Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2715
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3867
Liker mottatt: 4935

Har og lagt merk til at de nevner mye rart der borte for tiden, men samtidig bruker de å påpeke når kildene er usedvanlig lite å stole på. Slikt sett er det vel kanskje greit, selv om det blir litt rotete oversikt i disse ryktesakene. Virker som det er veldig lite håndfast uansett, så de må vel nevne det lille som er.

Om ikke annet så kommer Bebe tilbake til Manchester 8-)
(til treningskamp, hysj-hysj)
post liked by: messilingard, Blodfink, JørgenT
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Blodfink wrote: 20 Jun 2022, 21:54 Liker ryktet om Lisandro Martínez, når Timber ser ut til å bli i Amsterdam. Hadde tatt i mot begge med åpne armer.
Ut fra det lille jeg har sett av Martinez, er han en ganske annerledes spiller enn Timber. Mer rufsete i stilen, mer en "pitbull"-type som spiller helt på grensen. Leste et sted at han er blitt kalt "The butcher of Amsterdam" :D

Er vel ikke helt overbevist om kvaliteten hans, men vi trenger jo definitivt flere krigere på laget. Han kan også spille flere posisjoner, inkludert defensiv midt.
post liked by: Blodfink
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

BBC og Simon Stone med liten sak om Eriksen:

https://www.bbc.com/sport/football/61876717
Manchester United hope to persuade Denmark midfielder Christian Eriksen to join them before the new season.

It was thought the 30-year-old would prefer to remain in London after making a successful comeback with Brentford in the second half of last season.

The Bees hoped Eriksen would stay on while it was thought Tottenham Hotspur were also keen to re-sign him.

However a deal has not been agreed with either club, giving United the chance to make an offer for the free agent.

Eriksen had cardiac arrest while playing at Euro 2020 last June but was able to resume his career after being fitted with an Implantable Cardioverter Defibrillator (ICD).

After being released by Inter Milan - because the ICD device is not permitted in Serie A - Eriksen accepted Brentford's offer of a six-month contract in January and manager Thomas Frank repeatedly said the Bees wanted to keep the former Ajax playmaker.

Eriksen left Tottenham for Inter in January 2020, helping them win the Serie A title in 2020-21 under current Spurs boss Antonio Conte.

Before he made his return to competitive football by joining Brentford, Conte said "the door is always open" to him training with Tottenham.

Manchester United's move for Eriksen is unrelated to their continued efforts to sign Frenkie de Jong, with the Old Trafford club in contact with Barcelona about his availability.

Erik ten Hag has made the 25-year-old Netherlands midfielder his main summer transfer target but De Jong, who played for United's new manager at Ajax, went on holiday without making a decision over his future.

Last year Barca announced they were 1.35bn euros (£1.15bn) in debt, so the Spanish club are trying to generate revenue for their own squad rebuilding plans and De Jong is viewed as one of their most saleable assets.

Ideally, Ten Hag would get clarity over both situations before his non-international players return for the start of pre-season training next Monday.
Med tanke på hvor pålitelig Stone / BBC er, er dette så godt som en bekreftelse på at United faktisk forsøker å signere han.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8516

Ryder wrote: 21 Jun 2022, 09:47
Ut fra det lille jeg har sett av Martinez, er han en ganske annerledes spiller enn Timber. Mer rufsete i stilen, mer en "pitbull"-type som spiller helt på grensen. Leste et sted at han er blitt kalt "The butcher of Amsterdam" :D

Er vel ikke helt overbevist om kvaliteten hans, men vi trenger jo definitivt flere krigere på laget. Han kan også spille flere posisjoner, inkludert defensiv midt.
Som dei fleste andre på Ajax (f.eks.Timber, Blind, Álvarez), kan også Lisandro Martínez spele i fleire posisjonar. I ein stopparduo, stoppartrio, som venstreback eller defensiv midtbane. Litt stål og galskap hadde ikkje vore å forakte, så lenge han ikkje er ein ny Marcos Rojo...
Last edited by Pancho P on 21 Jun 2022, 14:26, edited 1 time in total.
post liked by: Cola2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 814

Noen flere enn meg som er litt bekymret over at vi virker å bare være ute etter tidligere eller nåværende Ajax spillere? For all del, gode spillere og kanskje et bedre lag enn United. Men man har flere eksempler fra tidligere hvor nye trenere tar med seg spillere fra forrige lag som ender opp med å flopper litt.
post liked by: Schmeichel, Pangaea
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Ajax-linken er jo en veldig enkel spiker å koke suppe på for de som bare sitter og finner opp rykter.

Men ten Hag kjenner dem selvfølgelig, han vet hvem han kan stole på og vil sikkert sette pris på å ha et par slike nøkkelspillere i stallen. Spesielt i startfasen kan det være ekstremt nyttig å ha spillere som kjenner systemet og vet hva trenere tenker, og som kan fungere som bjellesauer på banen. Når det er sagt, tviler jeg på at vi ender opp med mer enn én Ajax-spiller til slutt.
post liked by: red, Cola2, Pancho P, Schmeichel, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1881
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13116
Liker mottatt: 5015

Det er vel en kjent sak at mange managere handler inn landsmenn eller spillere fra den ligaen de kommer fra.

Husker godt Liverpool under Houllier og Benitez handlet massevis av franskmenn og spanjoler.
Et kjapt søk så fant jeg ut at Houllier kjøpte 16 fra fransk liga eller franskmenn.
Benitez toppet med sine 20 fra spansk liga eller spanjoler.

Og der var det mye ræl som ble handlet inn av begge de to.
Skulle ønsket at han tyskeren som er der nå hadde vært like dårlig på spillerkjøp.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final, Schmeichel, Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

RaoulDuke wrote: 21 Jun 2022, 11:12 Noen flere enn meg som er litt bekymret over at vi virker å bare være ute etter tidligere eller nåværende Ajax spillere? For all del, gode spillere og kanskje et bedre lag enn United. Men man har flere eksempler fra tidligere hvor nye trenere tar med seg spillere fra forrige lag som ender opp med å flopper litt.
Ser helt klart poenget/bekymringen, og er ikke direkte uenig. Jeg tror selv at for eksempel Antony er ekte vare. De små snuttene man ser på YouTube mener jeg illustrerer en type nærteknikk og tyngdeoverføring man sjelden ser hos selv de beste. Når det er sagt, er jeg ikke helt overbevist om at han kommer til å bli en suksess i Premier League. Tror han hadde hatt bedre forutsetninger i en mellomstor PL klubb. Det ble nevnt på united.no at han i begynnelsen slet litt fordi spillestilen i den nederlandske ligaen var så smart og med mer tempo. Da kan det hende at PL fort blir for tøft. Om han ikke flopper, tror jeg faktisk han kan bli en av verdens beste høyrekanter.

Så er jeg også usikker på hvilke spillere ten Hag har hatt i kikkerten mens han var i Ajax. Det er jo litt noe annet å kjøpe spillere til Ajax og håpe at de takler den nederlandske ligaen, og å kjøpe spillere som skal takle Premier League. Spillerne han jobbet med i Ajax kjenner han jo veldig godt til, og har kanskje et overblikk over hvem han tror kan takle PL. Jeg har mye større tro på de ten Hag tar med seg, et par spillere fra Ajax, enn da f.eks Moyes tok med seg Fellaini fra Everton. :hah: Det synes jeg var en mer naiv handel.
Matic derimot ble jo til en viss grad en suksess for Mourinho.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men. Derimot at han hopper fra Timber når ikke han lenger er aktuell, til Lisandro Martinez burde kanskje blinke ut en varsellampe når jeg tenker meg om. Det er jo absolutt ikke sånn at alle de beste spillerne i Europa kun spiller for Ajax. Horisonten virker kanskje litt smal slik sett...
post liked by: Cola2, messilingard
User avatar

Pangaea
Posts: 2715
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3867
Liker mottatt: 4935

RaoulDuke wrote: 21 Jun 2022, 11:12 Noen flere enn meg som er litt bekymret over at vi virker å bare være ute etter tidligere eller nåværende Ajax spillere? For all del, gode spillere og kanskje et bedre lag enn United. Men man har flere eksempler fra tidligere hvor nye trenere tar med seg spillere fra forrige lag som ender opp med å flopper litt.
Absolutt. Skrev nesten akkurat det samme for en tid tilbake. Merkelig at nesten alle vi er linket med er (tidligere) Ajax-spillere. Gode spillere som du sier, men det er litt merkelig synes jeg.

