The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Det er et relevant poeng at forventningene senkes gradvis, og at vi aksepterer mer og mer og blir fornøyde med stadig mindre.

Noen dager, når laget er på sitt verste og overgangspolitikken er på sitt mest inkompetente, tenker jeg "hvorfor aksepterer vi dette nivået" - andre dager tenker jeg "so what, vi er med der oppe og konkurrerer og får noen høydepunkt, vi har ikke enerett på å være gode i fotball og business og ingen rett til å vinne alt".

Så har vi vel alle vårt eget "breaking point". For deg er dette akkurat nå, for meg ser det bedre ut enn noen gang siden Ferguson ga seg. Ikke bare det sportslige, men synes sakte med sikkert det begynner å krype tilbake en slags forståelse for hva United skal være. Klubben er blitt bedre på å pusse på imaget sitt, de har f.eks gjort mye forbilledlig bra arbeid i lokalsamfunnet under pandemien. Akademiet har fått et løft osv. Så kan du si at selv om du smører leppestift på en gris, så er det fortsatt en gris. Men synes den nedadgående spiralen har stoppet, og at mye av det som skjer peker riktig vei om ikke annet.

For min del kom bunnpunktet som United-fan under Mourinho, feig fotball under en destruktiv og negativ leder - motsatsen av alt jeg vil at United skal representere og totalt ødeleggende for klubbens karisma.

At United har famlet etter Ferguson skyldes en rekke ting - Glazers har mye av skylda, samtidig har vi gjort det mye dårligere enn pengebruken (tross alt) skulle tilsi. Ingen sportslig plan eller rød tråd, totale stilskifter under nå fire managere og klønete transferarbeid. Alt dette må løses, og selv med Glazers som eiere kunne ting vært bedre - og de KAN bli bedre.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

At det går betre akkurat no meiner eg stort sett kun er flaks fra ED sin side.
At OGS prøver å innføre en kulturendring i United visste Ed lite om før han ansatte OGS.
Eg trur ikkje det var nokon større å djupare tanke bak det å ansette OGS enn de andre. Eit skudd i mørket.

Flaks er det sjølvsagt lov å ha.
Men eg trur ikkje at Ed eller Glazers har forandra seg.
Dersom OGS begynner å tape, og havne nedover tabellen. Supportere begynner å sutre. Media begynner å spekulere endå meir, so er OGS under bussen fortare enn vi andre klarer å si Carabao Cup.
Å da er vi på 100% skratch igjen.

Ein av tegna på dette er f.eks mangelen av vilje til å ansette ein sportsirektør.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Otac wrote: 08 Mar 2021, 11:57 At det går betre akkurat no meiner eg stort sett kun er flaks fra ED sin side.
At OGS prøver å innføre en kulturendring i United visste Ed lite om før han ansatte OGS.
Eg trur ikkje det var nokon større å djupare tanke bak det å ansette OGS enn de andre. Eit skudd i mørket.

Flaks er det sjølvsagt lov å ha.
Men eg trur ikkje at Ed eller Glazers har forandra seg.
Dersom OGS begynner å tape, og havne nedover tabellen. Supportere begynner å sutre. Media begynner å spekulere endå meir, so er OGS under bussen fortare enn vi andre klarer å si Carabao Cup.
Å da er vi på 100% skratch igjen.

Ein av tegna på dette er f.eks mangelen av vilje til å ansette ein sportsirektør.
Kan til en viss grad si meg enig at Woodward hadde flaks med Solskjær. Skal jeg tippe så var planen å ansette en tidligere helt som var godt likt av fansen og som ville bringe en mer positiv stemning rundt klubben enn hva Mourinho gjorde. Solskjær passet beskrivelsen og var et billigere alternativ enn endel andre. Men at ting går bedre nå er som jeg ser det Solskjær sin fortjeneste. Eller han fortjener i alle fall meste parten av skryten.

Hvorvidt Woodward eller Glazers har forandret seg er vanskelig å si. De fleste mennesker utvikler seg i takt med tiden, blant annet så tror jeg at Woodward er mer kompetent nå enn når han tok over. Noe annet vil overraske meg stort. Man kan tross alt si mye om Woodward, men at han er veldig intelligent mann er det vanskelig å komme unna. Selv om at han er bedre med tall, sponsoravtaler og omdømmebygging enn talentspeiding og overganger.

Dersom OGS kommer til å tape en hel rekke med kamper og vi ender langt nede på tabellen så vil han nok ryke. Men dette er ikke noe som er unikt for United. Det er slik fotballen er per dags dato. I alle fall for de managerne som har vært i klubben en del år. Dersom Klopp ikke får snudd skuta på Merseyside vil nok han også ryke på et eller annet tidspunkt. Det samme med Pep, men hans skute seiler fremover i stor fart. Poenget er at fotballen er en resultatbasert bransje. Og selv om at noen er tålmodige så går det en grense hos de fleste på hvor dårlig det kan gå før man krever endringer.

Angående dette med forventninger og hva vi som supportere aksepterer. Det er som det meste annet. Folk er forskjellige og har forskjellige forventninger. Man kan egentlig kun uttale seg på vegne av seg selv. Og for min del så er kravet at det må være en fremgang over tid. Det er i alle fall det kravet har blitt her og nå. Jeg lærte i alle fall en lekse av Mourinhos tid i klubben. Det å vinne PL er ingen enkel oppgave og jeg tror den beste måten å gjøre det på er å kopiere Liverpool og jobbe målrettet over tid. Jeg ser i alle fall ingen grunn til å sparke Solskjær så lenge vi ender innen topp 4 i år. Men dersom vi ikke klarer å være nærmere ligatittelen innen de to neste sesongene så er jeg nok mer villig å ha en diskusjon på hvem som bør lede klubben.

En siste ting også, angående sportsdirektør. De rapportene jeg har lest er at Solskjær ikke ønsket en sportsdirektør inn. Nå vet jeg ikke om dette stemmer, men hvis klubben har hatt en diskusjon med Solskjær på dette og aksepterer hans ønsker så er det greit for min del.
post liked by: Ryder, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg må få poengtere at eg er veldig pro OGS.

Har bør få sitte lenger enn de fleste.

Men eg trur At for Ed og Glazers er OGS kun en ny manager. Eg trur ikkje OGS får den økonomiske støtten han trenger eller fortjener.

Trur, skriver eg, dette er vel allerede bevist.

Eg trur Ed og Glazers bruker OGS sin støtte hos oss supportere for egen vinning ved at vi er ENDA meir tålmodige og at vi krever mindre enn før, for det koster oss å kaste en legende under bussen.

Jævla kynisk, men slik er det. Trur eg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Klart, for ledelsen var Solskjær et alternativ som både var billig og som ville kjøpe dem tid og goodwill fra fansen.

Samtidig er det vel kommet fram fra flere hold at Solskjær var veldig tydelig, allerede før han fikk vikariatet, på at han ønsket en kulturendring i klubben - og at dette var noe Woodward likte å høre. Sikkert både av kyniske og enkelte idealistiske årsaker.

Jeg tror Ed er ærekjær og ønsker å lykkes med United - om ikke annet så for sitt eget ego sin skyld. Han har prøvd å leke transfer-storkar og endt opp med å bli latterliggjort av en hel fotballverden, det tror jeg svir i stoltheten hans. Han har nok lært til en viss grad.

Jeg tror heller ikke United i sommer kommer til å backe Solskjær i den grad størrelsen på klubben skulle tilsi, jeg tror det skal mye til før vi ser signeringer i £100 mill-klassen. I alle fall nå under pandemien. De prøver å slippe unna med så lite som mulig.
Uten at det trenger å være noen katastrofe, så lenge avgjørelsene tas på bakgrunn av smarte fotballvurderinger. Om man ikke kan kjøpe dyrt, kan man fortsatt kjøpe smart.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Hvorvidt klubben støtter Solskjær på overgangsmarkedet tror jeg det er for tidlig å konkludere med allerede nå. Vi vet nok mer i juni når tallene for det 3. kvartalet offentliggjøres. Hvordan kontantbeholdningen i klubben er til sommeren vil nok være det mest avgjørende. Og hvordan situasjonen rundt Pogba og De Gea blir. Dersom de to forsvinner så har de to mest høyest lønn forsvunnet og således er det ressurser som er ledig til nye investeringer.

Historien til Woodward viser jo at han er villig til å bruke penger, men han har ikke vært kompetent nok til å investere disse riktig. Det er noe annet å investere i mennesker fremfor aksjer. Også er det disse sponsoravtalene som skal reforhandles eller hentes nye. Så mitt tips er at det er for tidlig å hevde at Woodward ikke kommer til å støtte Solskjær til sommeren.
post liked by: Ryder, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 08 Mar 2021, 14:17 Jeg tror Ed er ærekjær og ønsker å lykkes med United - om ikke annet så for sitt eget ego sin skyld. Han har prøvd å leke transfer-storkar og endt opp med å bli latterliggjort av en hel fotballverden, det tror jeg svir i stoltheten hans. Han har nok lært til en viss grad.

