The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Glazers og United generelt er ekstremt flinke til å beregne dette mentale spillet som utøver mot oss supportere. Man må jo bli imponert!

All kritikk og uro og protester har stillnet. Med eit Par enkle middel. Tro, håp og kjærligheit. Som kona som blir banka av konebankeren. Som håper på at mannen vil forbedre seg.

Av kjærligheit til klubben klamrer vi oss om eit håp om eit godt overgangsvindauge.

So enkel er eg.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Otac wrote: 29 May 2021, 11:22 All kritikk og uro og protester har stillnet. Med eit Par enkle middel.
Dessverre ja.
Protesten ifbm Liverpool 2 mai var massiv.
Men, litt som jeg fryktet.
Et skippertak.
Har skrevet det før, er redd Lfc fansen hadde gjort dette mer planlagt og mer en klar strategi.

Hvor går veien videre etter protesten 2 mai?
Virker ikke som noen har et svar på det.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Det er vel litt tidlig å konkludere med at protestene er over. Men, United-fans er ikke spesielt samlet over tid som regel, det er et poeng.

Men jeg vil nå avvente å se hvordan utfall Joels deltakelse på fan-møtet i juni får.

Jeg tviler ikke på at protestene stilner fra mange om overgangssvinduet viser satsing. Men jeg tror de fortsetter å protestere om ikke fansen får plasser i de viktigste rommene. Kravet fra bl.a MUST er jo faktisk at Glazers skal selge seg ned og ut av klubben.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 29 May 2021, 13:32 Det er vel litt tidlig å konkludere med at protestene er over. Men, United-fans er ikke spesielt samlet over tid som regel, det er et poeng.

Men jeg vil nå avvente å se hvordan utfall Joels deltakelse på fan-møtet i juni får.

Jeg tviler ikke på at protestene stilner fra mange om overgangssvinduet viser satsing. Men jeg tror de fortsetter å protestere om ikke fansen får plasser i de viktigste rommene. Kravet fra bl.a MUST er jo faktisk at Glazers skal selge seg ned og ut av klubben.
Kva har egentlig MUST oppnådd sånn over tid?
Det er ingen som har oppnådd noko meir, men uansett.

Angåande satsing, so er det subjektivt kva man meiner er god satsing.

Glazers kjem til å legge seg på eit absolutt minimum av kva ein del av oss tåler. Og so blir det litt protester som stillner hen litt ut over hausten.

En ganske so fortvilet situasjon.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Jeg er en kritiker av MUST, har noen poster et eller annet sted om det her. Men de har gått høyt ut nå, og jeg velger å tro at de mener det denne gangen, gjør de det ikke så er de jo bare posører, noe jeg har mistenkt tidligere.

Jeg tror ikke de som var på gatene i Manchester ser det sånn @Otac , men fansen med losjer og VIP-billetter driter nok i det, og mange ikke-britiske fans.

Jeg håper protestene fortsetter, ser det som sannsynlig, Glazers kan kjøpe 50 spillere for klubbens penger for min del, uten at jeg skifter standpunkt om at de skal vekk. Tipper de som protesterte sist har enda sterkere forakt for eierne enn meg.
post liked by: Pangaea, Otac
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kva forventninger har dåke til møtet idag?
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Skal jeg tippe så gir Joel Glazers et løfte om bedre kommunikasjon mellom klubb og fans. Han kommer sikkert til å si at klubben ser etter forsterkninger i sommer. Kan hende at han sier at de ser på muligheter for å forbedre Old Trafford.

I bunn og grunn er hele møtet kun skuespill. Jeg har ikke noe tillit til Joel Glazers så min anbefaling er å innta minst en bøtte salt for hvert ord han sier.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Høres ganske sannnsynlig ut det @messilingard skriver.


Jeg forventer at Joel åpner for å selge ned sin eneveldige makt i klubben, det er vel mer et håp enn tro...
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ekstremt tynn suppe!
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
I sum so vil Glazers ikkje bruke ei krone meir på United. Framleis ta ut utbytte, og ikkje betale ned gjeld. Vi er ikkje ein einaste millimeter nærare noko som helst etter dette møtet.

Svada!
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes ikke det kom fram noe særlig nytt fra dette møtet, hvertfall basert på hva som har blitt rapportert hittil (som naturligvis er "the juicy bits"). Vi har altfor lite informasjon fan share scheme som MUST snakker om. Jeg må vite vesentlig mer detaljer for å vurdere å faktisk investere. Det siste jeg vil er å bidra til at vampyrene bare trekker ut mer blod fra klubben. Fans investerer i klubben -->> Glazers tar mer penger ut av klubben.

Ellers er det egentlig svada. De kan kalle det "investeringer" i Old Trafford og Carrington, fordi X antall pund har blitt brukt, men samtidig er Old Trafford i ganske dårlig forfatning, og å installere flere VIP-losjer eller å bygge flere rullestolplasser endrer ikke på det.

At klubben kommer til å bruke penger i sommer vet alle.
"Konsultasjoner" betyr ikke innflytelse, eller at styret trenger å bry seg.

Ikke særlig imponert, særlig av at de ikke er villige til å betale ned på gjelden. Det sier jo alt om prioriteringene der i gården.

Omtrent som forventet. Generelle uttalelser og lite konkret bortsett fra det vi allerede vet. Og om de ønsker, så klarer de sikkert å vri seg ut av å betale for evt bøter pga Greed League også ("lønn" fra klubben?, men boten teknisk sett betalt av Glazers?)
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Lite å hente foreløpig. Håper bare Red Issue og de andre holder presset oppe
post liked by: Pangaea
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

På meg so virker det som at Glazers ror denne i havn igjen no.
Og dette er trist. Vi hadde momentum.
Eit par gode signeringer, og Glazers har kjøpt seg endå eit år med stilltiende.
Uten å måtte åpne lommeboka også.
Sancho, Trippier og ein eller anna halvbillig/dyr midtstopper, so er vi der.
Og med 3-4-5 salg, so viser balansen at Glazers slapp ganske rimeleg unna.
Nettoforbruk på 60-80 mill pund.

At Glazers no har begynt å vise "interesse" er eit godt teikn på at protestene virka.
Spesielt at ein sponsor trakk seg, trur eg er utslagsgivende.
Dette momentumet ser ut som at er borte no.
Trist.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Ja, ser for meg noe slikt jeg og i grunn, men vi får se i august, det virker som det er ganske standhaftig dette kravet om aksjesalg og at aksjene skal ha lik styrke, (ikke lenger 10 mot 1 i eiernes favør).
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

«Vi får se» er vel litt av problemet.
Vi burde være ferdige med å vente å sjå.
Maksimalt med trøkk heile veien, so kunne Glazers utført sine handlinger under press. No har de fått det som de vil, med nokre tomme løfter.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Som sagt så ser jeg for meg det du sier, at motstanden svinner hen, men forventet du demonstrasjoner og kaos på Old Trafford utenfor sesongen?

Jeg tror det er fraksjoner blant fansen som ikke kommer til å gi seg, men det skjer ikke noe før sesongen starter.
LUHG!
Post Reply