Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22204
Liker mottatt: 18044

Jeg vil selge spillere den ene uka og beholde de samme den neste...basert på deres innsats fra kamp til kamp. :|

Men for å prøve å være seriøs: Det er vanskelig å velge noen her, av den enkle grunn at det er vanskelig å vite om de er så dårlige p.g.a JM eller om de bare ER så dårlige uansett manager.


Men jeg prøver: Matic, Lukaku, Mata, Herrera, Jones, Valencia, Young, Pereira, Smalling, Lindelöf, Lingard, Rashford...her er det 9 som spiller mye og 3 som spiller lite. Spørsmålet blir: Hvem av disse hadde startet regelmessig for andre europeiske toppklubber? Svaret mitt blir INGEN...det betyr at de må selges og vi må utvikle et helt nytt lag... :| Jeg kunne nevnt flere spillere i troppen, som ikke er noe bedre enn de som er nevnt selvfølgelig, men da blir det jo ingen igjen, og de som ikke er nevnt er spillere jeg ønsker å se an litt til, før jeg setter de på out-lista. Apropos out: JM... :D

Jeg mener det finnes fare for at vi forvitrer som toppklubb, slik som AC Milan har gjort, selv om de har gjort det litt bedre sålangt i Serie A denne sesongen...

Veldig negativt dette, men er det så veldig langt unna sannheten egentlig?...

God helg og lykke til mot Palace 8-)
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Enig, den ene uka er feks Herrera konge, uka etter er’n ei krabbe.

De jeg mener bør selges til sommeren er:
Valencia, riktignok kaptein men har virker ferdig på dette nivået.
Jones, dessverre altfor mye skadet til å få ut potensialet.
Rojo, var god vinteren 2016/17. Etter skaden har han aldri kommet tilbake.
Darmian, har aldri overbevist.

Matic, han begynte som en maskin. Er dessverre altfor lite mobil i moderne fotball.

Disse fem mener jeg bør bort.

Young synes jeg kan bli som squadspiller. Han virker som en av de få lederne klubben har pr nå.

Setter dessuten spørsmålstegn bak Sanchez, Lukaku og Mata.
Dette avhenger dog i enda større grad av hvem som kommer inn.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22204
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 16 Nov 2018, 21:28 Enig, den ene uka er feks Herrera konge, uka etter er’n ei krabbe.

:D :D

Glemte Rojo, selv om han så bra ut under LvG til tider, taktisk usmart, men kriger. Ser`n jo aldri lenger, skadeforfulgt som Jones...Wolves vil ha ham, og Young har visstnok en høy stjerne i Roma. Enig i at Young er litt ledertype, men presterer for ujevnt synes jeg. Valencia er helt ute, her har JM gjort noe rett, hvis Valencia`s uttalelser stemmer ang. taktisk disposisjon.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Til sommeren er det nok flere som forsvinner.

Antonio Valencia bør være førstemann. Pereira er nok også ferdig.

Fellaini drar kanskje allerede dette vinduet? Håper han blir til sommeren. Bra spiller å ha i stallen, kanskje spesielt da Mourinho var trener, men en han er en ordentlig gamechanger. Det virker foreløpig ikke som han er med i Solskjær sine planer, så han forsvinner nok.

Vi trenger nye midtstoppere. Lindelöf har den siste tiden vist bra form. Jeg håper Bailly kan gjøre det samme (vet ikke hvorfor han ikke var med i går mot Burnley). Jones, Smalling, Rojo. Vi har litt for mange midtstoppere som ikke er i den klassen vi bør forvente.

Alexis har vært horribel til nå, men det kan se ut som han er i ferd med å finne formen.. så avventer han litt. Men for et par måneder tilbake var jeg veldig klar på at jeg ønsket fyren bort.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Enig i omtrent alt du skriver [mention]Lingard[/mention] .

