Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det var da en enorm generalisering av hele troppen til PSG, men du har noen gode poenger selvsagt @Beta , jeg liker heller ikke alt med PSG, men de har noen fotballspillere vi kunne ha bruk for, Marquinhos er en av verdens beste stoppere uten tvil, Verratti er en annen jeg ønsker til United.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Tror vel de fleste hadde takket ja til Mbappe når vi først er inne på PSGspillere. Selv om at jeg tror han ender opp i Real Madrid på et eller annet tidspunkt.

Angående PSGspillere og oppførsel, man så jo hvor lista ligger i semifinalen mot City. PSGspillerne mister hodet, blir mer opptatt av dommer, kommer med etterslengere. Og selv om at Marquinhos er en leder og en som går foran, så blir laget dratt ned av Neymar, Di Maria og Paredes. Ander Herrera er også en som har falt mye i min bok etter overgangen til PSG.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

messilingard wrote: 13 May 2021, 11:20 Ander Herrera er også en som har falt mye i min bok etter overgangen til PSG.
Han holdt på litt sånn i United au...Var greit han dro synes jeg. Så aldri noen kjempespiller i ham, selv om han hadde gode bidrag til tider.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Sancho med 2 mål og 1 assist i den tyske cupfinalen i dag. Føler meg mer og mer sikker på at det er en spiller vi bør gå for. Han ønsker seg helt sikkert bort nå, etter at det gikk i vasken forrige sommer, og vi trenger en høyrekant.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pangaea wrote: 13 May 2021, 23:35Sancho
Det virker på media som at det står mellom oss og Chelsea. Håper bare noen av disse overgangssagaene blir avsluttet før EM sparkes i gang.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Håper virkelig vi går for Sancho ja..!

Vi har sett denne sesongen at vi ikke klarer å få det beste ut av Rashford og Pogba samtidig. Om han ikke forlenger kontrakten, synes jeg derfor vi skal selge han denne sommeren. Også bruke de pengene på å få til både Sancho og Rice (evnt. annen DM).
post liked by: Lingard, Buchan, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Håper på Sancho ja, men håper også at Pogba blir. Pogba var i form når han ble skadet, vi spilte dårligere i de på følgene kampene. Noe som gjorde at vi havnet alt for langt bak City.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Vi fikk en realitetssjekk i går. Litt som fryktet så ligger vi lenger bak City enn hva vi kanskje liker å innrømme. Spesielt defensivt, hvor vi har sluppet inn mye mål. Årsaken til dette er nok sammensatt, og det holder nok ikke bare med én spiller.

Dersom vi starter bakerst så ser vi at det er et keeperproblem på vei. De Gea har vært en levende vegg i store deler av Unitedkarrieren sin. Samtidig så har vi alle lagt merke til at feilene har kommet oftere, matchvinner redningene kommer sjeldnere og sjeldnere. Det er liten tvil om at David de Gea er en dårligere keeper nå enn hva han var for tre år siden. Spørsmålet er jo han kan komme tilbake til gammelt nivå, og om han har lyst til å komme tilbake med kone og barn i Madrid?

I utgangspunktet så har Dean Henderson kommet inn som et friskt pust. Han skulle gi de Gea konkurranse, sørge for at de Gea ikke ble for komfortabel og trygg i rollen sin. Det er sunt med konkurranse, så jeg har full forståelse at Solskjær skapte denne situasjonen. Problemet er jo at når Dean Henderson har fått ansvaret, så har han ikke klart å håndtere dette. Enten er han for overtent og har for stor tro på egne ferdigheter, eller så gjør han enkle feil som å stå feil i målet 1v1 mot Salah. Jeg har ikke gitt opp Dean Henderson, jeg vil at han skal lykkes, men etter min mening så er ikke han klar for å være Manchester Uniteds nr 1. Spørsmålet er jo hvordan vi skal løse dette. For jeg tror hverken David de Gea eller Dean Henderson kommer til å sitte på benken i United. Begge to mener at de er naturlige førstevalg. Jeg frykter at ingen av de er det. Skal jeg komme med en løsning så, er det å ta en sjanse på Dean Henderson i et år til. Klarer han og ta det nødvendige steget, flott. Klarer han det ikke, så må vi hente en ny keeper neste sommer. Som jeg ser det så har vi for mange hull i troppen per dags dato til å prioritere keeper i år. Så vi må nesten bare gamble litt.

Men vi slipper fortsatt inn mye mål, og alt vi slipper inn er ikke keepertabber. Og bare for å gjøre det klappet og klart, jeg syntes at Victor Lindelöf og Harry Maguire har vært gode i år. De to har tatt steg, utviklet et godt samarbeid. Men jeg mener likevel at Lindelöf bør oppgraderes. Grunnen til det er sammensatt. Victor Lindelöf har sine fantastiske kamper, men han er også en spiller som gjør feil. Ofte er feilen at han mangler styrken til å spille mot store og sterke spisser. En annen ting, som er veldig tydelig nå, er at Victor Lindelöf og Eric Bailly ikke er gode nok sammen når Maguire ikke spiller. Som jeg ser det så må midtstopper nr 2 i United kunne fungere sammen med midtstopper nr 3. Han må kunne ta over lederansvaret og sørge for at vi er solide i midtforsvaret. Vi kan ikke være avhengig av at Harry Maguire skal spille hver eneste kamp. Det er hverken bra for Maguire eller for våre andre stoppere som ikke får kampene de trenger. Det er mange navn som kan nevnes, Varane ville vært en fantastisk signering, han har i alle fall fysikken, de defensive egenskapene, teknikken med ball og erfaringen som trengs for å være stopper i Manchester United. Eneste jeg ikke ønsker inn er Jules Koundé, han blir for lav for hva jeg er komfortabel med i Premier League. Ja, lave stoppere kan fungere på kontinentet. I PL skal man helst være rundt 1.90. Minimum 1.85. Når Jules Koundé er 178 blir han for lav etter min mening, men jeg skal nevne at han er en fantastisk spiller. Sven Botman og Pau Torres blir også nevnt, begge er nok rett under Lindelöf med et høyere potensiale. Tuanzebe mener jeg ikke bør satset på. Jones selges.

På backene så er jeg egentlig fornøyd. Ser det er mange som etterlyser en backup for AWB. Og jeg er til en viss grad enig, samtidig så tenker jeg at vi har andre prioriteringer til sommeren. Dersom vi må bruke Dalot som backup så er det greit. Det samme med Telles på venstrebacken. Vi trenger først og fremst spillere som kan oppgradere sentralt i banen.

For det er nemlig sentralt på midten at vårt største problem befinner seg. Scott McTominay og Fred er begge fantastiske typer. De løper, kjemper, takler og ofrer seg for laget. Begge to har tatt enorme steg under Solskjær. Men ingen av de er gode nok dersom vi ønsker å kjempe om PL eller CL. Da trengs det en oppgradering sentralt i banen. Og vi trenger noen som klarer grunnleggende defensive oppgaver så Pogba blir fort utelukket. I alle fall som én av to sentrale. Og spørsmålet blir litt hva som er tilgjengelig. Personlig kunne jeg tenkt meg Rice, problemet er jo hva Chelsea ønsker. Rice vil nok heller gjenforenes med barndomskompisen Mount, dersom han må velge mellom London og Manchester. Tomáš Souček har også hatt en fantastisk sesong i West Ham, spørsmålet mitt er om han blir en oppgradering eller en konkurrent for Scott McTominay. Så vi ble linket til Marcos Llorente i Atlético og har tidligere blitt linket til lagkompis Saúl Ñíguez. Dersom vi får hentet en av de to fra Atlético så mener jeg at vi har tatt et enormt steg sentralt i banen. Vi har også blitt linket til Eduardo Camavinga i Rennes. Spørsmålet er om det han vi trenger nå. Etter min mening trenger vi noen med mer erfaring. Vi har Garner i bakhånd også, jeg mener vi burde låne han ut en sesong til, men han er definitivt en vi bør satse på om et år. Jeg vil uansett han inn minst en sentral midtbanespiller inn. Vi trenger forsterkninger der.

Angående Van de Beek, så mener jeg at han må få et år til. Dersom vi spiller 4-2-3-1 så kan han mer eller mindre spille alle fem posisjoner på midten. Han har skuffet i år, men jeg føler fortsatt at det er en fotballspiller som kan lykkes for United der. Og jeg ser det ikke som særlig sannsynlig at han forsvinner allerede. Men han må ta noen steg neste år, det er det liten tvil om.

Ellers så forsvinner Pereira, Lingard og Mata. Matic er jeg usikker på.

Av de offensive spillerne våre så bør vi starte med en ting. Selg Paul Pogba. Jeg har forklart det sikkert 20 ganger tidligere, men som jeg ser det så veier ikke spilleren Paul Pogba opp for alle minusene som følger. Blir bare ikke verdt det slik jeg ser det.

Vi trenger desperat en forsterkning på kantene. Sancho vil til United og United burde ha lyst på Sancho. Med han så får vi også løst problemet kalt høyrekant. Sancho har prestert bra på høyrekanten og han kan spille til venstre. Sånn sett får vi også Rashford over til venstre hvor han er best. Og vi får spillerne til og rullere. Sancho, Greenwood og Rashford kan faktisk få noe hvile mellom slagene. På topp så kan Cavani og Martial lede an. Greenwood kan flyttes på topp etterhvert og Amad kan komme inn i rulleringen på kantene. Så får vi heller hente en spiss neste sommer. Haaland er vel allerede kjøpt og betalt av enten City eller Real Madrid. Men dersom Greenwood kan ta de nødvendige stegene så har vi allerede en målscorer på topp.

