Akademiet

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

U-23 røyk 0-3 for City i går, tre strake tap og 9 baklengs nå...Men de rykker ikke ned igjen, (etter opprykket i fjor hvor de slapp play off pga avbrutt sesong), da skal i så fall mye gå galt. United har scora nest mest (et hav bak City som leder serien suverent) Men United har også sluppet inn mest mål i ligaen.

https://www.worldfootball.net/schedule/ ... ieltag/24/

Enzo Maresca er coach for City U-23 btw, han er sikkert kjent for mange, fra AC Milan-akademiet, men startet senior-karrieren i WBA i 1998. Hadde suksess i Sevilla, scora to i UEFA-cup finalen mot `Boro i 2006 var det vel. Spilte i mange klubber i Italia, Hellas, Spania og da WBA i UK. Assistent i Sevilla og West H også. En digresjon, men bare fant det ut når jeg så U-23 kampen i går.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Neil Wood har gjort en ganske god jobb med U23 gutta. Han har sjeldent samme tropp to ganger på rad, treningshverdagen blir svært ustabil med spillere som flyttes opp og ned. Unntaket har vært under pandemien hvor det er mer rigide regler med tanke på smittevern. Likevel har de spilt en del gode kamper, og han har vært med i utviklingen til Mengi, Levitt og Garner blant annet. Neste generasjon ser jo også spennende ut med Sholatire, Elanga, Mejbri og Fish. Samtidig så er det nok greit å huske på at United på dette nivået tenker mer utvikling enn resultat.

Over til City kampen, så rundt 75 minutter. City var langt bedre enn United. Nesten noe skremmende også, samtidig så stilte City med et lag som var noe eldre. Og en veldig rutinert stopper, for dette nivået, i Sandler.
post liked by: Blodfink, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Litt skremt av forskjellen også, men kanskje det heller er et resultat av de ulike tilnærmingene United og City har til akademi-fotball?

Riktignok har jeg ikke kjempeoversikt over hvem og hvor mange spillere City har på utlån, men vi har vertfall ganske mange. Vi bruker også ofte spillere i posisjoner de ikke er vant med, for å trene dem på uvante situasjoner og spillforståelse, men jeg tror ikke City gjør det. De setter opp et system i alle aldersgrupper, og bruker det. Vi gjør det litt annerledes, enkelt og greit.

Samtidig har de nok mer fokus på laget, mens vi tradisjonelt fokuserer mer på enkeltspillere på dette nivået, å gi spillerom til kreativitet og individuell utfoldelse. Og den viktigste faktoren av alt: Vi gir spillere sjansen på førstelaget, noe City i svært liten grad gjør. Så kan vi lure på hva som er mest suksessfullt. Jeg holder en knapp på United. Men det er ikke nødvendigvis slik det blir i framtiden. Men per nå, så har vi utklasset City der det virkelig gjelder: spillere til førstelaget.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Opptur mot Chelsea i disse mørke tider...Shoretire 2 og Amad med scoringer, 3-1 nå 10 min. før slutt. Mejbri med straffemiss. Chelsea fikk utvist Bergström tidlig.

Helm 4-1!
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

United møter Leeds i U18 ligaen nå. Ingen Isak fra start. Heller ikke på benken. Skal jeg tippe så blir han involvert mot Derby på mandag i U23 ligaen. Vel fortjent, han har gjort det bra de siste kampene.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

messilingard wrote: 01 May 2021, 13:04 United møter Leeds i U18 ligaen nå.
United ligger under rett før pause, men ser ut til å ta over kampen mer og mer..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og vips så var det 3-1 til United gitt! Kjører over Leeds..
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Charlie McNeill er dominant på det nivået her.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote: 01 May 2021, 14:09 Charlie McNeill er dominant på det nivået her.
Jepp! Eneste grunnen til at han ikke er flyttet opp, er at Hugill dominerer på U23-laget. Nå får vertfall begge spille mye fotball.

Fortsatt en mulighet for at U18-laget vinner serien, men da må City avgi poeng i en av de siste kampene (mens vi gjør jobben). Veldig synd med det sure tapet nylig. Kunne hatt kontroll over skjebnen selv.

Men så skal det også sies, at resultater ikke spiller SÅ stor rolle på dette nivået, selv om det selvsagt er viktigere her enn på U16 osv. Det viktigste er spillerutvikling.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

United U23 spiller sin siste kamp denne sesongen mot Derby. Ingen Amad i troppen, Hannibal og Shoretire starter begge kampen. Dermed er de utelukket til morgendagens kamp. Isak fra start som selvfølgelig er moro, det samme med McNeil.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Galbraith og Elanga - som er blant de som har spilt mest for U23 - er ikke med i dag...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

EFL Trophy: U-21 får kjørt seg mot Lincoln foreløpig, ligger under 1-0 til pause på Sincil Bank ("Sinny Bank" blant fansen), kunne vært mer.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
3-0 nå... Scully har scora alle 3 for Lincoln, friskus han gitt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pen redusering til 3-1, McNeill blir spilt fint igjennom, få 1 til nå. 20 min. igjen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Oi, 3-2! Men kun få minutter igjen nå, Hardley scorer på fint innlegg fra Hannibal
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Hannibal to gule og ut...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ble tap dessverre. Men imponerende å komme sterkt tilbake. Hannibal sliter med disiplinen fortsatt gitt.
post liked by: Pink Final
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:24 Aug 2021, 21:53 Hannibal sliter med disiplinen fortsatt gitt.
Kjenner jeg blir litt bekymret over akkurat dette. Er jo ikke noe nytt, akkurat, og det et det ikke virker å være stor fremgang på dette området frykter jeg kan tale negativt for han sin del.
Får litt Rabiot og Guendouzi-vibber. De var vel begge tidvis hauset som "the next big thing" i noen år, men med variabel disiplin ble det liksom ikke mer enn "helt ok" mtp. utgangspunktet. Sistnevnte kan riktignok fortsatt ta noen steg, men dog..
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Ser U18 laget spille mot Wolves. Vi leder 2-0 til pause. Må si at jeg er imponert over Isak. Frekk scoring hvor han vender vekk forsvareren også. Han spiller fast på U23 etter jul skal jeg komme med et estimat.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Siden Isak fikk litt skryt herifra så lager han et fryktelig klønete straffespark. 2-1 til United nå, vi burde ledet med mer.

Ellers er Zach Giggs på benken.
post liked by: Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

United møter Scunthorpe United hjemme i FA youth cups 3 runde.
I denne cupen hvor vi har så stolte tradisjoner.
Første sesong vi ikke vant denne cupen var i 1958.
Samme året som Scunthorpe droppet ‘& Lindsay’ fra klubbnavnet sitt.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply