United 24/25

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 37596
Liker mottatt: 27949

Etter en ny skuffende match så vet jeg snart ikke hva jeg mener om laget og manager lenger.
Bortsett fra at Bruno Fernandes er en KLASSESPILLER.

Tidligere år i dette forumets historie har jeg ofte tatt spillerne våre i forsvar.
Nettopp fordi jeg syntes mange av dem var gode spillere.
Og noen ganger fikk enkelte av dem urettferdig kritikk i min bok.
Men nå.
Jeg synes ikke vi har mange spillere med x faktor lenger.
Som kan gjøre det helt store.
Såkalte system spillere, har vi det?
Jeg vet ikke, synes ikke det heller.

United hodet mitt føles bare så rotete nå.
Jeg ser liksom ikke noe som gir håp.
Ok, det var gøy å se Obi og Heaven i kveld.
Og Bruno selvsagt, som alltid.
Han er en maskin, han er hode og hjerte i restene av laget vårt.
post liked by: Andtho01, pixma, Buchan, 007hala, Spirograf1, Jan Erik, Belfastboy, Rød Pølse, Vidar Dale Fjeld, offside, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

pixma
Donor
Liker gitt: 1120
Liker mottatt: 3306

Er ikke mye fremgang å se under den nye sjefen, at man begynner å tvile på hele systemet hans er vel ganske naturlig, Ellers så har nu ikke æ sett MU så dårlig noen gang i min fotball tid.
post liked by: Pink Final

Pwint
Donor
Liker gitt: 25099
Liker mottatt: 16429

pixma wrote: 02 Mar 2025, 21:30 Er ikke mye fremgang å se under den nye sjefen, at man begynner å tvile på hele systemet hans er vel ganske naturlig, Ellers så har nu ikke æ sett MU så dårlig noen gang i min fotball tid.
Har sånn ca. null tvil på Amorim. Jeg har derimot sånn ca. 100% avsky for Glazers og det de har gjort med klubben. Endelig har de sluppet til noen andre enn floridagjengen til å begynne å se på hvor alt gikk galt. Vi er på et skikkelig kjipt sted nå, men det er ikke Amorim sin skyld, og det er heller ikke spillernes skyld. Nå gjelder det å puste med magen og klare seg gjennom sesongen så er jeg helt sikker på at vi vil være langt mer positive 02.03.26. (Arrester meg gjerne på denne om jeg tar feil.)
post liked by: Spirograf1, Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, alfen74, Tringe, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Andtho01
Liker gitt: 16656
Liker mottatt: 18008

Pwint wrote: 02 Mar 2025, 21:48
pixma wrote: 02 Mar 2025, 21:30 Er ikke mye fremgang å se under den nye sjefen, at man begynner å tvile på hele systemet hans er vel ganske naturlig, Ellers så har nu ikke æ sett MU så dårlig noen gang i min fotball tid.
Har sånn ca. null tvil på Amorim. Jeg har derimot sånn ca. 100% avsky for Glazers og det de har gjort med klubben. Endelig har de sluppet til noen andre enn floridagjengen til å begynne å se på hvor alt gikk galt. Vi er på et skikkelig kjipt sted nå, men det er ikke Amorim sin skyld, og det er heller ikke spillernes skyld. Nå gjelder det å puste med magen og klare seg gjennom sesongen så er jeg helt sikker på at vi vil være langt mer positive 02.03.26. (Arrester meg gjerne på denne om jeg tar feil.)
Støttes 100% dette er den helvete møkka familien Glazers sin feil. Takk for at Sir Jim og INEOS med folk som kan drive fotball lag er å rydder opp og hjelper oss. Uten dei hadde vi kanskje vært historie nå.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Can2
Hate Glazer love United

red
Liker gitt: 3766
Liker mottatt: 7900

Tenker at klubben uansett MÅ gi Amorim sommervinduet + pre-season + godt med tålmodighet inn i neste sesong.

