Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1944
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Det begynner å se mørkt ut med signering av spillere for MU, er jo ikke noe optimist av natur når det er snakk om MU, men nu synes jeg det ser veldig mørkt ut så det blir vel en ny sesong der man kan kan finne lyspunkter i 1 og annen god kamp. Ikke noe lystig lesing når man ser hva andre klubber driver med. :zzz:
post liked by: Blodfink

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pålitelege the scum/sun melder om at representantar for United er på veg til Amsterdam for å fullføre ein Anthony deal. Om dette er tilfelle så er det i det minste noko.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

messilingard wrote: 22 Jun 2022, 08:58 Spørsmålet er om det eksisterer noen særlige alternativer for de Jong, og i hvilken grad ten Hag ønsker han?
Ser den, og ønsker så absolutt at klubben innfri ønskene til EtH, men nå har det blitt snakket om i et par uker at United ikke vil betale overpris (i egne øyne) og da tenker jeg de er nødt til å ha fått et alternativ eller to fra han også.
Enn så lenge er det vel fortsatt sånn at hvis Barcelona skal signere noen nye spillere så må de selge, så hvorfor skal vi da gi etter for kravene deres? Skjønner at de vil ha mest mulig cash nettopp pga dette, men å gå fra det rapporterte €60mill + €10mill-budet til €86mill garantert er for desperat, for Uniteds del, etter min mening.

Håper, og tror, at fremtiden til United under EtH ikke avhenger av 1 enkeltspiller..
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9408

@Steinar Stenseth

Jeg vurderer det dit at av tilgjengelige spillere for United så eksisterer det ingen spillere av samme eller høyere kvalitet som Frenkie de Jong. Jeg kommer i alle fall ikke på noen. Forstår selvsagt at United har is i magen, tydelig at John Murtough jobber med å senke forventningene til selgende klubb når United tar kontakt. Men jeg er likevel noe bekymret for overgangsvinduet som helhet dersom vi må lande Frenkie de Jong før vi kan jobbe med andre spillere, i så fall så burde klubben virkelig få opp tempoet i prosessen.

Er enig i at fremtiden til ten Hg ikke nødvendigvis avhenger av 1 spiller. Men jeg tror det kan være en stor forskjell på om Frenkie de Jong blir signert eller ikke.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Er i så fall helt enig i den vurdering fra United side, @messilingard. Om at det ikke er noen jevngode eller bedre spillere tilgjengelige mtp stilen til EtH. Det betyr dog ikke at de skal rulle rundt og logre for en klubb med store økonomiske utfordringer. Så lenge Barcelona stiller urealistiske krav, som igjen gjør at de selv ikke får handlet, tenker jeg at vi kan gå videre til nr. 2 på listen selv om det er et lite hakk ned kvalitetsmessig. Så veldig mye lavere kvalitet kan det uansett ikke være om EtH har ført han opp pm som alternativ, mener jeg.

Når det gjelder andre overganger har det jo kommet noen rapporter om at det jobbes mye i det stille med de aktuelle "kandidatene" i andre posisjoner osv, så der er jeg overraskende lite bekymret. FDJ-dealen avgjør nok hvor mye cash vi har til å betale "up front" for andre overganger, men er naiv nok til å tro at vi vil få se en dominoeffekt så snart FDJ er avklart.

For alt vi vet kan det være at EtH har gitt styret beskjed om å ikke stresse med å sluttføre de andre overgangene, heller, i påvente av at Barcelona skal krype til korset og godta enn litt lavere sum..
post liked by: messilingard, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9408

For så vidt mye man ikke vet, men dersom United satser på denne strategien om å holde fast på sin prissetting så tror jeg vi kan få en lang sommer i vente. Jeg er noe usikker på hvordan salgene av Barça Licensing & Merchandise og TV-rettigheter påvirker dette vinduet. Hva gjør vi om Barcelona klarer å jobbe seg rundt reglene fra La Liga med nye midler? Bør si at akkurat det regelverket her har jeg ikke satt meg godt nok inn i, så skal være noe forsiktig med å synse for mye.

