Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Hvad siger folk til et køb af Nicolas Pepe fra Lille? Det rygtes, at han kun koster 40 mio £ og er blandt de mest talentfulde højrefløje i europæisk fodbold i denne sæson.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pepe er interessant, har dratt ham opp som kandidat tidligere. Uortodoks. Har sett ham i 4 kamper, har vært god alle de 4. Har vanvittig fart ser det ut til.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Hvis man tror rygterne og hvad Ole Gunnar siger så kan man godt tolke det som, at han gerne vil have mange nye (om det så er 6, 8, 12, 15 eller 20 er ikke så vigtigt), men kun forventer at få højest fem spillere. Skal man tro på rygterne så drejer det sig om en højre back, en midterforsvarer, en central midtbanespillere, en højre fløj og så en femte spiller, der lidt tvivlsomt om det er en midterforsvarer mere, en central midtbane eller en angriber.

Men hvis vi så igen kigger på rygterne hvilke spillere er rygtet til United på disse positionerne, hvilke spillere vil I så håbe på United køber (vælg en fra hver):

Højre back:
1. Kieran Trippier
2. Aaron Wan Bissaka
3. Thomas Meunier

Midterforsvarere:
1. Matthijs de Ligt
2. Kalidou Koulibaly
3. Toby Alderweireld
4. Raphael Varane
5. Kostas Manolas
6. Milan Skriniar

Central Midtbane:
1. Tanguy Ndombele
2. Declan Rice
3. Ruben Neves
4. Christian Eriksen
5. Saul Niguez

Højre fløj:
1. Jadon Sancho
2. Nicholas Pepe
3. Gareth Bale
4. Philippe Coutinho
5. Joao Felix

Femte køb:
1. Icardi
2. En af de andre ovenover.

Så ville jeg vælge Wan Bissaka, De Ligt, Rice, Sancho og Eriksen. Hvilke spillere ville I vælge?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg har samme liste som deg. Håper på 6 spillere jeg da. Da er det Joao Felix som gjelder.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Hvorfor Felix?

Jeg vet at han er et supertalent, har selv kjøpt han på Football Manager og han er helt rå, men når vi henter slike spillere så får vi gjerne også Jorge Mendes og en garanti for at han ender i Barca eller Real om han slår gjennom, på kjøpet.

Det å røre borti spillere fra den delen av verden er ikke nødvendigvis dumt i seg selv, men måten United har gjort det på er ved å knytte seg opp mot enkelte agenter fremfor å knytte seg opp mot klubbene man kjøper spillerne fra. Mitt inntrykk er at Man City gjør det motsatte, og dermed skåner seg for en del risiko knyttet til kontraktsbråk etc. Det er ikke fordi Ferguson var gjerrig eller umoderne at han ikke kunne fordra disse agentene, noe som bl.a gjenspeiles i hva som skjedde med Pogba og Raiola i 2012.

Når det kommer til spillerne man henter, så er det noen faktorer vi som fans har en tendens til å undervurdere, og spesielt ser det ut som om vi bryr oss litt for lite om tilpasningstiden en spiller trenger når han kommer fra et veldig annerledes land. Mitt inntrykk er at man først og fremst bør se etter de beste talentene i Premier League, og gjøre blockbuster-kjøpene derfra. Deretter kan spillere som Felix komme inn, som vil trenge tid og lite press på seg for å prestere. Bernardo Silva er topp 10 i verden akkurat nå, men han var ikke engang fast på laget i fjor. Han trengte tid.

Jeg ser vi er linket til Richarlison fra Everton, og det er en signering jeg kan like! Ung, etablert i PL, målscorende og med attitude, uten å virke som en fyr som tar veldig mye plass i et storlag. Richarlison, Rice og Alderweireld hadde gjort enormt mye for dette laget om de ble hentet.

Én ting til, angående midtstoppere: Jeg så Virgil van Dijk i aksjon mot Tyskland for noen uker tilbake, og han og De Ligt var alt annet enn imponerende. Faktisk så det ut som den Van Dijk jeg kjente igjen fra Southampton: mistet kontroll over mannen sin i feltet, var mye ute av posisjon og klarte ikke holde orden på rekkene. Jeg tror også jeg vet hvorfor: i Liverpool har man så aggressive pressledd foran VVD at han stort sett alltid vil kunne være rettvendt. Når spillet hele tiden skjer foran han, kan han stå høyt og bruke ballen i ro og mak. Ingenting vondt om Van Dijk, men han har bare funnet et perfekt topplag for sin spillestil, og ser følgelig en god del bedre ut enn han ville gjort i nesten alle andre lag.

... poenget mitt er at man ikke nødvendigvis trenger å sikte så altfor høyt mtp pris når det kommer til midtstoppere, og det er sannsynligvis mye viktigere at man har stoppere som kan bidra med en viss ballbehandling, og som er flinke til å stå høyt. Derfor tror jeg en spiller som Toby Alderweireld (20 mill og visstnok up for grabs) kan være et veldig bra kjøp i sommer, til tross for at han er 30 år gammel.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Hvis jeg hadde fått bestemme en spiller, så hadde det blitt Verane. Han er såpass rå at han hadde taklet engelsk spill med en gang.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Støttes [mention]Torquemada[/mention] , tror også Varane ville egnet seg godt.
Men det er ikke ofte vi får tak i noen fra RM...men det er lov å håpe.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Når RM rydder opp, må man følge med. Det er mulig å gjøre noen gode avtaler.

Husker når RM kvitta seg med Sneijder og Robben, som visstnok var for dårlig, og de begge spilte CL-finale påfølgende sesong :-) Den gangen var det synd at vi ikke skaffet oss Sneijder.

Nå burde det kanskje være mulig å skaffe seg Bale billig blant annet.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Der er to rygtede spillere som United IKKE skal købe.

Det er Bale og Icardi.

Bale koster ufattelig mange penge både i transfersum og løn. Og så ville han ikke være den spiller United leder efter da han typemæssigt ikke er den rigtige og så er han også alt for meget skadet. Og man skal ikke tro det bliver bedre med at flytte til PL.

Icardi vil være gift for truppen. Han er nok en fremragende spiller. Men der vil være alt for mange problemer udenfor banen.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Men Bale på lån hadde jo vært en god idé...

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Elkey wrote: 26 Apr 2019, 22:20 Men Bale på lån hadde jo vært en god idé...
Ja, og lad United så også bare købe Coutinho og Icardi...

Nei, det ville heller ikke være en god ide.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Mange spennende navn på lista di [mention]Kyndilfan1[/mention] :perf:
Og som vanlig så belyser [mention]Harry Greaves[/mention] flere sider av en sak. :thumb_up: .
Hvem som er agent er vesentlig.
Raiola og Mendes går selv Paul Stretford en høy gang :cash: .

Akkurat hvilke spillere United henter inn har jeg ikke så sterke meninger om per nå.
Kanskje senere utpå, når jeg får undersøkt mer om de respektive som ryktes inn.

Det som er viktig er typen spillere som hentes.
Heller yngre sultne spillere med potensiale enn folk som er på nedadgående, men fremdeles har et navn.
Er vel ikke akkurat revolusjonerende tanker at nå må klubben tenke lagbygging.
Og ikke hvem som har et tryne som er lett å kjenne igjen i katalogen til Adidas og Chevrolet..

Om det blir eksempelvis 5 nye, så gjerne 4 unge og én litt eldre spiller.
Kriteriet for den eldre spilleren må være lederegenskaper.
Da tenker jeg ikke på ei kjeftesmelle :angry:
En sånn type får fort folk i mot seg, og de gjør motsatt så snart vedkommrnde snur ryggen til.
Vil ha inn en som går foran og drar, ikke går bak og dytter.
En som leder ved eksempel, og som de yngre kan se opp til og respektere.
Kommer ikke på en slik type i farta.
Koulibaly?

Om jeg skal slenge ut noen navn på yngre spillere akkurat nå, så er De Ligt, Wan-Bissaka, Rice, Sancho og Richarlison navn som får fram smilet her jeg sitter.

Ricardo Pereira, Saul Nigues, Neves og Leon Bailey?
Hadde blitt glad for dem også.

Jeg vil for enhver pris ikke ha inn spillere med store navn som signerer sin siste store kontrakt og tenker penger heller enn ambisjoner.

Manchester United og Ole Gunnar må bygge stallen på nytt.
Trolig må man skynde seg langsomt.
Kommer neppe mer enn 5 mann inn i kommende sommervindu.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Harry Greaves wrote: 26 Apr 2019, 12:35 Hvorfor Felix?
Jeg er enig med deg i dine refleksjoner rundt agenter. Og at de bruker United som springbrett til RM/Barca.

Å kjøpe talenter fra PL er en god plan

Men innimellom trenger man noen store signeringer. Vi slo til på Ronaldo.

Jeg blir ikke skuffet om Felix ikke havner hos , men han ville underholdt Old Trafford. Og jeg kunne akseptert at han gikk til RM etter 5-6 sesonger. Vi ville tjent penger på ham...

Richarlison liker jeg godt selv, Rice og Alderweireld ville også vært fine signeringer.

Men: Hva tror dere om Dwight McNeil, den 19 år gamle venstrekanten fra Burnley. Ble nylig kalt opp for å trene med landslaget, rett etter debuten på England U-20. Har lange bein, og venstrefoten hans får med seg ballen i situasjoner det ser ut til at han har mistet den.

Dere husker kanskje han hadde et skudd på DDG, som holdt på blåse hele spanjolen og ball i mål (lettere overdrivelse), fikk boksa den ut da. Han har guts, og jeg mener Martial er for dårlig sett over tid...
Last edited by Blodfink on 27 Apr 2019, 13:49, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Elkey wrote: 26 Apr 2019, 19:51 Når RM rydder opp, må man følge med. Det er mulig å gjøre noen gode avtaler.

Husker når RM kvitta seg med Sneijder og Robben, som visstnok var for dårlig, og de begge spilte CL-finale påfølgende sesong :-) Den gangen var det synd at vi ikke skaffet oss Sneijder.

Nå burde det kanskje være mulig å skaffe seg Bale billig blant annet.

Ja, vi kan følge med der, men Bale? Vi var interessert når han gikk til Spurs, og RM...han er ingen United-mann

Edit: Bale er vel en ny Sanchez...han har 1 mål og 1 assist på siste 10 for klubb og landslag. Og like solid kropp som Phil Jones. Men for noen år siden ville jeg støtta en Bale-overgang.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Enig, jeg er skeptisk til Bale. Mye skadet, og er redd han kan bli dyr, og i tillegg dra med seg noen primadonnafakter. Jeg tror ikke dette er typen spiller som OGS ser for seg hvis han skal bygge laget opp på nytt, da vil han heller gå for yngre spillere.

I forsvarsrekka kan det derimot være greit å hente noen som han noen år på baken. Koulibaly og Verane er ofte nevnt rundt om. Det hadde vært noe det.

Men oppgave nr 1 er å få vekk Sanchez som koster oss sykt mye.
Post Reply