Det er bombesikkert at akademiet blir satset på. Etter Brexit er det viktigere enn noen gang. Det er en potensiell gullgruve å ha et velfungerende akademi, United er også blant de beste i klassen på å gi egenproduserte spillere en vei til førstelaget.
Det er ganske åpenbart at klubben har vært dårlig organisert, med for mange ansatte. Jeg tenker at det er viktig hvordan man gjennomfører disse nedskjæringene. Det skrives at INEOS er opptatt av å gjøre det på en ryddig og god måte.
United har hatt minst en spiller fra eget akademi i alle kamptropper siden 1937, @Can2.
Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner
Slik er det fortsatt :)
Og nå med Mainoo og Garnacho, vil rekorden sikkert fortsette rimelig lenge, uansett hva som måtte skje med Rashford og McTominay.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Rød Pølse, Pancho P, Can2, Spirograf1, Pink Final
Evans har kommentert massesparkingen i klubben, og synes det er leit. Fullt forståelig det, må være veldig tøft for folk som har jobbet lenge i klubben å plutselig stå på bar bakke. Helst sykt at man kan få sparken på så kort varsel der borte. Neppe snakk om feite fallskjermer akkurat, så det kan være vanskelig for folk som tross alt har en veldig spesialisert kompetanse.
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink
Har ikke gått helt under radaren, United.no nevnte det, men bør tas opp her også.
Ratcliffe og våre nye deleiere har ca doblet prisen på en del billetter, og det fryktes at det er en slags prøve-ballong - altså at prisen på sesongkort også vil skyte til himmels framover.
Jeg har blitt mindre og mindre imponert av hva de driver med, og begynner de å melke fansen på en slik måte, så er det ikke lenge før det blir massedemonstrasjoner igjen. Virkelig tankevekkende at dette knapt nevnes utenom av MUST. Hadde Glazers gjort hadde de nok fått hørt det, men ettersom det er Ratcliffe så skal det tas i med silkehansker.
Veldig stygg utvikling
Ratcliffe og våre nye deleiere har ca doblet prisen på en del billetter, og det fryktes at det er en slags prøve-ballong - altså at prisen på sesongkort også vil skyte til himmels framover.
Jeg har blitt mindre og mindre imponert av hva de driver med, og begynner de å melke fansen på en slik måte, så er det ikke lenge før det blir massedemonstrasjoner igjen. Virkelig tankevekkende at dette knapt nevnes utenom av MUST. Hadde Glazers gjort hadde de nok fått hørt det, men ettersom det er Ratcliffe så skal det tas i med silkehansker.
Veldig stygg utvikling
post liked by: Can2, RedTrafford, Blodfink, Pink Final
@Pangaea, vet du hvor stor økningen er? Leste et sted at billettene startet på 42 og 25 pund for de billigste, så opp til 66 for alle er jo en stor økning. Men det var vel ikke alle som var 42?
Men dette er jo klassisk når klubben sliter med økonomien. Da er det gjerne 'oss' det går ut over. Blir spennende å følge dette videre, og se hva det blir av protestene denne helgen.
Men dette er jo klassisk når klubben sliter med økonomien. Da er det gjerne 'oss' det går ut over. Blir spennende å følge dette videre, og se hva det blir av protestene denne helgen.
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Blodfink
Det er på en måte "greit" for oss norske fans, som bor i et land med (fremdeles) høyt lønnsnivå, og som tar det som en ferietur i året. Mens for den britiske fansen må det være helt forjævlig å se på at det har gått fra å være underholdning for arbeiderklassen, til å gradvis bli et kommersielt produkt mange av de rett og slett ikke har råd til.
post liked by: RedTrafford, Can2, Pangaea, Blodfink, Pink Final, Rød Pølse
Slik jeg forsto det, så øker alle disse usolgte billettene til £66, og med umiddelbar virkning. Var ikke klar at noen var så 'billige' som £25, men jeg leste at for mange betød det en dobling i prisen, altså fra £33 til £66. I tillegg antar selvsagt mange at priser for andre billetter samt for sesongkort vil stige betydelig i pris fra og med neste sesong. Alt dette har skjedd med null kommunikasjon med fansen, og det til tross for diverse møter med MUST og og det såkalte Fans Forum.Jan Erik wrote: ↑29 Nov 2024, 14:41 @Pangaea, vet du hvor stor økningen er? Leste et sted at billettene startet på 42 og 25 pund for de billigste, så opp til 66 for alle er jo en stor økning. Men det var vel ikke alle som var 42?
Her er eposten jeg fikk fra MUST for noen dager siden, da dette ble kjent.
Dear XXXXXXXXX
Club put up remaining Members match tickets to £66 per game for remainder of season
Tonight the club informed the Fans Forum of changes to certain ticket policies that will take effect immediately. The Club has indicated that it will post the details of these changes online but the headline is that, with immediate effect, all Members tickets for the remainder of this season will increase to £66 each, and that this price will apply for kids and over-65s as well as adults.
This means that for an adult member to take their kid to a game in the remainder of this season will cost £132. Well over double the minimum price they could pay to do it today. And this change is happening overnight, immediately.
The Club claims that 97% of this season's tickets are already sold, so that this will only affect a small number of people, but we believe this stat is misleading, as we will explain below.
The Club has provided zero consultation on the matter, neither with the Forum nor the Fan Advisory Board nor MUST. We were simply informed of the decision that there will be price rises affecting certain fans that are “urgently needed” to address profitability and sustainability concerns.
Suffice it to say, that the idea that the fans must pay their “fair share” for the Club’s excesses and/or mismanagement—and above all, the Glazers lack of investment over two decades—is offensive.