Mulig det er jeg som er utålmodig her, men jeg syntes vi tar vel mye risiko for en spiller som virkelig kan utgjøre en forskjell for Erik ten Hag.
post liked by: Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Vi ender vel fort opp med å betale 10-20 millioner pund mer for Frenkie enn ønskelig? Det er synd, men vi er i en hengemyr etter årevis med skakkjørt styring.

Kvalitetsmessig er han langt over det vi har. Får vi inn en skikkelig defensiv, så har vi egentlig det vi trenger på midten i flere år fremover. Men kan hende vi må vente til neste sommer. Signalene er fortsatt sterke på at vi er interesserte i Rice, i følge Dawson. Kanskje blir han neste sommers "flaggskip"?

Hvis Antony kommer i tillegg, mangler nesten kun en høyreback og spillende midtstopper. Da kan vi spille med "inverted wingers" (Sancho som skjærer inn fra venstre, Antony fra høyre), og backene kan fungere som overlappende vinger.

Så får spiss vente, da markedet virker syltynt.
Hørte på Talk of the Devils-podcast i dag, der de snakker om hvordan spissmarkedet har endret seg drastisk de siste årene. Det finnes færre rendyrkede spisser nå enn før. Vi ser heller langt flere midtbanespillere, vingbacker og inverted wingers. Nye roller som er populære i dagens fotball. Spissplassen har blitt en luksusrolle, som mange lag ikke lenger bruker i sine formasjoner. Liverpool og City har spilt lenge uten rendyrkede spisser, men skal forsøke å legge om nå. De har vært heldig og plukket opp to av de få som passer profilen på et syltynt marked.

Blir nok ingen optimal løsning på kun dette vinduet, eller? Men om ett års tid kan laget fort se annerledes ut.

Men, kun mine optimistiske, blåøyde tanker. Naivt, og på grensen til overtro 😅 Ting går uhorvelig treigt om dagen! Blir uansett en spennende sesong.
post liked by: Pink Final, messilingard, Ryder
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9408

@GBailey
Rice kan vi i alle fall glemme denne sommeren, er vi med i gamet neste sommer så er han veldig interessant. Det innebærer selvsagt at vi kvalifiserer for CL, noe som kan bli utfordrende når man ser på kampen om topp 4. Så er spørsmålet om det er noen andre som kan bli et alternativ i løpet av året. Kan man hente en god spiller til 50 millioner pund i stedet for en veldig god spiller til 100 millioner pund så må det selvsagt vurderes. Ruben Neves og Wilfred Ndidi vil for eksempel være spillere som har et år igjen av kontrakten sin neste sommer.

Antony er en jeg håper vi signerer. Ser voldsomt spennende ut, det jeg dog frykter er at prisen øker ettersom at vi bruker tid på overgangen til Frenkie de Jong. Ajax har allerede solgt Gravenberch og Haller til henholdsvis Bayern og Dortmund, i tillegg så gikk Mazraoui gratis til Bayern. Hvor mange spillere i førsteelleveren er Ajax villig til å slippe denne sommeren? Skal jeg tippe så er det maks 1 til, og da er greit å være kjapt ute for vår del med Antony. Arsenal har blant annet vært interessert i Martinez.

De nevnte en annen ting på Talk of the Devils (tror det var der), om hvordan United kan slite med å signere en spiss dette overgangsvinduet. En ting er som du nevner at det er få alternativer, Haaland gikk til City, Nunez til Liverpool og Vlahovic gikk til Juventus i januar. Men slik jeg ser det så vil det være vanskelig for vår del å skulle signere en spiss så lenge Ronaldo er i klubben. Hvorfor skal Nunez gå til United for å være backupen til Ronaldo i et år når han kan gå til Liverpool og bli satset på fra dag 1? For min del så har i alle fall jeg utsatt spissplassen i et år.

