Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Jeg vil ha 2-3 signeringer av absolutt toppklasse på stopperplass, høyreving og sentral midtbane. En ferdig utviklet høyreback hadde vært fint, hvis ikke lever jeg godt med å satse på Dalot der neste sesong.

Det viktigste er at de som kommer inn til sommeren går rett inn og hever førsteelveren. Vi trenger ikke flere spillere i kategorien ok+, men noen som kommer inn og hever kvaliteten på førstelaget fra dag 1. For meg er det viktigere enn hvor de spiller. For å sette det på spissen vil jeg heller ha kun Varane og Sancho enn å bruke det de to ville kostet på fire spillere som er på samme nivå som de vi allerede har.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

aregran wrote: 09 Apr 2019, 11:17 Jeg vil ha 2-3 signeringer av absolutt toppklasse på stopperplass, høyreving og sentral midtbane. En ferdig utviklet høyreback hadde vært fint, hvis ikke lever jeg godt med å satse på Dalot der neste sesong.

Det viktigste er at de som kommer inn til sommeren går rett inn og hever førsteelveren. Vi trenger ikke flere spillere i kategorien ok+, men noen som kommer inn og hever kvaliteten på førstelaget fra dag 1. For meg er det viktigere enn hvor de spiller. For å sette det på spissen vil jeg heller ha kun Varane og Sancho enn å bruke det de to ville kostet på fire spillere som er på samme nivå som de vi allerede har.
Enig. Og det er så viktig som du skriver her, det at vi ikke trenger flere spillere i kategorien ok+, vi trenger forsterkninger. Spillere som kan gå rett inn i startelleveren å gjøre en god jobb. Dette har vi bommet litt for mye på de siste årene - eller selv om vi har kjøpt spillere som i utgangspunktet skulle forsterket oss, så ble det ikke sånn. (f. eks Schneiderlin, Darmian, Rojo, Di Maria, Mkhitaryan, Bailly, Sanchez, Fred)

Heldigvis har Fred vist litt lovende takter den siste tiden, hvis vi ser bort ifra tabben sist. Det samme har Lindelöf. Startet litt ustabilt, men har spilt seg stort opp og blir vel ansett som vår beste midtstopper per dags dato. Skuffende at Bailly ikke har levert bedre enn det han har gjort.. for spilleren har mange gode kvaliteter.

Men som du er inne på, vi trenger ikke spillere som forsterker stallen.. vi trenger spillere som forsterker førsteelleveren i minst 2 posisjoner, men forhåpentligvis flere. Jeg klarer ikke en ny sesong med Young på backen. Håper Dalot får sjansen i de siste kampene nå..
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Hadde helt glemt at vi har Fred, jeg. Sier vel litt om inntrykket han har gitt. Da kan man jo forsåvidt droppe å hente tre sentrale, men holde seg til to stk (dersom Pogba drar).

Vi burde forsøkt oss på Ødegaard også, ny Eriksen i PL?
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Hvis Pogba drar, så må det vel bli Savic inn. Thats a no brainer.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Joao Felix ble dyrere i går..hat-trick i Europa-ligaen for Benfica.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Sancho også... Puttet 2 mot Mainz.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Lingard wrote: 10 Apr 2019, 01:13 Heldigvis har Fred vist litt lovende takter den siste tiden, hvis vi ser bort ifra tabben sist. Det samme har Lindelöf. Startet litt ustabilt, men har spilt seg stort opp og blir vel ansett som vår beste midtstopper per dags dato. Skuffende at Bailly ikke har levert bedre enn det han har gjort.. for spilleren har mange gode kvaliteter.

Men som du er inne på, vi trenger ikke spillere som forsterker stallen.. vi trenger spillere som forsterker førsteelleveren i minst 2 posisjoner, men forhåpentligvis flere. Jeg klarer ikke en ny sesong med Young på backen. Håper Dalot får sjansen i de siste kampene nå..
Jeg vil gjerne se mer av Bailly. Han er kanskje den stopperen vår som har det høyeste potensialet. Men han er også den som har lavest bunnivå og kløner det til oftest. Og det sier en del...

Young kan ikke være førstevalg en sesong til. Håper vi satser på Dalot. Liker ryktene om Meunier, men vil heller bruke pengene på midtstopper og høyreving.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

aregran wrote: 14 Apr 2019, 12:29 Jeg vil gjerne se mer av Bailly. Han er kanskje den stopperen vår som har det høyeste potensialet. Men han er også den som har lavest bunnivå og kløner det til oftest. Og det sier en del...
I utgangspunktet enig, så det er synd han har vært ute i kulden en stund nå og ikke fått noen sjanser. Lindelöf har kommet seg veldig den siste tiden, men også han har noen feil iblant.. og for ikke å snakke om Smalling og Jones.

Men det at Bailly nesten aldri får sjansen tyder vel på at Smalling, Jones og Lindelöf er de som er tiltenkt en plass videre i stallen, og at Bailly er den som ryker i sommer. Trasig.. med tanke på det nivået vi vet han kan være på.. og i tillegg er han den yngste av stopperne våre. Hele 5 år yngre enn Smalling f. eks.

Jeg frykter Bailly blir solgt til en bra klubb.. og at han får ut potensiale sitt der. Det skal sies at hvis han drar tilbake til Spania, så passer sikkert den spanske fotballen han bedre.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Young med ny dårlig kamp mot Barca i dag, men jeg anser han fremdeles som vår beste høyreback. Dalot imponerer ikke som høyreback (høyreving derimot...), så her må det nok handles. Men hvem er tilgjengelig? Jeg klare ikke å se noen åpenbare kandidater som har riktig nivå og alder og som hadde passet inn i United, uten å kjøpe fra Barca, RM, PSG. Det går rykter om Thomas Mounier (28) fra Monaco. Virker som et godt og logisk valg, men er ikke spesielt framtidsrettet.

Noen forslag?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Elkey wrote: 16 Apr 2019, 23:27Noen forslag?
Elkey wrote: 16 Apr 2019, 23:27 Thomas Mounier (28) fra Monaco
Du mener Thomas Meunier fra PSG?

Wan-Bissaka fra C. Palace er mitt beste tips, uslipt talent, om vi skal satse skikkelig så henter vi Meunier også. Kvitte oss med Young og rendyrke Dalot som høyre kant.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 17 Apr 2019, 10:15 Du mener Thomas Meunier fra PSG?

Wan-Bissaka fra C. Palace er mitt beste tips, uslipt talent, om vi skal satse skikkelig så henter vi Meunier også. Kvitte oss med Young og rendyrke Dalot som høyre kant.
Må si jeg er mer interessert i Sancho som høyrekant. 8-) Men fint at Dalot kan være et alternativ både på backen og kanten. Når det gjelder Thomas Meunier, så skal vel han også være United-fan, tror jeg? Altså er dette et realistisk kjøp, eneste problemet er vel at han er over 26 år..

Wan-Bissaka har gjort sakene sine veldig bra i Palace og det skal bli spennende å se om han forsvinner i sommer. Fyren virker bra defensivt, men jeg har ikke sett så mye av han offensivt.. og hvordan er innleggsfoten? Per dags dato er jeg litt skeptisk til Wan-Bissaka.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Lingard wrote: 17 Apr 2019, 14:07 Må si jeg er mer interessert i Sancho som høyrekant.
Oh yes, Dalot er back up. Vi trenger Sancho.

Ryktene går om 4 unge inn, Sancho, De Ligt, Hudson-Odoi og Wan-Bissaka visstnok på ønskelista.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Hehehe. Må ha forvekslet litt ser jeg... Meunier som er i PSG, og Sidibe som er i Monaco :-/ Ryktet er Meunier i hvert fall.

Om United får kloa i De Ligt og Sancho. Wow.

Hudson-Odoi og Wan-Bissaka kjenner jeg ikke til, men det må jo være kvalitet hvis United er interessert...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Elkey wrote: 17 Apr 2019, 23:32 Hehehe. Må ha forvekslet litt ser jeg... Meunier som er i PSG, og Sidibe som er i Monaco :-/ Ryktet er Meunier i hvert fall.
:thumb_up:

Ja, Sancho og De Ligt ville vært veldig spennende.

Hudson-Odoi er jo veldig uprøvd, spiller vel sporadisk for Chelsea, men kjemper vel mot Hazard, Pedro og Willian om spilletid. Har knapt sett ham i kamp.

Wan-Bissaka spiller vel fast for Crystal P. Uortodoks med god teknikk og løper mye. Ville fort vært førstevalg i United på HB denne sesongen tror jeg . Om han blir supergod er tidlig å si.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Højre back: Meunier OG Wan Bissaka.
Venstre back: Chilwell
Midterforsvar: Alderweireld OG de Ligt
Defensiv midtbane: Rice
Central midtbane: Eriksen, van de Beek og muligvis Doucoure (hvis Pogba ønsker sig væk)
Højre fløj: Sancho
Venstre fløj: Sane (ønsker sig angiveligt væk fra City)
Angriber: Wilson

Det er hvad jeg ville købe hvis jeg kunne vælge ud fra forholdsvis realistiske emner. Nu kan der så være, at enkelte spillere fravælger United og United ikke vil betale det nødvendige for nogle spillere.

Så ville jeg sælge:
Young, Valencia, Rojo, Jones, Bailly, Darmian, Pereira, Lukaku, Herrera, Mata og Alexis.

Ja, det er ret usandsynligt, for ikke at sige urrealistisk, da United ikke køber 12 spillere. Hvor max tre er første reserver. Men med de køb og salg ovenfor ville United nok konkurrere om mesterskabet i næste sæson.

Men i forhold til positionerne vil jeg mene, at dette skal være prioriteringslisten:

1. Højre back
2. Højre fløj
3. Defensiv midtbane
4. Central midtbane
5. Midterforsvar
6. Angriber
7. Central midtbane
8. Midterforsvar
9. Venstre back
10. Højre back
11. Venstre fløj
12. Central midtbane (kun hvis Pogba ønsker sig væk).
Post Reply