Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

United må have mindst to midbanespillere ind. En defensiv. McT er bedre lidt længere fremme og ikke blive hæmmet af det defensive. Der kunne det være dejligt at se en ung engelsk spiller fra West Ham, Declan Rice.

Så skal der en mere til midtbanespiller. Det skal enten være en kreativ som f.eks. Christian Eriksen eller en mere boks til boks-spiller.

Så må United også købe en højre wing. Men jeg kan godt vente til næste sommer på Sancho.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Eriksen ville vært fantastisk i dette United-laget Kan ikke se at det skulle gå dårlig.

Og McT er best lenger frem, enig.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Man må slutte å klage på shaw!
Mange mener han ikke er god nok og at vi burde kjøpe chilwell.
Han har hatt en god sesong i Leicester. Slapp av litt.
Flere sier at han ikke bidrar nok offensivt.
Hvis dere tenker litt over det.
Gjorde valencia det, young, darmian. Gjør Wan bissaka det ?
Nei! Å det har ikke noe med spillern å gjøre.
Selvfølgelig slutter uniteds backer offensivt når United sliter offensivt. De sliter med å spille seg gjennom og da er det vanskelig for backene. Det er lite bevegelser og samspill i angrep så det går jo da selvfølgelig utover backene også.
En annen ting er litt med det også at lagene vi møter spiller som regel defensivt mot oss i forhold til hva de for eksempel gjør mot chilwell og Leicester. Så chilwell har det lettere i Leicester enn hva han hadde hatt i United akkurat nå.
Det er for korttenkt å bare skylde på spillern.
Det ligger alltid så mye mer bak enn det.

På sitt beste og når han er skadefri er shaw en veldig god back. Ikke mange som er bedre enn han da. Er ikke den beste i pressspillet men alle har noen svakheter.
Marcelo var regna som verdens beste VB i lang tid men var forferdelig defensiv. Slet mye med markering. Men real dominerte kampen såpass mye at marcelo nesten bare fikk vise hans offensive kvaliteter.

Ja jeg vil gjerne ha en backup for shaw for han er detsverre mye skadet. Chilwell kunne vært et bra kjøp men tviler på at han hadde gjort det noe bedre.
Tror også shaw vil være første valg når han er skadefri
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg håper unge Williams får en sjanse til å vise seg frem, han har jeg fått trua på.

Shaw ble litt ødelagt av beinbruddet tror jeg, var i sinnsyk form og spilte herlig frem til det smalt...Han er god til tider, og jeg vil ikke miste troen på at han kan komme tilbake, til det tempoet og spillegleden han hadde før den fatale skaden. Og som du nevner [mention]Mats98[/mention] så er han skadeforfulgt dessverre, og har en tung fysikk å få i gang etter skader muligens.

Denne siden har mange stats på spillernes prestasjoner i PL, her Shaw sine:

https://www.premierleague.com/players/4 ... Shaw/stats

135 kamper, 1 mål og 7 assist. Treffsikker på 21% av innleggene. Ikke kjempesterkt. Ellers har han ok stats mener jeg.

Chilwell som nevnes har 74 kamper og like mange mål og assists som Shaw, hhv. 1 og 7.

Uten at det bør være noen grunn for å hente Chilwell, men jeg synes jo fyren virker som et godt prospekt, 22 år bare, det ante jeg ikke, trodde han var mye eldre, hahaha.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Mats98 wrote: 04 Sep 2019, 12:54 Man må slutte å klage på shaw!
Mange mener han ikke er god nok og at vi burde kjøpe chilwell.
Han har hatt en god sesong i Leicester. Slapp av litt.
Flere sier at han ikke bidrar nok offensivt.
Hvis dere tenker litt over det.
Gjorde valencia det, young, darmian. Gjør Wan bissaka det ?
Nei! Å det har ikke noe med spillern å gjøre.
Selvfølgelig slutter uniteds backer offensivt når United sliter offensivt. De sliter med å spille seg gjennom og da er det vanskelig for backene. Det er lite bevegelser og samspill i angrep så det går jo da selvfølgelig utover backene også.
En annen ting er litt med det også at lagene vi møter spiller som regel defensivt mot oss i forhold til hva de for eksempel gjør mot chilwell og Leicester. Så chilwell har det lettere i Leicester enn hva han hadde hatt i United akkurat nå.
Det er for korttenkt å bare skylde på spillern.
Det ligger alltid så mye mer bak enn det.