Han er på mange måter hentet inn til et helt umulig prosjekt... til en klubb som per nå har et svært begrenset handlingsrom på overgangsmarkedet.

Hvilket i seg selv gjør ansettelsen av Amorim til et veldig merkelig valg... Da det hadde vært langt mer økonomisk gunstig å gå for en manager som fortsatte med langt mer av den samme formasjonen og spillestilen som forgjengeren.

Men nå er uansett den avgjørelsen tatt, og vi "må" bare stå ved det – det er ikke Amorim sin feil at han har blitt ansatt som manager for en spillergruppe som langt i fra passer måten han vil spille på.

Som type liker jeg han veldig godt. Og det han fikk til i Sporting var svært imponerende.

Samtidig er det helt kritisk at klubben videre forsterker på en måte som gjør at vi uten problemer kan gå over til en ny manager om nødvendig:
  • Midtstopperne som hentes kan ikke bare være god i en trebackslinje, de må også mestre en tobackslinje
  • Wingbacker som kjøpes må (1) fungere som enten back eller ving i et "vanlig" system, eller (2) være såpass unge og på en så lav lønn at de er salgbare
osv.
Last edited by red on 02 Mar 2025, 22:44, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Spirograf1, Pwint, Can2

Rød Pølse
Liker gitt: 22470
Liker mottatt: 19972

Ikke engang Eyvind Hellstrøm kan koke god suppe på rusten spiker. Vi har en syltynn stall med gamlinger, barn og beinskjøre veganere. Det blir for blodfattig i verdens tøffeste liga. I tillegg mangler vi noen svært viktige rollespillere, som er gode begge veier. Nå må vi bare renske opp og fjerne så mange passasjerer som mulig i sommer.

Jeg er fortsatt jævlig fornøyd med at United hentet Amorim, uavhengig av eksisterende spillermateriell og kalkulatoren til Jimbo. Målet er å bli best, ikke så gode som mulig med Geir og Hermann på laget. Vi er fysisk underlegne i så og si alle kamper. Det funker ikke.

Dette Unitedlaget er ikke i nærheten av å være representativt for hvordan portugiseren ønsker å spille. Vi stinker, men det er ikke pga Amorim. Vi ser bunnpunktet etter 12 år med katastrofal rekruttering, og dårlig rekruttering i fem år før det. De fleste klubber hadde rykket ned etter så mange år uten kompasskurs. Så får vi håpe at vi ikke har flere spillere igjen med rullator og 5 mill i uka når høsten kommer...
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Buchan, Jan Erik, Spirograf1, Pwint, alfen74, Vidar Dale Fjeld, Tringe, Can2
Football, bloody hell!

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 37596
Liker mottatt: 27949

Det må ha vært svært gode grunner til å låne ut Rashford.
Dette er vel å banne i kjærka for noen men - uten kombinasjonen Fernandes/Rashford har vi blitt helt tannløse i angrep.
Vi ser nå i ettertid hvor viktige både David de Gea og Marcus Rashford var.
Jeg er livredd for at vi kvitter oss med Bruno Fernandes også.

Rùben Amorim har jeg sansen for.
Men elefanten i rommet er p.t ham.
Vi har aldri, aldri vært dårligere enn nå.
I hvert fall ikke i min tid.
Han sa det jo selv også.
Vi må bare håpe han vet hva han gjør.
Og får den støtten han trenger.
Så vi på sikt kan gjenta det han skapte i Sporting Club.
post liked by: alfen74, pixma
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

alfen74
Liker gitt: 1385
Liker mottatt: 1380

Basert på utviklingen de siste 10-12 årene, tror jeg ikke det er manageren/treneren som er problemet i United. Vi har prøvd nesten alt på den fronten etter Sir Alex, uten å lykkes. Vi er for tiden "raka fant", både økonomisk og sportslig, og det vil nok ta enda mer tid å få skuta på rett kjøl. Slik jeg har forstått det, har vi mye gjeld fra tidligere spillerkjøp, samt en del dyre lønninger, som fortsatt må betales de neste 2-3 årene. Samtidig er vel FFP/PSR-reglene slik at det er de tre siste sesongene som teller. Det betyr at dersom vi satte på bremsene ca. sommeren 2024, så er det først sommeren 2027 at den økonomiske "bakrusen" er helt ute at systemet. :(
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Vidar Dale Fjeld, Pink Final

