The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Fantastisk å høre hvordan Old Trafford støtter laget og Solskjær mot Burnley.
Glazer får gjennomgå.

De og Woody holder på å rasere klubben :angry:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Klubben er vel rasert er ikke mye MU igjen av det vi ser på tv nu.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Full boikott men samtidig støtte til trener/lag. Dukker av Glazers og spyttslikker Ed og lakeiene fra alle lyktestolper i hele Greater Manchester...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Jeg vil ha andre eiere...problemet er at jeg ikke vil at Glazers skal tjene noe på salget, de stjal klubben for ca 7 milliarder, nå snakkes det om 40 milliarder...

Full boikott, verdien går ned, eierskifte og maks to år etter er vi i toppen. Bare å se på City det. Ingen boikott der, men de dreiv jo med bedrifts-fotball.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Problemet er at det kun er et lite fåtall som har råd til å kjøpe Mufc.
Nye eiere er lite sannsynlig, dessverre.

City var jo ikke verdt noen ting da Thaksin Shinawatra kjøpte dem fra Wardle? for en pose panteflasker.
Sheikh Mansour måtte vel betale litt mer.

Hvem skal kjøpe ut Glazer’s liksom?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Vi må være tålmodige, og boikotte, verdien går fort ned da, men da må "stemmekveget" (fansen) verden over bli med...

Saudi kan kjøpe nå, men de vil ikke pga protestene som vil komme...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Protestene rundt Glazer kommer til å øke, på tide med green and gold till the club is sold.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Blodfink wrote: 23 Jan 2020, 00:20 Vi må være tålmodige, og boikotte, verdien går fort ned da, men da må "stemmekveget" (fansen) verden over bli med...
Amen. Folk som drar på kampene ødelegger for klubben.

Jeg har gått aktivt inn for å ikke levne United en eneste krone de siste årene.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Denne saken er noen måneder gammel, men selvsagt mer aktuell enn noensinne. Beskriver forskjellen på FSG sitt styre av Liverpool vs Glazers styre av United.

https://www.theguardian.com/football/20 ... -liverpool
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ja, rimelig råtten struktur i United ift. Liverpool...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Harry Greaves wrote: 23 Jan 2020, 10:33
Blodfink wrote: 23 Jan 2020, 00:20 Vi må være tålmodige, og boikotte, verdien går fort ned da, men da må "stemmekveget" (fansen) verden over bli med...
Amen. Folk som drar på kampene ødelegger for klubben.

Jeg har gått aktivt inn for å ikke levne United en eneste krone de siste årene.
Samme her, vi får håpe det sprer seg til å bli en global greie.

Problemet er alle VIP-fans. Mer opptatt av champagne og 7-retters i loungen sin? Men til og med de vil ha et bedre fotballag håper jeg...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Deler denne fra United.no, min egen post. Når det blir skrevet om Saudi/CIA osv blir jeg litt oppgitt rett og slett...Vet at de aller fleste er uenige, men det får så være.

"Tomme tribuner vil fungere, en global boikott fra fansen likeså.

Det er komplisert for noen selvfølgelig, men man kan i grunn ikke kritisere eiere og lederskap, samtidig som man putter penger i lommene deres...

Blir litt som stemmekveg, klager og stemmer samtidig...

Kognitiv dissonans er utbredt.

Men mange som lever av å selge United, de lukker øya og håper det beste, selv om man kanskje bør ta en konkurs, det kommer nytt eierskap i klubben, så kan man re-starte businessen, hehe.

Angående etterretningsrapporter og Saudi, det behøver selvfølgelig ikke stemme...Saudi er sammensatt, bin Salman har innrømmet drapet, men ikke at han beordret det. f.eks.

bin Talal var kanskje innblandet? Dette går det an å lese seg opp på.

Menneskerettigheter brytes overalt, hele tiden. Ikke som forsvar for Saudi, men litt lite nyansert å skrive one-linere om et så stort tema
".
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Vet ærlig talt ikke hva jeg syntes om Saudi eierskap. På den ene siden ville de nok kommet med investeringer som er sårt trengt, samtidig som jeg kaster opp av tanken på at United blir deres PR-apparat for å skjule alle de forferdelige tingene de driver med i Saudi-Arabia. Mynten har mildt sagt to sider med andre ord.

Det beste hadde jo selvfølgelig vært at fansen selv eide klubben, selv om at det har sine negative sider det også. Modellene til Barcelona og Real Madrid er ikke feilfrie, de drar på seg enorm gjeld stort sett hver gang det skiftes president som skal oppfylle sine valgløfter. Tysland modellen fungerer stort sett, samtidig som at det ikke trengs de samme overgangssummene for å være konkurransedyktige i Bundesligaen. Selv om at det har jevnet seg noe ut de siste årene.

