Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Cola

La oss begynne med blanke ark, ingen av oss er fornøyd med tingenes tilstand, men la oss ikke male fanden på veggen ennå.
Kan vi heller ta en oppsummering etter 5 spilte kamper, da vet vi mere hvor vi er.
Husk at de kampene som er spilt nå i sommer er ubetydelige.
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Litt i stuss jeg. Altså, vi styrker forsvaret som var fjorårets store skandale. Flott! Men i samme fuckings overgangsvinduet svekker vi både midtbanen og angrep. Så ett skritt frem, to tilbake. E dauer :hah:
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg hadde håpet at det hadde kommet inn en på midtbanen, men ellers så har vi styrket Forsvaret. Noe som igjen kan gi mer trygghet fremover. Men hvis Pogba blir skadet eller solgt da ser det tynt ut.
Alle tre signeringene tror jeg var på Solskjær sin liste, så håper jeg vi er på rett vei.
For når var sist gang en United Manager fikk bare sine ønsker.

Cola

Buchan wrote: 08 Aug 2019, 22:01 For når var sist gang en United Manager fikk bare sine ønsker.
SAF ?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Mats98 wrote: 08 Aug 2019, 20:48 Martial og shaw har potensialet til å ta oss til toppen. Lindelof er god nok nå. Han er ikke noe særlig dårligere enn maguire.
Da må de heve seg, jeg har ikke sett noe som tyder på at disse 3 er toppspillere i sommer. Eller forrige sesong...

Shaw har øyeblikk av klasse, men slipper til innlegg, og er slapp i presset.

Martial har sett livlig ut til tider, men makan til ustabilitet? Er også usikker på den mentale styrken hans

Lindelöf er hederlig god, men for lett å drible, faller ikke av, løper etter litt for ofte. Spesielt når han møter hurtige angripere. Men kan kanskje heve seg sammen med Maguire. Spent på det partnerskapet, ingen garantier for at de blir klipper bak der.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ser for meg dettes om beste ellever:

https://www.buildlineup.com/shared/5d4c ... 2e24adef31

Burde kunne hamle opp med de fleste lagene.
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Elkey wrote: 08 Aug 2019, 22:35 Ser for meg dettes om beste ellever:

https://www.buildlineup.com/shared/5d4c ... 2e24adef31

Burde kunne hamle opp med de fleste lagene.
Den midtbanen der.. Wolves, Leicester, Everton, West Ham har alle bedre midtbane. Håper du ikke får rett i måten det er satt opp der. Den eneste med kvalitet vi har i troppen er Pogba, han trengs på sentral midtbane. Om ikke annet så vi bare trenger å bruke EN av Matic, McTominay, Pereira og Fred samtidig.

Håper vi stiller med Pogba og McTominay sentralt, Lingard, Rashford, Martial og James offensivt. Selv om det høres utrolig blodfattig. Vi må bare stole på at Lingard blir bedre, at Martial ikke gjemmer seg bort og driter å i vise noe innsats, at Rashford plutselig viser seg som en klinisk spiss som scorer mye mer enn han har gjort før, og at James tar PL-nivået.. Ellers snakker vi Mata, Alexis Sanchez.. Men forhåpentligvis heller Chong, Gomes og Greenwood. Ville egentlig hatt de tre og Rashford enn de 4 jeg nevnte, men realistisk er det ikke.

Forsvaret gir seg selv.

Føler dette er ligaens typ 6-8, beste ellever. Kan bli ganske OK hvis alt går vår vei (Pogba stråler, blir ikke misfornøyd og sur, Martial det samme pluss at han slutter å være god bare en kamp i ny og ne og heller er det HVER kamp, at Lingard og Rashford blir enda bedre, at vi unngår skader i forsvaret eller hvor som helst egentlig, og og og..), men det kan også bli ganske katastrofe hvis noen eller flere av de tingene jeg nevnte nettopp ikke fungerer som man håper/tror.

Skade på Pogba og vi ser ut som et lag på nedre halvdel.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Jeg syntes virkelig ikke midtbanen er så ille jeg. Mctominay er bra og kan bli enda bedre det året her. Pogba er bra. Fred kan bli bedre denne sesongen og er absolutt god nok til å være på benken og spille noen kamper. Hvis Pereira har en bra dag så er han utrolig god.
Vi har unge spillere i troppen og vi må jo bare håpe de vokser for hvert år.

Grunnen til vi kanskje ikke kjøpte fler var kanskje pga. De ikke fikk tak i de de ville ha og ikke ville kjøpe bare for å kjøpe.
Det er det vi har klaget på lenge, at de kjøper uten noen tanke bak det. Så når de først kanskje har en plan på overgangsvinduet så kan vi nesten ikke klage på det.
Ja de var kanskje litt trege og ja kanskje de kunne bydd litt mere på spillerne de villa ha. Jeg vet ikke jeg.
Det største problemet er speidernettverket til United. Vi har misset så mange store stjerne som vi bare lar gå til juve, real og barca.
Jovic, takafuso kubo, v. Junior, de ligt, de jong, lenglet, Arthur, neres, van de beek, tielemans, robertson, gabriel jesus, laporte, Brandt, konate, upamecano osv. Hvorfor hentet ikke vi de spillerne der. Vi er så langt bak og trege når det gjelde å spotte talent og hente de.

Vidar Dale Fjeld

Vi er svekket i forhold til i forrige sesong på alle plasser, unntatt i forsvaret. Midtbanen og angrepet stoler jeg ikke på for fem flate øre. Å tro at våre talenter er noe bedre enn andre talenter i andre klubber er naivt i mine øyne. Rashford er langt fra ferdig utviklet og mangler mye i sitt spill. Martial er oppskrytt og så ustabil og Mata er Mata.. Sjokket blir stort når vi havner utenfor topp 6. Pogba har hodet sitt alle andre steder enn hos oss, og når motgangen kommer for klubben presterer han elendig. Ingen spiller å ha for en klubb som vil kjemper under de beste i PL. Lingard løper og løper, men akk så forgjeves. Da står vi igjen med at de andre klubbene vi skal kjempe med har forsterket seg, unntatt Chelsea...men jeg tror at Lampard har en plan med Pulisic som vil få Chelsea til å glemme Hazard. Og ungdommene i Chelsea er vel så "gode" son våre. Jeg er enda mer pessimistisk nå enn det jeg var når Ole sa han skulle rydde opp i stallen. Alt var et spill for galleriet og for fansen som ble servert det de ville høre. Når det er 3 poeng en skal spille om så vil våre spillere får merke at det er noe annet enn å spille mot bedriftslaget til Perth og halve troppen til Leeds. Kampene mot Kristiansund og Milan viste at alt er ved det gamle...slik det har vært de siste 6-8 årene. Små glimt som lyser litt opp, før mørket igjen senker seg. Hver enste dag ville jeg hatt arabiske eiere som ikke har behovet for å berike seg selv, enn eiere som har det som sitt fremste mål.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

At noen har så mange og så bra talenter som rashford, greenwood, tuanzebe, garner , gomes, mctominay og delvis Pereira og chong akkurat nå er jeg helt sikker på at de ikke har.
Nå sier ikke jeg at alle de kommer til å bli store stjerner, men er ikke ofte du har så mange gode fra akademiet på førstelaget på samme tid.
Si meg andre lag som spiller fast med 4 spillere fra akademiet med 3-4 på benken hver eneste kamp.
Ja jeg vet det ikke betyr at de er så bra, men hadde de hvert for dårlig så hadde de jo aldri kommet opp på første laget.
Med de faste mener jeg: pogba, rashford, lingard og mctominay. Pluss at greenwood og Pereira kommer nok til å spille en del. Så har du også tuanzebe og kanskje gomes eller chong på benken

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Jeg tror vi må glemme det som skjedde i fjor og årene før. La spillerne få en ny sjanse.
Det er utrolig hvor mye en ny manager og rette spillestilen kan gjøre med en spiller.
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Mats98 wrote: 09 Aug 2019, 08:03 Jeg syntes virkelig ikke midtbanen er så ille jeg. Mctominay er bra og kan bli enda bedre det året her. Pogba er bra. Fred kan bli bedre denne sesongen og er absolutt god nok til å være på benken og spille noen kamper. Hvis Pereira har en bra dag så er han utrolig god.
Vi har unge spillere i troppen og vi må jo bare håpe de vokser for hvert år.
Du skriver "kanskje" eller "kan" 7-8 ganger i innlegget. I tillegg kom "Hvis Pereira har en bra dag så er han utrolig god". Dette er mye hvis og kanskje og kan jo hende.

