Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

United har i min tid som supporter aldrig haft brug for en så stor udskiftning af spillere. Både mange nye ind og flere ud.

Hvis vi kigger på truppen ved sæsonafslutningen så manglede United-truppen alvorlige opgraderinger. Der manglede en højre back, to midterforsvarere, to centrale midtbanespillere og en højre fløj til startopstillingen. Desuden manglede også en back-up/reserve til venstre back, højre fløj og central midtbane. Derudover skulle der være 10-12 spillere, der skulle være solgt/frigivet. Og så er der yderligere spillere, der skulle hentes hvis nogle af spillerne i startopstillingen og reserverne, der bliver solgt/frigivet.

Nu er der gået snart to måneder. Og jeg vil sige, at det er en kæmpeskandale, at der er sket så lidt. Herrera, Wilson og Valencia er de eneste, der er forsvundet fordi de ikke har fået nye kontrakter. Samtidig vil Pogba og Lukaku væk. Af indkøb er der kommet en, i bedste fald, gennemsnitlig spiller fra den næstbedste række i England. United har så forstærket sig kraftigt på højra back, men det er alt i verden for lidt. Og jeg tror ikke, at der bliver hentet mere end muligvis Longstaff. Endnu værre er, at de eneste spillere, der bliver rygtet væk er ungdomsspillere på udlån og så Pogba og Lukaku.

Alt dette gør, at jeg er ualmindelig pessimistisk til den nye sæson. Og jeg er normalt en jubeloptimist. Men jeg kan ikke se United slutte i top 8 i den kommende sæson hvis ikke der sker noget ekstremt den sidste måned af transfermarkedet. Det må være pludselig handler med kanonspillere (ikke nødvendigvis verdensstjerner). Jeg kan godt lide strategien med, at man køber unge britiske spillere. Men, at de er gode nok fordi de er unge og britiske er ikke vist. Og jeg tror slet ikke på, at James kommer til at blive en stjerne. En ting er, at de Ligt fravælger United og, at Toby Alderweireld ikke gider United. Det er heller ikke ligefrem forkert ikke at hente Sancho for 100 mio £. Men Rice for 40 mio £, Tielemans for 40 mio £, Longstaff for 25 mio £. Hvorfor i alverden er de ikke hentet ind for lang tid siden?

Nå men som sagt så er jeg meget pessimistisk. Derfor ville jeg have to hold i denne sæson. Et hold til PL og et hold til EL, FA Cup og Carabao Cup. Hvis vi tager truppen som den ser ud nu ville jeg stille sådan:

PL:
DDG
AWB, Smalling, Lindeløf, Shaw
Matic
McTominay, Garner
Mata, Rashford, Martial

Bænk: Henderson, Dalot, Tuanzebe, Fred, Chong, Lukaku, Gomes

EL, FAC, CC:
Henderson
Dalot, Tuanzebe, Bailly, Laird
TFM
Fred, Gomes
Chong, Lukaku, James

Bænk: Romero, Jones, Young, Andreas, Alexis, Greenwood, Matic

Så er der Rojo, Lingard og Darmian helt udenfor.

Hvis Longstaff skulle blive hentet ind så erstatter han Garner, som ryger på bænken og Fred helt ud. Og så bruger man Garner istedet for Fred i startopstillingen i EL, FAC og CC. Fred ryger så på bænken der og Matic helt ud.

Ja, det er med vilje, at jeg ikke bruger Pogba. Og jeg vælger mange unge spillere for nu skal vi bruge de unge talentfulde spillere (selvom jeg tvivler meget på hvor store talenter de er) istedet for de gamle spillere, der har vist sig ikke at være gode nok.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ja, det har ikke vært noen make-over foreløbig. Men det vil ta 3 år å bygge et nytt lag.

Det drar 28 spillere på pre-season idag. Garderoben var delt i klikker sist sesong. Da er jo de samme klikkene der nå?

Bekymret...

Håper de unge får sjansen jeg også. Kast de ut i det og få sjekka om de er gode nok...
LUHG!

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Blodfink wrote: 07 Jul 2019, 13:04 Ja, det har ikke vært noen make-over foreløbig. Men det vil ta 3 år å bygge et nytt lag.
Ja, men med denne hastighed så vil det tage 6-8 år mindst.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Kyndilfan1 wrote: 07 Jul 2019, 13:23 a, men med denne hastighed så vil det tage 6-8 år mindst.
:D :thumb_up:. Huff, håper ikke det...
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ser ikke bra ut nå nei. Midtbanen er veldig svak. Solskjær sa jo at det jobbes med en eller to til. Jeg tripper det er Maguire (evt en annen midstopper) og Bruno Fernandes. Det vil hjelpe en god del. Savner også sårt en høyre kant. Ryktes at United ikke vil stå i veien for et Pogba salg til Real, men at de har spurt om tid for å få inn en erstatter, tipper det er Savic og at han evt er i tillegg til de to Solskjær nevnte. Bør også ha inn en ny spiss om Lukaku drar.

