Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Fabrizio Romano er skråsikker, Pogba er ferdig med United til sommeren. Da håper jeg Camavinga er en på lista til United, men har veldig på følelsen at han går til noen andre. Kan jo hende jeg blir positivt overrasket.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Jeg vil gjerne ha en ny DM.

Declan Rice 22 år.
Wilfried Ndidi 24 år.
Saul Niguez 26 år.

De tre er nevnt i rykter de siste par årene.

Hva menes om kvalitetene de besitter?

Jeg synes Ndidi framstår som en maskin når det gjelder å dekke rom.
Enorm frekvens i beina.
Rice litt svakere på det feltet?
Og hvordan er Rice i pasningsspillet?
Synes han slår noen fantastiske langpasninger, men slurver mer i kortpasningsspillet.

Tar jeg feil her?
Hvilket inntrykk har dere av disse tre?
Hvem ville forsterket United i størst grad?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Pink Final wrote: 27 Mar 2021, 20:27 Jeg vil gjerne ha en ny DM.

Declan Rice 22 år.
Wilfried Ndidi 24 år.
Saul Niguez 26 år.

De tre er nevnt i rykter de siste par årene.

Hva menes om kvalitetene de besitter?

Jeg synes Ndidi framstår som en maskin når det gjelder å dekke rom.
Enorm frekvens i beina.
Rice litt svakere på det feltet?
Og hvordan er Rice i pasningsspillet?
Synes han slår noen fantastiske langpasninger, men slurver mer i kortpasningsspillet.

Tar jeg feil her?
Hvilket inntrykk har dere av disse tre?
Hvem ville forsterket United i størst grad?
Vi kan kjøpe Rice. Også han derre Chudry eller hva han nå het.

Tenk deg det da Pink Final: Rice & Chudry! :P :P :P
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Alle de 3 vil være et steg opp tror jeg. Ndidi har imponert ganske ofte. Niguez er den mest spennende av dem. Han har kvaliteter offensivt og. Rice er absolutt en god spiller. Og ser ut til å ha god selvtillit.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Noe jeg har lurt litt på i det siste, er om United kan ha planer om å prøve seg på Camavinga. Eller tror dere han har Real Madrid tatovert i pannen, bl.a. pga Zidane-linken? Vi var tross alt ute etter Bellingham, og prøvde veldig sterkt å få ham, og selv om det fungerer bra med Fred+McTominay nå, så er det ikke kjempe-shwung over den midtbanen heller. En virkelig klassespiller inn her, som ikke heter Pogba, kunne gjort mye tror jeg.

Tydelig at vi trenger en spiss altså, særlig hvis Cavani forsvinner i sommer, men tenker kanskje vi kunne trengt litt mer kvalitet i motorrommet også. Matic synger på siste verset tror jeg, og så kommer muligens Garner inn i troppen til neste sesong, men vi er ganske utsatt for skader der.

For de som leste nylig artikkel på united.no, så blir jo Haaland sprengvilt dyr (og jeg er absolutt ikke sikker på om vi kan få ham heller, når City er ute etter en spiss). Legg til den agenten, og at han helt sikkert planlegger for å skifte klubb hvert 2.-3. år, og det blir mye trøbbel framover.

Spiller for Rennes, og har ikke signert ny kontrakt, og mye tyder vel på at han vil skifte beite i sommer.
post liked by: messilingard
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Camavinga er nok på radaren, men Rice seiler opp i rykteflommen ser jeg. United prøver seg kanskje på noe med Lingard som delbetaling.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg tror også at Camavinga har Real Madrid som sin destinasjon. Ryktet er jo at han er veldig lysten på å spille for Zidane. Min mistanke er at han blir vanskelig å overtale.

Rice er jo selvfølgelig spennende, han er i alle fall en som er god nok med ball og har de nødvendige defensive ferdighetene til å beskytte stopperne våre. I alle fall mot antatt svakere motstand. Garner kan være et alternativ, men etter min mening burde han få en sesong til på utlån.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Ønsker meg fortsatt Sancho, jeg.. En kantspiller som produserer målpoeng sørger automatisk for flere muligheter for den som til enhver tid spiller spiss. Rashford vet vi nå kan putte minst 20 mål i sesongen, selv på "halv maskin", så om majoriteten av de resterende målene kommer fra spiss eller høyrekant er for meg ganske irrelevant.
Vi har dog forsøkt å spille noen sesonger uten en stabil høyrekant nå, så jeg føler ikke behovet for å teste det en sesong til bare fordi vi kan få på plass en presumptivt bedre spiss.

En type som Rice eller Ndidi på midten ville gjort susen for stabiliteten i laget. Tror det kunne frigjort mye offensiv kraft og entusiasme.

Camavinga har jeg stort sett kun ryktene å gå etter, men av det lille jeg har sett er det helt klart lovende. Det samme er jo Soumaré, men der har det blitt mer eller mindre helt dødt..
Noen som vet om det har skjedd noe med han? Eller er det bare bedre klikk på enda yngre spillere om dagen..?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lite å høre om Soumaré ja. Kanskje han er en mulighet de kikker på litt i det stille, han spiller jo fast på den (foreløpige) ligalederen i Frankrike. Spiller ofte med litt små marginer synes jeg, men er jo bare 22.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote: 15 Apr 2021, 13:27 Jeg tror også at Camavinga har Real Madrid som sin destinasjon. Ryktet er jo at han er veldig lysten på å spille for Zidane. Min mistanke er at han blir vanskelig å overtale.