På sitt beste og når han er skadefri er shaw en veldig god back. Ikke mange som er bedre enn han da. Er ikke den beste i pressspillet men alle har noen svakheter.
Marcelo var regna som verdens beste VB i lang tid men var forferdelig defensiv. Slet mye med markering. Men real dominerte kampen såpass mye at marcelo nesten bare fikk vise hans offensive kvaliteter.

Ja jeg vil gjerne ha en backup for shaw for han er detsverre mye skadet. Chilwell kunne vært et bra kjøp men tviler på at han hadde gjort det noe bedre.
Tror også shaw vil være første valg når han er skadefri
Beklager, men alt dette er jo bare vås. |P Valencia bidro offensivt i starten fra høyrebacken, men det ble gradvis mindre og mindre. Young prøver å bidra offensivt hver kamp han spiller, det samme vil jeg påstå at både Darmian og Wan-Bissaka også gjør.

Men jeg liker Shaw og han er en av de spillerne i klubben jeg liker mest. Han var i fantastisk form før det forferdelige benbruddet, men man må undre litt på kostholdet hans (ettersom at han aldri virker å bli helt matchfit, med unntak av den perioden under LvG og frem til skaden) og man må undre litt på hvorfor hver eneste manager (minus Solskjær) har kritisert Shaw offentlig pga useriøsitet. Nå virker det derimot som Luke har tatt seg sammen, så la oss bare håpe at han kommer tilbake fra denne skaden i god form.

Men som sagt, jeg liker Shaw. Jeg synes ikke han er så forferdelig defensivt som flere skal ha det til, selv om han sikkert er feilplassert av og til, men igjen, hvilken back (som er offensiv i tankegangen) er ikke feilplassert i ny og ne. Defensivt 1 mot 1 er han veldig god. Svært få som kommer seg forbi. Offensivt har han fortsatt mye å gå på og her har jeg tidligere vært optimistisk og sagt at dette kommer etter hvert, men jeg synes det har stoppet litt opp, dessverre. Ikke har han spesielt god venstreback og ikke er han spesielt god offensivt 1 mot 1. Det var flere i fjor som klaget på de offensive bidragene til Shaw, men da tok jeg han i forsvar, kanskje mye pga Mourinho og spillestilen hans. Nå har vi spilt offensiv angrepsfotball (iallfall prøvd) i hver eneste kamp under Solskjær og jeg synes fortsatt det står litt på stedet hvil, men det gjenstår fortsatt mye før spillestilen sitter.

Klopp har jo fått Robertson og Trent til å bli backer i verdensklasse, så hvem vet, kanskje tenker vi det samme om Shaw når Solskjær forhåpentligvis får laget til å fungere. For et par år tilbake tenkte jeg i hvert fall at Shaw har potensial til å bli en back i verdensklasse, men vi venter fortsatt..

Det kan godt være at venstrebacken må forsterkes om vi skal tilbake til toppen, men det er ikke den posisjonen hvor vi bør pøse ut masse penger. Jeg tror Shaw kan levere stabilt bra for oss denne sesongen om han bare holder seg unna skader, men det er enklere sagt enn gjort.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Jeg skrev ikke at de ikke prøvde. Jeg skrev at de ikke bidro offensivt og det gjorde de ikke selvom de prøvde.
Valencia ble heftig kritisert for å ikke bidra offensivt.
Rart at vinger som young og valencia ble satt ned som backer hvis de er så veldig flinke offensivt.
Mourinho kritiserte jo mange da!
Hvordan vet du at han ikke er så god offensiv ? Leste du ikke det jeg skrev? Det er som sagt ikke lett å vise sine offensive bidrag med det defensive laget under mourinho og det dårlige organiserte angrepsspillet til Solskjær.
Hvem VB er så veldig god 1mot1 offensivt ?
Kan ikke si jeg syntes robertson er den beste teknikern altså.
Er det en ting jeg savner veldig hos shaw er innleggsfoten. Det er det eneste man kan kritisere han for.