Vi får vente til sesongen starter med å dømme helt, men er enig i at det ikke ser bra ut nå. Om sesongstart var imorgen så hadde jeg tippet topp 8 plassering i mai.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Alt kan ikke skje på et overgangsvindu. Overgangene kommer. Å jeg kan love at vi ikke havner utenfor topp 8.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ja, kan ikke gi opp, blir spennende deadline-day
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Direkte flaut om vi (forhåpentligvis) selger Pogba og ender opp med kun f.eks Longstaff som erstatter, tenk Longstaff-McTominay-Fred sentralt gjennom en hel sesong. Grøss.

United må, uavhengig av Pogba-situasjonen, hente inn to midtbanespillere. Eller faktisk: I praksis, om man tar form, trivsel og alder i betraktning, har vi tapt en halv Matic, en halv Pogba pluss AH og MF det siste året. Det er tre midtbanespillere som må erstattes eller suppleres! Får vi ikke inn minst to stk så er United neppe topp 6 i mai.

Og dersom Bailly ikke holder seg skadefri, så må vi virkelig få inn en ny stopper også, jeg tipper Smalling lager ti straffespark i år, nå som VAR har ankommet. Han er kronisk på å dra i trøya.

Lengst fremme behøver United også et supplement til Rashford nå som Lukaku forhåpentligvis flytter på seg.

Da er vi altså oppe i fire eller fem nye spillere, i tillegg til de som allerede er der. Man har startet preseason og er bokstavelig talt på motsatt side av jordkloden med laget, og det er 2/7 som har kommet inn. Hvor mange Ed Woodward'er kreves det egentlig for å feste en lyspære??

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Hvis longstaff kommer så blir ikke han en fast spiller. Han er ikke fast for Newcastle engang. Han blir hentet for fremtiden. Har jo fortsatt matic og Pereira også.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

God post [mention]Harry Greaves[/mention] :thumb_up:

Kan si meg godt enig i dette. Matt Judge (som ofte går under radaren) og Woodywood bør ut, nye eiere og selvfølgelig. MUFC=Tampa Bay Buccaneers...den andre klubben de har ødelagt gjennom flere års eierskap ...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Harry Greaves wrote: 08 Jul 2019, 14:59 Og dersom Bailly ikke holder seg skadefri, så må vi virkelig få inn en ny stopper også, jeg tipper Smalling lager ti straffespark i år, nå som VAR har ankommet. Han er kronisk på å dra i trøya.
Det har jeg tenkt litt på ja...ser for meg kaos i de bakre rekker og VAR...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Mats98 wrote: 08 Jul 2019, 16:57 Hvis longstaff kommer så blir ikke han en fast spiller. Han er ikke fast for Newcastle engang.
Har troen på Longstaff, han spilte fast før skaden kom. Spilte seg inn på laget midt i sesongen mener jeg, og fikk 8 kamper hvor han spilte veldig bra.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Synes denne av Charlotte Duncker, journalist i Manch. Evening News var bra. Sammenligner United og City`s midtbane.

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... d-16546427
LUHG!

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Harry Greaves wrote: 08 Jul 2019, 14:59 Direkte flaut om vi (forhåpentligvis) selger Pogba og ender opp med kun f.eks Longstaff som erstatter, tenk Longstaff-McTominay-Fred sentralt gjennom en hel sesong. Grøss.
Men vi har jo klasse backup i Andreas og Garner... Endnu bedre står det til på højre fløj med Lingard som førstevalg foran Mata og så en ung nyindkøbt spiller, der end ikke fik sat ild i den næstbedste række.

For, at United skal have et godkendt vindue skal Pogba, Darmian, Rojo og Lukaku (som minimum) ud, mens United som minimum skal hente to CM, en CB, en HW og en angriber.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Iøvrigt hvis der ikke kommer flere (minimum tre) spiller, der forstærker startopstillingen markant så kommer United HELT SIKKERT ikke over 6. pladsen. Og hvis det bliver som jeg forventer (at United i bedste fald kun henter Longstaff mere) så kommer United til at få det mere end ufattelig svært med den trup, der er pt.

Af midtbanespillerne i United så er der kun Pogba, der er god nok til startopstillingen for et hold, der skal kæmpe om mesterskabet, mens McT, Matic og til nøds Fred kunne være reservespillere for mesterhold. Og vi kan både se og høre, at Pogba ikke gider United. Så midtbanen ser helt ualmindelig svag ud. Måske den svageste i 50 år.
Post Reply