Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Nytt år, nye ryktetråder.

Foreløpig er det vel spillere ut som er mest aktuelt, Tuanzebe drar nok til Italia, Martial forsvinner nok også. Lingard, Pogba, Mata og Cavani har alle utgående kontrakter. Donny må vel snart være møkk lei av å slite benk, Henderson er nok også interessert i å spille mer. Ellers får man se hva som skjer med for eksempel Amad Diallo som har blitt ryktet ut på lån, samme med Teden Mengi.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Mirror med et vilt rykte: Greenwood til Arsenal!

Mason Greenwood of Manchester United and England is now linked to Arsenal as they desperately want a new Center-Forward come January. A very unlikely transfer, he might be the second option as the Gunners are coming back in the race to sign long time target Dusan Valhovic.
LUHG!

Deleted User 480

Håper det er og blir et vilt rykte med Greenwood til Arsenal. Det eneste som til nød hadde rettferdiggjort det, var hvis Saka gikk motsatt vei.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Greenwood har i praksis kontrakt til 2026. Jeg er ikke særlig bekymret for at han forsvinner med det første.

Ellers så syntes jeg at ryktene om Julián Álvarez virker interessante, har kun sett Youtubeklipp av han så langt, men absolutt en spennende spiller.
post liked by: Pink Final, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Jeg også syns Julián Álvarez virker interessant, har også kun sett Youtubeklipp av han.
Legger også merke til forsvar spillerne der ikke er noen verden stjerner akkurat, litt Maguire nivå over det.
For all del, Julián Álvarez kan bli en hit på OT hvis vi går for han. 21 år og bra drible ferdigheter skader ikke.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

messilingard wrote: 01 Jan 2022, 21:08 Greenwood har i praksis kontrakt til 2026. Jeg er ikke særlig bekymret for at han forsvinner med det første.
Det er nok rimelig uaktuelt å kvitte oss med Greenwood, ja.
Spesielt med tanke på at Martial og Cavani begge forsvinner senest til sommeren, Ronaldo nærmer seg 40 og Rashford ikke har vært i form på ca et år. Da er det nesten bare Greenwood igjen å stole på…
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Álvarez ja, kun sett Youtube selv, ser jo bra ut, både scorer og tilrettelegger. Kanskje verdt risken å kjøpe ham.

Greenwood forsvinner neppe, men vi kan jo hente Saka uansett @Canto ;P
post liked by: RedTrafford
LUHG!

Deleted User 480

Godt poeng, @Blodfink 😊
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Tuanzebe ble lånt videre til Napoli gitt.

Rice for en milliard? Er han så god? Usikker altså. Synes han er litt stor og treig...Men for all del, han ligger vel i toppen på statistikkene for gjenvinning og brudd osv? Jeg har ikke sjekka.

Glad for å lese at Rangnick ikke lar Cavani dra i januar. Håper det blir slik.

Håpet var at han skulle bli i United til han la opp...
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Var også veldig i tvil om Rice er verdt en sånn pris. Men denne sesongen har han tatt steg og er mye mer involvert også offensivt. Har vært imponert over ham i de kampene jeg har sett.
Om det ikke finnes spillere som er omtrent like gode, til en lavere pris, er en annen sak.
post liked by: Blodfink, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Om link funker, så er det statistikk på Rice i PL denne sesongen.
Ser ikke sånn kjempebra ut, men heller ikke dårlig.

https://www.premierleague.com/players/1 ... o=1&se=418
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Da kan vi avskrive Trippier fra ønskelista. Han er nemlig klar for Newcastle for 12 mill pund. Ekstremt fin pris mtp at Atletico ville ha 40 fra oss, men summen kan bli høyere da det visstnok er en del prestasjonsbaserte betingelser. Uansett veldig merkelig om Atletico selger han så billig til Newcastle som nettopp har blitt styrtrike.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ryktene går om Ruben Neves fra Wolves. Tanker om det?
Har ikke sett veldig mye av ham, men den store styrken er vel pasningskvaliteten. Har tenkt på ham som litt sånn veik og treig (i alle fall for vår stil), men ser han har veldig gode stats også for taklinger og brytninger.

Deleted User 430

Blodfink wrote:02 Jan 2022, 16:02 statistikk på Rice i PL denne sesongen.
Ser ikke sånn kjempebra ut, men heller ikke dårlig.
Tok en kikk på sofascore og sammenlignet Rice med Fabinho og må si at jeg har begynt å innse at statistikk for dm`er er vanskeligere å tolke mtp. kvalitet på spilleren enn f.eks en angriper. :D
I mine øyne er Fabinho, som dm, Liverpools viktigste spiller og helt klart en bedre spiller enn Rice, men tallene for både fjoråret og denne sesongen er ikke akkurat tydelige på dette. Ikke lett å bli klok på dette, da det er flere elementer som spiller inn her mtp. spillestil osv, men av det jeg har sett av Rice så hadde jeg lett tatt imot han. Dog ikke for £100mill.

https://www.sofascore.com/player/declan-rice/856714

https://www.sofascore.com/player/fabinho/243585[hr][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote:06 Jan 2022, 11:21 Ryktene går om Ruben Neves fra Wolves. Tanker om det?
Tenker han er en helt annen spillertype enn hva vi har i troppen nå. Han er en ballspiller og ikke en balltriller, som jeg liker å kalle dem det.
Som du sier, litt veik og lite fotrapp, men samtidig virker han et par hakk raskere i topplokket enn de vi har nå. Ser ikke på han som en "komplett pakke" som gjør at han kan spille alene som ren stabiliserende "defensiv" dm, pga manglende frekvens i beina, men om planen er å fortsette med en duo på midten, ev. en trio, og en defensivt stabil midtbanespiller også skal handles inn så er jeg absolutt positiv.

Han var en spiller jeg ønsket meg for 3-4 år siden, da McT virket å kunne bli en maskin som dm, men etter hvert som han helt tydelig har vist seg å være bedre som boks-til-boks så har jeg blitt mer lunken. Han ville helt klart gjort oss bedre med ball på midten, men om han ville gjort oss såpass mye bedre at laget også ville blitt bedre/mer stabilt defensivt er jeg veldig usikker på..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Steinar Stenseth wrote:06 Jan 2022, 12:33 statistikk for dm`er er vanskeligere å tolke mtp. kvalitet på spilleren enn f.eks en angriper.
Ja, ikke like enkelt alltid, det er jo morro med statistikk til tider, men kan føre til forvirring.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Neves er jo en bra ballspiller som nevnes, og kan gå til skikkelig i tillegg, men kanskje litt på vei ned. Enig i analysen av ham. Han er velkommen. Med den troppen til United så bringer han i alle fall litt andre kvaliteter med seg.

Rice er jeg fryktelig usikker på.

Ønsker egentlig Verratti jeg altså. Liten, men vil se han i PL allikevel.
LUHG!
Post Reply