Personlig så håper jeg nok, selv om at jeg realiserer at dette er totalt urealistisk, at det finnes en eller annen United-supporter med ressurser som ønsker at klubben skal lykkes. En som kan komme inn med frisk kapital og investere uten å ta tømme klubben for alt av arvesølv etter Sir Alex. Ønsketenkning dette her selvfølgelig.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg prøver å være kritisk til Glazers, men jeg forstår fremdeles ikke hva de gjør galt. De blander seg jo ikke inn det sportslige, og lar jo klubben kjøpe spillere akkurat som de vil. Kun City har en større negativ balanse på spilleroverganger enn United siden Ferguson. Og United har brukt 4. mest på nye spillere i samme periode. Kun slått av City, Barcelona og Juventus. Dette er i følge Transfermarkt.com

Man kan sikkert si mye om Glazers, men kjøpekraften er ikke problemet til United. Det er ikke dette som hindrer suksess.

Det virker som de prøver alt:
- Upcoming potensiell stjerne manager - David Moyes
- Eksentriske erfarne massevinnende - Van Gaal og Mourinho
- Intern rekruttering - Solskjær
- Utvide speidernettverket (det er vel ingen klubber som har flere speidere enn United?. Det er enormt med speidere)
- Sparke sjefsspeider
- Sparke U23-sjef
- Ansette erfarne trenere
- Sparke erfarne trenere
- Ansette uerfarne trenere
- Ansette gamle helter
- Re-organisering av stab
- Kjøpe dyre spillere
- Kjøpe billige spillere
- Kjøpe ukjente spillere
- Bytte spillere
- Høye lønninger
- Ikke gi høye lønninger

Men ingen tiltak ser ut til å gi resultater. Glazers er ansvarlig, som eier, men det er fader ikke opplagt å se hva de gjør feil imo.

Det eneste United ikke har prøvd, er Sportsdirektør. Og dette skal liksom være tiltaket over alle tiltak, som setter United tilbake på toppen - der de hører hjemme. Vi får se.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Fornuftige poster over her, men Glazers tapper mye penger ut av klubben, og det er et eller annet med organiseringen. 6. stk Glazers i styret tror jeg.

Det har jo vært skrevet om at Glazers blander seg inn i det sportslige, Martial skal ikke selges bl.a. fordi han visstnok er favorittspilleren til Joel el. Avram, vet ikke om det stemmer. Men det var litt om det ei stund.

Og det er lett å tenke at OGS er en løsning de sparer penger på. Klubben har kvittet seg med mange spillere og høye lønninger, og de har fornyet kontrakter med spillere som slaktes av fansen ukentlig.

Men selvfølgelig enig i at det har blitt brukt penger, og det har blitt hentet spillere. Men trenden nå er litt annerledes.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Elkey wrote: 23 Jan 2020, 20:29 Jeg prøver å være kritisk til Glazers, men jeg forstår fremdeles ikke hva de gjør galt. De blander seg jo ikke inn det sportslige, og lar jo klubben kjøpe spillere akkurat som de vil. Kun City har en større negativ balanse på spilleroverganger enn United siden Ferguson. Og United har brukt 4. mest på nye spillere i samme periode. Kun slått av City, Barcelona og Juventus. Dette er i følge Transfermarkt.com
Perioden 2013/14 - 2019/20 sett over ett har United brukt mye penger på transfers.
Og på lønn.
Følger deg på den.

Det har imidlertid skjedd en endring fra sommeren 2018.
Da ble transfer pengesekken strammet inn.

Det er ikke pengebruk Glazer’s skal kritiseres for først og fremst.
Selv om de har tappet klubben for helt syke £1mrd.
Det er mangel på en langsiktig sportslig plan.
.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Elkey wrote: 23 Jan 2020, 20:29 Det virker som de prøver alt:
- Upcoming potensiell stjerne manager - David Moyes
- Eksentriske erfarne massevinnende - Van Gaal og Mourinho
- Intern rekruttering - Solskjær
- Utvide speidernettverket (det er vel ingen klubber som har flere speidere enn United?. Det er enormt med speidere)
- Sparke sjefsspeider
- Sparke U23-sjef
- Ansette erfarne trenere
- Sparke erfarne trenere
- Ansette uerfarne trenere
- Ansette gamle helter
- Re-organisering av stab
- Kjøpe dyre spillere
- Kjøpe billige spillere
- Kjøpe ukjente spillere
- Bytte spillere
- Høye lønninger
- Ikke gi høye lønninger
Altså mangel på planleggning og struktur.
Du belyser jo vinglinga deres på en god måte.
De har ingen strategi på fotball driften av klubben,
Lykke og fromme.

Fortjeneste derimot, der har de strategien i orden.
.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply