Akademiet

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Selvfølgelig [mention]messilingard[/mention] , er enig i det.

Men U-laget fremstår som solid. Spiller artig fotball, og ikke minst spiller de med samme filosofi som seniorene ser det ut til. 1-2 i året er bra uttelling det.

Men United har nå 4 som er tatt opp i seniortroppen på kort tid. Ganske eksepsjonelt.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Enig at vi kanskje overreagerer litt, men har sett litt på u-18 og u-23 . Det er ganske mye bra der. Så tenker 4-6 spillere kan fort bli ganske bra. At de 4-6 blir like gode som class of 92 ? Absolutt ikke. Garner og levitt kan bli bedre enn butt og vi har flere spillere som kan bli større enn Neville brødrene. Men å bli bedre enn scholes, beckham og giggs. Det skjer ikke. Å ha de tre som går opp til a laget samtidig gjør at class of 92 ikke kommer til å bli slått etter min mening.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United har alltid hatt mange talentfulle spillere på U23- og U18-lagene. Det var jo et av akademiene som produserte flest toppspillere til de øverste ligaene i Europa. Vet ikke helt hva situasjonen er i dag, men det har garantert falt en del.

Selv om spillerne er gode på U18 og U23, så er det veldig vanskelig å vite hvem som faktisk vil gjøre det bra på A-laget. Du ser jo det på de norske u-lagene, som kan vise til langt bedre resultater enn A-laget. Men når alt kommer til stykket, så klarer ikke mange å ta det siste steget opp. Og det kan være mange grunner til.

Et godt eksempel er Ravel Morrison. Det største talentet Ferguson har hatt noen gang. Hadde ikke hodet på riktig plass, og karrieren har virkelig ikke levd opp til forventningene. Listen er lang over spillere med store talenter, men som ikke har hodet helt på plass. Mads Timm for eksempel. Petrucci. Macheda. Alle talentfulle spillere, som kunne nådd langt, om de bare hadde riktig innstilling.

Jonny Evans gjorde sakene sine bra i starten, men hadde en kjempe dårlig sesong, som aldri helt ble glemt dessverre. Så selv når han spilte bra, fikk han mye kritikk. Mener å huske at han i et intervju innrømmet at den dårlige perioden kom som følge at han - pga den gode starten - ikke trengte å jobbe så hardt på trening. Og at han måtte virkelig ta tak i seg selv, og trene hardere, spille bedre. Være fokusert. Og da gikk alt mye bedre. Så innstilling betyr mye. Evans hadde noen gode sesonger for United. Statistisk sett i hvert fall.

Så får vi se hvor god innstilling de nye rekruttene på A-laget har. Til årets sesong har United tatt opp Tuanzebe, Fosu-Mensah, Greenwood, Garner, Gomes og Chong til A-laget. Greenwood og Garner hopper til og med over U23-laget. Kan ikke huske sist gang United tok opp så mange. De er neppe class of 92, men hvem vet. Med rette innstilling, så kan disse gutta nå langt.

Og husk. Rashford og McTominay har enda til gode å prestere på det nivået vi ønsker - jevnt over tid. De har enda noen små steg å gå.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Nå ser det faktisk ut som fler der har en god innstilling da. Ihvertfall etter det jeg har sett og hørt. Men det er sant som du sier er et fryktelig stort steg opp til a lag.
Nå var jo ravel morrison veldig ille å da. Han tror jeg skapte mye problemer. Tror ikke det var lett å ha han på laget den gangen.
Du glemte Pereira og pogba.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Brandon Williams får debuten sin snart håper jeg, skrives om dette i pressen, jeg liker han meget godt.


https://www.manchestereveningnews.co.uk ... e-16841276

Brandon Williams og Gomes strålende for U-23, men Gomes av skadet

Få Williams inn i troppen OGS, og Gomes !!

Men ser ut til at det blir tap mot Hammers...

Utlignet, det ble 2-2!
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ikke spesielt god kamp av U23. Savner Garner. Men nydelig utlikningsmål av Ramazani i 88 minutt.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ramazani er veldig spennende!
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Noen som vet noe om hvordan de signeringene til akademiet er? Hoogwerf, mateo mejia, björn hardley og hannibal mejbri.
Har mateo mejia og björn hardley i det hele tatt kommet til klubben ?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mats98 wrote: 23 Sep 2019, 22:10 Noen som vet noe om hvordan de signeringene til akademiet er? Hoogwerf, mateo mejia, björn hardley og hannibal mejbri.
Har mateo mejia og björn hardley i det hele tatt kommet til klubben ?
Ser ut som Mejbri (16) imponerte for u23 i kveld, i alle fall (Hoogewerf kom også innpå):
https://www.united.no/nyhetsarkiv/ungt- ... laguttak2/
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ja, Mejbri får strålende kritikker for innhoppet sitt i 2.omg. United tok over med 10 mann.

Merkelig straffe og rødt kort til United visstnok.

Men ble rundspilt av Villa uansett i 1.omg.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

U23 imponerer med borteseier over League Two-laget Lincoln City; hjembyen til Gruffaloen tror jeg (dere må sjekke ut logoen :-)

Garner med fin scoring i første omgang, som også ble kampens eneste mål. Assist av Chong, som for øvrig hadde en glimrende kamp. Chong er en sprudlende og underholdende spiller, og med tanke på at han ble tatt av til pause, tror jeg det er stor sannsynlighet for at han starter mot AZ på torsdag (med mindre han ble skadet).

Selv om Garner er ekstremt god på U23-laget, så synes jeg at han ikke varer spesielt lenge i kampene. Dette er bare mitt inntrykk altså, men prestasjonene hans forsvinner utover i kampen. Kanskje det er derfor han ikke har fått prøve seg skikkelig på A-laget enda.

Ramazani var en annen spiller som hadde en riktig god kamp, selv om det ikke ble scoring. Hadde flere gode sjanser, og traff stolpen 2 ganger. Det skal sies at Lincoln-keeperen hadde en god kamp, og reddet flere alene mot keeper-situasjoner.

Kovar - keeperen - hadde også en god kamp for U23. Noen gode redninger og ellers solid. Han er også merkverdig kald og trygg med ballen i alle situasjoner. Litt heldig at han holdt nullen, da Lincoln hadde 2 susere i treverket i løpet av kampen, men hadde de gått, ville det vært lite Kovar kunne gjort med de.

De så lenge ut til å være en heldig seier, men siste halvdel av 2. omgang dominerte U23, og skapte mange store sjanser, som de burde ha scoret på. Så alt i alt en god kamp.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Herlig [mention]Elkey[/mention] , flott at du analyserer, har ikke sett kampen.

Artig med Chong, måtte han lykkes, Ramazani er spennende, liten kruttønne. Kovar har imponert meg tidligere, bra disse spillerne holder nivået oppe.

Interessant det du skriver ang. Garner.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Garner burde i alle fall få noen minutter på førstelaget. Av de kampene jeg har sett i år har han vært fryktelig god. Styrer midtbanen som en sikkelig sjef, og har en fantastisk produksjon på u23 nivået.

Syntes for eksempel i dag at egentlig hele United så slitne ut mot slutten, men det ble mye kriging for de mot større og sterkere spillere som takler den type spill bedre. Garner var fortsatt god med ball, men har selvfølgelig som de aller fleste andre 18 åringer mye å jobbe med i tiden fremover. Skulle gjerne sett han på midtbanen sammen med McTominay og Pogba i en mer offensiv posisjon.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United U23 vant 3-1 mot Stoke U23 i kveld. United-mål av Greenwood, Gomes og Ramazani.

Ramazani ble byttet innpå i 62. minuttet, og brukte bare 33 sekunder og 3 touch for å sette ballen i mål etter en fantastisk enmannskontring.

Nå så jeg bare 2. omgang, men det var en god kamp av United - av det jeg så. Hadde god kontroll hele 2. omgang, godt hjulpet av sine to midtstoppere, hvis fart hindret mange av Stokes overganger.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Herlig da, fint å se at Greenwood og Gomes produserer poeng.

Han lille energiske Ramazani blir bra tror jeg, kanskje han får ett innhopp for Ole G i løpet av sesongen.




][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
United U23 ligger på 2.plass i PL 2 div. 2, West Ham leder med 3 poeng

City U23 ligger sist i PL 2 div 1. Chelsea U23 leder den div.
LUHG!
Post Reply