Kan oppsummere hvordan sommeren burde se ut:
INN:
- Varane evt Botman, Torres
- Enten Rice, Llorente eller Saúl Ñíguez.
- Sancho
- Tom Heaton som 3. keeper.
- Ny keeper dersom de Gea blir solgt.
UT
- Romero, Grant
- Muligens de Gea
- Jones
- Tuanzebe (lån/ salg med opsjon på tilbakekjøp)
- Williams (lån)
- Mengi (Lån)
- Lingard, Pereira Mata
- Garner (Nytt lån)
- Pogba

Det er mulig at dette er noe naivt, men jeg tror vi hadde tatt noen steg videre.
post liked by: Lingard
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg klarer ikke å tenke på dette nå. I disse dager er fotball helt meningsløst. Enda mer meningsløst enn pga Glazer-helvete. For mye vold, for mange drap, for mye urettferdighet. Og nok en gang en verden, ikke minst i vår verdensdel, som gir svarte faen i galskapen.

Baklager hvis noen hater meg nå pga mine implisitte meninger. I en syk verden er jeg vant til å bli mislikt for å ønske rettferdighet, så slik sett er det ikke nytt. Men som i Glazer-saken, så håper jeg vel på forståelse og på samling av mennesker som tror på noe godt i verden, på noe større enn oss selv. Det er lov å drømme. Er det ikke? :tear:
post liked by: Schmeichel
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Om United som klubb ønsker en keeper, stopper, DM, høyrekant og spiss, og i tillegg ryktes det at man ønsker en annen backup enn Williams på HB.

Alt dette kommer jo ikke inn portene.

Håpet er 4, realistisk 2, kanskje 3. Om det blir 2 håper jeg det blir stopper og høyrekant, om det blir 3 håper jeg på DM i tillegg, blir det 4 håper jeg på keeper i tillegg. Spiss får komme når Cavani drar...Vi har jo en del målscorere i dette laget, og om Sancho kommer er det tosifret ant. mål sannsynligvis der.

Dalot kan jo kjempe med Williams evt.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Håper på fire, trur på 1,5.
men håper at de 4 eller 1,5 blir topp topp spillere. Ikkje sånn halvveges. Slik som Fred og Blind omfl, og heller ikkje spillere på hell, som Zlatan og Ronaldo. Da er det betre å la være.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Føler at det ikkje skal vere sånn at det må vere "verdas beste" på kvar posisjon som skal inn til ei kvar tid.
Det viser seg gong på gong at det ikkje alltid er slik at dei beste og som kostar mest er dei som gjev resultat. Kan gjerne ta feil her, men om ein ser på spelarar som semi floppa i ein klubb kan fort vere ein viktig brikke i ein annan, tittelvinannde klubb.
Når det er sagt er det om ikkje anna, tydleg at ein del av spelarane ikkje har det som skal til for å løfte klubben, eller i alle høve har ikkje vist det i inneverande sesong.
Det bør vera heva over ein kvar tvil at høgresida slit og at det gjerne bør forsterkast i midten også.
Er vel nesten ingen vits i å nemne at Sancho hadde vore spanande og er vel den som er mest aktuel. Har sagt i ein annan tråd at eg er stor fan av Kulusevski, sjølv om eg ikkje har sett veldig mykje serie A så sto han ut som ein kvalitetsving med ei potensielt stor framtid. Gjentek gjerne også at eg er stor fan av Hakimi som anvendelig ving og vingback på begge sider.
Ein annan som kan levere pdd. er Filip Kostic, om han hadde blitt spelt om innkuttande ving, som er det mange liker i desse dagar. Han har vel omlag ein av europas beste assist statistikk.
Ellers hadde jo drøymesigneringa utanom Rice, vore Kanté som eg meiner er verdas beste midtbanespelar og ein av verdas aller beste totalt sett.
Om ein går heilt "bananas" er kanskje ein nesten like god, men vel så urealistisk signering Kimmich. Og om vi kan garantere djupe løp og solid "levering" trur eg Håland kunne gjort store ting på topp.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

JørgenT wrote: 03 Jun 2021, 01:24 Føler at det ikkje skal vere sånn at det må vere "verdas beste" på kvar posisjon som skal inn til ei kvar tid.
Sant som du sier. Vi er neppe i posisjon til å hente fra absolutt øverste hylle uansett. Vi er mer attraktiv nå enn det vi var for et år tilbake, men jeg tror fortsatt vi havner bak klubber som Real Madrid og City (og muligens Liverpool) når vi skal kjempe om de aller beste spillerne. Kanskje bortsett fra de engelske. Hvis vi betaler det henholdsvis Spurs og Villa vil ha for Kane og Grealish, så tror jeg de begge kan være interessert i en overgang.. kanskje aller helst Grealish, som visstnok skal ha fulgt United i ung alder. Når det gjelder Kane så forlater han Spurs for å vinne troféer og det er han garantert til å gjøre hos City, dessverre. Jeg håper egentlig begge disse blir værende i klubben sin, selv om det virker som Kane er veldig klar for et klubbskifte.