Rød Pølse
Liker gitt: 22470
Liker mottatt: 19972

Allerede 1. juli 2026 ville 23/24 vært ute av PSR-regnestykket. Fra neste sommer vil det uansett være et annet regelverk, som United virker å ha god kontroll på. Økonomien kommer nok litt an på hvor raskt vi klarer å bli kvitt de store lønningsposene som bidrar minimalt.

Det er i hvert fall ikke noe poeng i å henge seg opp i spillere som har forlatt klubben, eller har underprestert over så lang tid at de er regnet som overflødige. Det er viktigere å treffe med nye signeringer og unngå de samme feilene som tidligere.
post liked by: Andtho01, Blodfink, alfen74, Ryder, red, Pink Final
Football, bloody hell!

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 294
Liker mottatt: 1151

Det er så såre enkelt at 80% av spillerne som spiller jevnlig ikke er gode nok, uansett system. Gode og intelligente nok spillere tar til seg et nytt system kjapt, og iallefall etter 4 måneder. Ikke nødvendigvis til det fullkomne, men alle prinsipper som systemet bygger på. Videoanalyser, taktisk gjennomgang og rolleforståelse skal det ikke ta "årevis" for å kunne forstå. Da er du ikke god nok eller at alderen har innhentet deg. Vi har ikke spillere som klikker sammen i god nok grad...Heaven, Obi, Yoro, Dorgu er alle spillere som ikke er låst fast i gamle synder...kjør de inn fast, sammen med en sjef der bak og hent inn toveisspillere sentralt i midtbaneleddet som har energi og evne til å passere motstandere...der har vi nesten ingen. Dessverre begynner jeg å miste troen på Højlund, da har Zirkzee mer å bidra med, iallfall som en tier og med bedre spillere rundt seg. Gleder meg til sommeren og alle åpne vindu...det må luftes kraftig ut på Old Trafford...
post liked by: pixma, Pink Final

Ryder
Liker gitt: 3692
Liker mottatt: 16093

Jeg har fortsatt trua på Amorim, og på at det ikke er der skoen trykker.

Men det er jo bekymringsverdig at vi ikke ser progresjon, det må jeg ærlig innrømme. Det er tungt å bevitne at vi så bedre ut etter to-tre uker med Amorim enn vi ser ut nå. Det er liksom ingen ting å henge hatten på her, det er så lav kvalitet over nesten alt vi gjør på banen. Greit nok at det er tett kampprogram og lite treningstid, men skal ikke noen ting begynne å sitte? Ikke press, ikke frispilling, ikke spill mot etablert. Hvorfor skal vi tro på at en pre season plutselig skal få spillerne til å skjønne og løse oppgavene sine om de ikke har skjønt det til nå?

Eller er det bare så enkelt/vanskelig at vi må bytte ut 2/3 av troppen før vi i det hele tatt kan bli konkurransedyktige igjen? Kanskje, og i så fall må vi belage oss på flere år med gjenoppbygging. Personlig tåler jeg det fint, men på et eller annet tidspunkt må jo pilene begynne å peke oppover igjen.

Det jeg fortsatt er HELT klar på at Amorim gjør rett, er å ikke kompromisse og innrette seg etter komfortsonen til spillere som sannsynligvis ikke er gode nok i utgangspunktet. ETH endret alt etter to kamper, og resultatet var at vi aldri kom videre. Jeg tror vi vil få bedre resultater omtrent over natta dersom vi f.eks endrer tilbake til 4-2-3-1, men også at vi i så fall står på omtrent samme sted om et år. Vi må bare rive av det plasteret - ikke fordi 3-4-2-1 nødvendigvis er saliggjørende i seg selv, men fordi det er symbolsk: Nå gjør vi ting på en annen måte her, vil du være med så heng på, hvis ikke kan du finne deg noen andre å spille for.
post liked by: pixma, Jan Erik, 10Hag, Pink Final, red, Tringe

King Eric
Liker gitt: 161
Liker mottatt: 811

Det vi ser nå er kulminasjonen av årevis med elendig eierskap og elendig klubbdrift. Enkelt og greit.

