Mourinho er ferdig!

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Da var det bekreftet. Jose er ferdig i United

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4d4rv ... ce=vgfront
https://www.manutd.com/en/news/detail/o ... ce=twitter

Som lyn fra klar himmel!

User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

OBS der bommet jeg i mine analyser 😏
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Egen tråd bare for dette - hm.

Nydelig. Dessverre fungerte det bare ikke.

Hva nå?
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ketil Cantona wrote: 18 Dec 2018, 11:06 Egen tråd bare for dette - hm.
Er det ikke greit med egen tråd til dette da? Ganske store nyheter for mange.

Lurer på om han er blitt sparket, eller om han rett og slett har gitt seg.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Dette var ikke et minutt for tidlig, og (overraskende?) fornuftig av styret å betale ut de ekstra klausulene som skulle til.

Uansett hvordan det går fremover, så var aldri Mourinho en løsning man kunne belage seg på særlig mye lengre. Derfor mener jeg at denne beslutningen var en god en, åkke som.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er jo en gledens dag, man må jo bare si at det ikke fungerte med Mou som sjef. Så god jul til alle MU fans.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hvem tror dere blir ansatt frem til sommeren? Det er snakk om at det er en som har en klar link til United, men det er ikke Carrick, Butt, Giggs eller G/P Neville. Kan det kanskje være Roy Keane? Noen som også snakker om at det kan være Solskjær.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Endelig!
Jeg er usikker på hvem som har mest skyld av ham og styret/Woodward, men det er ingen tvil om at det ikke virket.

De skriver at de skal ansette en midlertidig manager ut sesongen. Jeg er spent på om vi får se Carrick/Giggs eller om de henter inn noen eksterne.

Keane har jo ikke akkurat vært noen suksess som manager, og Solskjær er nok for snill .

Og bare for å gjenta meg selv: Jeg håper virkelig at klubben ansetter en sportsdirektør eller annen person som får ansvar for langsiktig spillerlogistikk før vi ansetter en ny manager. Vi trenger virkelig noen med fotballkompetanse som ser på stallen i et 5- eller 10-årsperspektiv. Jeg er faktisk mer spent på ny sportsdirektør enn ny manager.

Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Det at Mourinho nå går er ingen overraskelse. For mye styr rundt ham og spillerne. Mye negativitet og dårlig stemning som så ut til å ha gått i en spiral som det var vanskelig å komme seg ut av.

Det blir dog spennende å se hvem som skal erstatte ham og om spillerne klarer å respondere positivt til den nye. Jeg mener fortsatt at det må omrokkeres gjennom hele klubben. Blant annet et helt nytt forsvar. Det er der det må prioriteres fremover.

Det som er vemodig med å miste Mourinho er at med han, om spillerne faktisk brukte noen av egenskapene de innehar, så kunne vi utfordret Paris i CL. Han har denne evnen mot store lag i viktige kamper.

Helt ærlig. Nå skjønner jeg hvorfor kvinnfolk er så skeptiske til nye menn etter å ha blitt skuffet gang på gang. Akkurat når man tror at man har funnet den rette og ting begynner å se lyst ut så begynner det å dale nedover igjen og det dukker opp ting som til slutt ender opp med dette.

Mourinho, you ignorant slut, thank you for the Europa League Trophy ☺

Måtte neste mann behandle oss litt bedre ❤❤
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ohyeah wrote: 18 Dec 2018, 12:45 Det som er vemodig med å miste Mourinho er at med han, om spillerne faktisk brukte noen av egenskapene de innehar, så kunne vi utfordret Paris i CL. Han har denne evnen mot store lag i viktige kamper.
Den evnen er det lenge siden jeg har sett noe særlig til. United har tatt to poeng mot topp 5 i høst, og røk helt fortjent ut av CL mot Sevilla i vår.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Dette kom overraskende nå. Det måtte sikkert komme uansett.
De siste årene så er det som frembringer mest jubel hos mange United supportere. Det er nå Managere sparkes. Trist at det er blitt slik. Nå er det bare å vente på hva Woodward trekker opp av hatten. Han har jo ikke akkurat lykkes han eller med de tre siste ansettelsene.
Men penger har han greie på, så da er vel Glazer happy.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Blanc har vist lyst på den midlertilige trener jobben da er det bare å hente han.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Dersom det stemmer at United nå går inn for en DoF, så er det et konkret, sportslig grep som jeg har etterlyst lenge. Det betyr også i praksis at Woodward "sparkes" fra jobben som øverste sportslige leder, og trer mer over i en ren administrativ rolle, noe som er et område han er god på.

Dersom sportsdirektøren får i oppgave å ansette en ny hovedtrener så vil nok det være langt mer ryddig, og sannsynligvis også gi oss en mer fornuftig, sportslig totalramme.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Ble rolig i kroppen av at Mourinho har dratt, dette kom ikke for tidlig. Det gikk galt i sommer allerede, og det har ikke vært storveis siden han ble ansatt...noen oppturer, men mest furting og negativitet. Får håpe man er ferdig med feilansettelser nå...Solskjær nevnes som en av favorittene til å ta over ut sesongen. Hvis han sitter i manager-stolen og vi har slått ut PSG så blir det jaggu en fest.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Dette her er så deilig! Må vel innrømme at jeg har vært skeptisk til Mourinho siden julen i fjor. Nå må vi vel satse på en som skjønner at fotball handler mer om offensiv samhandling, bevegelsesmønstre og tempo enn en fotballmessig dinosaur kalt Mourinho som tydeligvis har mistet evnen når det gjelder hvordan man skal lede fotballspillere i 2018. Beste julegaven United kunne gi for min del!
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply