The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Glazers Out burde skje så fort som mulig. Men hvem har råd og lyst til å kjøpe oss opp? Uenom sjeiker lissom...

Deleted User 108

Van The Man wrote: 19 Oct 2020, 09:47 Glazers Out burde skje så fort som mulig. Men hvem har råd og lyst til å kjøpe oss opp? Uenom sjeiker lissom...
Hvem skal lissom ønske å kjøpe verdens største og mest populære fotballklubb som genererer store inntekter, en klubb som alle elsker å mene noe om, en klubb du enten elsker eller elsker å hate. Manchester United er fortsatt en mye større klubb enn hva du og andre nye Unitedfans tror.
Blir klubben lagt ut for salg vil jeg tro det er ufattelig mange som ønsker å kjøpe klubben, men det andre spørsmålet ditt er legitimt, om hvem som har råd utenom sjeiker det vet jeg ikke.
post liked by: Belfastboy
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Selvsagt har alle lyst til å kjøpe oss.
Problemet er bare at det er mindre penger etter koronaen. Å er mest sannsynligvis at det er noen sjeiker som har råd til dette.
Håper at det er noen andre store som da kan komme på banen.
Poenget mitt var at jeg ikke håper vi blir solgt til en sjeik å blir som man city.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Landet til manageren vår har jo et oljesjeik-fond :P
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Haha!
Ja det har du jammen meg helt rett i Pangaea :P
Det hadde vært noe det :P

Men fra spøk til alvor så¨håper jeg vi kan bli solgt til en eier som vil inn som eier og ikke bare tjene penger til seg selv og kjøre klubben mere ned med gjeld.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Tipper at vi på onsdag får presentert en økonomi som er heilt hinsides. Og at Glazer/woodward baker inn i korona-argumentet at klubben drives heilt hinsides dårlig.

Jaja, korona sin feil liksom..
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

"European PL", Glazer og Henry i MU og Liverp. gir seg ikke, og selvsagt er FIFA med, korrupte som de er...Real er ivrigst, ikke sjokkert, motbydelig klubb det au. United er i ferd med å gå med i dragsuget...

På tide med en uprising av fans verden over. Håper folk får hue ut av bakenden nå...Sikkert fans som støtter dette også, men jeg håper alle fans som er på den andre siden, er i klart flertall og sørger for at dette ikke skjer.
post liked by: Otac, Pangaea
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Forhåpentligvis legger UEFA ned et slags VETO mot dette. Eventuelt at de lagene som er med i European PL ikke får delta i turneringer i regi av UEFA. Vet vel egentlig ikke om dette ville ha hjulpet, men samtidig så er CL et såpass sterkt merkenavn at jeg ser ikke for meg at UEFA kommer til å godta en løsning hvor de blir konkurrenter.

Bortsett fra dette så er det vel på tide at United supportere reiser seg opp. Glazers sitter alt for behagelig i Florida. Egentlig nesten litt trist å si det, men sånn som Glazers holder på om dagen så skal man ikke se bort i fra at noen med ekstremistiske tanker får det for seg å benytte alvorlige virkemidler for og få de vekk fra klubben. Vet de har fått drapstrusler tidligere blant annet.

Forhåpentligvis er klubbens verdier på god vei ned som følge av manglende inntekter i kjølvannet av Covid-19 pandemien. Vi har sponsoravtaler på utgående kontrakt. Håper egentlig at klubben må ta til takke med en redusert avtale som er langt fra like lukrativ som dagens. Også får man heller bare håpe at de selger hele klubben. Sikkert for godt til å være sant dette alternativet her. Så får man heller krysse fingrene for at vi får inn eiere som respekterer klubbens verdier, tradisjon og historie. Noen som får klubben tilbake der hvor den hører hjemme, på toppen av Engelsk fotball.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Vidar Dale Fjeld

Det var synd ikke Jim Ratcliffe gikk videre med sine planer og la nok penger i potten til Glazers...tror det hadde vært en lykkens dag.
post liked by: Pangaea, Blodfink, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Eierne til United og Liverpool prøver ikke akkurat å vinne noen popularitetspriser nå for tiden med forslag som dette og det forrige, "The Big Power Grab". Håper selvsagt slike griske initiativ ikke blir noe av. Ikke det minste overraskende at Infantinos FIFA er med på slik griskhet, med sitt korrupsjonsnettverk satt i system. Blatter er sikkert grønn av misunnelse.

HVIS det blir noe av, så håper jeg inderlig at fans boikotter både turneringen og klubbene i milliontall. Naivt håp, men la de spille for tomme tribuner også etter Covid er over.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Otac
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Anbefaler alle å lese denne artikkelen (den er ikke bak betalingsmur):
https://www.united.no/nyhetsarkiv/milli ... or-united/

Det mest alvorlige VIRUSET Manchester United har hatt befarelse med i nyere historie har bl.a. tatt ut godt over 100 millioner kroner i utbytte, samtidig som klubben BLØR!!!
Manchester Uniteds omsetning er redusert med 118 millioner pund, og TV-rettighetene alene er redusert med over 100 millioner pund. Samtidig har nettogjelden vokst med 132,9 prosent fra 203,6 til 474,1 millioner pund.
Denne er ikke pen: 11,906 millioner pund utbetalt i aksjeutbytte i perioden 1. april til 30. juni. Det skjer på en tid da ledelsen/eierne kjente til at coronapandemien kunne ha en ekstrem negativ innflytelse på regnskapet
Jeg bør neppe skrive det jeg egentlig tenker om situasjonen...
post liked by: Pink Final, Otac

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Hinsides.

Det er dine penger Glazers suger ut av "klubben".

Ikkje mine då eg ikkje bruker ei krooone på United so lenge desse blodiglene er eigere.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Klippa i fra United.no
Woodward understreket på en telefonkonferanse med investorer og samarbeidspartnere at klubbledelsen står bak den kursen manageren har staket ut og vil gi ham støtte på overgangsmarkedet.

Her er litt av problemet til United. Er det manageren som skal stake ut kursen?
Har ikkje klubben ein kurs? Skal alle managere, dvs ny anna kvart år få stake ut sin kurs?
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Otac wrote: 21 Oct 2020, 16:01 Det er dine penger Glazers suger ut av "klubben".

Ikkje mine då eg ikkje bruker ei krooone på United so lenge desse blodiglene er eigere.
Ikke mine penger heller, siden jeg ikke har brukt en krone på drakter eller annet vas siden disse rasshølene tok over klubben i 2005. Men det er ikke særlig viktig. Som supportergruppe burde vi gjøre alt i vår makt til å få denne pesten bort fra klubben. Flott resultat i går, men vi kan bare glemme å komme tilbake å kjempe om PL og CL så lenge vi har dagens eiere.
post liked by: Otac

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eit døme på at supporterklubben male si eiga kake ser vi no på klubbens nettside. Den sært negative Artikkelen om Glazers grove økonomiske utnytting av supportere har allerede havna laaaangt ned på sida dems.

Og man ser det til stadighet.

Boikott denne også.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote: 19 Oct 2020, 17:03 Tipper at vi på onsdag får presentert en økonomi som er heilt hinsides. Og at Glazer/woodward baker inn i korona-argumentet at klubben drives heilt hinsides dårlig.

Jaja, korona sin feil liksom..
Innertier..
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Otac wrote: 21 Oct 2020, 17:16 Eit døme på at supporterklubben male si eiga kake ser vi no på klubbens nettside. Den sært negative Artikkelen om Glazers grove økonomiske utnytting av supportere har allerede havna laaaangt ned på sida dems.

Og man ser det til stadighet.
Det er jeg faktisk litt enig i. Den artikkelen burde være toppsaken i dag. Gikk ikke lenge før den datt nedover på siden, og jeg måtte skrolle en del for å finne den igjen når jeg skulle linke den her. Litt merkelig. MEN, det er vertfall bra at Bjarte Valen tar ansvar og skriver om disse sakene, også med ganske negativ vinkling ang. eierne. Det setter jeg pris på. Det har vært ALTFOR lite dekning av dette over alt i media, både fra US, norske media, sportsmedia og internasjonalt. Det samme med eierrforhold og sportspolitikk mer generelt. Derfor var det meget interessant å høre på noen av podcastene som har blitt lenket her nylig, der disse temaene ble tatt opp mer seriøst, og med et utrolig detaljnivå.

Det er så sabla trist at sporten og laget vi alle elsker blir utnyttet på en slik brutal måte av griske kapitalinteresser. Det er så urettferdig at det ikke finnes ord. En liten håndfull med mennesker bruker Manchester United, en klubb med en snart 150-årig historie, som et leketøy, som et finansielt intrument til å ta ut penger for egen vinning. Null interesse i klubben, det sportslige, supporterkultur, alt det andre som klubben og fotball handler om. "Hvor mye kan vi ta ut før de faller om død?" er alt det handler om. Hvordan skvise dem mest effektivt, slik at pengestrømmen fortsetter.

Og hva kan vi MILLIONER av andre mennesker gjøre med det? Ikke en jævla dritt. Vertfall kan det se slik ut. Det krever organisering og handling på global basis, og det synes veldig vanskelig med en supporterbase som allerede er splittet, med et tidvis høyt hylekor av "OGS OUT".

Jeg blir rett og slett bare trist av hele opplegget, og når det i tillegg kommer avsløringer (selv om Ed prøver å ta avstand fra det i dag, kanskje fordi han ikke var "in the loop") om superliga og konkurrent til PL og/eller CL, så merker jeg at kjærligheten til klubben og sporten svinner hen. Det har blitt et veldig annet "dyr" enn på 1990-tallet, og folk eldre enn meg kan se lenger tilbake enn det.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ny artikkel ute, men denne er (dessverre) bak betalingsmur:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/en-re ... a-glazers/

Jaja, så har du hjernedøde brødhuer som det her, som nettopp svarte meg et visst annet sted. Fint med hodet godt plantet i sanden da
Hæ? Der er jo – tross tapte inntekter – investert i bøtter og spann. Et helt nytt lag med wonderkids fra øverste hylle samt flere som går rett inn i laget.

Så, nei, det motsatte har ikke skjedd.
Last edited by Pangaea on 21 Oct 2020, 18:02, edited 1 time in total.
Post Reply