The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Cola

Penger bruker de på Tom Brady (42) som er offisielt ferdig i New England Patriots etter 20 år i klubben.
Nå skal han fortsette karrieren med Glazer-familien i Florida
Tidenes beste quarterback
Så sent som i februar i fjor kunne Tom Brady løfte Lombardi-trofeet som Super Bowl-mester med Patriots for sjette gang.

42-åringen har tidligere sagt at han vil spille til han er 45. Når han nå signerer en 2-årskontrakt med Buccaneers som skal være verdt 30 millioner dollar i året ser det ut til å bli en realitet

https://www.vg.no/sport/i/BR1QMg/bekref ... n-brady-42

Hva vil de gjøre med overganger i sommervinduet i PL dette året blir spennende å se...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Glazers er jo søkkrike folk, de har vel noen slanter til oss au...Men det er jo ikke deres formuer som brukes på spillerinvest.

Selv om jeg i grunn skulle ønsket et gjeldfritt United, så kunne man gått all in i spillermarkedet i etterkant.

Men om klubben klarer å betale ned samtidig med høyt forbruk så er jo det fint det.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 22 Mar 2020, 15:06 Glazers er jo søkkrike folk, de har vel noen slanter til oss au...Men det er jo ikke deres formuer som brukes på spillerinvest.

Selv om jeg i grunn skulle ønsket et gjeldfritt United, så kunne man gått all in i spillermarkedet i etterkant.

Men om klubben klarer å betale ned samtidig med høyt forbruk så er jo det fint det.
Direkte kopiert fra VG, og vi som følger den fotballen som ikke bruker bare bein, bør ta dette alvorlig.
"
GRONKOWSKI+BRADY=SANT
Tom Brady har fått et nytt hjem i Tampa Bay Buccaneers, og nå er det klart at han gjenforenes med en av sine viktigste medspillere, Rob Gronkowski.

Gronkowski spilte sammen med Brady i New England Patriots fra 2010 til 2018, og sammen vant de Superbowl tre ganger. «Gronk» var sårt savnet i Patriots-angrepet etter at han la opp i fjor, men etter et år hvor han gjorde lynkarriere i wrestlingligaen WWE fikk han lyst til å spille amerikansk fotball igjen.

30-åringen informerte Patriots om at han ville spille i NFL igjen, men at han ville gjøre det som lagkamerat med Brady. Quarterbacken forlot Patriots etter 20 sesonger og seks superbowlseirer med et ry som den mest suksessrike spiller noensinne. Neste sesong spiller han for Buccaneers.

Det gjør også Gronkowski etter at Patriots byttet ham bort til Buccaneers mot et valg i 4. runde i årets NFL-draft. Siden Gronkowski hadde ett år igjen av kontrakten da han la opp, hadde klubben fortsatt rettighetene til ham. Buccaneers overtar det gjenstående året av kontrakten, som gir ham drøyt 100 millioner kroner i lønn.!"
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

De har cash uten tvil, og de er business folk. De tenker penger overalt. Eneste som er dumt at de har den gjelden, og United er en god inntektskilde. Men de har ikke vært særlig vanskelige har de?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det kjedelige med disse eierne er at de satt klubben i gjeld, og selv soper inn, pluss at halve styret er Glazers. Det er en stor familie...De kan få lov til å tjene penger de som andre, bare det ikke går på bekostning av fotballen.

Ashley i Newcastle er jo et eksempel på at det viktigste er penger i lomma og ikke titler.

En annen ting: Woodward som var regissøren bak Glazers kjøp av United, fikk for mye makt i forhold til hans fotballkompetanse, selv om det nå ser ut til at han har innsett sine begrensninger og det er innført en ny måte å drive klubben på. Sånn sett er jeg positiv til fremtiden, men avventer litt før jeg går god for eiere og administrasjon.
LUHG!

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Hadde vi ikke hatt blodsugere som eiere hadde vi nok ikke hatt niagra falls fra taket når det regner. Er nok Glazers ut for min del uansett. Skal en del til for å forandre det.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, jeg ser den og [mention]A.C. Fergie[/mention] , det er jo vilt at Old T. er i en slik forfatning, og at Glazers ser United som forretning.
LUHG!

