Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3936
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17179
Liker mottatt: 10991

Leser på United.no at ny sjefsforhandler nærmer seg.
Derfor det ikke har kommet noen nye signeringer enda, skjønte det var noe se :D
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9408

Ser at det begynner å bli rykter rundt Ronaldo også nå. (United.no) Det har kan bli stygt dersom klubben ikke får opp tempoet i arbeidet med overgangene.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Det føles som vi har vært "her" før, for å si det slik. Så kan vi jo sammenligne med f.eks. Real Madrid, som har kjøpt flere topp-topp spillere denne sommeren, var et hestehår fra å lande Haaland også, eller Mbappe (om ikke sheikene hadde gitt han en sjekk uten beløp på). Det er tross alt der oppe, løst formulert, vi ønsker å være (igjen). Da må ambisjonene ligge der, også når det kommer til overganger.

Så vet jeg at vi ikke har et oljefond å bruke per sommer, pga grådige eiere som oppfører seg som et svart hull. Men jeg synes virkelig vi har vært ganske håpløse hittil. Selvsagt mulig det endrer seg i løpet av en måned eller to (usikker på når det hersens vinduet stenger, og gidder ikke sjekke det), men vi har kommet skeivt ut ettersom pre-season begynner over helgen og hittil har vi null signeringer som kan være med fra dag 1, på den ganske sikkert store taktiske og spillemessige endringen som blir forsøkt gjennomført av ten Hag.
post liked by: messilingard, Blodfink, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4685
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2605
Liker mottatt: 10635

Vi bruker ukevis på å pruter om 10 mill for Frenkie, samme dag som Glazers tar ut ytterligere 11 mill i utbytte.
You do the maths…
post liked by: Blodfink, JørgenT, Pink Final, Pangaea
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Satser på noen forløsende uker mtp overganger. Kjenner frustrasjonen kommer krypende. Samme dagen Arsenal meldes enig med G. Jesus og City enig med K. Phillips har vi gleden av å lese om drømme signeringen til Marcus og Martinius på United.no. Vi er der. 2 dager til 27.juni. Tikk takk.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Cola2, Pwint, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2881
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13396
Liker mottatt: 8578

Jeg venter med å dømme til vinduet er stengt. Har egentlig holdt meg rolig og ikke fulgt med noe særlig på rykter denne gangen, men det lille jeg får med meg er det som ser ut til å være enorm frustrasjon blant fansen. Jeg tenker at det er veldig mye jeg ikke vet. Ting som foregår i bakgrunnen uten at media vet om så mye. Men om det ender med et katastrofevindu så må EtH bare få enda mer tid. Men jeg tror det blir bedre enn folk frykter.
post liked by: Pink Final, Cola2, EivindfromNorth, Belfastboy, Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 595

Da ser det endelig ut som vi nærmer oss slutten på FdJ-sagaen, og det med et positivt utfall.

Han vil koste ca. 70 mill. pund, noe som må sies å være en grei pris for en nøkkelspiller av det kalibret.

Regner med vi ser flere sikre kilder som rapporterer om dette snart.
Last edited by Deleted User 595 on 25 Jun 2022, 17:35, edited 3 times in total.
post liked by: RedTrafford, Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3936
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17179
Liker mottatt: 10991

Slike rykter er fint å lese @GBailey
Håper det går i orden ganske fort, eller før 30 juni som det står.

Jeg venter nok på bekreftelse fra klubbene før jeg greier å ta det innover meg.
post liked by: Cola2
User avatar

red
Posts: 1529
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2271
Liker mottatt: 4144

Hadde litt lite å gjøre på nattevakt i går/dag... Så lagde en oversikt over alle signeringer post-Fergie (grei grense å sette det tenker jeg, litt før og etter Jesus), og når på sommeren de ble gjort.

Rødt er deadline day. Datoer er hentet fra engelsk wikipedia.

Image
Da ser man at det faktisk bare er to ganger tidligere at vi har signert spillere før dagens dato (25 juni). Nemlig Bailly i 2016 og Daniel James i 2019.

Tendensen er at de fleste spillere signeres f.o.m. 1 juli og de to påfølgende ukene.

Hvilket ikke er så rart, da mange har kontrakter som går ut 30 juni, kombinert med at transfervinduene i Italia, Spania og Tyskland først åpner 1 juli.

I tillegg så er det kanskje ikke så unaturlig at spillerne får seg noen uker ferie etter en lang sesong.

Vet ikke om det hjalp noen andre enn meg, men jeg trengte i hvert fall å finne noe å roe uroen over at vi enda ikke har signert noen...
post liked by: Pink Final, JørgenT, Belfastboy, Ryder, Pangaea

Deleted User 430

red wrote: 25 Jun 2022, 21:03 Tendensen er at de fleste spillere signeres f.o.m. 1 juli og de to påfølgende ukene.

