Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Fans har kun kigget på mål imod og så fået den mening at midterforsvaret er elendigt. Det er ikke rigtigt.

Midterforsvaret er en af de positioner i klubben hvor det står bedst når man kigger på kvalitet OG kvantitet (og det er uden Maguire). Det er ikke problemfrit, men der var mindst fire andre positioner, der var meget vigtigere at forstærke og kun den ene er blevet forstærket (højre back).

United kommer ikke i CL næste sæson hvis ikke United som minimum får to CMs ind. Der er kun to brugbare spillere til CM. Så når United nu alligevel ikke kommer i CL så håber jeg, at OGS giver specielt Gomes og Greenwood en masse chancer, men også Chong og Garner og gerne Laird et par muligheder.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18070

Kyndilfan1 wrote: 05 Aug 2019, 00:31 Fans har kun kigget på mål imod og så fået den mening at midterforsvaret er elendigt. Det er ikke rigtigt.
Jeg synes ikke det har vært elendig, men de glipper i viktige situasjoner alle våre stoppere mener nå jeg. Ikke hele tiden, men mot gode motstandere skjer det som regel noe flaut. Når man ser hvordan Koulibaly tok seg av Mbappe sist sesong, det er nivået en stopper i United bør ha.

For øvrig enig i at vi må forsterke CM, og i tillegg til de unge du nevner synes jeg Levitt også bør hentes opp.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Det er helt klart at Forsvaret til United ikke har vært på det nivået et United forsvar skulle vært. Veldig viktig med en ny midtstopper og HB. Som Ferguson sa ‘ det er et godt forsvar som vinner deg kampene’.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

[mention]Blodfink[/mention] kan godt hende tuanzebe overbeviser meg og andre og viser at han kanskje er et bedre valg en lindelof.
Men han har bare spilt 2 treningskamper for United og resten Championchip.
Han må bevise i noen PL kamper mot ordentlig motstand før man kan være sikker.
Jeg tror også lindelof vil bli bedre denne sesongen. Nå har han hatt enda i et år i United og pl. Tror vi får se en annen spiller i år
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Ja, Tuanzebe har vær god. Her er et klipp fra kampen mot Milan. Virker veldig trygg, og i noen av situasjonene tar han ball fra motstander på en måte som får det til å se lekende lett ut. Aston Villa er interessert i å kjøpe han. Håper at det ikke skjer, et lån ville vært bedre. Selg heller Smalling.

User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

United brukte masse penger mellom sommeren 2014 og sommeren 2017.

Fremdeles er stallen fryktelig ubalansert.

En haug med keepere, midtstoppere og 10ere.

Ingen ordentlig utfordrer på noen av backene.
Intet anker med saft i beina, om da ikke McTominay blir anker.
Ingen egentlig høyre kant spiller.

Ser på anker rollen og høyrekanten som de to store manglene nå.
Håper på to spillere til de posisjonene.

Hvis ikke, har jeg et forslag til anker som allerede er i klubben, Phil Jones.
Vet hvilket rykte Jones har, men prøv å se fotbi evt fordommer mot ham.

Jones har spilt anker før, under Ferguson.
Og, han gjorde det bra.
Phil Jones, kan bli redningen i ankerrollen utover i sesongen er min (dristige) påstand.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 05 Aug 2019, 12:54 Hvis ikke, har jeg et forslag til anker som allerede er i klubben, Phil Jones.
Veldig interessant med Phil Jones som anker, men ville kanskje Lindeløf og Tuanzebe også gjort seg som anker mon tro?

Med så mange midtstoppere som United har, så er det en god idé å flytte noen av de til midtbanen.
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Kvantitet på midtstopperplass tilsier ikke kvalitet, for å si det mildt. Jeg kan vanskelig se for meg at det vil skade å bytte ut Matic med en dårlig midtstopper, men det vil ikke gjøre oss spesielt mye bedre heller, og hvertfall ikke gjøre at vi nærmer oss lagene over oss på tabellen. Vi må heller se bak oss, slik som dette går.