Jeg tror heller ikke United i sommer kommer til å backe Solskjær i den grad størrelsen på klubben skulle tilsi, jeg tror det skal mye til før vi ser signeringer i £100 mill-klassen. I alle fall nå under pandemien. De prøver å slippe unna med så lite som mulig.
Uten at det trenger å være noen katastrofe, så lenge avgjørelsene tas på bakgrunn av smarte fotballvurderinger. Om man ikke kan kjøpe dyrt, kan man fortsatt kjøpe smart.
Ed har so til de grader lykke med United!
I hans og United sine eigara sitt perspektiv.
Eg trur Ed sine sportslige ambisjoner kun er knytt opp til om det er økonomisk fornuftig eller ikkje.
Og so lenge supportere er so lojale, so trenger ikkje United å lykkes sportslig, i noko særlig grad.
Det viser vel de siste 7 åra, og er også grunnlaget for mitt ståsted, og protester.

Eit år so kan ein klubb klare seg uten de store investeringane. Men United har invistert lite penger, og feil bruk av penger i fleire år.
I sommar blir det ikkje invistert. Sannsynligvis ikkje i det heile tatt. Netto.
United har ikkje råd, og Glazers trenger heller ikkje.

Om vi sportslig ikkje lykkes, so tennes nytt tro, håp og kjærligheit ut i oktober-november, med å ansette nye manager.
Ringen er sluttet..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 08 Mar 2021, 14:32 Hvorvidt klubben støtter Solskjær på overgangsmarkedet tror jeg det er for tidlig å konkludere med allerede nå. Vi vet nok mer i juni når tallene for det 3. kvartalet offentliggjøres. Hvordan kontantbeholdningen i klubben er til sommeren vil nok være det mest avgjørende. Og hvordan situasjonen rundt Pogba og De Gea blir. Dersom de to forsvinner så har de to mest høyest lønn forsvunnet og således er det ressurser som er ledig til nye investeringer.

Historien til Woodward viser jo at han er villig til å bruke penger, men han har ikke vært kompetent nok til å investere disse riktig. Det er noe annet å investere i mennesker fremfor aksjer. Også er det disse sponsoravtalene som skal reforhandles eller hentes nye. Så mitt tips er at det er for tidlig å hevde at Woodward ikke kommer til å støtte Solskjær til sommeren.
Tro, håp og kjærligheit?

Den nære historia fortel oss mykje om korleis det blir i sommar.
Tida for tro og håp er forbi.
Kjærligheita er der alltids.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Otac wrote: 08 Mar 2021, 14:36 Tro, håp og kjærligheit?

Den nære historia fortel oss mykje om korleis det blir i sommar.
Tida for tro og håp er forbi.
Kjærligheita er der alltids.
Det er nok viktig å faktisk (for sikkert tusende gang) og påpeke at bildet er mer nyansert enn hvordan du fremstiller det. Det at vi i forrige sommer ikke brukte store summer på for eksempel Sancho trenger ikke bety at Woodward og Glazers ikke er villig til å bruke penger til sommeren. Man har selvfølgelig et eksempel med Mourinho sin siste sesong, samtidig så fikk han ekstremt stor støtte de to forrige sesongene. Også er situasjonen ganske annerledes nå enn den var den gang da. Solskjær er bedre likt av fans, spillere og klubbledelsen virker det som.

I fjor var det fortsatt stor usikkerhet, sponsorer som fikk betalingsutsettelser og inntekter som stupte. Sett i ettertid var det riktig av klubben og ha en nokså restriktiv transferpolicy. Likevel så brukte vi også penger forrige vindu. Det ble bare ikke et storkjøp, men heller en satsing på bredde som også var nødvendig. Noen mener sikkert at dette viste mangel på ambisjoner, andre mener at dette var fornuftig. Jeg tilhører nok sistnevnte gruppen.

Jeg er uansett spent på å se hva som skjer til sommeren. Men jeg er i alle fall ikke skråsikker på det ene eller det andre. For det er situasjonen i verden fortsatt usikker og det er mange variabler som kan spille inn til syvende og sist.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 08 Mar 2021, 14:54
Det er nok viktig å faktisk (for sikkert tusende gang) og påpeke at bildet er mer nyansert enn hvordan du fremstiller det. Det at vi i forrige sommer ikke brukte store summer på for eksempel Sancho trenger ikke bety at Woodward og Glazers ikke er villig til å bruke penger til sommeren. Man har selvfølgelig et eksempel med Mourinho sin siste sesong, samtidig så fikk han ekstremt stor støtte de to forrige sesongene. Også er situasjonen ganske annerledes nå enn den var den gang da. Solskjær er bedre likt av fans, spillere og klubbledelsen virker det som.

I fjor var det fortsatt stor usikkerhet, sponsorer som fikk betalingsutsettelser og inntekter som stupte. Sett i ettertid var det riktig av klubben og ha en nokså restriktiv transferpolicy. Likevel så brukte vi også penger forrige vindu. Det ble bare ikke et storkjøp, men heller en satsing på bredde som også var nødvendig. Noen mener sikkert at dette viste mangel på ambisjoner, andre mener at dette var fornuftig. Jeg tilhører nok sistnevnte gruppen.

Jeg er uansett spent på å se hva som skjer til sommeren. Men jeg er i alle fall ikke skråsikker på det ene eller det andre. For det er situasjonen i verden fortsatt usikker og det er mange variabler som kan spille inn til syvende og sist.
Her var so mykje svada at eg ikkje klarer å la svære å svare.

Sjølvsagt er ting meir nyansert enn kva både du og eg klarer å ane. Ikkje var vi innsikt heller.
I eit diskusjonsforum for amatører kjem eg i hvertfall til å skrive kva eg meina, so kan du legge av deg nyansert hersketeknikken din -> sikkert for tusende gang.

At Sancho ikkje blei kjøpt i sommar betyr at Sancho ikkje blei kjøpt i sommar. So kan man velge sjølv å dra konklusjoner ut fra det.
Men Sancho blei altso ikkje kjøpt i sommar, og det blei heller ingen andre. Og om man då skal la være å dra konklusjoner, kva kjem vi til då?
Jo, at invisteringslysta eller evnen eller beggo to ikkje er tilstede.

Man diskuterer generelt på tynt grunnlag når man skal diskutere framtida, men United har ikkje vunnet noko de siste sju åra og kjem sannsynligvis heller ikkje til å vinne noko i nær framtid enn so lenge ting ikkje forandra seg.

So får du heller la tvilen din komme deg sjølv til gode.

Når eg diskuterer Uniteds transferpolitikk/evne/vilje, so diskuterer eg FØR Glazers tar ut utbytte, ikkje etterpå.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Otac wrote: 08 Mar 2021, 15:32 Her var so mykje svada at eg ikkje klarer å la svære å svare.

Sjølvsagt er ting meir nyansert enn kva både du og eg klarer å ane. Ikkje var vi innsikt heller.
I eit diskusjonsforum for amatører kjem eg i hvertfall til å skrive kva eg meina, so kan du legge av deg nyansert hersketeknikken din -> sikkert for tusende gang.

At Sancho ikkje blei kjøpt i sommar betyr at Sancho ikkje blei kjøpt i sommar. So kan man velge sjølv å dra konklusjoner ut fra det.
Men Sancho blei altso ikkje kjøpt i sommar, og det blei heller ingen andre. Og om man då skal la være å dra konklusjoner, kva kjem vi til då?
Jo, at invisteringslysta eller evnen eller beggo to ikkje er tilstede.

Man diskuterer generelt på tynt grunnlag når man skal diskutere framtida, men United har ikkje vunnet noko de siste sju åra og kjem sannsynligvis heller ikkje til å vinne noko i nær framtid enn so lenge ting ikkje forandra seg.

So får du heller la tvilen din komme deg sjølv til gode.

Når eg diskuterer Uniteds transferpolitikk/evne/vilje, so diskuterer eg FØR Glazers tar ut utbytte, ikkje etterpå.
OK.
Svada? Skal vel innrømme at jeg ikke er veldig overrasket, men det får så være. Har stort sett presentert fakta i disse diskusjonene. For vi har noen fakta, selv om at vi ikke vet hva slags planer klubben har til sommeren. Vi vet hva regnskapene sier, vi vet hva årsrapportene sier, vi vet hvor stort utbytte Glazers har utbetalt tidligere, vi vet hvor store renteutgifter klubben har. Vi vet kontantbeholdning og vi vet hvor mye penger United har brukt på transfers tidligere. Men du har rett i at vi ikke har innsikt i klubbens fremtidige planer. Likevel, dersom man titter på fakta så er det mulig å tippe sånn nogenlunde. Men å hevde helt skråsikkert og bombastisk at et scenario vil inntreffe er det rett og slett ikke mulig å gjøre. I alle fall ikke slik jeg ser det.

