Old Trafford, stadion vår

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Rød Pølse
Liker gitt: 22470
Liker mottatt: 19972

Pangaea wrote: 12 Mar 2025, 13:27 Bildet kommer ikke opp på preview så droppet det.

Synes stadion ser ut som et sluk, som tross alt er passende 😔

Mat i kantina har vi ikke råd til, og halvparten av de ansatte har fått sparken, men nytt stadion? Null problem.

Men regner med vi skriver det av mot Glazers ran av klubben. Så går vi nesten i balanse.
Jeg sliter med å se hvordan dette er negativt. Slanking av organisasjonen og kutt i driftskostnader handler om å snu en trend med store underskudd over flere år. Det ville vært alarmerende hvis ny ledelse ikke gjorde endringer. Ny stadion er en potensiell 'game changer' for United. På relativt kort sikt vil den betale seg selv og generere store inntekter. Kan ikke tenke meg at finansiering blir et problem. Ikonisk stadion og legendarisk fotballklubb. Sponsorer og långivere vil stå i kø.

Myndighetene er med på finansieringen av området rundt. Det vil bygges veldig mange nye boliger og flere tusen vil bli sysselsatt. I min verden er det mye bedre enn at flest mulig skal være ansatt i Manchester United. Det blir sikkert muligheter for å kjøpe varm lunsj i nærheten av den New Trafford 😉

Skjønner at det blir håpløst hvis man setter investeringer opp mot oppsigelser og sammenligner alle kutt med overgangssummer og spillerlønninger. Nå har klubben en plan, så får vi se hvordan det går. Jeg har trua.

Glazers ble ikke nevnt én gang i presentasjonen av de nye planene. Lov å håpe at de er ute når vi flytter inn i ny storstue 🤞🙏
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Blodfink, 28FPellistri, Can2, Pink Final, Vidar Dale Fjeld, Buchan, Pwint
Football, bloody hell!

Jan Erik
Liker gitt: 19440
Liker mottatt: 20706

Enig, @Rød Pølse, det ene utelukker ikke det andre. Og skal klubben være attraktiv og konkurransedyktig de neste 30-40 årene, må de ha et nytt stadion. Eller oppgradere Old Trafford. Da er det opp til de som sitter på fakta og avgjøre hva som er best. På lang sikt. Det er nærmest ingen vei utenom.

De snakker om fem år, som er veldig ambisiøst. Mitt tips er vel sju år fra nå, så innen den tid, MÅ Ratcliffe ha fått kontroll på utgifter, og fått snudd på alt og alle. Helst er Glazers ute også. Da KAN teoretisk sett gjelden nedbetales, og livet ser mye lysere ut.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final, Buchan, Pwint

28FPellistri
Liker gitt: 2167
Liker mottatt: 8613

Heldigvis klarer eierne å ha to tanker i hode samtidig. De så at de måtte ta nødvendige grep for å få kontroll "i eget hus" som Ratcliffe sa, effektene av disse grepene vil man se innen relativt kort tid. Samtidig viser de at de er visjonære og bygger for fremtiden. En ny stadion som fint kan stå i 100 nye år.

Herlig å se en eier som tenker på klubbens fremtid og ikke på hvor mye penger de kan suge til seg fra klubben.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Can2, Pink Final, Rød Pølse, Buchan, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 20713
Liker mottatt: 7934

Et spenningsmoment er vel akkurat dette med "New Trafford ". Eksterne aktører vil fort vekk ønske seg navnet "sitt" på en ny storslagen stadion. Jeg kommer ihvertfall ikke til å sette bena mine på "Elon Musk Arena"...
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Ryder, Buchan, Andtho01, Belfastboy
Kong Eric Cantona

Jan Erik

Snapdragon New Trafford, sier Eivind Holth på United.no. Det går vel greit?
post liked by: Rød Pølse, Buchan, Andtho01, Can2, Pwint

Jan Erik

Jeg skulle ønske de kunne kalt den Sir Alex Ferguson Stadium, og så kunne f eks Snapdragon hatt en gjennomgående sponsorprofil der, sånn at man skjønner hvem som har betalt for sementen og gressfrøene.
post liked by: Rød Pølse, Buchan, Andtho01, Can2

Rød Pølse

En engelsk professor som er ekspert på fotballfinans lanserte det navnet som Holth nevner, @Jan Erik. Ifølge deres modell vil United tjene £50-60m i året på en slik avtale. Spørs om Sir Alex kan matche det. Blir både pai og pils på Snapdragon New Trafford for min del 🍻 🥳
post liked by: Buchan, Andtho01, Jan Erik, Can2, Pwint
Football, bloody hell!

Jan Erik

Ja, @Rød Pølse, det går fint for min del. Vi kan ikke være bakstreverske. Da får vi lære oss å leve med å være en middelhavsfarer. Skal vi henge med, er det kommersielle utrolig viktig. Så må det jo selvsagt balanseres.

Har du lest den artikkelen fra Holth?
Last edited by Jan Erik on 12 Mar 2025, 22:02, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Andtho01, Rød Pølse, Can2, Pwint

Buchan
Donor
Liker gitt: 9444
Liker mottatt: 5695

Jeg synes fortsatt dette ser bra ut, problemet til oss United fans er at vi helst vill at alt skal være slik det var før. Skulle helst trent i samme joggedresser som Busby Babes. Ellers rives sjela ut av klubben, tror det er på tide å innse at Manchester United også må fornye seg. Så er det selvfølgelig smak og behag om man liker den nye stadion eller ikke.
Men sitter med en følelse at enkelte må være negative i utgangspunktet uansett 😊.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Can2, Pwint

Jan Erik

Enig, @Buchan, vi vet for lite enda. Man kan selvsagt kalle det et sirkustelt eller et beduintelt om man vil, men da er man bare litt useriøs for min del..100000 tilskuere, bygget for akustikk, så mye i høyden som mulig, hele området skal utvikles og pusses opp. Hva er det å ikke like?
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Buchan, Pwint

Jan Erik

Gjorde et kjapt søk på hva Manchester driver med for tiden. Det er teknologi (EDB for dere ungdommer), turisme, detaljhandel, overnatting, finans, advokatgreier og denslags. Er ikke så mange hovslagere igjen.

United kan ikke bare være historie heller.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Can2, Buchan, Pwint

Can2

Hørte rykter om de som går for Holth's kompromiss og samtidig er medlem i Unitedforum.no, får påspandert Pai og Pils av @Rød Pølse. Da er jeg for SNT! 🤗
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, red, Andtho01, Buchan, Pwint
Kong Eric Cantona

Jan Erik

Du er lett å bestikke, @Can2 ?
post liked by: Can2, Rød Pølse, Andtho01, Buchan, Pwint

Can2

Altfor lett @Jan Erik 😅
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, Buchan, Pwint
Kong Eric Cantona

Rød Pølse

Forandring er skremmende for mange. Manchester United er ikke verdens største sportsklubb fordi den alltid har vært gammeldags. Enten pusher man grenser eller så dilter man etter de som gjør det. Jeg foretrekker at United tilhører første kategori. På tide å være litt framme i skoa igjen.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Can2, Buchan, Spirograf1, Pwint
Football, bloody hell!
Post Reply