At det ser ut til at det ikke blir gjort noe med sentral midtbane dette vinduet er helt skandaløst. Et par tweets fra folk med langt mer peiling enn meg, som jeg er helt enige med:





Maguire og Wan-Bissaka inn gjør forsvaret vårt mer solid, forhåpentligvis. Jeg stoler ikke på at Lindelöf vil vise seg å være god nok, men mulig Maguire kan heve han enda mer. Hvis ikke trenger vi fortsatt en midtstopper. Vi trenger minst 2 sentrale midtbaner (3 hvis Pogba drar, noe han gaaaarantert gjør neste sommer hvis sesongen som kommer blir som jeg ser for meg: Lik i fjor, med noen gode kamper og mange skuffende kamper, dårlige resultater, 5-7.plass, rykter om garderobebråk etc.. Klart Real Madrid frister mer da, han fortjener å spille for en absolutt toppklubb!), høyreving, 10-er og kanskje en angriper til.

Noe er rettet på i dette vinduet, hell of a lot gjenstår. Terningkast 2 til vinduet sålangt. Ikke fått kvittet oss med dyrt daukjøtt og ikke fått gjort noe med sentral midtbane, høyreving (James er ikke akkurat i klassen til Mahrez, Sane, Sterling, Silva og de gutta..) og 10-er.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Helt enig, det er ganske rart at vi ikke har hentet inn en sentral midtbanespiller. Særlig etter avslutningen på sesongen. Helt tydelig at vi ikke klarte å kontrollere kamper, og vi tapte veldig ofte slaget på midtbanen. Skulle gjerne hat en sentral midtbanemann inn.

Midtbanen har ikke sett bra ut når vi møter, topp-topp motstand. Kan jo samtidig også være at det ikke er så lett å få inn spillere, av høy kvalitet i de posisjonene? Jeg aner ikke, men vi trenger en offensiv spiller til og en midtbanemann til. Minst. Hvis ikke blir jeg litt redd her.....
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18070

Pink Final wrote: 05 Aug 2019, 12:54 Hvis ikke, har jeg et forslag til anker som allerede er i klubben, Phil Jones.
Det tenkte jeg faktisk på tidligere i sommer, som du sier så ble han brukt litt der som ung og lovende.

Lindelöf er en bedre kandidat kanskje, Tuanzebe og Maguire med svensken foran. Kan fungere, men City har kjøpt Rodrigo i den rolla, der de har Fernandinho fra før...Fernandinho
er 34 år riktignok...Rodrigo er 23.


Vi bør kanskje hente en spiller som spiller i den rolla nå i en god klubb? Ankeret er jo viktig i den oppbyggende fasen av spillet, og utsatt for sterkt press av motstanderne ganske ofte. Matic ga jo bort ballen mot Milan, pang sa det i nettet bak De Gea sekunder senere. Et anker må ha et hurtig hode, feilfri pasningsfot og teknikk på ypperste nivå.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18070

Ivanisevic wrote: 05 Aug 2019, 14:54 tweets fra folk med langt mer peiling enn meg, som jeg er helt enige med:
Blir med på den jeg og.
LUHG!

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Blodfink wrote: 05 Aug 2019, 01:08 Jeg synes ikke det har vært elendig, men de glipper i viktige situasjoner alle våre stoppere mener nå jeg. Ikke hele tiden, men mot gode motstandere skjer det som regel noe flaut. Når man ser hvordan Koulibaly tok seg av Mbappe sist sesong, det er nivået en stopper i United bør ha.

For øvrig enig i at vi må forsterke CM, og i tillegg til de unge du nevner synes jeg Levitt også bør hentes opp.
Hvis du kigger målene igennem, f.eks. Barcas første mål, så er det meget sjælden, at det er midterforsvaret, der koster mål. I sidste sæson var allermest pga. Young, men også pga. Darmian, Shaw og Matic. Faktisk er Lindeløf nok den midterforsvarer, der kostede flest mål i sidste sæson.

Men når det er sagt synes jeg, at det United manglede ikke kun en, men to midterforsvarere. Men det skulle være spillere med lederegenskaber og som er i verdensklasse. Uniteds midterforsvarere, om det så er Smalling, Jones, Rojo, Bailly eller Lindeløf, er alle på internationalt niveau. Men ingen af dem er direkte ledere.

