Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Mats98 wrote: 10 Jun 2019, 21:53 Kan hente ødegaard hvis pogba drar. Funker ikke med begge.
Hvorfor funker det ikke med begge?
Tror ikke Ødegaard havner i en storklubb i sommer..
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Mats98 wrote: 10 Jun 2019, 22:02 Er det bare meg eller er fernandes og maguire ikke gode nok til å spille for United ?
Jeg har sansen for Maguire, men skjønner at noen kan være skeptiske. Spilte en bra sesong for Leicester før VM, leverte vel varene bra i fjorårets VM og leverte nok en bra sesong for Leicester 18/19. Ryktes at City også er lysten på Maguire, selv om de har gode midtstoppere fra før av.. og da MÅ vi også være interesserte med tanke på kvaliteten vi har på forsvarerne våre. Nesten litt synd at fyren er engelsk for da blir prisen deretter. :(
Ble jo sterkt linket til Maguire i fjorsommer og da fikk man vel også vite at Maguire er en liten United-supporter.

Jeg har som sagt sansen for fyren og ser gjerne at klubben kjøper han. Kan spille midtstopper for oss i mange år fremover.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Tror Fernandes og Maguire styrker oss. Maguire er bedre med ball enn samtlige av våre stoppere.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ødegaard og pogba sammen blir vel kanskje litt vel offensivt ? Å ikke tror jeg pogba funke hvis han ikke har to rutinerte og løpssterke spillere ved siden av seg

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja maguire er bedre med ball i beina men som en stopper en mot en og markering er han ikke noe bedre enn de vi har. Heller ikke noe bedre i feltet enn spesielt smalling.
Tror også de vil forbedre stallen vår men når det er bedre valg der ute så mener jeg bare vi burde ta de.
City er bare interresert fordet han er god med beina. I city trenger ikke midtstoppere og være nødvendigvis de beste i verden defensivt. City spiller sånn fotball at de har ballen nesten hele tida så midtstoppere som er gode med beina er viktigere enn at de er gode i feltet eller en mot en.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ødegaard kan spille høyre kant i 4-3-3 kanskje? Problemet er vel frekvensen i beina muligens...

Men ballsikker og klok. Hodespillet er ikke-eksisterende da.

Dette er kanskje mest romantikk fra min side. På tide med en nordmann på United igjen, hehe.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Mats98 wrote: 11 Jun 2019, 10:12 Ødegaard og pogba sammen blir vel kanskje litt vel offensivt ? Å ikke tror jeg pogba funke hvis han ikke har to rutinerte og løpssterke spillere ved siden av seg
Om Ødegaard skulle ha spilt i en midtbanetreer sammen med Pogba og en annen, så hadde det nok blitt alt for offensivt og ubalansert.. selv om vi vet at Pogba kan gjøre en bra jobb defensivt også. Men jeg tror Ødegaard ville blitt brukt ute til høyre (som Blodfink nevner over her) om han hadde spilt for oss, akkurat som Lingard og Mata.. som har utgangsposisjon ute til høyre, men som ofte vandrer innover.

Ødegaard spiller ute til høyre for Norge - og spiller vel for det meste ute til høyre i Nederland også.

Det hadde utvilsomt vært spennende med en nordmann i førstelagstroppen og av de norske spillerne er det vel kun Ødegaard og Berge som er spennende nok.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Lingard wrote: 11 Jun 2019, 18:01 Det hadde utvilsomt vært spennende med en nordmann i førstelagstroppen og av de norske spillerne er det vel kun Ødegaard og Berge som er spennende nok.
Det ville jo vært veldig artig om vi kunne lånt Ødegaard, må vel være mulig å få til.

Berge passer dårlig i systemet til OGS tror jeg, litt for mye safe-passing? God spiller for all del.

Men Ødegaard har noen kvaliteter som erstatter Mata`s. Om Mata forsvinner.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Tror vel ikke ødegaard passer til systemet til Solskjær heller som høyrekant. Han vil ha raske energiske spillere. Bare se på James.
Men ja veldig kult hvis en norsk spiller kommer til United.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kunne vært interessant med Ødegaard. United trenger flere spillere som evner å tre gjennom gode pasninger. Ødegaard kommer bare til å bli bedre...

Om RM går for Pogba, så kunne det vært interessant om United prøvde seg på Ødegaard motsatt vei som del av avtalen...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Etter å ha sett Colombia og Duvan Zapata tror jeg United bør ta en titt.
Kom innpå og gjorde seg bemerket mot Messi og co.

27 mål/assist for Atalanta sist sesong. God avslutter og tilrettelegger.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Duvan Zapata, matchvinner i Copaen for COL i går, scoret i begge kampene sålangt, ekstremt god spiss i ung alder.

Edit: Han er ikke ung, sjekka aldri alderen... :oops: Men har en god sesong bak seg nå uansett. Bl.a 4 mål mot Juventus på to kamper, 2 i hver kamp, 1 Serie A og 1 Cup-kamp. Scora 14 mål på 8 kamper.

Skrytevideo:

LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Når Jovic gikk til RM, må vi slå til og by nok for han her mener jeg
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Burde vi ikke heller gi rashford og greenwood en sjanse ? Martial kan jo også være backup der hvis lukaku drar. Kan heller hente en spiss i januar eller neste år hvis vi trenger. Er heller ikke den viktigste posisjonen vi må styrke.
Men han ser spennende ut han Zapata
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Problemet med Rashford er den evige ankelskaden hans. Haltet jo litt hele 18/19...Alle forsvarere veit om anklene hans nå. Og de takler deretter...Greenwood er en genial ung spiller, men jeg tror ikke man kan forvente at han skal bære angrepet. Selv om han var en av de bedre når han spilte litt på slutten av sesongen som var. Men om begge disse får ut hele registeret sitt til høsten så er savnet av en ny spiss borte muligens.
LUHG!
Post Reply