Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Dette skrev jeg 30 juni:

Matic? Får ikke solgt ham, men regner med at han benkes denne sesongen. Har ikke tro på at han hever seg fra i fjor. Liker jo typen, men er litt eller helt ferdig. Vi har McT. Han bør få spille seg skikkelig varm sammen med Longstaff/Fernandes/Fred. Vi har jo noen unge spennende spillere i Chong, Gomes, Garner og Levitt også.

28.august: Jeg leser at han er misfornøyd med spilletiden...Bra management av OGS.

Om noen vil ha Matic, så bør MUFC slå til fort. Sanches` lønn har jo vært tema...Ikke Matic` lønn...Han tjener rått, ikke like mye som chileneren, men fortsatt ALTFOR mye...
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Min salgsliste fra april 2019
Torquemada wrote: 21 Apr 2019, 14:21 Young har fått en ny kontrakt, men hvis det er mulig å selge, så selg.
Utlånt/mulig salg Sanchez bør selges, er alt for dyr å ha på lønningslisten, og produserer ikke noe.
Rojo vekk med han.
Solgt - Valencia var bra forrige sesong, hva som har skjedd i år aner jeg ikke. Men vi har tydeligvis ikke bruk for han. Selg.
Solgt - Lukaku leverer ikke varene, og er alt for begrenset i bruken. Selg og få inn noe bedre.
Mata er langt over toppen, selg og få inn noe annet.
Jones er skadet 66% av tiden, selg. Vå inn en som er solid og vel etablert.
Baily er skadet 80% av tiden, selg. Bruk pengene fra salget av ham, Jones, Mata og Lukaku til å kjøpe en god CB
Solgt - Darmian - selg...
Young ser ut til å bli rundt litt til - men skulle gjerne hatt inn en Shaw i form i stedet. Young lever nok uansett på lånt tid.
Rojo har ikke gjort seg helt vekk - men jeg mener stadig at han ikke er god nok for laget.
Mata er fremdeles over toppen.
Jones er kanskje verdt å beholde med så mye skader som det er der bak.
Baily er skadet HELE tiden nå - selg...

Eneste nye jeg har til listen fra april er Matic.

Vidar Dale Fjeld

Jeg vil selge Martial...han er ikke en United-spiller, jeg vil også kvitte meg med Lindeløf da han er langt unna den standarden vi trenger på stopperplass. DDG kan også dra, selv om han ikke gjør det...han har en styrke og det er reaksjon på streken fra skudd fra kort avstand. Resten er i beste grad ordinært som keeper. Forøvrig er det i grunnen mange jeg vil selge når jeg tenker meg om...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Enig i at keepersituasjonen er helt krise, jeg er ikke i menigheten "DDG - verdens beste keeper"...God på strek som du sier, ellers ingenting, og så har han ikke vært god på strek på ei stund heller, 6 gedigne tabber.

Topper tabbe-tabellen...

Martial er også fryktelig oppskrytt synes jeg, har ikke vært god siden sin første sesong, og da var han også helt off i perioder. Det å glimte til hver åttende kamp holder ikke...

Young og Matic er vel ferdige så og si, blir vel solgt.

Rojo er ikke med i planene.

Lindelöf og Maguire må opp på jevnere og bedre nivå.

Shaw må jobbe hardt.
Vidar Dale Fjeld wrote: 26 Dec 2019, 10:54 Forøvrig er det i grunnen mange jeg vil selge når jeg tenker meg om.
Haha, jeg har det sånn selv jeg, det kan skifte litt fra uke til uke, men der er jeg ikke noe verre enn Kenny Dalglish, jeg har jo ikke vært glad i han, men må si han virket som en meget reflektert og oppegående type i et intervju med den ikke like oppegående Alsaker...Kenny dro noen spøker, Alsaker forsto ingenting, hæhæhæ. Men det Kenny D. sa var at han hadde en favoritt den ene uka, men neste kamp var det en annen som var best. Det var befriende å høre. Jeg har sagt til det kjedsommelige at det er en supporters privilegie å gå inn i dette med masse følelser og krav. Krav om å blø for drakta, og krige som villmenn, det er for mye bedagelighet i denne troppen.

Alle som ikke løper sokkene av seg kan selges.
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Matic - For treig, er nok allerede på vei ut. Og han begynner å dra på årene.
Martial - Er for ujevn og slapp i holdningene. Ikke United spiller. Ville byttet han mot Erling Braut Haaland
Rojo- Ikke United klasse
Jones-For mye skader. Selg han og også Smalling. Har fått sine sjanser i den røde trøya nå.
Young. Er over toppen og vel så det.
Pereira- Har fått sjansene sine,men har ikke tatt vare på de.
Lingard- Er ingen spiller som er pålitelig. For ujevn i prestasjonene. I tillegg er han nå 27 år og ikke talent lenger.

