Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Vidar Dale Fjeld

Dwight McNeil er spiller jeg har fått sansen for. Kreativ til tusen og som synes å ha et godt overblikk...mener han har spilt mer sentralt i de siste kampene, iallfall det jeg har sett. Jeg setter ut et rykte om at vi er etter han ;-)
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

McNeil har mye bra han. Ble vraket i Uniteds akademi.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Det må jo være et pluss i disse dager? :blush:
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Blodfink wrote:06 Jan 2022, 18:50 morro med statistikk
Elsker statistikk selv, jeg, og bruker det flittig i alle mulige situasjoner. Har bare merket over tid at dm-posisjonen er spesielt vrien å få has på når det gjelder ren statistikk. De må nyanseres mye mer enn hos en kantspiller eller offensiv midtbanespiller, osv. siden de er så sentrale i et lag.

Det sagt så syns jeg det er litt strengt å si i at Neves er på vei ned. Gutten er faktisk ikke eldre enn 24 år :O
Kan heller vinkle det til at han virker å ha stagnert litt i et variabelt Wolves-lag. Lov å håpe at miljøforandring er tingen for han og at han kan ta et steg eller to til om han skulle ende opp hos oss. Med maks uttelling får vi en ryddig spiller de neste 10 årene for £35-£40 mill. Worst case blir det ikke verre enn det er nå..
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

:hah: Stemmer det, jeg rota med alderen til Neves, trodde han var 28-29. Ja, statistikk er artig, men noen ganger synes jeg den tar grundig feil, hehe.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Sitter og er litt småsur over at vi ikke snappet Trippier foran Newcastle. Til den prisen burde det vært en no brainer og en massiv oppgradering fra det vi har.
post liked by: Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Yep, håpet United skulle få til overgangen for Trippier i fjor. Men det havarerte.
post liked by: Pancho P
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Jeg klarer virkelig ikke å se at det kan komme inn noen uten at noen forsvinner ut...det vil være galskap, men kanskje derfor :P
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Det må jo noen ut, helt klart. Minst 5-6 mann kunne jo dratt uten at man merket det. Det er jo 13-14, kanskje 15 stk. som spiller alt. Troppen er vel på 25 eller noe sånt.

Om jeg vurderer de to siste navnene på United.no´s ryktebørs: Rice og Braut H, jeg tror det stemmer med virkeligheten det som står i de sakene. United ønsker begge, Rice kommer til oss for en milliard, Braut går til City fordi han ikke ønsker å gå til United. Eller sagt på en annen måte: Det er ikke sannsynlig at Haaland kommer, men ganske sannsynlig at Rice kommer. Mest fordi ingen andre klubber enn United er villige til å gi så mye penger for en slik spiller.
Last edited by Blodfink on 07 Jan 2022, 17:53, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Troppen er på 30 mann (om en inkluderer alle som er på treningsfeltet):
  • 1 David de Gea
  • 2 Victor Lindelof
  • 3 Eric Bailly
  • 4 Phil Jones
  • 5 Harry Maguire
  • 6 Paul Pogba
  • 7 Cristiano Ronaldo
  • 8 Juan Mata
  • 9 Anthony Martial
  • 10 Marcus Rashford
  • 11 Mason Greenwood
  • 13 Lee Grant
  • 14 Jesse Lingard
  • 16 Amad Diallo
  • 17 Fred
  • 18 Bruno Fernandes
  • 19 Raphael Varane
  • 20 Diogo Dalot
  • 21 Edinson Cavani
  • 22 Tom Heaton
  • 23 Luke Shaw
  • 25 Jadon Sancho
  • 26 Dean Henderson
  • 27 Alex Telles
  • 29 Aaron Wan-Bissaka
  • 31 Nemanja Matic
  • 34 Donny van de Beek
  • 36 Anthony Elanga
  • 39 Scott McTominay
  • 44 Tahith Chong
(Men kan vel formelt trekke fra Chong, pga han egentlig skulle vært på utlån, men er der pga rehab. Og Lee Grant er mer en maskot og assisterende keepertrener enn noe annet for tiden).
post liked by: Blodfink, Pink Final, JørgenT
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18075

Stor tropp. For stor.
LUHG!

Deleted User 480

Ser de siste par dagene et rykte om Fernandes ut, og Neves (bl.a) inn. Jeg føler vel ikke at Fernandes er den første som bør ut. Kunne vel se ut som et agentstyrt utspill. Hvis Det skulle være hold i det, så tenker jeg at jeg er langt fra sikker på at Neves er bedre enn Fernandes. Jeg tror det var på United.no jeg leste at selv på de dårligste dagene var Bruno blant de som skapte mest i sin posisjon i PL. Jeg hadde likt dårlig å se Fernandes gå . Til tross for at han ofte har vært under pari denne sesongen han også, så kjenner vi jo toppnivået hans.

Hvor hadde vi vært de siste par sesongene uten Fernades?
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 429

Canto wrote:08 Jan 2022, 18:09 Det skulle være hold i det, så tenker jeg at jeg er langt fra sikker på at Neves er bedre enn Fernandes.
De har jo totalt forskjellige roller på midten, så det er ikke mye spørsmål om hvem som er best som 10'er i hvert fall. Tror uansett at ryktet om Fernandes ut i verste fall er agentstyrt som du sier, men mer sannsynlig er det bare tatt ut av løse luften. Jeg tenker i hvert fall det så lenge ikke en haug av journalister begynner å melde det samme.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Litt usikker på RRs uttalelser rundt spillere og transfers er so smarte. Slik som:

Ralf Rangnick told
@talkSPORT

@sammatterface
after tonight's game that Dean Henderson asked to leave #MUFC two weeks ago and he said no. Sam then aked if the situation had changed and Ralf said 'no' and that he was not in the squad tonight due to illness.

Kan fort bli fanget i eit spill fra spillere og agenter og øvrig ledelse i United og andre klubber.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Litt for stille på ryktefronten, spør du meg - og da tenker jeg både på inn og ut.

Selv om problemene våre er sammensatte, tror jeg at vi kan vinke farvel til topp 4 i år uten å forsterke på midtbanen. Både Matic, Fred og McTominay kan ha gode enkeltkamper, men har et for lavt bunnivå og utfyller ikke hverandre godt nok. Det eneste alternativet er om Donny mirakuløst skal spille seg inn på laget og vise seg som en oppgradering, eller om Pogba kommer tilbake i sitt livs form. Begge deler omtrent like usannsynlig.
Ser heller ikke ut til at noen forsvinner, ikke engang på lån. De få henvendelsene som kommer, sier vi åpenbart nei til.
Post Reply