Ellers ser det jeg skrev om Herrera for 2 måneder siden temmelig dumt ut nå.
Men, der og da syntes jeg han hadde falt i kvalitet.
Veldig opp og ned.
Bare støttepasninger og tilsynelatende lite sluttprodukt.
Nå er han nærmest uvurderlig.
Herrera er et bra bilde på hvor mye omstendighetene kan ha å si.
Fremdeles er jeg ørlite kritisk til ballbehandlingen hans når tempoet blir høyt.
Misforstå meg rett, han gjør en superjobb, både defensivt og offensivt.
Blitt veldig fremoverrettet i spillet sitt.

For hver kamp blir det mer og mer tydelig hvem som utgjør første ellveren.
De Gea
Young - Jones/Bailly/Smalling - Lindelöf - Shaw
Herrera - Matic - Pogba
Lingard - Rashford - Martial.

Den ene stopperplassen er åpen.
Mener at ihvertfall Rojo kan selges.

På høyreback og venstreback er Dalot et alternativ.

På midten er jeg spent på Fred, kan han ta nivået?

Framme er Sanchez og Lukaku nyttige (og dyre) reserver.
Har egentlig ikke blitt så fryktelig imponert over Lukaku, men kan være en god mann å ha på benk.
Han har kvaliteter i boksen rettvendt, og faktisk med ballen om han får litt plass foran seg (noe han som oftest ikke får).

Slik det ser ut pr nå.

Selg:
Valencia, Rojo, Darmian og Mata, samt enten Jones eller Smalling om ny kvalitetsstopper kjøpes inn.

United trenger i prioritert rekkefølge:
Høyrekant som er rask og kan gå både på utsiden og innsiden.
Midtbanespiller som i værste fall er reserve for Matic, helst god nok til å ta fra ham plassen.
Midtstopper som kan organisere forsvaret.
Høyreback som er oppgradering fra de som er der nå.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Noe av det som har slått meg siden Solskjær kom inn, er hvor mange av spillerkjøpene vi har gjort post-SAF som rett og slett har vært dårlige. I Solskjærs så langt foretrukne XI (som vel var det laget vi mønstret mot Spurs) er det faktisk seks (!) spillere som også har blitt trent av Ferguson. På samme tid har United gjort noe sånt som tretti spillerkjøp. Hva faen er det egentlig vi har holdt på med?

Her er kjøpene våre, år for år:

2013: Fellaini, Zaha
2014: Mata, Di Maria, Shaw, Herrera, Rojo, Blind
2015: Schneiderlin, Romero, Schweinsteiger, Memphis, Darmian, Martial
2016: Pogba, Mkhitaryan, Bailly, Zlatan
2017: Lukaku, Matic, Lindeløf
2018: Grant, Fred, Alexis, Dalot

Verste av alt er at spillerne ikke forsvinner sånn uten videre heller. Nå knoter vi om et par millioner euro i Darmian-sagaen, visstnok. Rojo kunne sikkert spilt fast i ti andre PL-klubber, men han sitter fastgrodd i United. Mata kan gå gratis til sommeren, kanskje greit å slippe han nå? Og hvorfor kjemper Smalling og Jones, etter 7-8 år, fortsatt om å være andrestopper i en duo?

Mitt tips:

Selg
Jones
Darmian
Rojo
Valencia
Fellaini
Lukaku
Mata
McTominay

... disse vil gi oss 100 millioner pund ekstra.

Kjøp
Ny venstreback
Ny høyreback
Ny stopper
Ny ving
Ny sentral midtbanespiller

Stoppere: Jeg kunne tenkt meg Upamecano (20 år gammel stopper) på Leipzig, som er linket til Barcelona. Fysisk rå, og god med ballen. Alderweireld er tilgjengelig for cirka 20 mill pund i sommer.

Backer: Alex Sandro, hva skjedde der? Han må jo være mulig å øse ut for. På motsatt side kan jeg forsåvidt tåle Young-Dalot et år til.

Ving: Om Pochettino kommer så bør han ta med seg Heung Min Son. Eller hva med unge Sancho i Dortmund - kan man få kloa i han?