Spørsmålet er jo om det spiller så stor rolle hvem vi har som manager? Jeg vet ikke. Hva hvis vi hadde fått Arne Slot som nå herjer med Liverpool? Hadde han gjort det bedre i år enn Amorim? Kanskje, kanskje ikke.

Vi er blakke, vi har fortsatt gjeldt oppover øra og Glaziers flirer fortsatt i bakgrunnen.

Så snur ting fort i fotball, men jeg er ikke veldig optimist med tanke på de neste årene. Vi er kjørt i grøfta og den virker ganske dyp for tiden.
post liked by: Ryder, Pink Final

Ryder
Liker gitt: 3692
Liker mottatt: 16093

Positivt: Det er lett å være frustrert over kvaliteten på det vi får se, men det er jo tross alt en viss fight i laget - det så vi med 10 mann mot Ipswich og jeg synes vi så det i går også. Vi graver dypt i ekstraomgangene etter å ha sett veldig slitne ut det meste av 2. omgang. Så er jo utfordringene å skru på den knappen fra 1. minutt og ikke vente til oppgaven blir for stor.
post liked by: Pink Final, Tringe

Harry Greaves
Liker gitt: 44
Liker mottatt: 832

Er helt rolig mtp. Amorim. Men han er bare den rette mannen om han får de rette arbeidsforholdene.

United har Maguire der Liverpool har Van Dijk; United har Højlund der Liverpool har Salah; United har Onana der Liverpool har Allison. Det er 20-30 poeng forskjell bare her.

Nettopp på grunn av dette så er jeg ikke så bekymret som mange andre. Nå har vi én ting å spille for, og det er Euro League, som vi faktisk kan-, men som jeg ikke tror at-, vi vinner. Men det kan by på muligheter for å mikse og trikse litt i Premier League. Spill gjerne kynisk og pragmatisk borte mot La Real og evt. videre inn i sluttspillet. Men i PL kan vi kanskje prøve å fase ut Maguire for eksempel, og sette Obi mer opp mot Højlund.

Vi går forhåpentligvis inn i neste sesong med: Yoro (20), Heaven (19), Dorgu (20), Mainoo (20), Ugarte (24), Garnacho (21), Amad (23), Zirkzee (24), Obi (18), Højlund (22). Av disse vil kanskje 5-6 av dem være startere. Vi har i tillegg Bruno der, vi har Dalot som kommer til å bli bedre neste år og kanskje De Ligt tar et steg opp. Jeg synes ikke det er så ille, tross alt. Og som jeg har sagt før - denne stallen er mye mer SPENNENDE enn noe annet jeg har sett på veldig mange år. Men de trenger et par virkelige klassespillere, én mellom stengene, én i backrekka og én i angrepet et eller annet sted. Da kommer dette til å gå helt fint.

offside
Liker gitt: 716
Liker mottatt: 1896

Mye fornuftig som blir sagt her.
@Pink Final du er inne på mange gode poeng.
Vi er fryktelig tannløse, jeg ser ikke noe som gir meg positivet.

Dårlig klubbdrift, dårlig miljø innad i klubben osv.

Nei vi må stå i det og la Amorim jobbe med laget.
Fotball er ferskvare og resultatorientert yrke.
Han må som alle andre på sikt få resultater.
Men er det mulig at vi får resultater?
Råtner klubben innvendig?

Jeg tror dessverre at det blir jævligere før det blir bedre.
Med andre ord vi kommer til å gå på enda med smeller og må tåle enda mer motgang før det går fremover.
Post Reply