Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Har absolutt ikke noe i mot at vi betaler for kvalitet. Betaler vi 100 millioner for Maddison så vil jeg sitte med en følelse av at det var det verdt. Men å tro at Leicester selger seg tilbake på nedre halvdel på grunn av at eierne vil ha et større utbytte? Er derfor jeg tror de er villige til å selge én god spiller i året, er særdeles få klubber med ambisjoner om å utfordre topp 6 og lykkes i Europa som vil selge de beste spillerne sine. Hva spillerne selv ønsker er selvfølgelig relevant, men tror du virkelig at de er villige til å slite benk i Leicester pga dårlig oppførsel eller fordi de forsøker å presse igjennom en overgang? Er nok ganske sjeldent at spillere presser igjennom overganger på dette nivået, med mindre man har Raiola som agent vel og merke. Maguire selv oppførte seg profesjonelt og kom med ingen offentlige meldinger om at han ville til United.

Alle er helt enig i at vi trenger forsterkninger i de to fremste leddene, og selv har jeg argumentert for at ungguttene fra akademiet trenger desperat et utlån, men å tro at vi kan raide Premier League klubber for spillere med de økonomiske rammene som TV-avtaler etc legger til grunn for er for meg naivt.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

messilingard wrote: 04 Oct 2019, 19:09 Er derfor jeg tror de er villige til å selge én god spiller i året, er særdeles få klubber med ambisjoner om å utfordre topp 6 og lykkes i Europa som vil selge de beste spillerne sine.
Ja, jeg har kanskje vært utydelig, men er helt enig i at de ikke selger 3-4 pr år, har ikke ment å antyde noe sånt.

Men alle klubber mister sine beste spillere, eneste unntak er de som vinner og dominerer hele tiden.

Selv om også slike klubber kan erfare å "miste" spillere til andre eliteklubber.

Angående Maguire så var det rapporter om at ikke alt var rosenrødt, etterhvert som overgangen trakk ut. men Harry oppførte seg bra han, men ga jo klar beskjed om at han ville dra. Slike ting lekker ut...Rodgers uttalte seg om hva Maguire ville, så det var ikke akkurat noen hemmelighet.
messilingard wrote: 04 Oct 2019, 19:09 Har absolutt ikke noe i mot at vi betaler for kvalitet. Betaler vi 100 millioner for Maddison så vil jeg sitte med en følelse av at det var det verdt.
Ja, det er jo det jeg mener også. Jeg har før skrevet om at fotballen er crazy mtp. penger, og det kan være at bobla sprekker snart. Men inntil videre så må det investeres enormt for å henge med i toppen, noe vi ikke gjør i det hele tatt.
messilingard wrote: 04 Oct 2019, 19:09 men tror du virkelig at de er villige til å slite benk i Leicester pga dårlig oppførsel eller fordi de forsøker å presse igjennom en overgang?
Her er vel spillere forskjellige. Eriksen i Spurs er vel i en slik situasjon nå. Men Leicester ville vel slitt litt med å benke 3-4 av sine absolutt beste spillere?

Men at jeg tror det kan skje, at spillere tvinger gjennom overganger? Absolutt. Det skjer hvert år. Men om Maddison eller Ndidi eller evt Chilwell ville gjort det, aner jeg ikke. Men muligheten er tilstede vil jeg tro.
messilingard wrote: 04 Oct 2019, 19:09 Men å tro at Leicester selger seg tilbake på nedre halvdel på grunn av at eierne vil ha et større utbytte?


De trenger ikke å ende opp på nedre halvdel, de erstatter jo de som selges. Leicester ser ikke ut til å savne Maguire for mye.
messilingard wrote: 04 Oct 2019, 19:09 å tro at vi kan raide Premier League klubber for spillere med de økonomiske rammene som TV-avtaler etc legger til grunn for er for meg naivt.
Som sagt så tror jeg det er fullt mulig å få tak i hvem som helst, så lenge klubben som vil kjøpe er en toppklubb, sånn sett kan det være naivt å tro at MUFC får tak i toppspillere nå om dagen...Men ellers? Neppe.