Og nei, Sancho kom ikke. Det betyr at Sancho ikke ble hentet. Men vi hentet Van De Beek, Cavani og Telles til førstelaget. Videre ble det investert i fremtiden med Diallo og Pellestri. Klubben var også veldig aggressive i rekrutteringen til akademiet foran denne sesongen. Men ja det ble ikke hentet en toppspiller foran denne sesongen. Ressursene ble i større grad spredt utover flere poster.

Og ja, United har vært for dårlig sportslig siden Sir Alex gav seg. Dette er alle enig i. Og at Glazers ikke er optimale for klubben er nok noe som de fleste er enige i. At Glazers også er grådige er det liten tvil om. At Glazers og Woodward ikke har vært kompetente nok til å drive klubben sportslig er det også belegg for å si. Men klubben har investert, mer enn de fleste andre klubber.

Dersom du mener at dette er en hersketeknikk fra min side så får det nesten bare være. Dersom vi skal ha en diskusjon rundt klubben, Glazers, økonomi og transferpolicy må det være en diskusjon som baseres på reelle fakta fremfor udokumenterte påstander.

Uavhengig av dette så skal jeg innrømme at du gjør en god jobb med å provosere og skape liv her inne. Og det gjør det for så vidt mer interessant her inne. Og du skal ha skryt for å stå på ditt. Men det er klart at når du gir oss andre supportere merkelapper som "feige" og "selve problemet", fordi vi er uenige at boikott er den beste løsningen, så bør du tåle å få noe slengt i retur også.

Her er forøvrig kilder til transfers, net transfer spending og til regnskapene.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Om man legger vekk spekulasjoner om kor enkelte eigara får pengene sine ifra. Eg tenker da på Mansour og Abramovich. Er det meir uredelig å putte penger inn i ein klubb enn å dra penger ut av ein klubb?

Kva meiner folket?

Ser mange klager på at klubber får tilført penger. Plastikk fans og plastikk klubber.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17368

Det har blitt alt for mye pengefokus i fotball.
Både blant de som ‘vasker’ image/penger via fotballklubber.
Og de som suger penger ut.

Personlig liker jeg ikke uttrykk som plastikk klubber og plastikk fans.
Har venner som har holdt med Chelsea og City i 20-30 år før de fikk penger.
Og de 28.300 som så City i snitt i 1998/99 i League one er neppe plastikksupportere.

Når det gjelder selve debatten her har jeg alt sagt mitt.
Glazer’s er kyniske eiere, trolig ikke fans av klubben.
De har allikevel godkjent at United brukte store summer på overganger mellom 2014-2017.
Krana skrudd noe igjen fra 2018.
Og fornuftig nok bruker de ikke mye penger nå, under pandemien.
Ville vært å spille russisk rulett med klubben.
Og Glazer’s har tillatt at United er blant klubbene som betaler mest lønn i hele verden.

Hovedproblemet for meg er og blir mangel på sportslig strategi.
Det er imidlertid bedring å spore hos Woody mener jeg.
Han har gått i skole hos Solskjær.
Som sagt før.
Jeg tror Solskjær sitter mye tryggere enn de tre foregående managerne.
Fordi han bygger mer solid.
Helt fra bunn.
Jeg innbiller meg at Woodward ser det, og har kjøpt idéen.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Detaljert tråd med oversikt over finansene per i dag:

post liked by: Blodfink, red

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Sånn, der tar Glazers ut 1 mrd til ut av klubben. Men men, vi får berre sitte stille i båten å sjå kva som skjer. Plutseleg forandrer de seg ein dag, snart?!

Husk, egentlig so er det einaste med verdi i klubben, over tid, supporterane.

Deleted User 108

Herlig å se på ditt korstog @Otac
La oss melde oss ut av supporter klubben. 20-30 stykker her inne. Blir noen tusenlapper tapt for Glazer det.
Reis deg en tur til Manchester Otac.
Få en klem fra den unge damen på din favoritt pub som takker deg hver gang du er der så hun har råd til å sende jenta si på barnehagen.
Se tårene renne på jenta i hotellresepsjonen når du gir henne noen pund i tips så hun får mat på bordet til seg og sønnen i morgen.
Nesetippen min når lengre enn at jeg synes synd på meg selv fordi United ikke vinner alle trofeér. Verden kan hjelpes andre steder enn at jeg plutselig starter et korstog den dagen jeg plutselig finner ut etter 15 år med Glazer og er lei av å ikke være best lengre.
De få pundene jeg kan hjelpe til med å støtte de fantastiske alenemødrene og andre som er helter i Manchester som strever i Manchester lever jeg godt med å bruke 400-500 kroner i året på Manchester United.
post liked by: Pink Final
Post Reply