United 24/25

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Rød Pølse
Liker gitt: 22470
Liker mottatt: 19972

Gamblet i januar med å låne ut Rashford og Antony, av ulike årsaker. Hentet inn Dorgu, som trolig er en solid oppgradering på venstre vingback. Mistet Martinez i 9-12 måneder, mistet Amad for resten av sesongen, mistet Mainoo i 6(?) uker, smeller på Ugarte og Collyer, sykdom på Yoro og Eriksen, Shaw og Mount kronisk skadet, angrepsspillere som ikke setter sjansene...

Det må være lov å si at United og Amorim kunne hatt mer flaks når man forsøker å implementere ny spillestil midt i sesongen.
post liked by: red, Andtho01, Pink Final, Can2
Football, bloody hell!

Blodfink
Donor
Liker gitt: 32839
Liker mottatt: 25914

Det er jo mye som går dårlig ja, det er bare det at United i utgangspunktet burde stå bedre rustet til å takle skader etc. Det er krise på krise nonstop. Skjør klubb blitt...
post liked by: Andtho01
LUHG!

red
Liker gitt: 3767
Liker mottatt: 7900

Førstelaget dro på bowling + spiste middag sammen for litt teambuilding.

Husker også Ole arrangerte dette.

Unggutta kjører hard stil:

Image

Men må si at de kommer litt til kort sammenlignet med hva vi har sett tidligere:
Image
post liked by: Pink Final, Andtho01, Jan Erik, Can2, Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 20714
Liker mottatt: 7934

Rød Pølse wrote: 18 Feb 2025, 23:32 Optas modell for 'league prediction' vurderer sjansen for nedrykk til én promille. Det er en odds jeg kan leve med.
Det høres levelig ut, ja. Da er det mye større sjanse for at den steinklumpen treffer jorda i '32 - og det er jo heller ikke veldig sannsynlig.

Jeg håper veldig intenst (gjorde jo det uansett, så klart) at vi ikke rykker ned, men enda litt mer nå. Hvis vi rykker ned, kommer jeg til å få mareritt om kostholdet til TIL-mannen.😰
post liked by: Andtho01, Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse
Kong Eric Cantona

Mr H
Liker gitt: 155
Liker mottatt: 2181

Det Ratcliffe og gutta holder på med nå begynner å bli mer og mer som en parodi..

https://x.com/utdreport/status/1893990115694743822
post liked by: red, Can2

Jan Erik
Liker gitt: 19440
Liker mottatt: 20706

Her er link til artikkelen.

https://www.theguardian.com/football/20 ... e-football

Må si meg enig med @Mr H, dette begynner å bli pinlig. Og smålig.

Men det har vel en grunn....?
post liked by: red, Can2

Spirograf1
Liker gitt: 3994
Liker mottatt: 3951

Det burde være mulig å gjøre det om slik at de ansatte blir trukket en fast sum for lunsj, det er ganske vanlig på større arbeidsplasser. Mulig det har vært foreslått, og de ansatte nektet? Hvem vet, for media har ingen interesse av å fremstille det som skjer rundt klubben på noen annen måte enn negativt.
post liked by: Andtho01, Jan Erik

red
Liker gitt: 3767
Liker mottatt: 7900

Simon Stone sin artikkel om det - https://www.bbc.com/sport/football/arti ... y37274j1po

Rett og slett pinling og smålig ja.

En ting er å kutte i antall ansatte, fordi man etter mange år med generell økonomisk vekst for Premier League klubbene, har fått en organisasjon som bare har est ut og blitt ineffektiv pga mangel på krav/behov for å snu på "krona" (eller pundet...)

Men en annen ting er å behandle de ansatte du fremdeles skal beholde har for dritt.

Og det er det INEOS gjør her nå.
post liked by: Can2

Spirograf1

Vi vet heller ikke om de ansatte har fremforhandlet gratis lunsj fremfor lønnsøkning på et tidspunkt, eller om gratis lunsj er noe klubben har tatt seg råd til i gode tider. Igjen fordi ingen stiller disse spørsmålene, man tar det for gitt at dette er "evil billionaire shit" (som det godt kan være).

Jeg er så lei det ensidig negative fokuset mot klubben at jeg mangler ord. Jeg er også lei av hvordan dette girer opp hat blant supportere, som med det fortsetter å mate dritt inn i maskineriet.
post liked by: Andtho01, Pwint, Jan Erik, Hojlund, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford

Jan Erik
Liker gitt: 19440
Liker mottatt: 20706

Hvis det er tilfelle, så kunne jo United bare kommunisert det, @Spirograf?

Topic author
10Hag
Liker gitt: 6896
Liker mottatt: 10295

Slik jeg forstår det på folk fra byen med venner og familie som jobber i klubben, er ikke INEOS populære blant de ansatte. Og tilliten fra den lokale fansen har vært dårlig i over et halvt år. Ratcliffe er ikke en populær mann verken hos ansatte eller lokale fans.

Har ingen dyp formening om det, utenom at jeg både forventet og håpte på mest mulig kutt når de tok over. Vi var en oppblåst bedrift med 5-600 flere ansatte enn nødvendig.

Hvorvidt de kutter der det skriker mest eller ikke er en annen debatt. Og noe vi ikke vet svaret på. Men jeg tror INEOS generelt er ansett i finansverden som økonomisk rasjonelle og dyktige.

Klubben var i så dårlig forfatning da den ble delvis lagt ut for salg, at vi hadde vært nær konkurs uten investeringer. Så slik jeg ser det har Glazers rasert klubben, og nå må INEOS ta den utakknemlige jobben med å bygge opp igjen.

Vi vil uansett aldri maksimere potensialet vårt før alle andre deleiere er kjøpt ut, og hele gjelden er slettet.
Og INEOS har selvfølgelig null interesse av å slette gjeld de ikke eier. Det vil ei heller INEOS' aksjonærer akseptere som et alternativ. Skal man overta gjeld, så må det og følge med eierskap. Alt annet er økonomisk selvmord.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Blodfink, RedTrafford

Spirograf1

Klubben har ikke sagt noe om at kantina legges ned eller at gratis lunsj erstattes med gratis frukt. Har noen spurt de om akkurat det, sånn at de kan svare for seg?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Det er vel bare på LinkedIn at man takker etter å ha fått sparken, @10Hag? 😬
post liked by: Andtho01, Blodfink, RedTrafford

Blodfink
Donor

Eneste forandringen her er jo kald mat i stedet for varm :hah: Det tåler folk. Men de kunne jo trukket folk et beløp i mnd for lunsjen som nevnes, men det vil vel ikke de ansatte muligens? Så da ble det frukt.

Min arbeidsgiver gir frukt til de ansatte 2 mnd i året, under høysesongen med rimelig greie arbeidsmengder. Ellers sørger du for din egen mat. Forslag om trekk i lønn for lunsj ble nedstemt av ansatte.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 27123
Liker mottatt: 19340

Driver eget firma, det jeg tilbyr er at de kan ha med egen matpakke eller la være å spise.
Funker utmerket :D
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Can2, Pink Final

Blodfink
Donor

hehe, jepp, sånn funker det stort sett @RedTrafford.

Stortinget derimot har det rimelig luksuriøst, men så mye oppegående folk det er der, så skulle det bare mangle, de bør få :champion: alle sammen, eventuelt spissrotgang.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag
LUHG!
Post Reply