.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg håber, at indtil januar, at resultaterne ikke bliver så dårlige, at United er langt fra top 4. Hvis United er tæt på top 4 tror jeg, at United kan hente en etableret spiller, der kunne styrke holdet. Spørgsmålet hvem, der skal hentes og hvilken position, der skal forstærkes først.

Som sådan ønsker jeg først og fremmest en 10'er, som uden tvivl er den position, som har mest brug for en forstærkning. Problemet bliver så, at så bliver det enten Eriksen, der måske ikke helt gider skifter til United, eller Maddison, som nok kommer til at koste over 100 mio £ da det er et januar vindue. Jeg ville bestemt ikke have noget imod, at United købte en af dem.

Men den jeg ville helst se er Declan Rice. Eller alternativt Wilfred Ndidi. Hvis man så fik Eriksen/Maddison OG Rice/Ndidi ville det være ekstra godt. Men jeg tror, at United HØJST henter en i januar, og det er mere end tvivlsomt for mig om, der bliver hentet nogen overhovedet. Hvis United så fik hentet f.eks. Rice og Eriksen for ca. 100 mio £ i januar så kunne United muligvs nå en CL plads når sæsonen er over. Og hvis så klubben (for mit vedkommende) højst overraskende skulle nå CL så ville det være dejligt med Sancho, Chilwell og muligvis Callum Wilson.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Kyndilfan1 wrote: 05 Oct 2019, 00:50 Jeg håber, at indtil januar, at resultaterne ikke bliver så dårlige, at United er langt fra top 4. Hvis United er tæt på top 4 tror jeg, at United kan hente en etableret spiller, der kunne styrke holdet. Spørgsmålet hvem, der skal hentes og hvilken position, der skal forstærkes først.

Som sådan ønsker jeg først og fremmest en 10'er, som uden tvivl er den position, som har mest brug for en forstærkning. Problemet bliver så, at så bliver det enten Eriksen, der måske ikke helt gider skifter til United, eller Maddison, som nok kommer til at koste over 100 mio £ da det er et januar vindue. Jeg ville bestemt ikke have noget imod, at United købte en af dem.

Men den jeg ville helst se er Declan Rice. Eller alternativt Wilfred Ndidi. Hvis man så fik Eriksen/Maddison OG Rice/Ndidi ville det være ekstra godt. Men jeg tror, at United HØJST henter en i januar, og det er mere end tvivlsomt for mig om, der bliver hentet nogen overhovedet. Hvis United så fik hentet f.eks. Rice og Eriksen for ca. 100 mio £ i januar så kunne United muligvs nå en CL plads når sæsonen er over. Og hvis så klubben (for mit vedkommende) højst overraskende skulle nå CL så ville det være dejligt med Sancho, Chilwell og muligvis Callum Wilson.
Støtter dette. Den nåværende formen vår er på grensen til horribel, men jeg håper også at vi klarer å plukke nok poeng frem til januar slik at topp 4 fortsatt er innenfor rekkevidde.

I januar trenger vi spillere og forhåpentligvis klarer vi å sikre oss et par spillere. Det er lenge siden jeg har følt at et januarvindu har vært så kritisk (og viktig) som dette.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Anbefaler alle å bruke whoscored.com for statistikk. Sammenligner på tvers av ligaene, som gjør at du kan sjekke hvordan United og spillerne i United presterer sammenlignet med andre europeiske lag.

https://www.whoscored.com/Statistics

Selv om det er noe alle vet, så kan man se at United statistisk sett har veldig få driblinger i løpet av en kamp. Så United har kritisk behov for en spiller som kan drible. Neymar og Zaha topper den statistikken. Løp og kjøp. Det er akkurat hva United har behov for.

Man kan også bemerke seg at Pogba har 3. mest gjennombruddspasninger i Europa, men dette resulterer i få målpoeng. Man har derfor stort behov for en assist-konge. De Bruyne topper statistikken, men er tett etterfulgt av Slimani, Sancho og Luis Alberto, som det nok er reell mulighet for United å kjøpe.

