United 24/25

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

28FPellistri
Liker gitt: 2167
Liker mottatt: 8613

Sagt lenge at det er balansen som er feilen i troppen.

De unge talentene er spennende, mens mange av de gamle som skulle vært bærebjelker i et lag med så mange unge spennende spillere rett og slett ikke er god nok kvalitet. Da blir man plutselig en 11-er hvor nesten samtlige ikke har nok kvalitet og resultatet ser man nå. Det er resultatet av elendig klubbdrift uten samhandling i hva man henter. Liker overgangene etter Ineos kom inn, det er bedring å spore. Nå går man mer for unge talenter og unge etablerte spillere. Ikke en mange "has been" spillere.

Bruno er vel kanskje det eneste ordentlige unntaket som leverer stabilt høyt kamp etter kamp, år etter år. Ideelt sett skulle Bruno, Casemiro, Eriksen, Maguire, Shaw og en etablert spiss på rundt 28 vært bærebjelkene nå laget nå. Slik er det definitivt ikke.
post liked by: Harry Greaves, Andtho01, red, Rød Pølse, Pink Final, Tringe
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

offside
Liker gitt: 716
Liker mottatt: 1896

post liked by: Spirograf1, Pwint, Rød Pølse, Tringe

Pwint
Donor
Liker gitt: 25099
Liker mottatt: 16429

Jepp. Jeg tror ikke det er spesielt moro å være unitedspiller for tiden. Men etter en skikkelig preseason, når resultatene begynner å bedre seg så tror jeg dette endrer seg veldig fort.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Tringe
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

red
Liker gitt: 3766
Liker mottatt: 7900

28FPellistri wrote: 03 Mar 2025, 12:25 Sagt lenge at det er balansen som er feilen i troppen.

De unge talentene er spennende, mens mange av de gamle som skulle vært bærebjelker i et lag med så mange unge spennende spillere rett og slett ikke er god nok kvalitet. Da blir man plutselig en 11-er hvor nesten samtlige ikke har nok kvalitet og resultatet ser man nå. Det er resultatet av elendig klubbdrift uten samhandling i hva man henter. Liker overgangene etter Ineos kom inn, det er bedring å spore. Nå går man mer for unge talenter og unge etablerte spillere. Ikke en mange "has been" spillere.

Bruno er vel kanskje det eneste ordentlige unntaket som leverer stabilt høyt kamp etter kamp, år etter år. Ideelt sett skulle Bruno, Casemiro, Eriksen, Maguire, Shaw og en etablert spiss på rundt 28 vært bærebjelkene nå laget nå. Slik er det definitivt ikke.
Ja, De ga oss en opptur i 22/23 sesongen. Spillerne du nevner + Martinez og Varane + Rashford med 30 mål (17 i ligaen).

Kan ikke si jeg er for optimistisk mtp å komme tilbake på det nivået med det første:
  • Casemiro --> Ugarte (23 år)
  • Varane --> Yoro (19 år) (og De Ligt, men ideelt sett bør Maguire og De Ligt kun spille som den midterste midtstopperen i en trebackslinje)
  • Shaw --> Dorgu (20 år)
  • Eriksen --> Ikke erstattet
  • Rashford --> Ikke erstattet
Edit: Fikset alder
Last edited by red on 03 Mar 2025, 15:48, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, 28FPellistri, Pink Final, Tringe

Pwint
Donor

Mange ting som har gått imot oss denne sesongen. Vi mangler blant annet endel spillere, og andre har ikke nivået til å løfte oss. Vil Shaw og Mount komme tilbake og spille fast for oss? Jeg klarer ikke å tro det. Vi har "kvittet oss" med Rashford og Antony, uten å erstatte dem (joda, vi har fått Dorgu). Klare førstelagsspillere som Amad, Martinez og Mainoo er skadet. Vi er på beinet nå, og jeg tenker vi bare må se på neste sesong. Vi rykker ikke ned, men vi vinner nok ikke Europaliga heller. Da tenker jeg det i alle fall er moro å se spillere som Obi og Heaven få prøve seg, og så håpe på en skikkelig bra preseason.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pink Final, alfen74, Tringe, Can2
— Eric Cantona

Rød Pølse
Liker gitt: 22470
Liker mottatt: 19972

Ugarte var 23 da han ble hentet og Yoro var 18. Sistnevnte fylte 19 i november og bikkja fyller 24 i april. Litt flisespikking fra min side @red, poenget ditt står fortsatt godt på begge bein. Koné, León og Heaven kan nevnes som backup for erstatterne. Rekrutteringen er definitivt bedre under det nye regimet, selv om vi må vente litt før vi ser effekten på banen.

I disse dager er det forøvrig ca to år siden vi har sett et relativt fintspillende United som har levert stabilt over en viss periode. Pila har pekt i feil retning en god stund. Det snur etter denne sesongen.
post liked by: Andtho01, red, Pwint, Jan Erik, Pink Final, Tringe, Can2
Football, bloody hell!

red

Tanken var å skrive alderen på de nå.

(Ba ChatGPT for noen uker siden om å lage en tabell for meg med draktnummer, fødsselsdato og kontraktlengde på alle spillerne våre, slik at jeg hadde oversikt. Ser nå at den rett og slett har funnet på flere av fødselsdatoene... man må tydeligvis være litt mer kritisk i bruken sin av chatbotter :hah: )
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Can2

Rød Pølse

Murphys law...

post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pink Final, Tringe, Can2, Blodfink
Football, bloody hell!

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 37596
Liker mottatt: 27949

Er imponert over dere andre som er så positive.
Jeg har ofte vært den positive her inne.
Men akkurat nå er United hodet veldig rotete.
Ser liksom ikke helt hvordan dette skal ende bra.
Spesielt offensivt ser det syltynt ut.
Det virker så lenge siden nå at vi scoret 110 mål (19/20) og 121 mål (20/21) under Solskjær.
Det sagt, så HAR Rùben Amorim bevist i Sporting Club.
Og han virker å ha en helt klar idé.
Så må han få materialisert idéene om i praksis på banen.

(Husker det var en av de tre ledende i United dått enno redaksjonen som beklaga seg over at vi bare skulle spille EL finale i 2021. Og ikke CL finale. Han visste vist ikke om han skulle se den engang om jeg husker rett.
Hadde vi bare nådd en ny EL finale.
Tror ingen ville våget å klage på det i 2025).
post liked by: Andtho01, red, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, Tringe, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Rød Pølse

Hvis vi skulle gravd oss ned burde vi gjort det for noen år siden. Nå er det i hvert fall håp om varig endring og heving av standarder.

Jeg trodde vi skulle se bedre ut enn vi gjør med Amorim, men det er ikke sjokkerende at det stinker når driten flyter opp. Det som er sjokkerende er at klubben investerte £400m-ish i Casemiro, Antony og Mount med dundrende underskudd i bøkene etter et tiår med kasting av penger på avdanka stjerner. Klubben har spasert inn i et mareritt med åpne øyne. Da må vi tåle å gjennomføre kuren, både på og utenfor banen.

Casemiro og Eriksen er ferdig på toppnivå. Maguire, de Ligt, Dalot og Mazraoui er ikke verdensklasse, og to av de har vært i klubben i noen måneder. Martinez er ute i lang tid med røket korsbånd, Shaw og Mount kunne like gjerne vært på månen. Så har vi Evans, som sikkert er en flott bestefarfigur i garderoben, og Lindelöf, som i en alder av 30 år er langt på overtid. Vi har også en keeper som ikke holder mål. Dette er seniorspillerne våre. De som skal hjelpe Bruno med å dra lasset. Den stakkars kapteinen vår står mutters alene i stormen, mens landsmannen i teknisk sone forsøker å sette kurs.

Nå kan vi se frem til en bærekraftig organisasjon som har fokus på sport, flere spillere på utgående kontrakter, kjøpsplikt på Sancho, Antony som herjer i Spania, opsjoner på Rashford og Malacia, forhåpentligvis planer om å sende Casemiro og er par andre videre, hvis det er mulig... Det er fortsatt mye usikkerhet, men jeg mener at klubben ser ut til å være på vei mot bedre tider. Rekrutteringen har vært lovende det siste året.

Jeg har sett hvordan lagene til Amorim kan fremstå. For min del er det enkelt å frita den unge portugisiske treneren for at United ser ut som løs avføring for tiden. Han har kommet inn i en håpløs situasjon, og skader på Amad, Mainoo og Collyer gjør det enda verre. Denne sesongen henger i en syltynn EL-tråd. Det er sannsynligvis ingen som tror at vi skal til Bilbao og hente hjem et trofé. Det er kjedelig at sesongen kan være over i mars, men nå er ikke tiden for å få panikk.
post liked by: red, Andtho01, Jan Erik, Belfastboy, Pink Final, Tringe
Football, bloody hell!

red

Drømmer fremdeles om at vi vinner Europa League :hah:

Men klarer også å se noe positivt med at sesongen er ferdig i mars: 5 måneder med pre-season :O – Da forventer jeg tegn til progresjon pga mer tid på treningsfeltet + lavere kampbelastning, og ikke minst at det roteres, og at spillere som Heaven og Obi får litt flere sjanser på å vise seg frem.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final, alfen74, Tringe

Pwint
Donor

Jeg har kanskje sendt litt mange videoer i det siste, men her er enda en :D For meg var det en god visning av problemene vi har og hvorfor det blir så smått med scoringer.

Ikke minst forklarer det noe av hva Ruben har å slite med stakkar.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse
— Eric Cantona

Jan Erik
Liker gitt: 19440
Liker mottatt: 20706

@Pwint, samme gamle rockeklassikeren....

....manglende samhandling, bevegelse, løp i rom og fysisk kapasitet i et system...

Vi har vel hørt det før?

Kanskje det endrer seg i sommer?
post liked by: Pwint, Andtho01, Rød Pølse

Pwint
Donor

Jan Erik wrote: 05 Mar 2025, 20:29 @Pwint, samme gamle rockeklassikeren....

....manglende samhandling, bevegelse, løp i rom og fysisk kapasitet i et system...

Vi har vel hørt det før?

Kanskje det endrer seg i sommer?
Indeed. Har troen. Syns uansett at han viser godt hvordan spillernes bevegelser mangler helt der fremme, og hvorfor Højlund står med så få scoringer. Så akkurat Ruben sin pressekonferanse, og jeg liker den fyren bedre og bedre. Snakk om å stå støtt i stormen uten å være arrogant og besserwisser.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse
— Eric Cantona

Blodfink
Donor
Liker gitt: 32839
Liker mottatt: 25913

Medisinsk boss O'Driscoll og 1 -lagslege Moxon har selv valgt og si opp jobbene sine. Klubben har vært fornøyd med jobben dems. Et eller annet henger ikke på greip...De har vel fått fyken.
LUHG!
Post Reply