The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7530
Liker mottatt: 4292

post liked by: Pink Final, Blodfink, Otac, Pangaea

Deleted User 430

Pink Final wrote: 09 Oct 2020, 20:09 Å melde seg ut av United.no.
Har det veldig effekt?
Klar over det med mange bekker små...osv.

Synes det er leit å se hvordan Liverpool.no drar ifra på medlemstall, og dermed på sikt kan tilby et bedre produkt.
Mange der som meldte seg ut under Hicks/Gillett regimet?

Synes United.no leverer helt glimrende lesestoff.
De bak kulissene sakene de lager, og kontakten de har på Carrington - det er unikt.

Så har de selvsagt tatt noen ukloke valg - bl.a ved å ødelegge forumet de en gang hadde.
De har ikke satt supporterkultur så høyt.
Og brukervennligheten i kommentarfeltet de har er teknisk sett elendig.

Men, det har ingenting med Glazer’s å gjøre.

Melde seg ut??
Kan ikke helt se hvordan det å melde seg ut fra supporterklubben kan skade noen andre enn nettopp supporterklubben.
Vet ikke om supporterklubben betaler noen form for "avgift" til klubben/eierne for bruk av merkevaren, men uansett om de gjør eller ikke gjør det så er det vel strengt tatt kun ved kjøp av effekter som klubb/eier virkelig tjener penger på.

Tror enkelt og greit at ved å melde seg ut så straffer man supporterklubben og dermed deres innhold, mens om man dropper å kjøpe effekter og turer så "straffer" man både supporterklubb og klubb/eier.
Færre medlemmer = mindre penger tjent = lavere kvalitet på det som blir levert blir mitt regnestykke.

Tror nok de eneste bekkene vi kan gjøre store i forhold til eierne er ved å ikke kjøpe drakter eller turer/billetter, men det må gjøres i fellesskap, på verdensbasis og ikke i ett land, og veien dit er nok uendelig lang..
post liked by: Pink Final, Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 14 Oct 2020, 20:56
Pink Final wrote: 09 Oct 2020, 20:09 Kan ikke helt se hvordan det å melde seg ut fra supporterklubben kan skade noen andre enn nettopp supporterklubben.
Vet ikke om supporterklubben betaler noen form for "avgift" til klubben/eierne for bruk av merkevaren, men uansett om de gjør eller ikke gjør det så er det vel strengt tatt kun ved kjøp av effekter som klubb/eier virkelig tjener penger på.

Tror enkelt og greit at ved å melde seg ut så straffer man supporterklubben og dermed deres innhold, mens om man dropper å kjøpe effekter og turer så "straffer" man både supporterklubb og klubb/eier.
Færre medlemmer = mindre penger tjent = lavere kvalitet på det som blir levert blir mitt regnestykke.

Tror nok de eneste bekkene vi kan gjøre store i forhold til eierne er ved å ikke kjøpe drakter eller turer/billetter, men det må gjøres i fellesskap, på verdensbasis og ikke i ett land, og veien dit er nok uendelig lang..
Ikkje direkte, men indirekte må det ha ein effekt. Eg trur United må heilt ned i sumpen før noko betre skjer.

Angåande innlegget til Winter over, so er det kanskje det som skal til, også, at alle som har tilknytning til United vender seg mot United og Glazer?
SAF, Giggs, Keane, Journalister osv. Alle ut med masse drit om Glazers og deres prospekt United.

Eg synest også Evra mistet mykje av pondusen sin med å gå ut slik som han gjorde. Beskytta Glazers. Det var feigt.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Otac wrote: 14 Oct 2020, 21:08
Ikkje direkte, men indirekte må det ha ein effekt. Eg trur United må heilt ned i sumpen før noko betre skjer.

Angåande innlegget til Winter over, so er det kanskje det som skal til, også, at alle som har tilknytning til United vender seg mot United og Glazer?
SAF, Giggs, Keane, Journalister osv. Alle ut med masse drit om Glazers og deres prospekt United.

Eg synest også Evra mistet mykje av pondusen sin med å gå ut slik som han gjorde. Beskytta Glazers. Det var feigt.
At United må helt ned i sumpen før det skjer noe på eiersiden er jeg enig i, men når det gjelder supporterklubben her i Norge/Skandinavia så tror jeg et medlemskap eller ikke har lite å si av den enkle grunn at klubben ikke teller antall medlemmer i supporterklubber rundt omkring, men bestiller tall fra firmaer som kommer med estimater på antall følgere/supportere. Det er de tallene der som gjør dem populære på aksjemarkedet, og ikke hvor mange som er medlem i div. supporterklubber. Da er det bedre å ikke følge dem i sosiale medier osv, for det er der tallene syns.

De må angripes direkte, i form av penger/aksjemarkedet og der er det andre faktorer som spiller inn, som bla. negativ omtale fra den artikkelen og de personene du nevner. De må dog angripe eierne og ikke lag/manager. Ikke et medlemskap hos supporterklubben. Mener det er stor forskjell der.

Er for øvrig helt enig med deg and Evra. Personlig har jeg alltid hatt inntrykk av at han er en "talker", i form av mye innhold, men lite konkret og etter de siste uttalelsene hans er dette bare forsterket. Får inntrykk av at han ønsker seg en jobb i United og gjerne under Glazers.
post liked by: Pink Final, Otac, Pangaea
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Otac wrote: 14 Oct 2020, 21:08 Eg synest også Evra mistet mykje av pondusen sin med å gå ut slik som han gjorde. Beskytta Glazers. Det var feigt.
Evra beskyttet bare Avram, det er Joel som styrer. Det Evra sa var at Avram elsker United, han beskyttet ham ikke sånn sett. Resten av Glazers og Judge tror jeg Evra er lite glad i. Det er sånn jeg analyserer det han sa i alle fall. Evra og Neville er vel de som har vært mest direkte i kritikken av tingenes tilstand.
post liked by: Pink Final, Otac, Pangaea
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 14 Oct 2020, 21:58
Otac wrote: 14 Oct 2020, 21:08 Eg synest også Evra mistet mykje av pondusen sin med å gå ut slik som han gjorde. Beskytta Glazers. Det var feigt.
Evra beskyttet bare Avram, det er Joel som styrer. Det Evra sa var at Avram elsker United, han beskyttet ham ikke sånn sett. Resten av Glazers og Judge tror jeg Evra er lite glad i. Det er sånn jeg analyserer det han sa i alle fall. Evra og Neville er vel de som har vært mest direkte i kritikken av tingenes tilstand.
Det kan godt hende du har rett i. Men når man må tolke kven han kritiserer og ikkje so er han framleis for lite direkte og feig i mine auge.

Enig med han over her at det kan virke som Evra er ute etter jobb elns.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Det går vel en rød tråd i at United-folk som "burde vite bedre" ikke kritiserer Glazers offentlig. Det startet med Gill og Ferguson (som fortsatt ikke har sagt ETT ENESTE skjevt ord om Glazers, husk dét), og har vel fortsatt med de fleste som kan tenkes å fiske etter en jobb i klubben. Selv Neville har vært nølende der, han har gjerne gått etter Woodward, først og fremst. Så når Solskjær får kritikk for å ikke hudflette Glazers, blir det litt absurd i mine øyne. Han er tross alt ansatt, og lojalitet til arbeidsgiver (i alle fall utad og offentlig) er vel mer eller mindre en selvfølge i min verden. Så finnes det selvsagt alternativer, man kan ha sine kontakter i pressen som man slipper info til off record, men da i mer generelle vendinger. Det har jo kommet noen historier siste uke om hva Solskjær egentlig ønsket seg kontra det han fikk. Ikke usannsynlig at kilden var OGS selv, men han kan aldri sitte å si det på en pressekonferanse.
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Ryder wrote: 15 Oct 2020, 08:48 Det går vel en rød tråd
Støtter den posten, det er jo sånn vil jeg tro. Du jobber ikke lenge etter en åpen kritikk av eierne.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2715
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3867
Liker mottatt: 4931

Angående Sir Alex, så tror jeg han fikk seg en solid lekse av kampen om den hersens hesten. Ifølge en del rapporter, så var det på nippet til at han fikk fyken, til tross for stor sportslig suksess. Å gå ut mot eierne er rett og slett noe man ikke gjør som manager i en fotballklubb, eller fra øvrige ansatte for den del. Når folk gjør det, som Borinho, så betyr det at han enten er nær å få sparken og ønsker å forsvare seg, eller han ønsker seg ut/det blir den snarlige konsekvensen. Solskjær er ikke dum nok til å gjøre noe slikt.

Synes det er bra at eks-spillere er såpass harde mot deler av ledelsen, selv om jeg skulle ønske de gikk mer mot Glazers, som er det reelle problemet, og ikke så mye mot Woodward. Okay, han er en mega-drittsekk også (prinsipielt for rolle hans i "oppkjøpet" da klubben fikk en gigantgjeld over natten). Men det virker litt søkt for meg at man ikke kritiserer det mest åpenbare problemet.

Artikkelen fra Henry Winter var helt fantastisk. Det er slikt vi trenger mer av. Folkeopplysning. Angrep rett mot de som fortjener det.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 15 Oct 2020, 08:48 Det går vel en rød tråd i at United-folk som "burde vite bedre" ikke kritiserer Glazers offentlig. Det startet med Gill og Ferguson (som fortsatt ikke har sagt ETT ENESTE skjevt ord om Glazers, husk dét), og har vel fortsatt med de fleste som kan tenkes å fiske etter en jobb i klubben. Selv Neville har vært nølende der, han har gjerne gått etter Woodward, først og fremst. Så når Solskjær får kritikk for å ikke hudflette Glazers, blir det litt absurd i mine øyne. Han er tross alt ansatt, og lojalitet til arbeidsgiver (i alle fall utad og offentlig) er vel mer eller mindre en selvfølge i min verden. Så finnes det selvsagt alternativer, man kan ha sine kontakter i pressen som man slipper info til off record, men da i mer generelle vendinger. Det har jo kommet noen historier siste uke om hva Solskjær egentlig ønsket seg kontra det han fikk. Ikke usannsynlig at kilden var OGS selv, men han kan aldri sitte å si det på en pressekonferanse.
Solskjær og de andre som er ansatt kan sjølvsagt ikkje sei noko.
Men ser ikkje heilt at andre ikkje kan det. Det å la være å sei noko går også ut over troverdigheita. Og er det ikkje det mange av desse eks spillarane og trenerane og journalister lever av at folk hører på de?
Supert at Meulensteen går ut no. Meir av det.
Svakt at få andre ikkje gjer det.

Eg trur at vi må so djupt at det må være eit mål å ødelegge merkevaren United. Rart å skrive det, for det er so sjukt, men desverre.
Når merkevaren United blir dårligere, vil Glazer merke det.
User avatar

Pangaea
Posts: 2715
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3867
Liker mottatt: 4931

Har begynt å høre på en podkast som bl.a. omhandler Uniteds organisasjonsstruktur. Høres meget interessant ut hittil, så tenkte jeg skulle anbefale den her:
https://pod.space/chivadze/episode-5
Hovedfokuset i denne episoden handler om Manchester United og deres klubbstruktur. Vi sammenligner arbeidsforholdene til Ole Gunnar Solskjær med de som råder i andre toppklubber i Europa. Hva er logikken bak en strømlinjeformet organisasjonsstruktur i en fotballklubb? I tillegg fortsetter Q&A-runden fra tidligere i uken der nøkkelord er kosthold, Spurs, kultur og mer Vålerenga.
post liked by: Blodfink, Ryder

Red Devils
Posts: 27
Joined: 25 Apr 2020, 01:03
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 12

Glazers har mange baller i luften når det gjelder forretninger. Stygt redd vi er en melkeku mtp penger. Har problemer med å se oss i toppen med disse eierne, så redd vi må smøre oss med mye tålmodighet til de er historie. Men har også problemer med å se hvem som skulle kjøpt klubben. En som kun har fokus på sportslig suksess og som elsker klubben oppriktig. Ikke småpenger vi snakker her. Finnes det en slik samaritan der ute ? Eller har industrien overtatt fotballen for godt ?
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Frykter at penge industrien har overtatt fotballen for godt, er jo kun arabere som har så mye penger og vil kjøpe og ikke melke klubben for kapital. Men det er liksom bestemt at det er en styggedom å få arabere som eiere, så vi fans av MU går vel neppe noe storhets tid i møte med dem som eier klubben nu.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Nok av folk som har penger nok til å kjøpe United, problemet er at alle i det øverste økonomiske sjikt alle har lik i skapet stort sett... Ofte samarbeider de også, det er derfor jeg gir blanke i om Saudi skulle tatt over...Nok av folk/selskaper med feite avtaler med rike oljenasjoner...

Ideelt så skulle fansen eid klubbene, men som alt annet så er også fotballen overtatt av globale krefter...
post liked by: Otac
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 16 Oct 2020, 19:51 Nok av folk som har penger nok til å kjøpe United, problemet er at alle i det øverste økonomiske sjikt alle har lik i skapet stort sett... Ofte samarbeider de også, det er derfor jeg gir blanke i om Saudi skulle tatt over...Nok av folk/selskaper med feite avtaler med rike oljenasjoner...

Ideelt så skulle fansen eid klubbene, men som alt annet så er også fotballen overtatt av globale krefter...
Enig her. Håper at nokon kjøper United. So tar vi det derifra. Slik som det er no so finner eg ingen glede i å følge laget. Eg er sikkert ein dårlig supporter, men slik føles det.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Skulle tru det fantes eit fond som kunne kjøpe United. Som fokuserte på sport. Som Liverpool? De ville sjølvsagt ha krav om avkastning. Men forutsigbart og ikkje hinsides avkastning.
post liked by: Blodfink
Post Reply