Maddison ligger høyt på begge listene, så potensielt så ligger løsningen i denne ene spilleren. (Sancho er ikke spesielt flink til å drible).

Samtidig er det lett å tenke at United mangler spillere som kan gi gode assister. De kan like godt mangle spillere som kan score mål. United har ingen spillere som kan å score mål - dessverre. Som jo også påvirker statistikken for assist... Så de trenger en eller flere som kan score mål. Victor Osimhen fra Lille kanskje. Ung og lovende, og i god form denne sesongen.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Elkey wrote: 09 Oct 2019, 21:37 Anbefaler alle å bruke whoscored.com for statistikk. Sammenligner på tvers av ligaene, som gjør at du kan sjekke hvordan United og spillerne i United presterer sammenlignet med andre europeiske lag.

https://www.whoscored.com/Statistics

Selv om det er noe alle vet, så kan man se at United statistisk sett har veldig få driblinger i løpet av en kamp. Så United har kritisk behov for en spiller som kan drible. Neymar og Zaha topper den statistikken. Løp og kjøp. Det er akkurat hva United har behov for.

Man kan også bemerke seg at Pogba har 3. mest gjennombruddspasninger i Europa, men dette resulterer i få målpoeng. Man har derfor stort behov for en assist-konge. De Bruyne topper statistikken, men er tett etterfulgt av Slimani, Sancho og Luis Alberto, som det nok er reell mulighet for United å kjøpe.

Maddison ligger høyt på begge listene, så potensielt så ligger løsningen i denne ene spilleren. (Sancho er ikke spesielt flink til å drible).

Samtidig er det lett å tenke at United mangler spillere som kan gi gode assister. De kan like godt mangle spillere som kan score mål. United har ingen spillere som kan å score mål - dessverre. Som jo også påvirker statistikken for assist... Så de trenger en eller flere som kan score mål. Victor Osimhen fra Lille kanskje. Ung og lovende, og i god form denne sesongen.
Er du fuld eller noget? Luis Alberto og Mats Møller Dæhli? Det er de to mest useriøse bud på spillere, som United skal efter.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

[mention]Kyndilfan1[/mention]. Gå inn på whoscored.com da vel. Hadde årets lag blitt plukket i dag, ville Luis Alberto vært med. God sesongstart rett og slett.

Og hvor på posten har jeg skrevet Dæhli?

Skal United velge fra øverste hylle, så må de se på de spillerne som leverer de beste tallene. Statistikk lyver ikke, dog kan de feiltolkes... Pogba har f.eks lite assister, men det er ikke pga at han har en dårlig pasningsfot. Det er jo fordi angrepet ikke evner å score mål på alle de gode sjansene han skaper. Men for noen så er det jo riktig. Lingard f.eks.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Statistik er som miniskørt. Fortæller meget, men mangler det vigtigste.

Du skriver Dæhli i en anden tråd. Luis Alberto har været i PL og der var han ganske enkelt et kæmpeflop.

De spillere, som jeg håber er på på listen over spillere, som United vitterligt er interesserede i er disse:

VB:

Chilwell
Sandro

CB:

Alderweireld
Vertonghen
Koulibaly

CM/DM/AM:

Rice
Eriksen
Maddison
Ndidi
Verratti
Fernandes
Rakitic
SMS

HW:

Sancho

Angriber:

Wilson


Det er så bare nogle spillere. Nogle, som jeg bare ikke tænker på og så er der flere spillere, som måske burde være og som jeg ikke kender nok til.

