester, Wolves ?

Andy Mitten skriver at OGS vil satse på ungdommen, det er jeg enig i, la de få spille! Og la de medium spillerne sitte på benken, og IKKE forleng kontraktene med disse...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 08 Aug 2019, 10:50 At det er en langsiktig tanke bak den fysiske treninga, som åpenbart har vært ganske hard nå i oppkjøringa.
Synes nesten de så slitne ut mot Kristiansund og Milan jeg...
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Spurte på twitter hva folk gir United i terningkast for sommervinduet. Fikk i svar alt fra 1 til 5. Jeg lander på en 2+ selv.

Forferdelig skuffende. Man kjøper inn forsterkninger til forsvaret, Maguire blir sikkert bra, AWB muligens det samme. James er uferdig talent fra Championship, ingen starter. Ingenting gjøres med midtbanen, utenom Herrera som forsvinner og Matic som blir noen måneder gamlere og tregere. Ingenting gjøres med angrepet utenom nevnte James inn og Lukaku ut. Nesten så vi tjener penger på vinduet. Og vi skal liksom gjøre ting ingen andre kan gjøre på transferfronten, i følge Woodward? Og OGS som gikk ut å skrøt av hvor mange som ville til United.

Samtidig forsterker lagene foran og bak oss seg kraftig (utenom Chelsea, naturlig nok), og i veldig mange tilfeller med spillere vi absolutt kunne trengt selv.

Dette mener jeg 100% seriøst: Hadde det ikke vært for Solskjær, som jeg ikke ønsker noe vondt, hadde jeg håpet vi endte på typ 12.plass denne sesongen. Woodward og Glazers har sluppet unna altfor lenge, først via Sir Alex' genialitet som styrte tidenes svakeste tittel-stall til vår siste tittel, og så via store navn som har blitt hentet inn og som har gjort fansen begeistret, fram til vi så at de ikke leverte så bra som man hadde trodd likevel utpå banen.

Så lenge Woodward er inkompetent vil han fortsette å kjøpe feil type spillere, gi dem altfor mye i lønn og ende opp som vi er nå, med dårlige spillere på voldsom lønn som er vanskelige å bli kvitt.

Spår videre nedtur i de neste 4-5 årene.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

"Vi skal bruke 2 milliarder" var gjennomgangsmelodien i sommer. Det ble 700 millioner. Vi er svekket offensivt om ikke ungdommene slår til umiddelbart. Styrket defensivt. Svekket på midten...

Jeg er glad i filosofien om å satse på ungdommen, men det er ikke noen motsetning i å hente etablerte spillere med høy kvalitet og satse på egenproduserte...Som United.no snakker om at det er, eller de kritiserer oss som skjønner at det går an å gjøre begge deler...Titta litt på live-sendinga deres på Faceb. måtte bare gå ut av den...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Vidre nedtur de neste 4-5 åra, helt enig og så blir det vel 4 eller 5 sjef bytter. Blir nok noe tunge år fremmover for oss MU fans.
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Så såvidt innom DLD-sendingen på TV2 i stad og fikk med meg en eller annen sjef for supporterklubben (aner ikke hvem det var, trodde det var Dag egentlig). Pinlige greier. Treningkast 4, til 5. 5+ hvis vi hadde fått inn en midtbane. Herre skaper. Struts deluxe.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ivanisevic wrote: 08 Aug 2019, 19:12 Så såvidt innom DLD-sendingen på TV2 i stad og fikk med meg en eller annen sjef for supporterklubben (aner ikke hvem det var, trodde det var Dag egentlig). Pinlige greier. Treningkast 4, til 5. 5+ hvis vi hadde fått inn en midtbane. Herre skaper. Struts deluxe.

Bernt Hjørnevik, daglig leder i Uniteds supporterklubb i Skandinavia, deilig at Trevor Morley sa i fra. Ble forbanna han. Terningkast 6 til Morley.

Supporterklubben må spille med vettu...

Struts og sau, mye av det dessverre.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Martial og shaw har potensialet til å ta oss til toppen. Lindelof er god nok nå. Han er ikke noe særlig dårligere enn maguire.
Post Reply