Lindelöf,Shaw og Bailly vil jeg fortsatt gi noe mer tid.

De Gea og Romero er solide og bør ikke selges. Det at De Gea har hatt en formdupp kan ha med selvtilliten er knekt og at det var mye usikkert før han skrev under ny kontrakt. Hadde ikke han det tøft på hjemmebane også ? eller var det en annen spiller ? Med dama eller familien ?? Lett å glemme slikt når man kun tenker fotball og ikke på det private plan. Alle er vi mennesker. Sikker på at De Gea har mange år igjen. Kun 29. Og det er ganske ungt i keeper sammenheng.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Captain Marvel wrote: 26 Dec 2019, 15:35 Hadde ikke han det tøft på hjemmebane også ?
Var kanskje denne saken.

Ble beskyldt for dette i 2016, men det kom ikke noe mer ut av det. De Gea nekta plent, og er helt frikjent så vidt jeg vet.

https://www.espn.com/soccer/spain/story ... reports[hr][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Blodfink wrote: 26 Dec 2019, 14:50 Martial er også fryktelig oppskrytt synes jeg, har ikke vært god siden sin første sesong, og da var han også helt off i perioder. Det å glimte til hver åttende kamp holder ikke...
Slår ikke feil når man kritiserer, i dag var han på mot Newcastle. Håper fortsatt han skal klare 20 mål denne sesongen, men da må han spille på et høyere nivå oftere.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Følgende spillere sine kontrakter utgår til sommeren:

Young
Matic
Fosu-Mensah
Bailly
Grant

Ingen av disse bør få ny kontrakt. Utover dette synes jeg at Rojo og Jones bør selges. Smalling kan beholdes, men ser for meg at han vil bli i den evige stad.

Ellers ikke behov for å selge mer, med mindre noen spillere laget kvalm.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Matic og Baily må helt klart vekk.
Mata må også erstattes.
Young lever på lånt tid. Med en gang det kommer en bedre spiller så forsvinner han.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Young, Matic, Pereira, Lingard, Jones, Mata

Pereira gjør dumme valg hver gang han spiller. Lingard mangler ballfølelse, hakket bedre enn Lukaku, men ikke mye. De 4 andre spiller kun om det er skader, da kan heller bl. a. Garner, Levitt, Laird, Gomes og Tuanzebe få sjansen.

Og så må Fred slutte å ligne på bakover og tvers-Herrera, for mange touch også. Mulig han får beskjed om å gjøre det sånn, men ikke i følge systemet de ønsker å spille?

Jeg er ikke helt ferdig med Bailly :hah: , enorm fysikk, men mangler allikevel mye på å unngå skader og det taktiske. Men liker bare typen spiller, ikke helt striglet.
LUHG!
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

What he said :up:
Men vil gjerne legge til Shaw. Mener det helt klart finnes bedre alternativer i markedet.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

EivindfromNorth wrote: 27 Dec 2019, 14:18 Men vil gjerne legge til Shaw. Mener det helt klart finnes bedre alternativer i markedet.
Ja, jeg synes det vil være naturlig å lete etter en bedre spiller. Når denne er kommet på plass, så kan Shaw gå. Shaw hadde noen bra kamper forrige sesong, men nå er han i mindre grad med framover. Virker nesten som om han ikke er sulten nok.
Blodfink wrote: 27 Dec 2019, 13:02 Pereira gjør dumme valg hver gang han spiller. Lingard mangler ballfølelse, hakket bedre enn Lukaku, men ikke mye.
Jeg skjønner godt tankene dine, men jeg greier ikke helt å slippe Lingard helt. Har et ønske om at han skal få det til å lykkes, men han har veldig dårlig tid nå. Pereira gjør mye dumt, men de siste kampene har han vært noen hakk opp. Ikke det at jeg tror det varer, men det er lov å håpe.

Hvis Håland kommer, så er det bare å kvitte seg med begge disse guttene.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Pink Final wrote: 16 Nov 2018, 21:28 Enig, den ene uka er feks Herrera konge, uka etter er’n ei krabbe.

De jeg mener bør selges til sommeren er:
Valencia, riktignok kaptein men har virker ferdig på dette nivået.
Jones, dessverre altfor mye skadet til å få ut potensialet.
Rojo, var god vinteren 2016/17. Etter skaden har han aldri kommet tilbake.
Darmian, har aldri overbevist.

Matic, han begynte som en maskin. Er dessverre altfor lite mobil i moderne fotball.

Disse fem mener jeg bør bort.

Young synes jeg kan bli som squadspiller. Han virker som en av de få lederne klubben har pr nå.

Setter dessuten spørsmålstegn bak Sanchez, Lukaku og Mata.
Dette avhenger dog i enda større grad av hvem som kommer inn.
Dette skrev jeg 16 november 2018.

Herrera var en stor favoritt hos meg men, han leverte ustabilt.
Veldig god destroyer men bremset tidvis det offensive spillet med mye støtte pasninger.
Hadde dog trengt ham denne sesongen med den tynne troppen.

Valencia og Darmian er borte.

Jones er en kultfigur for meg.
Er i bestefall fjerdevalg nå.

Sanchez er utlånt og Lukaku solgt.
Bra Solskjær leste her inne før han ble manager, og merket seg at jeg satte spørsmålstegn bak disse to ;) ;)

Da gjenstår Rojo, Matic og Mata på lista mi.
Young er nok også ferdig til sommeren.

Jeg vil beholde Lingard som squadspiller.
God presspiller mot lag som Liverpool.
Pereira er brukbar med ballen i beina men, gjør dårlige valg og er for treg.
Grei squadspiller enn så lenge.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

EivindfromNorth wrote: 27 Dec 2019, 14:18 Men vil gjerne legge til Shaw.
Enig, men:

Shaw er en tragisk historie, han løp ikke før skaden i Nederland, han fløy lavt. Han så ut som om han ikke anstrengte seg en gang, hadde jo raidet gjennom hele banen før rasshølet Hector Moreno ødela karrieren hans. Jeg er lei meg på Shaw`s vegne...Har ikke vært i nærheten av det han viste de få kampene han fikk før overfallet i Eindhoven...Han kunne vært verdens beste VB, i hvert fall sånn romantisk tenkt.

Men jeg mener det litt seriøst og faktisk.

https://www.skysports.com/football/news ... ndhoven[hr][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Torquemada wrote: 27 Dec 2019, 15:36 Jeg skjønner godt tankene dine, men jeg greier ikke helt å slippe Lingard helt.
Slipp ham fri Torquemada, det er på tide nå :hah:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 27 Dec 2019, 22:04 Jeg vil beholde Lingard som squadspiller.
God presspiller mot lag som Liverpool.
Pereira er brukbar med ballen i beina men, gjør dårlige valg og er for treg.
Grei squadspiller enn så lenge.
Men storklubber har ikke spillere i troppen fordi de er gode til 1 ting, United er en storklubb, ikke Yeovil som Roy Keane sa.

Skal ikke flåse, jeg mener det seriøst: Hvis United skal opp å spise med de store gutta noensinne igjen, så må disse spillerne laaangt vekk...
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 27 Dec 2019, 13:02 Og så må Fred slutte å ligne på bakover og tvers-Herrera, for mange touch også. Mulig han får beskjed om å gjøre det sånn, men ikke i følge systemet de ønsker å spille?
Men du er klar over at det fins forskjellige spillertyper og at ikke alle kan strø pasninger sånn som f. eks Pogba og Scholes. Fred spilte en veldig god kamp mot Newcastle og har vært i god form i over en lengre periode nå, men fortsatt er det fans som hakker ned på han. Det blir nesten som at Chelsea-fansen skal forvente mer av pasningsspillet til Kanté.. og at han må opptre mer som Jorginho.
Blodfink wrote: 27 Dec 2019, 22:58 Skal ikke flåse, jeg mener det seriøst: Hvis United skal opp å spise med de store gutta noensinne igjen, så må disse spillerne laaangt vekk...
Se troppen til Liverpool. Er det 20 KANONSPILLERE der?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Lingard wrote: 27 Dec 2019, 23:16 Men du er klar over at det fins forskjellige spillertyper og at ikke alle kan strø pasninger sånn som f. eks Pogba og Scholes. Fred spilte en veldig god kamp mot Newcastle og har vært i god form i over en lengre periode nå, men fortsatt er det fans som hakker ned på han. Det blir nesten som at Chelsea-fansen skal forvente mer av pasningsspillet til Kanté.. og at han må opptre mer som Jorginho.
Du er klar over at det går an å ha forskjellige meninger om en spiller, og hvis du synes det er hakking å skrive at han er for omstendelig og treig, så får nesten det stå for din regning...
Lingard wrote: 27 Dec 2019, 23:16 Se troppen til Liverpool. Er det 20 KANONSPILLERE der?


He he he, det har jeg ikke skrevet, så hva du mener forstår jeg ikke. Men: jeg synes fortsatt Lingard og Pereira er alt for dårlige 80% av tiden, de siste 20 er de middels...
LUHG!
Post Reply