Rice er jo selvfølgelig spennende, han er i alle fall en som er god nok med ball og har de nødvendige defensive ferdighetene til å beskytte stopperne våre. I alle fall mot antatt svakere motstand. Garner kan være et alternativ, men etter min mening burde han få en sesong til på utlån.
Kanskje derfor det er mer 'rykter' vedr. Rice for tiden -- at United ser på Camavinga som tapt for R. Madrid. Pluss, at engelske spillere sjelden er så ivrige for å dra videre til kontinentet, så større sjanse for at han blir lenge i klubben. Har ikke sett kjempemye av Rice, men har ikke tenkt på han som helt "der oppe". Klart, det er mulig jeg tar feil og han faktisk kan være god nok til å bli verdensklasse. For det er DEN type spiller jeg ønsker inn. Ikke enda en som kan bli stallfyll den dagen vi har verdensklasse på de fleste posisjoner.

Er faktisk litt spent på om Garner kan gå inn i stallen til neste år, i stedet for utlån, men vi får se. Han har gjort det veldig bra i Forest nå, men det er jo et stort steg opp fra Championship til PL -- selv om Championship riktignok har høyere kvalitet nå enn for noen år siden. Er ikke bare "kick and run" lenger der heller.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Videre må jeg si jeg er litt irritert over at United ikke var med når en spiller som Dias gikk til City. Finnes det andre som ham der ute, som kan komme inn som et litt ubeskrevet blad, og ikke for sinnsyke summer?

Slett ikke sikkert vi er ute etter en midtstopper denne sommeren selvsagt, men det må jo være andre spillere i litt samme klasse som er der ute som vi vanlige dødelige kanskje ikke har oversikt over. Tenker jo på tidlige tider med spillere som kommer inn og har gjort det sterkt fra svake ligaer, som Chicharito og ikke minst vår egen Solskjær.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Declan Rice har vært ganske sterkt linket til Chelsea, han spilte juniorfotball der, men disse ryktene har roet seg ganske markant ned etter at Lampard fikk sparken. Dersom vi skal hente britisk så er han det beste alternativet uten tvil. Om han er verdensklasse kan diskuteres, men samtidig så er defensive midtbanespillere en type hvor det er ganske få spillere som kan kalles for verdensklasse. Muligens kun Rodri, Casemiro, Busquets, Kante og kanskje Ndidi. Joshua Kimmich også dersom man regner han som en defensiv midtbanespiller.

Av de nevnte er det nok kun Ndidi som vil være aktuell, samtidig så er Leicester en kjip klubb å forhandle med, litt som Dortmund. Rice kommer inn i bildet her ved at jeg tror han har potensiale til å bli verdensklasse samtidig som at han allerede holder et høyt PL nivå.

Angående Garner så er jeg også litt usikker. Han har vært veldig god for Forrest. De spiller jo for så vidt ganske så direkte fotball, men han har vært den spilleren som har vært den kreative kraften i det laget. Garner har jo vært veldig delaktig i å redde plassen for Forrest, såpass kan man si. Spørsmålet er om det er best for han å tilbringe et år til på utlån kontra det å være nr 4/5 i United. Dersom vi henter en ny spiller sentralt til vår førsteellever så havner enten McTominay eller Fred på benken og Matic havner lenger bak i køen. Det beste alternativet for Garner er nok å lånes ut et år til før han tar over for Matic om to år. Dersom vi ikke henter inn noen sentralt er Garner nesten nødt til å bli, så får han heller konkurrere med Matic om å være nr 3.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

Angående Garner @messilingard , så tok Mason Mount premier league på strak arm etter låneoppholdet hos Derby. Så en del kamper av han i championship også. God, men ikke i nærheten av å imponere på samme måte som nå.
post liked by: Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ja, er ikke noe fasitsvar her @Mcilroy. Men litt av fordelen til Mount er at han var gullungen til Lampard både i Derby og i Chelsea. Han fikk veldig mange sjanser, spesielt i Chelsea. Spørsmålet er om Solskjær vil gi like mye tillit, spesielt dersom ting går dårlig. Da kan det hende at det vil være hensiktsmessig å heller spille i en annen klubb hvor det ikke er det samme presset.

Men jeg er ikke nødvendigvis negativ til tanken at han er i United neste sesong, det er positive og negative ting med begge alternativene.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Rice, Raphina, Grealish, Ndidi osv, osv.. De drømmene kan vi nok trygt kaste i dass nå. Regner med at de resterende 14 klubbene kjører sånn ca 50% prispåslag på alle spillerne sine om noen av disse 12 ubrukelige klubbene banker på døren etter det som har skjedd nå. :D

Det positive er at lagene i "nye PL" bare vil bli enda jevnere og mer konkurransedyktige..
post liked by: Blodfink
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Steinar Stenseth wrote: 20 Apr 2021, 18:02 Regner med at de resterende 14 klubbene kjører sånn ca 50% prispåslag på alle spillerne sine om noen av disse 12 ubrukelige klubbene banker på døren etter det som har skjedd nå.
Ja, da må de sannelig få lov til å gjøre. Bare rett og rimelig.
post liked by: Blodfink
Post Reply