The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg tør faktisk å påstå at «dere» som støtter klubben i tykt og tynt er litt av problemet.

Pga av for lite forlangende supportere, for forståelsesfulle supportere, for tålmodige supportere, so kan Glazers holde på som de gjer. Og de veit det.

Klubben med størst omsetning i heile verden har ikkje råd til spillere.. Fy f...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, det er lite fart i Glazers Out-bevegelsen dessverre, nå har jeg ikke sjekka opp hva Duncan Drasdo, MUST etc etc. driver med for tiden, men har inntrykk av at trykket mot Glazers har minket for hver dag siden green&gold.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Eierskapet til Glazer’s er en ulempe for klubben, ingen tvil.
Kunne vært interessant å høre.
Hva skulle supporterne gjort for å presse dem ut?
Det måtte jo vært noe som monnet.
Noe som var organisert.
Hva tenker du om det @Otac?
Green & Gold så bra ut.
Men hadde trolig ingen effekt på Glazer’s.

Å klage på Glazer’s er forståelig.
Hva bør gjøres rent konkret?.

Småting som å melde seg ut av supporterklubben osv har ingen innvirkning på Glazer’s.
Det ødelegger isteden noe som er fint.

Det er en side av saken.

En annen side er:
Når overganger diskuteres så må vi forholde oss til virkeligheten.
For egen del, det blir uinteressant i lengden å gjenta hvordan det burde ha vært.
Glazer’s må betale tilbake osv.
Joda, det hadde vært rettferdighet i det.
Men, det skjer ikke.
Det blir å bevege seg bort fra virkeligheten.

Fakta her og nå er at Mufc ikke har all verden med penger å bruke.
Inne på United,no er det supportere med ønskelister som er lengre enn langt.
Helt urealistisk.
Synes de artiklene Bjarte Valen skriver om økonomi og tingenes tilstand samsvarer godt med realitetene.

United kan ikke hente spillere for £100 000 000 per nå.
Kall meg gjerne dårlig supporter som innser det.

Jeg trodde heller aldri på regnestykket som sa at Mufc kunne kjøpe for £200 000 000 i hvert vindu.
Noe som var en vanlig oppfatning fram til og med sommeren 2019.
En organisasjon som omsetter for rundt £600 000 000 kan ikke bruke 1/3 del av det beløpet på kjøp hver sommer.

Det tredje er at hele fotball økonomien ligger nede.
Det er stor usikkerhet pga ringvirkngene covid-19 gir.
De ringvirkningene må Mufc forholde seg til, som alle andre.
Solskjær kan ikke få like mye penger som van Gaal fikk, eller som Mourinho fikk de to første sommerne.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vi må slutte å bruke penger på United, fullstendig.
Og vi må oppmode andre til det samme.

Det er i det minste noe.

Om vi ikkje gjer noko so er skjebnen vår å fortsette slik som de siste 7 åra.

Covid nedturen er ein gyllen muligheit til å gje Glazers ei skikkeleg skrape, nok til å selge United.

Håpet må leve!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Otac wrote: 24 Feb 2021, 08:50 Om vi ikkje gjer noko so er skjebnen vår å fortsette slik som de siste 7 åra.
Siste 15 årene imo, forfallet startet da, selv om Fergie klarte å grave frem resultater.

Man får aldri vite det, men jeg tviler sterkt på at United hadde gjentatt ligatittelen fra 2013 i 2014, selv med Fergie ved roret.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

SAF bygget opp United til å bli eit fantastisk maskineri.
Både på banen og ellers.

Vi var blant topp fire i verden.

Glazers har revet ned dette. No er vi ein middelhavsfarer. I PL.
Vi lot lag som Pool, Chelsea og City blomstre!
Glazers lagde plass til de.

Old Trafford råtner på rot.

Økonomien er på bristepunktet.
Vi har råd til spillere på nivå med Southampton, Everton og West Ham.

Diallo, kjøpt inn for vi har ikkje råd til å kjøpe Sancho.
Cavani leid inn for å la være å bruke penger på spiss.

OGS er sjølvsagt eit lyspunkt.

