Noen pros- and cons ved å bruke tid- og penger på Leny Yoro.
PROS
1. Dersom han er så god som folk skal ha det til (typ generasjonstalent) så er det beste tidspunktet å hente han på, alltid NÅ. I morgen kan han være tapt til en rival.
2. 50 mill Euro for et generasjonstalent er ikke mye.
CONS
1. Real Madrid. Jeg får dårlige vibes av at United skal prøve å hente en spiller som helst vil et annet sted. Og helt ærlig - jeg tror United er sjanseløse mot Reals trekkraft.
2. Yoro vil kunne ende opp med å måtte gå rett inn i laget med forventninger om å levere fra dag én. Er det det riktige miljøet for en 18-åring fra et annet land? Sannsynligheten for at Yoro lykkes i United anser jeg som mindre enn at han gjør det i Real Madrid. Vi har allerede tre spillere mellom 19 og 21 år som vi anser som startere i United, det kan være mer hensiktsmessig å bruke ressursene på spillere mellom 22 og 27 år i sommer.
Hvem vil dere kjøpe?
-
- Liker gitt: 44
- Liker mottatt: 832
post liked by: messilingard, Blodfink, Pancho P, Rød Pølse, Pangaea
Tror ikke Yoro blir hentet som et klart førstevalg. Ikke Branthwaite heller om han skulle komme. De Ligt vil være det. Igjen, om han kommer.
Vi må begynne å gjøre som Real. Og City. Kjøpe talentfulle spillere, gi de spilletid, men ha kapable 'seniorer' som skal dra det tyngste lasset. Det trenger ikke å være De Ligt, Yoro, Branthwaite og Martinez. Men jeg håper at vi om ikke for lenge har fire spillere på det nivået som skal fordele 70 kamper mellom seg. Løfte tunge pokaler sammen, og herje med Mbappé, Haaland og Yamal.
Vi må begynne å gjøre som Real. Og City. Kjøpe talentfulle spillere, gi de spilletid, men ha kapable 'seniorer' som skal dra det tyngste lasset. Det trenger ikke å være De Ligt, Yoro, Branthwaite og Martinez. Men jeg håper at vi om ikke for lenge har fire spillere på det nivået som skal fordele 70 kamper mellom seg. Løfte tunge pokaler sammen, og herje med Mbappé, Haaland og Yamal.
post liked by: messilingard, Blodfink, Pancho P, Rød Pølse, Andtho01
-
- Moderator
- Liker gitt: 3475
- Liker mottatt: 12169
Klarer ikke helt se hvordan vi skal klare å overtale Yoro uten lovnader om fast plass. Og det er et stort spørsmålstegn om han er klar for Premier League nå i en alder av 18 år.
For min del så er det bedre å satse på De Ligt nå og en backup for Martinez. Om backupen til Martinez heter Yoro så er jeg absolutt fornøyd, men jeg ser det ikke som et realistisk alternativ når konkurrenten heter Real Madrid.
For min del så er det bedre å satse på De Ligt nå og en backup for Martinez. Om backupen til Martinez heter Yoro så er jeg absolutt fornøyd, men jeg ser det ikke som et realistisk alternativ når konkurrenten heter Real Madrid.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Andtho01
LoveUnitedHateGlazers
Fast plass er ikke det samme som før. Fotball er mye mer basert på en tropp, ihvertfall +/- 15-16 spillere. City spiller ofte med Walker- Stones- Akanji- Gvardiol, men ingen tenker noe særlig over det om det er Walker- Dias- Ake- Gvardiol. Det er dit vi må. Så lenge klubben kjemper om titler, så vil og må spillerne godta den roteringen. Hvis ikke, må de ut.
Det er nok av historier om spillere som presser gjennom overganger fordi en 'større' klubb er ute etter de, og da må United begynne å vise at enten er du med på det vi prøver å oppnå, eller så er du ferdig.
Det er nok av historier om spillere som presser gjennom overganger fordi en 'større' klubb er ute etter de, og da må United begynne å vise at enten er du med på det vi prøver å oppnå, eller så er du ferdig.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, messilingard, Pink Final, RedTrafford, Can2, 28FPellistri
Uff, det kan fort bli enda en "hva kunne vært?" historie jared wrote: ↑10 Jul 2024, 14:51 Måten de beskriver at han ligner på Varane... Historien gjentar seg med andre ord![]()
“In 2011, I hurtled down on the train from Euston to Lille to sign the young French defender Raphael Varane," Ferguson wrote.
“David Gill was getting into the finer points of the contract with Lens, Varane’s club, when Zinedine Zidane got wind of this and somehow scooped him up for Real Madrid from under our noses.