Hvilket ikke er så rart, da mange har kontrakter som går ut 30 juni, kombinert med at transfervinduene i Italia, Spania og Tyskland først åpner 1 juli.
Det er også ganske logisk mtp at sesongen faktisk ikke offisielt er over før 30/6.
Samme med regnskapsår og tall. Majoriteten av klubber har et regnskapsår som går fra 1/7-30/6 og har, som oftest, mer penger/cash tilgjengelig via sponsormidler osv i begynnelsen av regnskapsåret enn mot slutten..
(Liverpool sitt ender 31/5, derfor annonserer de gjerne også overganger tidligere enn mange andre)

Tar jeg ikke helt feil, så åpner ikke det internasjonale vinduet før 1/7, så selv om City har annonsert kjøpet av Haaland for et par uker siden blir han ikke spilleberettiget før 1/7.


Når det gjelder FDJ eller andre spillere vi har vært linket til. De aller fleste som jeg har fått med meg har vært ryktet inn spilte landskamper i juni, ergo spiller det absolutt ingen rolle om de er klare 10/6, 20/6 eller 2/7. De dukker ikke opp på Carrington før ferien er over uansett 😁
Selv om EtH, som alle andre managere, vil ha overgangene i boks til pre season starter så må man samtidig huske at pre season for disse spillene starter første uken i juli og ikke når gutta uten landskamper møter opp..
post liked by: red, Cola2, Blodfink, Belfastboy, Pink Final

Deleted User 595

Mange gode poeng her.

Tror mye av skuffelsen nå kommer i form av at mange supportere forventet at i år skulle det endelig bli annerledes, enn det var under Woodward.

Som det påpekes: Ting går treigt, som det har gjort i lang tid.

Den store forskjellen ser ut til å være at vi endelig går for de rette type spillerne. Fingers crossed, at det viser seg å stemme 😄

Deleted User 430

Går det egentlig tregt,@GBailey, om spillerne ikke går glipp av en dag på feltet?

Generelt sett ang utålmodigheten som rår blant United-supportere;
Det kom jo tidig meldinger (muligens fra Shrager?) om at United jobber i det stille med andre spillere og alternativer, men at utlegget for FDJ ville avgjøre hvor mye de har til rådighet og dermed hvem de kunne hente.
Hva om disse rapportene stemmer, det blir full enighet om FDJ på f.eks tirsdag og det deretter følger på med 2 spillere til innen neste mandag. Vil det da fortsatt være lite forandring og samme treghet som det forrige regimet?

Skjønner at det er morsomt å få bekreftet en signering i begynnelsen av juni, men burde vi ikke vente til de eventuelt går glipp av treninger før det klages og sammenlignes med det gamle? 😏
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pink Final

Deleted User 595

Har egentlig ikke klaget noe særlig på dette, @Steinar Stenseth.

Har sagt at jeg synes det går sakte. Og har uttrykt forståelse for de som synes det går litt treigt. Men er ikke videre irritert eller frustrert. Om du ser gjennom postehistorikken, har jeg alltid vært trygg/positiv på at vi får inn FdJ. Synes mange i kommentarfeltet overdriver sine bekymringer, samtidig som det er et snev av forståelig frustrasjon.

Det er allerede gjort en god del store transfers i PL, og vi er aldri lenger tidlig ute der. Så om man tenker relativt, er vi ikke hurtige.

Derfor synes jeg det er lov å si vi er treige på markedet. Både når det gjelder kjøp og salg. At det er normalen, er en annen ting. Så kan man mene det, uten at det betyr at man er for kritisk og utålmodig.

Hvis det går som du beskriver i eksempelet, vil jo det være meget bra. Men, det gir fortsatt veldig knapt med tid for å rekke pre-season-turné.

Man må og tenke på at spillere først skal ha tid til å finne bopel i Greater Manchester, samt flytte med familie og etablere seg sånn smått. Det er ikke kun første treningsdato som er viktig. 😊

Deleted User 430

Har ikke sagt at du har klaget heller, @GBailey. Det første var et spørsmål til deg mtp treghet, da hva som defineres som tregt er individuelt og jeg er nysgjerrig på hvor listen legges og hvorfor.
Resten var en generell betrakting og undring om/til den gjengse United-supporteren. Derav avstand mellom spørsmål og "generelt sett"-setningen 🙂

Deleted User 595

Skjønner 😉 Er ganske enig. Dette kan fortsatt bli et godt vindu.
post liked by: Pink Final
Post Reply