Ja trent og robertson er klasse backer men de har veldige greie forhold i Liverpool nå. Klasse lag som spiller bra offensiv fotball.
Bytter vi shaw og robertson så blir det en mindre forskjell enn hva folk tror.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Øyvind Eide, analytikeren United.no har hyret inn for å vurdere kampene, frikjenner Lindelöf og gir Maguire og AWB ansvaret for poengtap og tap. Jeg våkna litt av dette...Lindelöf får ganske ofte høre det av meg...Men jeg tenker litt at fansen rett og slett tar litt mildere i Maguire og AWB fordi disse var de som ble kjøpt inn av OGS for å tette hull i forsvaret...Pilen peker nedover for begge egentlig, AWB skadet i tillegg...

Eide nevner de to tapte duellene Lindelöf har stått for, men trekker frem noen andres feil etter hans mening:

Maguire skulle vært i sikring mot Palace.

Maguire kunne og burde ha klarert til innkast istedet for corner, den scora Wolves på.

AWB gjør lite for å hindre innlegget som Southampton scorer på.

Jeg er enig i grunn, la merke til det svake presset til AWB når jeg så høydepunktene fra kampen.

Og at Maguire har virka litt "søvnig" etter en greit solid start...

Uansett så er det ok å få analysert situasjoner av flere enn seg selv...
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja sant det og jeg er helt enig i det han skriver og det er derfor jeg har beskyttet lindelof og shaw for eks. For de får mye gjennomgå når maguire og AWB ikke gjør det.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ole må kjøpe 4 nye forsvarere, hehehe.
LUHG!

Cola

Cola wrote: 08 Aug 2019, 21:32 La oss begynne med blanke ark, ingen av oss er fornøyd med tingenes tilstand, men la oss ikke male fanden på veggen ennå.
Kan vi heller ta en oppsummering etter 5 spilte kamper, da vet vi mere hvor vi er.
Husk at de kampene som er spilt nå i sommer er ubetydelige.
Tenkte å ta opp denne igen :D
Skjermbilde 2019-09-16 kl. 23.37.30.png
Skjermbilde 2019-09-16 kl. 23.37.30.png (80.06 KiB) Viewed 3579 times
Overraskende med så mange mål Chealse 4-0
1-1 mot Wolfs, der burde vi ha vunnet hadde Poga scoret på straffe
1-2 mot C. Palace, hadde straffen til Rashford gått 3 mm lenger til venstre kunne det blitt ett annet utfall. Og litt rot i eget forsvar
1-1 mot Southampton etter dårlig oppdekning og klarering i eget forsvar
1-0 mot Leicester. Synes forsvaret har tatt seg opp noen tak. Men jeg synes vi mangler noen som kan gjøre noe uventet i boksen til motstander.

7 poeng unna delt 1. plass

Så hva mener dere? Fortsatt urolige? Enig at vi må ha inn 2-3 sentrale spillere, men jeg liker ungdomslinje som OGS bruker.
Venter bare på Gardner, får vi se han på torsdag?
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Vi trenger utvilsomt flere spillere. Kanskje kommer det et nytt fjes i januar? :football:
Per dags dato er jeg ikke spesielt optimistisk med tanke på topp 4. Spurs tok en solid seier i helga og ser ut til å være på rett spor igjen. Arsenal scorer mye mål, men slipper heldigvis også inn mye mål.. og det samme gjelder Chelsea. Jeg synes de blå fra London har sett meget friske ut så langt, men heldigvis lekker de som en sil defensivt. Krysser fingrene for at det fortsetter.