Jeg er også noe bekymret for at vi linkes til absolutt ingen høyrebacker per dags dato. Er det fordi klubben ikke har noe på gang eller er det fordi vi har stoppet lekkasjene. Førstnevnte virker mer sannsynlig i mine øyne. Angående stopperplassen så tenker jeg at noen må ut før vi kan signere noen nye. Vi nærmer oss millionen i ukelønn på stopperplass fordelt på Varane, Maguire, Lindelöf, Bailly, Jones og Tuanzebe (veldig grovt regnet).
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Jeg har vært frustrert et par uker allerede, og ser det kom et leserinnlegg i dag fra en tidligere journalist på united.no som uttrykker det samme som sikkert de fleste sitter inne med. Jeg håpte ting var blitt bedre i United, men så ser vi altså ut til å gjøre akkurat samme feilene i år også. Ting drar ut i det uendelig, vi krangler om summer, og imens så styrker alle lagene seg rundt oss med spillere som kunne styrket oss også.

Ikke bare Uniteds feil her da, det skal sies. Hvis Barcelona står på bakbeina uansett hva United tilbyr, og bare £80+ mill, med alt "up front" er godt nok for dem, så er det bare å drite i hele greia. Pre-season starter om noen få dager, og hittil har det ikke skjedd den minste dritt. Vel, bortsett fra at en drøss spillere har forlatt oss, og Henderson er så godt som klar ut også.

Det MÅ faktisk gå an å se på hva andre klubber gjør, og prøve å lære litt. Det var det de gjorde av vår enorme suksess...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vet ikke folk har hadde fått det med seg, men Fredrik Filtvedt er tilbake i United.no-redaksjonen. Ser de har kommet med en mini-versjon av MBH nå, som jeg akkurat satte på, som er Filtvedts re-debut.
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final, RedTrafford

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Snakk om butikk forresten. Nkunku og Wirtz med kontraktforlenging. Betyr i alle fall at med mindre der blir total stagnasjon blir Wirtz ny bundesligarekord mtp. Overgangssum.
Last edited by JørgenT on 25 Jun 2022, 02:07, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3936
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17179
Liker mottatt: 10991

Fabrizio Romano melder at Pogba er blitt enig med Juve, så da er den dårlige skjulte hemligheten i boks.

Vet ikke helt hva jeg skal si til Juve om det, kanskje kondolerer passer best.

Må også legge til at det er jaggu en stor prestasjon av en klubb at en spiller går gratis fra klubben, for så å kjøpe han tilbake for rekord sum, så igjen at han forsvinner gratis til samme klubb igjen.
Ikke noe nytt, men må begynne å lure om de i ledelsen er edru eller våkne på ett eller annet tidspunkt, eller om det er konstant mørkt.
post liked by: Cola2, Pangaea, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@RedTrafford Vikriske akkurat nå er at vi er kvitt ett virus på banen og utenfor
post liked by: RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3936
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17179
Liker mottatt: 10991

Det er sant. får vel være fornøyd😎
post liked by: Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Det vi bør ha lært både av Pogba- og Lingard-situasjonen, er at vi må slutte å være så redde for å selge spillere når de har mest videresalgsverdi.
Slutte å håpe på at potensial skal slå ut, men heller innse at om noe ikke har funket på et par sesonger, så kommer det bare ikke til å funke i framtida heller.

Der har andre klubber vært mye mer nådeløse og flinkere til å se i hvilken retning spillerens pil peker.
post liked by: messilingard, Cola2, RedTrafford, Pangaea, Blodfink

Madsjl87
Posts: 6
Joined: 24 Nov 2021, 09:59
Liker mottatt: 4

Nå må det vel skje noe snart 😂 ten hag skal vel sette igang preseason om bare noen få dager 🤪
post liked by: Blodfink
Post Reply