Sentral midtbane: Her er nok den vanskeligste posisjonen å finne den riktige spilleren i, men jeg mener først og fremst United burde finne en langsiktig erstatter for Matic. Declan Rice i West Ham har jeg sansen for.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 30 Jan 2019, 07:59 United trenger i prioritert rekkefølge:
Høyrekant som er rask og kan gå både på utsiden og innsiden.
Jeg mener at en ny offensiv og knallbra høyreback kan løse problemet på høyrekanten også, men det er også fordi jeg liker Lingard og det han bidrar med. Lingard er ingen typisk kantspiller, men jeg synes han løser rollen ute på kanten meget bra. Vi merker fraværet hans med en gang han ikke spiller. Så om vi får inn en offensiv god høyreback tror jeg ikke vi kommer til å savne en ny høyrekant. (Rashford, Martial og tildels Lukaku og Alexis er andre spillere som også kan gjøre en grei jobb ute på kanten)
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Harry Greaves wrote: 30 Jan 2019, 15:48 Mitt tips:

Selg
Jones
Darmian
Rojo
Valencia
Fellaini
Lukaku
Mata
McTominay

... disse vil gi oss 100 millioner pund ekstra.

Kjøp
Ny venstreback
Ny høyreback
Ny stopper
Ny ving
Ny sentral midtbanespiller
Blir nok en del spillere ut til sommeren, ja. McTominay er jeg usikker på. Han har jeg ikke blitt riktig klok på ennå. Samme årsmodell som Pereira.. synd om vi gir slipp på begge, men det er kanskje best for alle parter.

Lukaku skal det bli spennende å følge siste halvdel av sesongen, for godt mulig at han må finne seg en ny arbeidsgiver i sommer, igjen noe som kan være bra for alle parter. Foreløpig ser vi klart best ut med Rashford på topp, men det kan selvsagt forandre seg i tiden fremover.

Er du så skuffet over Shaw at du ønsker ny venstreback istedenfor Luke eller vil du bare at fyren skal få mer konkurranse?
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Jeg synes ikke Shaw er god nok, enkelt og greit. Slurver like mye i posisjoneringsspillet som Evra gjorde, men han tilbyr bare halvparten av Evra fremover i banen. I tillegg er han fryktelig mye skadet, og samtlige trenere han har hatt har jo klaget over innstillingen hans.

I tillegg virker det som om han behøver veldig mange kamper på rad for å finne formen, og når han er så skadeplaget som han er så er det nesten en umulighet.

Tror mye av begeistringen vår for Shaw skyldes at vi har blitt vant med Darmian, Blind og Rojo der ute de siste årene. Ett mål og tre målgivende på 60 ligakamper vitner om en back med lite sluttprodukt. Til sammenligning hadde Evra 4 mål og 5 assist, bare i 2012-2013.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Harry Greaves wrote: 30 Jan 2019, 21:49 Jeg synes ikke Shaw er god nok, enkelt og greit. Slurver like mye i posisjoneringsspillet som Evra gjorde, men han tilbyr bare halvparten av Evra fremover i banen. I tillegg er han fryktelig mye skadet, og samtlige trenere han har hatt har jo klaget over innstillingen hans.

I tillegg virker det som om han behøver veldig mange kamper på rad for å finne formen, og når han er så skadeplaget som han er så er det nesten en umulighet.

Tror mye av begeistringen vår for Shaw skyldes at vi har blitt vant med Darmian, Blind og Rojo der ute de siste årene. Ett mål og tre målgivende på 60 ligakamper vitner om en back med lite sluttprodukt. Til sammenligning hadde Evra 4 mål og 5 assist, bare i 2012-2013.


Tja, når det kommer til målpoeng så var ikke Evra spesielt god, bortsett fra den sesongen du nevner. Orker ikke sjekke statistikk, men han var ikke akkurat kjent for å gå av banen med målpoengfor oss. Ellers morsomt at flere av målene til Evra kom etter dødball den sesongen. Husker han hadde målgivende på det første målet til van Persie i Premier League. Et dårlig innlegg inn i feltet, men kvaliteten på innlegget hadde ikke så mye å si når man hadde RvP inne i 16-meteren.