Maguire ville jeg mene var et fint køb uanset pris hvis det ikke var fordi han er på nogenlunde samme niveau som Uniteds andre midterforsvarere. United mangler midterforsvarere i verdensklasse. Og det er Maguire imo ikke, derfor ville jeg ønske, at United hellere købte to CM istedet.

Når det er sagt så er Maguire typemæssigt en spiller jeg elsker og jeg kommer til at være vild med ham. Men jeg er ikke så sikker på, at han er den midterforsvarer, der vinder United så mange afgørende points om det så er mod City, Barca, Real eller Burnley.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18070

Kyndilfan1 wrote: 05 Aug 2019, 18:03 Men når det er sagt synes jeg, at det United manglede ikke kun en, men to midterforsvarere. Men det skulle være spillere med lederegenskaber og som er i verdensklasse. Uniteds midterforsvarere, om det så er Smalling, Jones, Rojo, Bailly eller Lindeløf, er alle på internationalt niveau. Men ingen af dem er direkte ledere.
Støtter dette.
Kyndilfan1 wrote: 05 Aug 2019, 18:03 Hvis du kigger målene igennem, f.eks. Barcas første mål, så er det meget sjælden, at det er midterforsvaret, der koster mål. I sidste sæson var allermest pga. Young, men også pga. Darmian, Shaw og Matic. Faktisk er Lindeløf nok den midterforsvarer, der kostede flest mål i sidste sæson.
Absolutt, vi har hatt store problemer med sidebackene også. Matic var så og si ferdig på toppnivå i sin siste sesong i Chelsea spør du meg...Og jeg er av de som mener Lindelöf er en smule overvurdert.
Kyndilfan1 wrote: 05 Aug 2019, 18:03 Maguire ville jeg mene var et fint køb uanset pris hvis det ikke var fordi han er på nogenlunde samme niveau som Uniteds andre midterforsvarere. United mangler midterforsvarere i verdensklasse. Og det er Maguire imo ikke, derfor ville jeg ønske, at United hellere købte to CM istedet.

Når det er sagt så er Maguire typemæssigt en spiller jeg elsker og jeg kommer til at være vild med ham. Men jeg er ikke så sikker på, at han er den midterforsvarer, der vinder United så mange afgørende points om det så er mod City, Barca, Real eller Burnley
Ja, jeg ser hva du mener. Jeg håper Tuanzebe kan bli en bauta sammen med Maguire, Tuanzebe må studere Koulibaly. Om akademi-produktet tar noen steg til denne sesongen så lover det godt.

Men Dias (22 år) fra Benfica ved siden av Koulibaly (28 år), kunne også vært noe. Dias høyre og Koulibaly venstre stopper. Dias og Tuanzebe begge født i 1997 btw.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Jones er selvsagt ikke mitt førstevalg som anker.
Men, med tre dager igjen av vinduet må man begynne å tenke alternativer.
Jones har spilt anker tidligere, og kan være et alternativ slik situasjonen ser ut til å bli.

Fansen må gjerne ønske seg store stjerner inn.
Men, er United i posisjon til å hente slike spillere nå?
Realistisk sett nei.

Når det gjelder stoppere har jeg sett Maguire ganske mye.
Han er en stor oppgradering.
Har ikke sett feks Koulibaly så mye.

Hva er det Koulibaly er så mye bedre enn Maguire på?

Maguire har fart over litt distanse.
Han er god med ballen.
Han ruver i lufta.
Han er en leder.

Koulibaly har et mer eksotisk etternavn,
Annet?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 05 Aug 2019, 20:56 Koulibaly har et mer eksotisk etternavn,
Annet?
Jeg har sett lite til begge, men av hva jeg har sett på Youtube, så fremstår Koulibaly som ekstremt mye bedre stopper enn Maguire - teknisk sett. Han virker raskere, sterke og bedre på det meste - spesielt ballbehandling. At Koulibaly er betydelig dyrere enn Maguire mener jeg underbygger kvalitetene hans.

Vi alle vet at United har vært på jakt etter noe mer enn bare en stopper. Nemlig en leder. Og nettopp dette er vel grunnen til hvorfor United kjøper Maguire, og er vel kanskje der Koulibaly blir en lettvekter. Tiden vil vise.
Post Reply