Liverpool har vært veldig gode på overgangsmarkedet de siste årene og jeg håper vi kan si det samme om vår egen klubb om 4-5 år. Det tok tid med Jordan Henderson, men han har vokst seg stor i Liverpool-draktene de siste sesongene. Virgil van Dijk orker jeg nesten ikke å nevne en gang. Andrew Robertson. Georginio Wijnaldum. Sadio Mané. James Milner. Diogo Jota. Alle hentet fra PL-klubber. Kan også nevne Ox, Lallana og Shaqiri selv om disse ikke har slått like bra an.. så man skal ikke undervurdere det å hente spillere fra de nest beste lagene i ligaen, spillere som allerede kjenner ligaen godt. Spillere som ikke trenger å tilpasse seg engelsk fotball (sånn som f. eks Fred).

Jeg tror også Declan Rice hadde vært en veldig god signering for oss. En spillertype som vi mangler på midtbanen - og kanskje kan Rice få midtbanen til å henge så bra sammen at vi kan spille med både Bruno og Pogba sentralt i banen.
Jeg håper forresten vi får en avklaring angående fremtiden til Pogba veldig snart, selv om det kan se ut som det kommer til å drøye lenge. Ikke akkurat overraskende. :/
Jack Grealish er drømmesigneringen for min del, men han kan vi nok bare glemme i sommer.
Jeg håper ryktene om Sancho stemmer og at han blir bekreftet klar veldig snart. Hvis ikke, så er både Raphinha og faktisk Pedro Neto gode alternativer. Det ryktes at Liverpool også er interessert i Raphinha..
post liked by: JørgenT

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

@Lingard
Rivalane våre har vore gode og heldige. Trur skilnaden på oss og dei andre klubbane er at me var, og (framleis?) er den største klubben. Dei andre er falne storheiter på veg opp eller liknande. Då stillas ikkje dei same krava til suksess i overgongsmarknaden som det gjer med dei andre.
Veit ikkje heilt korleis eg skal vidare forklare det, men de forstår vel poenget.
Det eg meiner er viktig er at det ikkje BERRE er top10 spelarar i verda som er viktige for å få eit vinnarlag til å fungere. Det som derimot ER viktig er at dei som er "stjernene" på laget og forventast skal stå fram på riktig måte må det. Blir litt som at kapteinen på eit lag blir usynleg, at det bommast på mange avslutningar eller at keeperen viser mangel på tryggleik. Dette er roller som er krevjande då det ofte kjem til syne kva som vert gjort eller ikkje. Om ein skal sjå nermare på problematikken kan dette naturlegvis avdekke meir djuptliggande problem, men når spelarar er av ein viss "profil" forventast deg også meir.

Over til det som faktisk er saken her så kan eg vere litt einig i at Raphinha er eit godt alternativ også. Ein spelar som har til tider bevist at han kan. Spørsmålet med ein "etablert" spelar som han er jo om han kan ta steget vidare og bli ein "vinnar".
Ang. Pogba så hadde det vore fint å fått klarert, ja. Han er jo ikkje ein dårlig spelar, men er litt dumt om han og Bruno fyller same rolle (som dei på mange måtar gjer). Min teori om kvifor han er så ekstremt mykje betre på landslaget er at han har Kanté på laget. Han er ein type som gjer at alle vert løfta eit nivå, og spesielt i rolla Pogba og han har på landslaget. Kan Rice bli vår "Kanté"?

Veit ikkje heilt med Grealish. Det er ingen tvil om at individuelt er han ein av dei beste angrepsvåpena i PL. Spørsmålet er om han ikkje er best i "Bruno rolla" han også? Gjev det meining å ha alle dei tre? (Pogba, Bruno, Grealish).
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kulusevski har vel gjort det greit/middels denne sesongen, han var jo ryktet til United før han gikk til Juve, spennende spiller.

Om Pogba forsvinner ville Grealish vært bra å fått inn, men håper veldig på Rice egetlig, Varane er vel den mest aktuelle stopperen ser det ut til.

Sancho blir United-spiller om man skal tolke det som blir skrevet om dagen. Trippier også.

Og jeg håper det er noe i ryktet om Oblak/de Gea-svitsjen.
LUHG!
Post Reply