Jeg er enig i at Shaw fortsatt har mye å gå på, men er fornøyd med han enn så lenge. Han er med fremover hele tiden og hjelper til med å skape overtall på siden, men blir sjeldent brukt av både Martial og Sanchez. Han har dessverre ingen god innleggsfot, selv om han varter opp med et bra innlegg eller to iblant. Defensivt 1 mot 1 er han definitivt mye bedre enn det Evra noen gang var, spesielt de siste sesongene slet Evra mye. Klarer ikke helt å gi opp Shaw når man f. eks har fått sett hva Klopp har fått til med Robertson i Liverpool.

Høyreback. Det er det vi trenger. Offensiv høyreback med en knallgod innleggsfot. Det hadde vært noe. Tror ikke det har vært lett for de som har spilt på høyresiden de siste to årene med stasjonære Valencia på backen.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Hvem vi bør selge?

Mitt forslag er:

Bosman:
- Valencia
- Mata

Salg:
- Royo
- Fellaini

Disse er enten for gamle eller prester ikke godt nok.

Ut over dette så synes jeg ikke det er behov for å selge spesielt mange fler. Galskap å kvitte seg med enda flere spillere.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 30 Jan 2019, 23:44 Galskap å kvitte seg med enda flere spillere.
Egentlig ikke, med tanke på at det kommer inn minst et par nye fjes.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Elkey wrote: 30 Jan 2019, 23:44 Galskap å kvitte seg med enda flere spillere.
Nå synes jeg stallen vår er litt vel stor, igrunn. Ikke at det berører meg personlig, men mht fremtidige overgangsvindu så må det jo være større spillerom dersom en har kvittet seg med en del unødvendige lønnskostnader. Samtidig gjør sånne som Lukaku at man neppe vil få se de virkelige talentene i klubben få blomstre på sikt. Rashford har først den siste måneden vunnet tilbake den spissplassen han burde hatt siden Zlatan ble skadet. Når Vi i tillegg har Martial og, om et par år, Greenwood, så er det kanskje til det beste å selge han.

Å selge åtte stk er kanskje litt i meste laget, men Darmian, Rojo, Valencia kan godt erstattes av tre nye, bedre forsvarere. Fellaini og Lukaku ut, og to nye inn på hhv midten og på vingen. Da har man, uten å minke kvantiteten, forsterket stallen. Så kan sikkert nettoutgiftene passere milliarden for disse fem overgangene, men henter man inn litt ungt og spennende så kompenseres litt av dette med lavere lønnskostnader.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Glemte Darmian. Trodde han var solgt til Juventus :-/

Men Lukaku ut? Synes det er litt for tidlig å bedømme prestasjonene under Solskjær; han har produsert scoringer og assist, så det går greit for øyeblikket.

I utgangspunktet mener jeg at det ikke er bra å kvitte seg med for mange førstelagsspillere på en og samme gang, men i 2016 kvittet vi oss med 7 førstelagsspillere. https://www.soccerbase.com/teams/team.s ... =transfers. Påfølgende sesong endte med 1 trofe og 2 mikke mus trofe. Så hvem vet.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Verdt å nevne også er det at i 15/16 kom Martial, Lingard og Rashford for fullt inn i laget. Salgene av spillere som Nani, RvP og Chicharito bidro nok til at disse fikk sjansen.

Jeg synes rett og slett Lukaku er for dårlig. Selv i avslutningen på kamper vi ligger under er han temmelig overflødig, da ville jeg heller ha beholdt Fellaini til en sånn rolle. Fortsatt ung og vi kan sikkert få en god del penger for han fra Italia/Tyskland eller en klubb som Watford. Foruten kampen mot Arsenal der han ble skjøvet ut til høyre, har vi vært merkbart svakere når Lukaku har spilt. Han ødelegger all rytme i laget, og drar ned intensiteten og ballforskyvingen når han spiller. At han scorer et mål mot Reading og Newcastle i ny og ne legitimerer ikke at han skal spille.
Post Reply