Kroos, Ronaldinho og Alcantara kan også nevnes i den kategorien.
post liked by: red
Tror heller ikke vi har særlig gode sjanser til å signere han når a) Real Madrid er interessert, og b) Han vil til Real Madrid. Men kommer han så blir han mer eller mindre fast i oppstillingen tror jeg. Er han god nok er han gammel nok. Ellers må dere krangle med MainooHarry Greaves wrote: ↑10 Jul 2024, 15:10 2. Yoro vil kunne ende opp med å måtte gå rett inn i laget med forventninger om å levere fra dag én. Er det det riktige miljøet for en 18-åring fra et annet land? Sannsynligheten for at Yoro lykkes i United anser jeg som mindre enn at han gjør det i Real Madrid. Vi har allerede tre spillere mellom 19 og 21 år som vi anser som startere i United, det kan være mer hensiktsmessig å bruke ressursene på spillere mellom 22 og 27 år i sommer.

Et lite drømmescenario, med utgangspunkt i spillerne som linkes til United:
Ut: AWB, Lindelöf, Maguire, Eriksen og Casemiro
Inn: Kadıoğlu, Branthwaite, de Ligt, Ugarte og Zubimendi
Take it away, Omar & Dan
Ut: AWB, Lindelöf, Maguire, Eriksen og Casemiro
Inn: Kadıoğlu, Branthwaite, de Ligt, Ugarte og Zubimendi
Take it away, Omar & Dan
post liked by: Pwint, LoveBruno&Rashford, Jan Erik, Andtho01, Can2, Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
-
Når rykter som det med Marcos Alonso dukker opp så begynner jeg å tenke at Shaw er et reelt problem for United. Dersom han ikke kan bli frisk, så må klubben kvitte seg med han - alle vet at han er klasse når han er tilgjengelig, men vi ser jo nesten ut til å budsjettere med 30 kampers fravær pr. sesong nå. Tiden for å hente inn motivasjon og konkurranse for Shaw bør altså være forbi, og jeg tror og håper at Ashworth & co bruker den kommende vinteren og våren godt for å skaffe til veie et permanent førstevalg på venstrebacken.
post liked by: Ryder, Andtho01, Jan Erik, Blodfink, RedTrafford, Can2
-
Dersom det stemmer det Romano sier, nemlig at United KUN ønsket Ugarte, så er det jo tydelig at han er hentet inn pga det han er veldig god til. Da gir jo den overgangen veldig mening.
Min oppfatning er likevel at man fortsatt kommer til å jakte en til midtbanespiller, om ikke annet frem mot neste sommer. Det United fortsatt behøver er en reinkarnasjon av Michael Carrick. Har man en sånn en, pluss Ugarte, Casemiro, Mainoo og Collyer, så begynner jo midtbanen å se veldig bra ut, med god dekning i alle rollene.
Men godt å se at en del hull i troppen blir fylt nå, og at laget ser mer balansert ut enn de har gjort på veldig mange år:
#1: Onana, Bayndir, Heaton (check)
#2: Dalot, Mazraoui (check)
#3: Shaw, Malacia, Amass (her er det for mye fravær og Amass er 3 år for ung)
#4-5: Martinez, De Ligt, Yoro, Maguire, Lindeløf, Evans (her burde man optimalt byttet ut Lindeløf med en venstrebeint!)
#6: Ugarte, Casemiro (ingen temposetter og build-up-spiller her!)
#8: Mainoo, Collyer, Eriksen (check)
#10: Bruno, Mount (check)
#7: Amad, Antony (blir litt tynt)
#11: Rashford, Sancho, Garnacho (check)
#9: Højlund, Zirkzee (check)
... har altså fetet ut de rollene der jeg ikke er helt fornøyd/ser et klart forbedringspotensiale. Det er ingen krise, og jeg tenker denne troppen er bra å gå inn i september med. Men skulle jeg likevel sagt noe her, så er jeg fortsatt litt bekymret for at vi ikke har nok mål i angrepet vårt. Særlig høyrekanten vår har nokså lite å slå i bordet med. Derfor er ikke jeg like negativ til f.eks en låneavtale for Sterling som de fleste andre er. Det samme gjelder en eventuell free transfer for Adrien Rabiot som et alternativ på midten, som er en spiller jeg står på at er undervurdert.
Min oppfatning er likevel at man fortsatt kommer til å jakte en til midtbanespiller, om ikke annet frem mot neste sommer. Det United fortsatt behøver er en reinkarnasjon av Michael Carrick. Har man en sånn en, pluss Ugarte, Casemiro, Mainoo og Collyer, så begynner jo midtbanen å se veldig bra ut, med god dekning i alle rollene.
Men godt å se at en del hull i troppen blir fylt nå, og at laget ser mer balansert ut enn de har gjort på veldig mange år:
#1: Onana, Bayndir, Heaton (check)
#2: Dalot, Mazraoui (check)
#3: Shaw, Malacia, Amass (her er det for mye fravær og Amass er 3 år for ung)
#4-5: Martinez, De Ligt, Yoro, Maguire, Lindeløf, Evans (her burde man optimalt byttet ut Lindeløf med en venstrebeint!)