Deleted User 108

Dette blir for dumt @Otac
Du skal være en moralsk vokter, men så er du full av dobbeltmoral. Du mener Glazer har vært dårlige eiere i 7 år, altså når vi ikke vinner de store trofeéne. Men før det, når alt gikk bra under Ferguson så er alt greit. For meg blir du kun en medgangssupporter som tror selv du er super supporter som tar tak 15 år for seint. Skal bli spennende å følge med om ditt plutselige korstog, at du plutselig etter 7 dårlige fotballår, fant ut at vi har grådige eiere.
Skal vi melde oss ut av supporter klubbene? Hvor mange norske er medlemmer i den engelske supporter klubben? Melde oss ut av den norske slik at de ikke har råd til å fornye sine 500 sesongkort på Old Trafford? Ja, da blir nok Glazer skremt. Hadde du vært våken for 15 år siden hadde du forstått at mye er prøvd.
Manchester United betyr nok utrolig mye mer for mange enn hva de betyr for deg. For mange er Manchester United selve livet, betyr like mye som deres barn og mye mer enn kone og søsken. Manchester er ikke bare en ting som skal skrives dritt om med hemmelige navn på sosiale medier som vi er best på.
Hvis du er en god supporter er jeg veldig stolt over å være en elendig Manchester United supporter.
Hadde lovt dere at jeg ikke skulle skrive mer her inne, men følte jeg måtte med dette sludderet fra deg.
Men fra nå er dere kvitt meg for godt.
Ønsker alle som ønsker Manchester United alt godt en fortsatt flott liv og fotball sesong.
post liked by: Buchan, Belfastboy, messilingard, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Mcilroy wrote: 24 Feb 2021, 11:28 Dette blir for dumt @Otac
Du skal være en moralsk vokter, men så er du full av dobbeltmoral. Du mener Glazer har vært dårlige eiere i 7 år, altså når vi ikke vinner de store trofeéne. Men før det, når alt gikk bra under Ferguson så er alt greit. For meg blir du kun en medgangssupporter som tror selv du er super supporter som tar tak 15 år for seint. Skal bli spennende å følge med om ditt plutselige korstog, at du plutselig etter 7 dårlige fotballår, fant ut at vi har grådige eiere.
Skal vi melde oss ut av supporter klubbene? Hvor mange norske er medlemmer i den engelske supporter klubben? Melde oss ut av den norske slik at de ikke har råd til å fornye sine 500 sesongkort på Old Trafford? Ja, da blir nok Glazer skremt. Hadde du vært våken for 15 år siden hadde du forstått at mye er prøvd.
Manchester United betyr nok utrolig mye mer for mange enn hva de betyr for deg. For mange er Manchester United selve livet, betyr like mye som deres barn og mye mer enn kone og søsken. Manchester er ikke bare en ting som skal skrives dritt om med hemmelige navn på sosiale medier som vi er best på.
Hvis du er en god supporter er jeg veldig stolt over å være en elendig Manchester United supporter.
Hadde lovt dere at jeg ikke skulle skrive mer her inne, men følte jeg måtte med dette sludderet fra deg.
Men fra nå er dere kvitt meg for godt.
Ønsker alle som ønsker Manchester United alt godt en fortsatt flott liv og fotball sesong.
Eg har ikkje brukt ei krone, på 5-6 år ja.
So nytt for meg er det ikkje.

Grunnen til det ekstra engasjementet mitt no er at dette markant blir verre og verre, og for meg er det no nok.
Har engasjert meg tidlegare også ja.

Når SAF var manager so vant vi titler, og da er det greit å snøre litt igjen pengesekken, om ikkje anna enn for å spare til trangere tider.
Men desse pengane har gått rett i lomma på grådige eigara.

Eg skjønner ikkje utgangspunktet til dere som klarer å akseptere det som skjer.
Om ingenting skjer so er skjebnen slik den har vært siste 7 åra.
Er det umoralsk eller dobbeltmoralsk å klage på dette?
Kva veit du om når eg begynte å ta opp dette siden du kaller meg dobbeltmoralsk?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Otac wrote: 24 Feb 2021, 08:50 Vi må slutte å bruke penger på United, fullstendig.
Og vi må oppmode andre til det samme.
Det kunne fungert, om det var organisert.
United fansen er ikke spesielt godt organisert.
En stor sammensatt gruppe som tenker veldig ulikt.

For å få effekt så må det det skapes trøkk.
Noen tusen gule og grønne sjerf på Old Trafford setter ikke støkk i Glazer’s.

Men, om det kom 1.000.000 protestmailer ramlene på innboksen til Joel Glazer ila et par dager e.l noe sånt, så ville de lagt merke til det.
Så måtte det igjen blitt fulgt opp av MASSIV kjøpestopp av effekter.
For å få til noe sånt hjelper det lite at brødrene Chong i Hong Kong, og gamle herr Larsen i Hong Kongsvinger 😜 eller Mr Jones i King Street, Manchester nekter å bruke penger.
Det må organiseres.
Hvem tar den jobben?

Lett å sitte henslengt i sjeselongen med fyr på peisen og drømme om at Glazer’s må ut.
Det skjer ikke før det organiserers ordentlig protest.
Noen gul grønne tekstiler i 2010 blir for tynt.
Rett og slett.
post liked by: Otac
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Enig i at det er tynt, men det er da noe.

Argumentet blir litt slik som med klimaendringene, kvifor bli miljøbevisst når 2-3 milliarder kinesere forurenser so mykje meir.

Man må begynne med seg sjølv.

Enig i at det beste hadde vært å fått til noko organisert.
Men når det ikkje skjer, so må/bør/whatever stå for noko sjølv.
Og prøv å påvirke andre.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Otac wrote: 23 Feb 2021, 22:51 Eg tør faktisk å påstå at «dere» som støtter klubben i tykt og tynt er litt av problemet.

Pga av for lite forlangende supportere, for forståelsesfulle supportere, for tålmodige supportere, so kan Glazers holde på som de gjer. Og de veit det.

Klubben med størst omsetning i heile verden har ikkje råd til spillere.. Fy f...
I følge oversikten til Deloitte har vi ikke vært vært den klubben med størst omsetning siden 2018, dvs 2016/2017-sesongen. De siste tallene viser at vi nå er på 4. plass på denne "rankingen".

Du skriver at du mener supportere som støtter klubben i tykt og tynt er litt av problemet ang. Glazers. Litt senere skriver du at du ikke har brukt en krone på 5-6 år, men likevel har du altså støttet Glazers i 10 år.
Hva får deg da til å forsøke å nedverdige supportere, som nå gjør nøyaktig det samme som du selv har gjort, og mene at de er årsaken til at tingenes tilstand er som den er?

Skal man få til noe felles opprop og motstand mot eierne må man først skape et fellesskap i supporterklubber/grupper/allianser rundt omkring i verden, for så å gjennomføre aksjoner.
Ikke gå til angrep på supportere av samme lag bare fordi de ikke gjør det som du mener er den rette måten å gjøre det på.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 24 Feb 2021, 16:11 Du skriver at du mener supportere som støtter klubben i tykt og tynt er litt av problemet ang. Glazers. Litt senere skriver du at du ikke har brukt en krone på 5-6 år, men likevel har du altså støttet Glazers i 10 år.
Hva får deg da til å forsøke å nedverdige supportere, som nå gjør nøyaktig det samme som du selv har gjort, og mene at de er årsaken til at tingenes tilstand er som den er?

Skal man få til noe felles opprop og motstand mot eierne må man først skape et fellesskap i supporterklubber/grupper/allianser rundt omkring i verden, for så å gjennomføre aksjoner.
Ikke gå til angrep på supportere av samme lag bare fordi de ikke gjør det som du mener er den rette måten å gjøre det på.
Kor det står at eg har støtta Glazers i det heile tatt?
Å da faller resten på steingrunn.

Deleted User 430

Otac wrote: 24 Feb 2021, 17:19
Steinar Stenseth wrote: 24 Feb 2021, 16:11 Du skriver at du mener supportere som støtter klubben i tykt og tynt er litt av problemet ang. Glazers. Litt senere skriver du at du ikke har brukt en krone på 5-6 år, men likevel har du altså støttet Glazers i 10 år.
Hva får deg da til å forsøke å nedverdige supportere, som nå gjør nøyaktig det samme som du selv har gjort, og mene at de er årsaken til at tingenes tilstand er som den er?

Skal man få til noe felles opprop og motstand mot eierne må man først skape et fellesskap i supporterklubber/grupper/allianser rundt omkring i verden, for så å gjennomføre aksjoner.
Ikke gå til angrep på supportere av samme lag bare fordi de ikke gjør det som du mener er den rette måten å gjøre det på.
Kor det står at eg har støtta Glazers i det heile tatt?
Å da faller resten på steingrunn.
Ved å bruke penger, som du selv skriver at du gjorde frem til for 5-6 år siden, så har du indirekte støttet Glazers` mulighet til å drifte klubben som de gjør i 10 år. Ikke dermed sagt at du har støttet Glazers som eiere, men det har jeg heller ikke har skrevet.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Tror egentlig alle er enige i at Glazers er en familie vi helst skulle vært foruten. Det er det liten tvil om. Samtidig så er det ikke slik at det å bare la være OG kjøpe en drakt eller ta en tur over til England vil gjøre så mye i det store bildet. Dersom man kjøper en bil fra Chevrolet, et par sko fra Adidas, bruker DHL som budbringer etc. så kommer det inntekter til klubben indirekte. Dersom man kjøper et abonnement fra Sumo, Viasat etc. så kommer det inntekter til klubben. Dersom du ser en fotballkamp gjennom dette abonnement blir du en del av forhandlingene i TV-avtalene gjennom ditt bidrag til totalsummen. Poenget er at det er mange tråder som henger sammen her, det å boikotte United helt er nærmest umulig slik jeg ser det. Og det uten å kjøpe en billett eller en drakt.
Otac wrote: 24 Feb 2021, 13:18 Eg skjønner ikkje utgangspunktet til dere som klarer å akseptere det som skjer.
Om ingenting skjer so er skjebnen slik den har vært siste 7 åra.
Er det umoralsk eller dobbeltmoralsk å klage på dette?
Kva veit du om når eg begynte å ta opp dette siden du kaller meg dobbeltmoralsk?
Det jeg ikke helt forstår er hva du legger i det å akseptere det som skjer. Bare fordi man ønsker at United skal gjøre det bra sportslig så støtter man også Glazers sitt eierskap i klubben? Eller fordi at man ser frem til å snart kunne dra over til Manchester og endelig få sett favorittlaget på Old Trafford så støtter man Glazers? Etter min mening så tenker jeg at det må være opptil hver enkelt hvordan de ønsker å støtte klubben. Men jeg ser likevel ikke poenget med å snakke ned alle andre som ønsker at klubben skal gjøre det godt.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Jeg er i utgangspunktet mye enig med @Otac, eller vertfall forstår hvor han (eller hun) kommer fra. Men jeg synes det blir feil og litt malplassert å prøve å gi skyldfølelse til fans som gleder seg til å reise (tilbake) til Old Trafford, eller de som kjøper supportereffekter som drakter og annet for den del. Som nevnt før har ikke jeg kjøpt en dritt siden 2005 når disse vampyrene tok over, og har null problemer med å fortsette slik. Men jeg har heller ingen store illusjoner om at det har hatt noen effekt. Det er bare noe jeg har valgt å gjøre. Hadde nær sagt alle supportere valgt det samme, så hadde det hatt en effekt. Men sannsynligvis mer på klubben og fint lite (eller ingenting) for Glazers. De tok tross alt fortsatt ut 30 millioner kroner (eller hva det nå var) i utbytte, når hele fotballverden blødde gryn, og klubben gikk med astronomisk underskudd. De driter både loddrett og vannrett i klubben, alt som betyr noe er pengene 'vi' genererer.

Det blir egentlig litt som med apartheidstyret i Sør-Afrika. Klart det hjalp en del når folk nær sagt verden over demonstrerte mot galskapen, men så lenge de viktige landene (først og fremst USA og Stortbritannia her) fortsatte å støtte regimet gjennom tykt og tynt, så hadde folkelig opprør her og der lite innvirkning, annet enn dårlig PR. Når disse store landene til slutt snudde, og ikke minst når storkapitalen snudde, så ble det en annen situasjon.

Jeg tror dessverre vi som forbrukere/supportere har veldig, veldig liten effekt på å presse Glazers til å selge. Det må komme fra andre sektorer, som (trist å si dette) er viktigere for finansieringen til klubben. Men Glazers og disse andre storkapitalistene er i samme båt, egentlig interessert i akkurat det samme, så hvorfor skulle Chevrolet and DHL eller hvem det skulle være plutselig begynne å presse klubben for å bli kvitt dagens groteske eiere? Jeg kan ikke se at det skal skje.

Det er det som gjør hele situasjonen så forjævlig, og så urettferdig. Den mest realistiske løsningen er at noen andre kjøper klubben ved å by så mye at selv vampyrene tenker at nå har vi trukket ut nok blod, og kan se oss om etter et nytt offer. Men er det noen som er interessert i å betale så store summer? Okay, i internasjonal standard så er ikke Manchester United veldig dyrt, men innenfor fotballen så er vi det. For andre "Glazers" der ute, finnes det billigere offer, og for andre "Mansours" så finnes det også prosjekter med billigere inngangsbillett. To TOTALT forskjellige eiertyper, og det er rimelig surt for oss at den verste sorten tok over akkurat vår klubb. Skulle ønske vi fortsatt var uavhengige og kunne bestemme vår egen skjebne, og hvor pengene VÅRE blir brukt. Helst på oppgradering av Old Trafford, akademiet og stallen, og ikke til tjuvradder fra Yankeeland.

Alt i alt er det bare en helt forjævlig situasjon. Jeg vil fortsette å boikotte klubben/Glazers på den lille måten jeg har gjort i 16 år, men vet at det ikke har noe som helst effekt.
post liked by: Pink Final
Post Reply