Jeg skrev en tweet om akkurat dette i går eller forleden, skal se om jeg finner den. Toucher bare innom noen av alle "hvis" og "kanskje" som vi bare må håpe på slår ut vår vei.


Kanskje jeg vinner i Eurolotto så jeg kan slutte å jobbe. :wink:

Selvsagt KAN det jo hende at alle i stallen løfter seg voldsomt fra i fjor, og at det som var mediokre spillere i fjor viser seg å være gode spillere i år. Selvsagt KAN det jo hende at Solskjær viser seg som en taktisk mesterhjerne, selvsagt KAN det jo hende at vi plutselig unngår en busslass med skader stort sett gjennomgående gjennom sesongen. Men det er ingen garanti for det. Og det er strengt tatt ikke noe som tyder på det, utenom fotballfan-håp. Men håp er jo en bra ting, for all del. Håper vi ser noen bra kamper selv, jeg. Tror ikke på noe høyere enn 6.plass til slutt, men jeg håper at Greenwood får spille en del og slår gjennom, at Chong og Gomes får vise seg fram og gjør det bra, det samme med Garner og Tuanzebe. Jeg håper at disse kan være våre førstevalg bak 11-eren i årene framover, hvis dem ikke slår seg inn i 11-eren direkte, i stedet for ikke gode nok eldre spillere som Young, Smalling, Jones, Rojo, Darmian, Fred, Pereira, Mata og så videre.
Og jeg håper vi får se noen gode, underholdende kamper i år, der vi spiller fin offensiv fotball der det flyter.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg tror faktisk at United kan overraske. Selv om det er mye hvis om og men. Kommer nok til å variere fra det gode til det frustrerende.
Jeg tror Arsenal og United kommer til og kjempe om fjerde plassen. Jeg mener Chelsea som har mistet Hazard er mer svekket en oss.
Veldig spent på de unge spillerene. Greenwood kan fort bli en hit :D
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mye negativitet om United-laget. Selv synes jeg United har et ganske bra lag. De vinner ikke PL, men kan kjempe om 2. eller 3. plass. Men med tanke på forrige sesongs 6. plass, bør målet være å komme topp 4. Noe som er overkommelig. Alt høyere er bonus.

United begynner med 2 tøffe kamper. Chelsea hjemme og Wolves borte. Så å få en god start kan være avgjørende for hvor United kommer mellom 6.og 2. plass.

Det som er sikkert, er at United ikke kommer lavere enn 6. plass. Det er umulig. Topp 6 lagene er langt bedre enn lagene under. Everton, West Ham, Leicester og Wolves er best of the rest, men kommer ikke til å kjempe om noe topp 6 plassering. For det er de alt for svake. Hadde de virkelig vært så gode, så hadde topp 6 lagene rensket lagene for gode spillere, men det har jo ikke skjedd... dvs. Leicester mistet nylig sin beste forsvarer til en hvis topp 6 klubb... Uansett. Jeg klarer rett og slett ikke forestille meg at noen av disse "best of the rest"-lagene skal klare høyere enn 7. plass.
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Wolves kom 9 poeng bak United i fjor. Året før var Burnley 9 poeng bak Arsenal. Året før var Everton 8 poeng bak United. Året før det var både Leicester, West Ham og Southampton foran både Liverpool og Chelsea.

Tror heller ikke noen blander seg inn i topp 6, men utelukker det ikke. Wolves, West Ham, Everton og Leicester har hatt solide overgangsvinduer i sommer (selv med Maguire ut). Hvis noen syr sammen en knallsesong uten nedturer så skal man ikke utelukke det.
Post Reply