#8: Mainoo, Collyer, Eriksen (check)
#10: Bruno, Mount (check)
#7: Amad, Antony (blir litt tynt)
#11: Rashford, Sancho, Garnacho (check)
#9: Højlund, Zirkzee (check)
... har altså fetet ut de rollene der jeg ikke er helt fornøyd/ser et klart forbedringspotensiale. Det er ingen krise, og jeg tenker denne troppen er bra å gå inn i september med. Men skulle jeg likevel sagt noe her, så er jeg fortsatt litt bekymret for at vi ikke har nok mål i angrepet vårt. Særlig høyrekanten vår har nokså lite å slå i bordet med. Derfor er ikke jeg like negativ til f.eks en låneavtale for Sterling som de fleste andre er. Det samme gjelder en eventuell free transfer for Adrien Rabiot som et alternativ på midten, som er en spiller jeg står på at er undervurdert.
post liked by: red, Pink Final
Enig i at vi mangler en spillstyrer dypt på midten. Frenkie-jakten for to år siden singaliserte at dette var en spillertype ETH higet voldsomt etter, men der har noe åpenbart endret seg. På meg virker det som om Ugarte kjøpes mer eller mindre som en typelik erstatter for Casemiro mer enn en partner, med mange av de samme egenskapene bare yngre og mer energisk og atletisk.Harry Greaves wrote: ↑27 Aug 2024, 13:26
post liked by: Harry Greaves, Pink Final, Blodfink
Håper at klubben vudere å prøve seg på Lille sin Jonathan David i januar. Har bare halvt år igjen av kontrakten med Lille og han kommer ikke til å fornye den. Han har på 198 kamper for Lille 95 scoringer og 20 assist. For Gent 83 kamper 37 mål og 15 assist. Blir 25 i januar.
https://www.transfermarkt.com/jonathan- ... ler/533738
https://www.transfermarkt.com/jonathan- ... ler/533738
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
Hate Glazer love United
2 nye spisser, 3 nye vinger, og en bedre offensiv midtbanespiller.
Det står soleklart høyest på ønskelista.
Venstreback gjerne og, som en bonus.
Men økonomien er ikke der, og spillerne jeg vil erstatte er på de dyreste kontraktene med lang tid igjen. Så ser for meg at dette blir tøft for Amorim og United med målsetning om ligagull allerede i 2028.
Det skjer bare ikke med den frontrekka vi har nå. Tror ingen av de er gode nok, ei heller at noen av de vil løfte ligagull for United. Hadde vært tøft om Garnacho tok steget dit, men ser det ikke for meg. Virker alt for direkte i sin spillestil til at det kan bygges noe som er bærekraftig over lang tid på aller øverste hylle. Må i så fall noe coaching til som vi sjeldent ser. Men da endrer man jo Garnacho som spillertype på et fundamentalt plan, som heller ikke er optimalt, verken for Garnacho eller oss.
Det samme gjelder de øvrige, bruker bare Garnacho som eksempel.
Tror generelt stallen vår er overvurdert, og spesielt fremover i banen. Mange gode individualister, men få som faktisk kan dominere med ball.
Det står soleklart høyest på ønskelista.
Venstreback gjerne og, som en bonus.
Men økonomien er ikke der, og spillerne jeg vil erstatte er på de dyreste kontraktene med lang tid igjen. Så ser for meg at dette blir tøft for Amorim og United med målsetning om ligagull allerede i 2028.
Det skjer bare ikke med den frontrekka vi har nå. Tror ingen av de er gode nok, ei heller at noen av de vil løfte ligagull for United. Hadde vært tøft om Garnacho tok steget dit, men ser det ikke for meg. Virker alt for direkte i sin spillestil til at det kan bygges noe som er bærekraftig over lang tid på aller øverste hylle. Må i så fall noe coaching til som vi sjeldent ser. Men da endrer man jo Garnacho som spillertype på et fundamentalt plan, som heller ikke er optimalt, verken for Garnacho eller oss.
Det samme gjelder de øvrige, bruker bare Garnacho som eksempel.
Tror generelt stallen vår er overvurdert, og spesielt fremover i banen. Mange gode individualister, men få som faktisk kan dominere med ball.
post liked by: Andtho01
@Andtho01, @10Hag, hvilke vinger, spisser og backer? Tråden heter jo 'hvem', ikke 'hva'?
Gyökeres? Cole Palmer? Mydruk? Rodrygo? Calvert-Lewin? Alphonso Davies? Hente Alvaro Fernandez tilbake?
Gyökeres? Cole Palmer? Mydruk? Rodrygo? Calvert-Lewin? Alphonso Davies? Hente Alvaro Fernandez tilbake?
post liked by: Andtho01
Var rykter rundt Girona sin venstreback Miguel Gutiérrez i sommer uten at det skjedde noko så håper at det kan skje noko der neste sommer. Hadde ikke sagt nei takk til Theo Hernández.
post liked by: Jan Erik
Hate Glazer love United