På en side håper jeg at Chelsea banker Liverpool til helgen, men på en annen side håper jeg at Liverpool banker Chelsea.. siden de foreløpig er min favoritt til 4. plassen.

Åpningen vår på sesongen er ikke forferdelig, men kunne og burde nok vært mye bedre. Hjemmetap for Palace liksom. :oops:
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Cola wrote: 16 Sep 2019, 23:56Så hva mener dere?
Forventer en ujevn sesong, både spillemessig og resultatmessig.
Har vel skrevet det flere ganger i sommer, både her og på United.no.

Tror 4 plass blir vanskelig, United mangler flere kvalitetsspillere.

Liker den linja Solskjær har påbegynt.
Han får inn de riktige spillertypene, han har en tydelig plan for spillerstallen.
Veldig ungt lag United har nå, det yngste i PL.

Forsvaret har gjort tabber som har kostet mål.
Tross det, forsvaret ser ganske bra ut.
Shaw sliter litt med posisjoneringen sin i forhold til rom.
God 1v1.
Minner egentlig litt om Jones på det feltet.
Jones er også god når spillet og spillerne er rett foran ham, svakere når han skal plassere seg i et stort rom på banen.
Lindelöf har vist svakheter i duellspillet, men er en moderne stopper.
Noen svakheter, men som helhet ser det bra ut, mye bedre organisert nå.
Håper Solskjær fortsetter med stopperparet.
Må få satt et stopperpar nå.
Nytter ikke å trykke på panikknappen etter noen få tabber.
La dette forsvaret bli samspilt.
Solskjær er trolig modig og strategisk nok til å tenke slik.

Midtbanen er fryktelig tynn, det visste vi, så ingen :bomb: det.
Matic ser ferdig ut, og laget mangler et anker - om ikke Fred tar steget.
Gardner er muligens for urutinert til å spille i PL, men bør få muligheter på benken.
McTominay synes jeg ser mer enn brukbar ut som høyre indreløper.
Pogba er lagets beste utespiller ferdighetsmessig,
Men, midtbanen er tynn.

I angrep mangler en ordentlig høyrekant.
James er mye bedre til venstre.
Han ser ut som et funn så langt, og er et bilde på veien Solskjær vil gå.
Martial og Rashford har evnene, men mangler litt på sluttproduktet.

Laget er lovende, men har mange hull.
Denne sesongen som sist blir dessverre Man City og Liverpool i en egen klasse.
Jeg tror Spurs kommer, og tar tredjeplassen.
Unai Emery har hatt tre vinduer og drøye ett år i jobben hos Arsenal.
Fansen kritiserer ham både for mangel på en klar offensiv spilleplan, og ikke minst for at laget slipper til flere sjanser i mot enn noengang.
Allikevel, de har såpass kvalitet at jeg tror de tar 4 plassen.

Chelsea har i likhet med United en urutinert klubblegende som manager.
Chelsea ser litt motsatt ut av United, giftige i angrep, men svake bakover på banen.
Ellers har man Leicester, som spiller for spiller ser veldig bra ut.
Jeg mener de har en litt oppskrytt manager i Rodgers, og at de ikke vil levere stabilt nok.
Wolves og Everton er heller ikke stabile nok, har mest tro på ulvene av de to.

Tipper, kanskje med :heart: - en 5 plass for United.
Om jeg skal driste meg til å tippe resultater - så sier jeg et snitt på 1,7 poeng pr match.
Det vil gi 65 poeng.
For eksempel 18 seiere - 11 uavgjort - 9 tap.
Skyter fra hofta nå, men synes en poengsum rundt 65 virker sannsynlig.

Vi vet at laget har mangler, og at dette er et byggeprosjekt.
Det som blir viktig er å se progresjon i spillet.
Spesielt i spill mot etablert forsvar ser det fantasiløst ut.
Her må det skje forbedringer.

Liker analysene til Eide på United.no.
De viser hvordan Solskjær trolig har tenkt seg matchen.
Han har en klar arbeidsplan og har forberedt laget sitt.
Må innrømme at jeg er usikker på om han holder nivået for å gå helt til topps på sikt.
Den taktiske tilnærmingen er min største bekymring rundt Solskjær.
Men, han kan lære - er jo en intelligent fyr.
Og, han kan hente inn en trener med offensiv samhandling som spesialfelt.

Er optimistisk på sikt, men er forberedt på at det blir verre før det blir bedre.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Lingard wrote: 17 Sep 2019, 03:20 Åpningen vår på sesongen er ikke forferdelig, men kunne og burde nok vært mye bedre. Hjemmetap for Palace liksom.
Pink Final wrote: 17 Sep 2019, 06:17
Hyggelig at det er flere en meg som er oppe sent, eller at jeg legger meg sent, da det som dere vil :D
Tapet hjemme mot Palace likte jeg ikke, men noe vi må ta lærdom av.
Har alltid lært av hva du gjør som feil, lærer du a det, men jeg gjør du de samme feilene 4 gg så er det en lærdom som er vanskelig å komme ut av
Pink Final wrote: 17 Sep 2019, 06:17 Forventer en ujevn sesong, både spillemessig og resultatmessig.
Har vel skrevet det flere ganger i sommer, både her og på United.no.

Tror 4 plass blir vanskelig, United mangler flere kvalitetsspillere.
Enig, og at det vil gå litt opp og ned.
Men føler at lagbygget/spillestilen begynner å bli litt forankret

Selv tippet jeg dem på 3. plass, tror jeg, eller 4.plass.
Vanskelig nok å finne denne tråden tilbake om jeg ikke skulle bruke mere tid å finne hvilken plass jeg tippet på.

Men uansett, er dette dårligere, eller forventet, eller bedre etter 5. runder?

Skal vi ta dette opp igjen etter 10de serierund i PL?

Ha en god dag :|
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Resultatmessig er det omtrent som forventet, bortsett fra Palace-kampen.

Om man kommer med statistikk og bakenforliggende tall, blir man fort latterliggjort. Og det er selvsagt ikke alt. Men over flere kamper forteller det gjerne en historie og antyder en tendens. Som i den gode perioden i vinter, da statistikken fortalte at vi ofte fikk litt for godt betalt - tilsvarende da nedturen begynte og vi ble hardere straffet enn vi fortjente.

Tallene så langt forteller at vi kunne/burde vunnet alle kampene, og det er noe å ta med seg. Vi dominerer imidlertid ikke NOK, og må fortsatt luke ut feilene som gjør at motstanderne scorer på de få sjansene vi slipper til. Tallene forteller også at vi slipper til betydelig færre skudd og sjanser mot.

Jeg skulle ønske vi skapte mer, spilte med enda mer tempo og presisjon offensivt - hadde vel egentlig håpet at at kampene var morsommere å se på, som f.eks Chelsea-kampen, men setter samtidig pris på at forsvarsspillet er betydelig tryggere og at ting ikke er like kaotiske. Vi kan ikke basere oss på energi og innstilling alene.

Vi henger med i kampen om topp 4, og våre konkurrenter om 3.-6. plassen virker å ha minst like store utfordringer som oss.

Så ja, mellomfornøyd ut fra forventningene. Terningkast 4, kanskje?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Poengmessig har vi begynt svakt, vi har tapt hjemme for et forventet bunnlag, og vi har ikke slått Southampton og Wolves, også bunnlag pr. nå.

Positivt at vi burde vunnet disse 3 kampene da. Vi mangler kvalitet, det er noen hull som må tettes. Sier meg enig i det dere skriver over her. Det er vel enighet om at det må utvises tålmodighet og pragmatisme...Kjedelig når det er United vi snakker om, men sånn har det blitt...

Likte tankene rundt OGS over her. Ser litt sånn på det selv. Jeg har troen på prosjekt Solskjær, men da må han støttes i vinduene fremover. Vi bør gå for en spiller i januar, Eriksen har vært nevnt. Det ville jo være en brukbar forsterkning.
LUHG!
Post Reply