Angående Martinez siden vi tydeligvis ikke ser ut til å få napp med Timber, så virker det ikke kjempelurt for meg å ha en "dverg" som midtstopper i kanskje den fysisk tøffeste ligaen i verden. Greit at man kan vise til Maldini, men spillere som det er ekstremt sjeldne. Har sjekket fbref, og Martinez gjør det bra på mye, men hodespill er en svakhet uansett hvordan man snur og vender på det.

Videre, så tviler jeg på at van der Sar og Ajax er så pengetrengende at de vil selge halve Ajax-laget. To har allerede gått til Bayern (eller så godt som klare?) i Mazraoui og Gravenberch. Vi er etter Antony, og begge midtstopperne deres. Så et sted at Dortmund (?) er interessert i Haller. Vanskelig å se for meg at alle disse forlater klubben. Mulig de klarer å få inn noen billige stortalenter, men vanskelig å erstatte etablerte spillere som har gjort det godt i CL.
post liked by: RedTrafford, Cola2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

@Pangaea

Du tenker kanskje på Baresi i stedet for Maldini? Baresi, 176 i følge Wikipedia, er ingen stor kar. Maldini derimot, 187 i følge Wikipedia, har en relativt gjennomsnittlig størrelse for en midtstopper.

Ellers er jeg enig. Jeg tror ikke det vil være en kjempesuksess for United å ha såpass lave stoppere. At det fungerer hos City betyr ikke at det vil fungere hos oss. Av de stopperne som er tilgjengelig nå så er det Pau Torres som fremstår som det beste alternativet. Han blir samtidig kanskje noe dyr ettersom at vi kommer til å svi av en del for å signere de Jong.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2715
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3867
Liker mottatt: 4935

Maldini var såpass høy? Ja, da må jeg ha tenkt på Baresi i stedet. Det var vertfall en italiener! :yikes:

Ifølge transfermarkt er Martinez "bare" 175. Ikke mye for en midtstopper. Skal sies at han har mange andre sterke sider, så det kan jo funke likevel, men det kan bli et problem på dødballer og innlegg. Det blir på en måte litt den samme diskusjonen som har vært hatt om DDG.

Deleted User 430

Er vel bare å gå videre til neste på listen om dette stemmer, så kan Barcelona sitte der uten å få registrert bosman-signeringene sine engang..

post liked by: JørgenT, Cola2, red

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Om det er slik at Anthony er så "heit" på lista til United så er det berre flott! Det vil "tvinge" Sancho over på venstre som er hans desidert beste og kanskje til og med revitalisere Rashford som spiss. Vill ei alle fall vore eit heilt logisk trekk spør du meg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Steinar Stenseth wrote: 21 Jun 2022, 22:44 Er vel bare å gå videre til neste på listen om dette stemmer, så kan Barcelona sitte der uten å få registrert bosman-signeringene sine engang..
Spørsmålet er om det eksisterer noen særlige alternativer for de Jong, og i hvilken grad ten Hag ønsker han?

Har ten Hag en plan om å bygge laget sitt rundt FdJ så eksisterer det neppe særlig mange alternativer sentralt for vår del. Laurie Whitwell kalte det for et pokerspill mellom United og Barcelona, så det er ikke overraskende om dette drar ut i tid. United bør likevel vurderer hvilken verdi det vil være å ha de Jong tilgjengelig fra start etter ferien.
post liked by: Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Pangaea wrote: 21 Jun 2022, 22:11 Maldini var såpass høy? Ja, da må jeg ha tenkt på Baresi i stedet. Det var vertfall en italiener! :yikes:
Kanskje Fabio Cannavaro? Han var 1,76.
post liked by: Pangaea
Post Reply