We fans have done everything we have been asked. We have cheered the players on even in the face of substandard performance. We have gone to matches and abided by the new usage rules for tickets. We have taken on a price increase this year. This is in addition to the hundreds, even thousands loyal fans pay to follow United home and away.
There is a risk that this is only the opening salvo of what will surely be massive pressure to implement a significant price rise for next season. Once they have got used to charging £132 for a parent and child to come to OT, will they really go back to the old pricing levels for next season?
We are absolutely in favour of running a sustainable business, but football clubs are hardly ordinary consumer businesses. Ours is clearly in “rebuilding mode.” Moreover, it is not like we have options to take our custom elsewhere: we are not going to “choose another provider” like one might pick a telecoms company.
If the club has a need for short term capital they should issue new shares, as they did when INEOS first arrived, and bring in funding from existing or new shareholders.
We have objected to this action in the strongest possible terms, both for the action itself and the complete lack of consultation, which is a step backward based on the process we had agreed with the Club before INEOS’ arrival.
Over the coming days MUST will be seeking urgent discussions with the Club to get them to listen to fans' concern at this policy. United fans have sucked up a lot. We will not be silent on this and we need to be prepared to resist any attempts to further drive up ticket prices.
Many thanks for your continued support
--
M.U.S.T.
www.imust.org.uk
I dag fikk jeg også tilsendt en survey. https://www.surveymonkey.com/r/MSTMEMBER
Sikkert begrenset hva de bryr seg om oss utenfor UK, men kan være greit å svare på uansett. Jeg var kritisk til prishoppet i mitt svar, men kunne heller ikke med hjertet på hånden (non-edit: okay, den bør bli stående ) si at det fører til at jeg ikke kan dra på kamp (lenger). Naturligvis har dette uendelig mye mer å si for fans i Manchester, og ikke minst de med barn, som nå får en vesentlig høyere pris. Så får vi se hva som skjer til sommeren da, eller når får tilbud om fornyelse av sesongkort. Blir motstanden kraftig nok, særlig fra MUST og evt 1958, så kan det hende Ratcliffe m.fl. tar til fornuften. Lov å håpe. Men det her stinker lang vei av corporate jævelskap. Som er så utrolig trist. For en fotballklubb er ikke som en vanlig bedrift. Eller, de var ikke det historisk sett
post liked by: Blodfink, Can2
@Pangaea, ja, det er blitt ett pengejag uten like hele fotballen, og kanskje spesielt i England. 19 av 20 PL klubber har økt billettpriser denne sesongen. Men det er spesielt å gjøre dette midt i sesongen. Kanskje en indikasjon på hvor ille det står til? Eller bare vanlig grådighet og 'business'?
De billettene til 25 pund forsto jeg var rabatterte billetter til barn i de billigste seksjonene.
Nå vet jeg ikke hvor mye dette betyr i praksis, og hvor mange det berører(97% av billettene allerede solgt), men det viser vel bare at eierne, uansett hvem det er som har besluttet dette,ser på supportere som en inntektskilde? Og lite annet.
De billettene til 25 pund forsto jeg var rabatterte billetter til barn i de billigste seksjonene.
Nå vet jeg ikke hvor mye dette betyr i praksis, og hvor mange det berører(97% av billettene allerede solgt), men det viser vel bare at eierne, uansett hvem det er som har besluttet dette,ser på supportere som en inntektskilde? Og lite annet.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Can2, RedTrafford, Pangaea
Det høres kanskje lite ut med 3%, men det blir ganske mye til sammen. La oss runde av og si 75000 per kamp x 0.03 = 2250. Så har vi vertfall 20 hjemmekamper igjen vil jeg tro? Sikkert mer. 20 x 2250 = 45 000 billetter. Til sammen går det dermed ut over veldig mange fans.
Men den største usikre faktoren er hva som skjer framover.
Har sett noen sammenligne med prisene til Arsenal og Tottenham (bl.a. på RedCafe), men det blir litt feil. Fordi lønnsnivået er ganske annerledes i nord-England enn i London. Og de to klubbene har alltid hatt veldig høye priser, samt en annen måte å fordele billetter på. Husker ikke detaljene nå, men mener å huske at sesongkortene inkluderer mer enn hos United. Det har vært mye konflikt rundt diverse cupkamp schemes i United. Derfor kan vi ikke direkte sammenligne epler og bananer.
Men den største usikre faktoren er hva som skjer framover.
Har sett noen sammenligne med prisene til Arsenal og Tottenham (bl.a. på RedCafe), men det blir litt feil. Fordi lønnsnivået er ganske annerledes i nord-England enn i London. Og de to klubbene har alltid hatt veldig høye priser, samt en annen måte å fordele billetter på. Husker ikke detaljene nå, men mener å huske at sesongkortene inkluderer mer enn hos United. Det har vært mye konflikt rundt diverse cupkamp schemes i United. Derfor kan vi ikke direkte sammenligne epler og bananer.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Jan Erik, RedTrafford
Ser Bjarte Valen har skrevet en artikkel om saken nå, så da blir det bedre dekket vertfall. Får jo ikke lest det selv lenger, men bra han tar tak i det
https://www.united.no/nyheter/et-lite-s ... al/1340574
Tur til månen blir det kanskje ikke, heh.
https://www.united.no/nyheter/et-lite-s ... al/1340574
Tur til månen blir det kanskje ikke, heh.
post liked by: RedTrafford, Can2, Blodfink
-
- Donor
- Liker gitt: 25359
- Liker mottatt: 17529
Hehe tøft.
Samma ulla alt sammen.
post liked by: Can2, Pangaea, Blodfink