Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Tror det kunne vært en enormt bra signering for oss, men det er visst mange klubber interessert, deriblant Bayern.. men det må da være bedre å komme til oss og sikkert tjene bedre og spille mye mer.
User avatar

Måns
Donor
Posts: 201
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 665

Ser på united.no og bbc.com i dag at Ousmane Dembele kobles mot oss igjen. Dette kan ikke være seriøst. På to og en halv sesong har han mistet 62 kamper grunnet skade (kilde: transfermarkt.com) . Er man så skadeutsatt av litt sydenfotball, så tør jeg ikke å tenke på hvor mange skader han ville fått i engelsk fotball
post liked by: Pangaea

Deleted User 429

Var snakk tidligere om at fotballen Barca spiller og trener for bidrar til skadene hans. Han er en eksplosiv spiller i et omstendelig lag. At han ikke får riktig trening eller matching for muskulaturen han har. Mulig det er noe i det siden skadene hans stort sett er typiske "sprinter"-skader, men jeg har ikke kompetansen til å si om det er riktig eller ikke.
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Måns
Donor
Posts: 201
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 665

Det er jo ikke en usannsynlig forklaring du kommer med @Beta , da jeg ser at flertallet av skadene er hamstring. Men samtidig så er engelsk fotball mye mer fysisk og jeg stiller meg tvilende til å kjøpe en så skadeutsatt spiller. Og ikke minst om han tåler den fysiske fotballen som spilles på balløya. Barcelona betalte en høy sum for han, og de er nok ute etter å se en god del av de pengene igjen. Erfaringsmessig vet vi at når United er i bildet så presses prisen opp. Er redd for at man kan kjøpe oss et dyrt skadeproblem her.

Deleted User 430

Beta wrote:19 Jan 2022, 22:02 At han ikke får riktig trening eller matching for muskulaturen han har
Vanskelig å få gitt han riktig trening når han, i følge ryktene i mange år nå, ikke møter tidsnok til trening og spiller tv-spill til tidlig morgen. :D
Gutten har fremstått som ekstremt uprofesjonell siden han signerte for Barcelona og da kommer det automatisk skader også.

Deleted User 429

Han er ikke en spiller jeg vil ha inn, bare for å ha det klart, men argumentet jeg har hørt er at han ville hatt mindre skader i en engelsk klubb fordi treningen ville vært bedre tilrettelagt for fysikken hans der.

Deleted User 430

Tolket det ikke som at du ville ha han inn, @Beta. Mente bare at den treningsforklaringen, som jeg også har hørt fra agenten en gang i tiden, ikke er veldig troverdig så lenge det titt og ofte har blitt skrevet om hvor uprofesjonell han er. Første pri for å unngå skader er jo riktig forhold til restitusjon og søvn, ikke tv-spill osv. til langt på natt.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Har også lest at Dembele har levd et svært uprofesjonelt liv. Mye junk-food, Playstation til langt på natt. Dårlig kosthold og søvn er en fin oppskrift på skadeproblemer.

For å si det slik, kjøper United Dembele så tror jeg virkelig at vi har kjøpt katta i sekken. Dersom han ikke har noe klubb første juli og er villig til å spille på en billig kontrakt kan det vurderes. Men å gi han en lukrativ langtidskontrakt er i mine øyne en svært dårlig avgjørelse.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 429

Tipper han havner i PSG i løpet av denne måneden. Ser ikke helt hvilken annen toppklubb som kommer til å bite på kroken.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Newcastle? :|

Deleted User 429

Mulig, men tror det vil ta noen sesonger før spillere er klare for å bytte ut Barca med Newcastle. Greit at de har penger, men i europeisk sammenheng er de en bakgårdsklubb. City greide å få inn Robinho helt i begynnelsen av Mansour-eierskapet, og er mulig at Dembele er samme type, men utenom Robinho var det toppen av andre hylle frem til de begynte å få et rimelig godt lag. Tror Newcastle må igjennom det samme.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

messilingard wrote:19 Jan 2022, 23:48 Men å gi han en lukrativ langtidskontrakt er i mine øyne en svært dårlig avgjørelse.
Er ikkje United spesialistar på akkurat det? (Spesielt no om dagen).

Deleted User 430

Da er det bare å la ryktebørsen gå varm hos The Sun, Daily Star osv...


Deleted User 430

Raiola på intensiven. Kan jo få enorme konsekvenser for overgangsmarkedet, selv om han sikkert har en "liten" stab som jobber for seg selv og spillerne..

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... _row8_pos2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Har tenkt på Raiola som en fyr som ikke har sett utpreget godt trent ut.
LUHG!
Post Reply