Akademiet

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 10 Sep 2020, 19:44 Anthony Elanga viser meget gode takter
Godt å høre. Har ikke sett så mye til han meg selv. Han spilte hovedsakelig for U18 forrige sesong, men fikk noen kamper for U23., som jeg tar som et godt tegn. Han er en av de spillerne som ble flyttet til U23 i august.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Helt ukjent spiller for meg. Mulig de bare benytter seg av "situasjonen".

Mener å huske at sist United hentet en ungdomsspiller fra City, så var det tilbake i 2012. Da hentet de 19 år gamle Frederic Veseli. En overgang som var rar den gangen.
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Kult om vi får frem en junior eller to denne sesongen.
Hadde vært sweet!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Van The Man wrote: 19 Oct 2020, 10:59 Kult om vi får frem en junior eller to denne sesongen.
Det lover jo godt da. Teden Mengi er jo allerede tatt opp i A-stallen. Hannibal neste? :-) Laird kanskje :-)
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Noen som har sett noe av Willy Kambwala, som de hentet fra Socheaux nylig? Tror han skulle debutere nå i helga mot Derby. Midtstopper, og kaptein på Frankrikes aldersbestemte landslag.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Så U18 kampen mot Derby forrige helg. Derby fikk rundt midten av førsteomgangen én mann utvist og kampen bar selvfølgelig preg av det. United hadde mye ball og Derby lå kompakte som en naturlig konsekvens. Noah Emeran som er nok en kantspiller var etter min mening banens beste med et mål og to målgivende.

Kambwala gjorde en grei debut som jeg klarte å se. Ingen grove feil, ok med ball. Fysikken hans er enorm. Nesten litt Tuanzebe takter ved en anledning. Bare at det nå ikke var i nærheten av like farlig, noe som også er naturlig siden vi snakker Derby U18 og ikke PSG i Champions League. Og en ukjent spiller mot Mbappe.

Alt i alt en helt ok debut. Men kampen var selvfølgelig noe spesiell på grunn av utvisningen samt sterk vind og mye regn.

Charlie McNeil debuterte også etter at han ble hentet tilbake fra City. Startet med to mål og så ut som en veldig god avslutter. Men han har en del å gå på etter min mening, spesielt taktisk.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

En ting jeg bet meg merke i mot Derby var hvor lite Aarøen fra Tromsø ble spilt opp på etter han kom innpå, sikkert litt farget av at jeg heier litt ekstra på ham, hehe. Men han er jo veldig bevegelig og spillbar sånn jeg ser det. Ble mye løping i mellom, synes de burde brukt ha mer.

Emeran spilte godt. Men som det blir nevnt så ble det en spesiell match etter utvisningen, men godt å se at de dominerte såpass uansett.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Ser U-18 FA Youth Cup semifinale, United har virkelig fått kjørt seg første 30 av Chelsea! Et under at det står 0-0.

Tino Livramento, høyrebacken til Chelsea er noe av det mest spennende jeg har sett. Ser nesten ut som han har luftputer under skoa, glir sømløst oppover høyresiden.

Forsvaret til United er heroiske med Mengi og Fish. Og keeper Mastny står bra. Backene sliter veldig, Bejger og Divine.

Helm spiller spiss, var frempå med et lurt skudd på en sjelden visitt oppe ved Chelsea-målet. Vi får se om United kan komme litt høyere i banen etterhvert her. Har fått kjempet seg til et par cornere nå i alle fall.

McCann nærme med et skudd også, det er håp :)

Mejbri med bra føring oppover, men Shoretire roter vekk en fin pasning.
post liked by: Pangaea, Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Oi oi, Elanga nærme scoring! På en elegant brasse som han trikser opp til seg selv og setter i tverrliggeren.

Livramento nede på jorda han au, Divine slår en herlig tunnel på ham. Bedre av United siste 15 av 1. omg.

Mejbri pådrar seg gult for å sparke vekk ballen...

Uff, der kom 1-0 til Chelsea, 50 min. Ved norske Bryan Solhaug Fiabema, også han hentet fra Tromsø. Flott assist fra Livramento.
post liked by: Pangaea, Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

City er i finalen etter 4-0 over Blackburn i den andre semifinalen.

Chelsea - City i finalen...Det ble med den ene scoringen. United var litt for lette hele veien i semifinalen, men hadde noen muligheter.

Mengi tidvis god, men ingen stor kamp av ham. Men det var ikke enkelt mot et ballsikkert Chelsea. Partner Fish gjorde det bra synes jeg. Mejbri viste tidvis god kvalitet, Elanga med et par gode ting.
post liked by: Pangaea, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Takk for oppdateringene. Fikk ikke sett kampen selv, men leste på united.no nylig at vi ble totalt utspilt, og det ser slik ut fra dine poster også. Vet ikke hvor reduserte Chelsea ble pga spillere som ikke var tilgjengelig fordi de har gått på lån osv, men for Uniteds del var det noen som kunne spilt som ikke fikk anledning. Ikke sikkert det hadde hatt noe å si da, når vi blir såpass utklasset, selv om det heldigvis ble et jevnt resultat. Chelsea skal faktisk ha skryt for å gjøre en veldig god jobb med akademiet, det er bare så synd at "ingen" får muligheten på førstelaget. Her gjør United en uendelig mye bedre jobb!

Kjipt at vi ikke har vunnet denne prestisjetunge turneringen på lenge nå, for vi har en meget stolt historie i FA Youth Cup. Vant den fem ganger på rad på 1950-tallet under Matt Busby, da han begynte jobben med det som ble Busby's Babes. Jimmy Murphy spilte også en meget viktig rolle i denne perioden, og har en "årets spiller" pris oppkalt etter seg.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Om 17 år gamle Fish, midtstopperen som spiller U-23 fotball allerede, fortsetter utviklingen, så gleder jeg meg til å se han debutere for Solskjær.
post liked by: Elkey
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Absolutt potensiale der ja. Har spilt en del over sine årsklasser i mange år allerede, og har gjort det ganske så bra hittil på reservelaget/U23. Skal sies at det er mange andre i alderen 17-19 som spiller, men han har gjort det bra. Jeg har nok mer troen på Mengi må jeg si, men begge to er spennende og jeg håper de får sjanser etter hvert.

Puns står vertfall i kø :D

Hannibal Will Fish Pye.
post liked by: Blodfink
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United har er veldig ungt u23-lag, så prestasjonene går jo litt opp og ned i takt med aldersforskjellen på motstanderlaget. Taper United, så kan du banne på at de møtte et mye eldre lag. Aldersforskjellen spiller en veldig stor rolle på dette nivået
post liked by: Blodfink, Pink Final
Post Reply