Vidar Dale Fjeld

Vi snakker om hvem vi skal kjøpe. Hva med hvem vil til oss nå? Akkurat nå tipper jeg Maguire angrer, om han ikke ringer kontofonen da. Helt seriøst altså. Ville du som er spiller på vei opp og med skikkelige ambisjoner gått til Manchester United nå? Spillere skjønner situasjonen i klubben, de ser og leser om eierne sine manglende fotballkunnskaper osv. De ser en klubb som sliter skikkelig og de ser andre klubber rundt oss som er med i toppen både her og der. Vi kan selvfølgelig kaste penger etter spillere, men hva får vi da? Jo, en spiller som kommer for pengene sin del. Med andre ord dødfødt. "Nedturen" har vart i snart 10 år og per nå er det intet som tyder på at det har snudd. Jeg tror dessverre ikke Ed og Co har lært. Og jeg er skikkelig usikker på om Ole er den som kan bygge fra "bunnen"av. Vi er i krise!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Vidar Dale Fjeld wrote: 10 Oct 2019, 08:30 intet som tyder på at det har snudd
I sommer så skaffet United seg 3 spillere som virkelig ville til United. De stoppet 2 overganger , da det ble opplagt at spillerne - Dybala og Mandzukic - ikke ville gå til United med mindre lønnen var astronomisk. Det var også mye rykte om Bruno Fernandes, men glad at United styrte unna, da den grinegutten ikke så ut til å ville dra fra mammaen (Sporting CP).

Så sånn jeg ser det, så har mye endret seg. Og det er takket være OGS.

Troppen er ikke god nok. Det er vi nok alle enige i. Men OGS trenger 1-2 vinduer til.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Kyndilfan1 wrote: 10 Oct 2019, 00:23 Statistik er som miniskørt. Fortæller meget, men mangler det vigtigste.
:hah:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Elkey wrote: 09 Oct 2019, 21:37 Pogba har 3. mest gjennombruddspasninger i Europa
Jepp, han må få bedre lagkamerater. Jeg forstår Pogba i grunn, hvor motiverende er det å være en av verdens beste spillere, (jeg mener det da), og kikke rundt seg i garderoben til United. Jeg hadde ønsket meg bort selv...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Etter Liverpool-Leicester er jeg ikke i tvil, vi må raide Leicester...Ndidi og Maddison, meget gode spillere.
Unge Barnes på kanten også, jeg nevnte han i sommer. Fysisk beist, med fart og selvtillit. Han blir god tror jeg.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Slenger på Ben Chilwell i raidet av Leicester, han har 1 mål og 4 assist sålangt i PL, bare de Bruyne med 9 og David Silva med 5 har flere...Men egentlig kan Williams få muligheten. Young og Shaw holder ikke...
LUHG!

Cola

Tror nok Pogba forsvinner i Januar, ingen spesielle oppdateringer om han, hva skjedde med spillerene vi mistet i sommer....
De trente, men var ikke klar ennå for kamp, tror det er det samme vi skjer her med Pogba
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Cola wrote: 03 Nov 2019, 09:31 Tror nok Pogba forsvinner i Januar, ingen spesielle oppdateringer om han, hva skjedde med spillerene vi mistet i sommer....
De trente, men var ikke klar ennå for kamp, tror det er det samme vi skjer her med Pogba
Ingen spesielle oppdateringer? Vi har jo fått beskjed om at han er skadet..
Merkelig om vi lar en så god spiller gå fra oss midt i sesongen. Det forunderer meg ikke om han forsvinner til sommeren, men jeg blir veldig overrasket om han forsvinner allerede i januar.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Det kan godt være, at Pogba forsvinder i januar, men jeg tror ikke det bliver uden United henter en anden CM, der kan generere en masse penge. Ikke nødvendigvis den rigtige type, men en, der kan give Glazers flere penge på lommen.

At han forsvinder tror jeg i det lange løb er godt for United. Han ser sig selv som større end klubben og har ikke helt fået spillet til at fungere så hvis man modtager et bud på nogenlunde det samme som der blev givet for ham så fint nok.

Hvis United skal kunne kvalificere sig til CL næste sæson så har det enormt stor betydning, at man formår at hente en midtbanespiller og en offensiv spiller, gerne en 10'er. Andreas, Fred, Mata, Matic og Lingard må simpelthen ikke få flere minutter hvis der skal være noget som helst håb om CL næste sæson.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Declan Rice blir jo nevnt som januar-mål her og der, det er vel da i tilfelle Pogba-erstatteren.

Maddison har jo også blitt nevnt i forbindelse med januar, hadde en utsidepasning til Vardy i 1.omg, verdt en milliard bare den.
LUHG!
Post Reply