Nils Olsen

Ikke fan av Glazers jeg heller. Men hva er alternativene? Olje sjeiker? Nei takk.....

Alf banan
Posts: 252
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 18
Liker mottatt: 487

Blodfink wrote: 22 Apr 2020, 18:29 Ja, jeg ser den og [mention]A.C. Fergie[/mention] , det er jo vilt at Old T. er i en slik forfatning, og at Glazers ser United som forretning.
Enig. Merkelig at ikke Glazers benytter denne tiden på å pusse opp OT.
Men skjer vel sikkert ikke før de selger

Nils Olsen

Nei ser ikke ut som Glazers vil pusse opp..... Men er det bedre med sjeiker? For det er vel eneste alternativene. Nei takk sier jeg da.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Anbefaler United.no og intervjuet med Duncan Drasdo, leder i MUST.

Glazers har, som jeg og sikkert mange er klar over, ikke brukt noe annet enn penger fra klubbens inntekter.

De satt klubben i gjeld, de brukte litt av pengene som avdøde Malcolm Glazer etterlot seg for å kjøpe opp aksjer før de ble eiere...

Drasdo sluttet å regne på hvor mye penger som har forsvunnet ut av klubben for flere år siden, da var summen 1 milliard pund...Til å betale lånet og selvfølgelig utbytte til den store Glazier-familien.

Han tror planen til Glazers var å selge aksjene de kjøpte før de tok over klubben, tilbake til John Magnier og JP McManus med stor profitt. Men muligens at bråket mellom disse to og SAF rundt den berømte hesten Rock of Gibraltar satte en stopper for dette.

Videre mener han at Glaziers brukte SAF som et skjold og bak der ble det tappet enorme summer ut...Fordi dealen/overtakelsen som Woodward var regissør bak, ble gjort i all hast siden deres opprinnelige plan mislyktes...Og det ble en dyr affære for MUFC, ikke for The Glaziers...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 13 May 2020, 19:52 Anbefaler United.no og intervjuet med Duncan Drasdo, leder i MUST.
Vært en del skriverier rundt Glazer der i det siste og oppkjøpet av klubben. Personlig ville jeg aldri hat de som eiere. Samtidig, jeg vet ikke. United har jo brukt penger, og ser ikke ut til å være i vanskeligheter sånn økonomisk? United betaler forsatt ut lønninger selv i denne Korona tiden. Var vel en del andre klubber som prøvde å være sleipe på dette.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja [mention]offside[/mention] , det er et dilemma det du skriver der, men du ser hva som skjedde etter at ikonet SAF ga seg, totalt kaos. Ja det brukes penger, men det forsvinner mye penger til banker og Tampa, Florida også. Det er også ting som har forfalt, men det ser ut til at skuta er litt rettere på kjølen nå.

Men vi kunne sikkert hatt verre eiere også.

Mye av kritikken mot Glazers bunner i den gjelda, og hva det koster klubben. Vi er jo heldige, MUFC er jo en Behemot i fotballens verden, Behemoth i betydning monsterselskap, ikke det bibelske monsterdyret, hehe.

Penga ruller inn jevnt og trutt, men uten CL i noen sesonger på rad så spøker det litt.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

[mention]Blodfink[/mention]Det er seglfølelig et stort dilemma, det er ingen som er sånn happy for å ha de i klubben. Først og fremst fordi de ikke bryr seg særlig om klubben. De kjøpte klubben relativt billig på den tiden, og nå sitter på en gullgruve. United er en stor klubb kommersielt som du nevner. United generer mye inntekter, så kan man jo spørre seg hvor United hadde vært om det hadde vært andre eiere som ikke tappet klubben for penger?

Jeg missliker Glazer nettopp pga den gjelden de har påført klubben. Men samtidig jeg tror ikke vi blir kvitt de så lett. Fotball er en enorm industri, og siden oppkjøpet 2005 så har det jo pila bare gått en vei. Den har gått oppover. Det er en stor verdi for de å eie United de tjener enormt med penger på dette.

Men de har vel også klaret å utvikle United forretningsmessig? Eller tar jeg helt feil? Altså fått klubben på børs, fått inn en god del sponsorinntekter osv. De er vel også flinke business folk?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Skriver under på den posten [mention]offside[/mention] :thumb_up:
LUHG!
Post Reply