Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Cola

messilingard wrote: 04 Oct 2019, 19:09 ? Er nok ganske sjeldent at spillere presser igjennom overganger på dette nivået, med mindre man har Raiola som agent vel og merke.
Ja Pogba, blir sikker ute heng fo dette men, jeg tror han blir solgt i Januar vinduet
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Om vi kan få Timo Werner for 27 millioner pund (utkjøpsklausulen), er det vel en no brainer? Men det spørs om vi ikke må regne med konkurranse om ham.

God alder (23), superrask, iherdig og god i press, god også som link-spiller. I Leipzig drar han imidlertid nytte av å ha en typisk "duellspiller" (Yussuf Poulsen) som makker, og passer nok kanskje best som en av to spisser?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Støtter et kjøp av Werner, men frykter konkurranse ja...Klopp er visstnok på ballen.

Men en spiss må inn. Martial blir for ujevn? Og: Jeg kan egentlig ikke huske så mange sesonger hvor United mangla goalgettere i troppen. Det har gått nedover etter SAF, men RvP og Zlatan putta jo på litt.
Pleide jo å være et varemerke, at vi hadde opptil flere målscorere...

Werner kan sikkert fungere med Rashford og James. Men Mandžukić ryktes jo stadig, kanskje det er planen?
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ser gjerne at vi henter Timo Werner i januar, men vi er nok langt ifra de eneste som ønsker hans tjenester.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Tror ikke det blir noen jubel i januar med tanke på kjøp. Tror ikke vi supporterne skal forvente all verdens aktivitet. Werner er nok utenkelig i ett januar vindu.

Spillere på utgående kontrakt er nok mer aktuelt, Eriksen? Usikker på om jeg personlig ønsker han inn på Trafford.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Eriksen på sitt beste vil være en solid forsterkning. Men bekymret for det som skjer rundt ham nå, virker både å være ute av form og umotivert. Ikke så rart med alt surret rundt Spurs, men han bretter ikke akkurat opp ermene i motgang. Og har du først spilt svakt i noen måneder, er det ikke bare å skru på bryteren og være på topp igjen.

Vi er vel ganske langt unna å være førstevalget hans også. Sure spillere, som helst vil være et annet sted, håper jeg vi er ferdige med...
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Timo Werner er minst like ustabil som Martial, minst. Han er enten helt super, eller langt under middels. Men han hadde en syk kamp mot Mainz med 3 assist og 3 mål.

Jeg håper de tør satse på Håland. Han virker som å ha hodet på rett plass når det kommer til arbeidsmentalitet. RB Salzburg håper å få £60 mill for han, så Timo Werners klausl på 27 mill gjør han betydelig billigere.

Vi trenger aller mest noen som er kreative på midten. Matic er ikke brukbar, Mata har sluttet å glimte til, Fred har løftet seg my i det siste, men ikke nok til å utgjøre en forskjell. Pogba er skadet og vil helst være andre steder.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Braut H håper jeg på også. Werner er ujevn, god sammenligning med vår ustabile franskmann. Men prisen for tyskeren lokker nok eiere og styret ja...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Denne karen går det rykter om, ser bra ut. Skrytevideo:

][/hr]
:down:
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Mange ønsker forsterkninger, de aller fleste vel?

Men hvem skal man gå for?

Artig om dere vil komme med spillere og hvilke posisjoner dere ønsker forsterket.

Jeg vil ha 6 spillere, intet mindre. Setter opp noen alternativer. Og alle 6 er like viktige i mitt hode. Altså i et drømmescenario så kommer 6 inn i januar. Det skjer jo ikke, og mulig ingen av disse noensinne kler seg i United-drakt. men det er jo snart jul, noen gaver må man håpe på :hah:

Midtstopper: Tyrone Mings, Kalidou Koulibaly eller Francesco Acerbi (Lazio) 31 år, 12 mill euro er markedsverdien. Kan ha 4 gode år til han.

Venstreback: Ben Chilwell, José Gayà (Valencia), Alejandro Grimaldo (Benfica)

Defensiv midtbane: Marco Verratti, Eduardo Camavinga, Saúl Ñíguez

Offensiv midtbane: James Maddison, Kai Havertz (Leverkusen), Nicolò Zaniolo (Roma)

Høyre kant: Jadon Sancho, Pablo Sarabia (PSG), Samu Chukwueze (Villarreal)

Spiss: Erling B Haaland, Luka Jovic (Real), Lautaro Martínez (Inter)

Her er det muligheter, og mange gode spillere :D
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg har vært litt skeptisk til ryktene om Haaland, faktisk.. men i går kom Daniel James seg til en del innlegg og hvor var Rashford og kanskje aller helst Martial? Ikke der han burde vært i alle fall.. og det får meg til å tenke på Haaland. Kanskje bør man bare slå til. Martial er god når laget er bra og fungerer, men om det lugger er han en av de første som melder seg av. (litt som det var med Mkhitaryan, føler jeg)

Martial er gull verdt, men vi trenger bedre dekning på topp. Vi trenger en som ønsker å gå i krigen sammen med James og Rashford - den type spiss er ikke Martial.

------------------------------------------------------------------------

Når det er sagt. Jack Grealish. Få det på. FOR EN SPILLER. :football:
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Grealish er bra han, selv om Pereira ble altfor lett dratt ut før goalen i går.

Men Grealish er en smart spiller, vi mangler smartness synes jeg.

Vi er litt sånn kick and run for tiden, litt sånn junior-aktig stil, full fart på litt lykke og fromme.

Anbefaler en titt på Grimaldo, backen til Benfica. Ser frisk ut altså. Zaniolo og Havertz ser unektelig også ut som kommende stjerner. Camavinga fra Rennes er bare barnet, men spiller fast, debuterte 16 år gammel.

Enig angående Haaland, jeg tror han er klar for PL, av det jeg har sett av ham i høst. Stor selvtillit og behersker alt ser det ut til. Iskald, overblikk, fart, bevegelser. Er jo en sjanse å ta, men jeg stemmer ja.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

United bør fortsette med det de gjorde i sommer, å primært gå for spillere fra PL, med supertalenter (Florentino Luis, Jadon Sancho og Lautaro Martinez f.eks) som unntakene.

Pr i dag er det først og fremst fire posisjoner på banen United MÅ forsterke: VB, DM, OM og en venstrebeint/tobeint angriper.
Skal man forutsette at det er PL som er primærmarkedet, så er det noen spillere jeg ser for meg at vil kunne ønske en overgang til United i januar/til sommeren.

* Aston Villa har to spillere United kunne behøvd, som begge nærmer seg sine beste år. John McGinn og Jack Grealish. En CM/DM og en OM. McGinn har en voldsom intensitet i spillet sitt, han kan score mål (har scoret på Emirates og WHL i år) og han jobber steinhardt. Grealish er Villas beste spiller, og en åpenbar mann å hente inn. Virker å ha blitt mer voksen også. En annen interessant spiller her er Matt Targett, som var banens beste på old Trafford forrige uke.
* I Everton har vi Richarlison, som nettopp har mistet Marcos Silva som sjef. En glimrende angriper, som kan figurere både som spiss og ving, som scorer mål og som har tøffheten som skal til for å lykkes, også i en storklubb. Der finner man også Lucas Digne, som neppe blir værende i Everton veldig lenge.
* Watford, PLs dårligste lag, har også et par juveler som strengt tatt bør kunne være på billigsalg akkurat nå. Doucoure er en spiller jeg lenge har elsket å se spille, han herjet på OT i fjor. En annen jeg har tenkt litt på, er Gerard Deulofeu, som, i hvert fall på gode dager, kan være et angrep alene.
* Christian Eriksen, som har 37 minutter under Mourinho denne sesongen, ser ut til å være helt ferdig i klubben, og dersom United legger penger på bordet i januar så bør det være sjanser for at Spurs foretrekker dette fremfor å la han gå gratis til Juve i juli. En swap med Matic er også nevnt, det ville jo gjort det hele enda bedre!

Jeg mener United bør hente to-tre av disse allerede i januar. Det er ingen av dem, om man ser bort fra Eriksen, som kan spille CL i vår, og det er ingen av dem som spiller på et lag i sterk medgang. Det er EM i sommer, og en spiller som Grealish kan ha en fair sjanse til å delta der dersom han spiller seg inn på et storlag.

Skal man inn i topp 4, så må man kunne kaste innpå bedre spillere enn Pereira, Mata og Shaw når det begynner å samles opp på fysiorommet.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Harry Greaves wrote: 08 Dec 2019, 13:02 (Florentino Luis
Ja, ser ut som et stort talent på DM! Raide Benfica for ham og Grimaldo (LB), :hah:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Richarlison og Eriksen er nok aktuelle de også. Eriksen trenger å komme seg bort, ser ikke bort i fra at han våkner litt da. Richarlison liker jeg godt, gir alltid alt, og er tøff som du sier [mention]Harry Greaves[/mention]
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Enig både når det gjelder hvilke jaktmarker United bør se seg ut, og posisjoner som trenger forsterkning [mention]Harry Greaves[/mention].

Liker Grealish, McGinn og Richarlison - Eriksen hadde jeg veldig sansen for inntil i høst - nå, not so much.

Når det gjelder januarvinduet - er det sannsynlig å hente spillere fra klubber som Aston Villa og Everton?
De kjemper begge i bunn.
Et nedrykk vil være svært kostbart.

Jeg orker ikke lete fram alt av tall.
Men, kan prøve å ‘male et bilde’.

Aston Villa, en stor klubb - rykket ned i 15/16.
De endte sist i PL men, fikk allikevel £ 66 200 000 av TV potten.
Sesongen etter, i 16/17 fikk de £ 40 000 000 i Championship.
£ 34 000 000 den påfølgende sesongen, 17/18.
I den tredje sesongen falt ‘fallskjermen’ med TV penger drastisk, til £ 15 500 000.

Et nedrykk for enhver klubb betyr et stort fall i TV penger - for Aston Villa’s del; 40% første sesong etter nedrykket.
Deretter skrumpet det ytterligere.

Aston Villa rykket opp i 18/19 som kjent - og de fikk ny hovedsponsor.
32Red som de har hatt, klarte ikke å matche W88.
Jeg fant ikke tallene, orker ikke lete grundig - avtalen er imidlertid Aston Villa’s største noensinne.
Men, etter hva jeg forstår gjelder den kun for én sesong.

Fornyer W88 ved et nedrykk?
Neppe til samme betingelser ihvertfall.
Overlever Villa derimot...
Kanskje får de en enda bedre avtale?
Stor klubb med mange supportere, så de har gode kort på hånda så lenge de holder seg i PL.
Everton også, de er kanskje enda et hakk mer attraktive?

Det er mange flere regnestykker her - som for alt jeg vet du har større innsikt i enn meg :D
Et nedrykk koster veldig mye penger.

Aston Villa har jobbet hardt for å bygge en helt ny tropp etter katastrofe sesongen 2015/16.
Er det flere enn Jack Grealish igjen fra den gang?

Hva må United ut med for Richarlison, Doucoure, McGinn, Grealish m.fl spillere fra PL i januar?

Ser dessverre ikke på kjøp av PL spillere som er viktige for sine respektive klubber som sannsynlig i januar.

Sommervinduet er noe annet.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply