Ryktetråd 2022

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

GBailey wrote: 18 Jun 2022, 18:15 Det antydes til at ten Hag ikke får lov til å droppe Ronaldo.
:joy: Det blir jo bare for dumt. Klart han kan droppe Ronaldo om han vil, det var jo en av tingene han ville ha avklart før han tok jobben (følge rapportene), nemlig at han fikk full sportslig kontroll, og også fikk stor påvirkning over transfers inn og ut. Så akkurat det der har jeg null tro på. Men klart, hvis han dropper Ronaldo litt mer enn en kamp her og der, så setter jo HAN i gang maskineriet sitt i media, og da blir det støy. Men klart at ten Hag kan gjøre det hvis han mener det er til det beste for laget.

Den som lever får se :P Det kan sikkert fortsatt skje at Ronaldo forsvinner i sommer også, selv om jeg ikke ser hvem som vil punge ut for både overgang og syk lønn akkurat nå. Ingen andre storklubber som virkelig trenger en spiss. Bayern kanskje om Lewandowski drar, men de går definitivt ikke for en 37 år gammel Ronaldo.

Deleted User 595

Jepp, tenker det samme.

Tror heller ikke Ronaldo ønsker å forlate, såfremst vi ikke fortsetter med samme spill og form som tidligere.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Sangaré, de Jong, Eriksen og Antony er de med høyest prosent sjanse for å ende i United. Pogba, Lingard, Matic og Mata ut, dette fyller jo opp for disse.

Timber vil bli i Ajax?

Dette fra mer eller mindre troverdige kilder som ryktetråden på Transfermarkt.co.uk tar for seg.


Men sjeldent sett nettsiden markere en overgang som "failed" uten at det stemmer. (Timber).
LUHG!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pangaea wrote: 18 Jun 2022, 22:41
Det kan sikkert fortsatt skje at Ronaldo forsvinner i sommer også, selv om jeg ikke ser hvem som vil punge ut for både overgang og syk lønn akkurat nå. Ingen andre storklubber som virkelig trenger en spiss. Bayern kanskje om Lewandowski drar, men de går definitivt ikke for en 37 år gammel Ronaldo.
Hvis Bayern mister Lewandowski, og med tanke på at det ikke er spesielt mange virkelig gode spisser tilgjengelige ute i Europa for tiden, hvorfor skulle de definitivt ikke gå for Ronaldo? På for eksempel en 1-årskontrakt?
Jeg ser egentlig bare potensiell match made in heaven her jeg. 🤔
Bayern trenger spiss, Ronaldo burde kanskje bytte klubb, han får Champions League og dessuten fantastisk mulighet til å vinne en tittel i et annet land, med den soleklart beste klubben der. Eneste problemet jeg evt ser er lønn, men er Ronaldo virkelig så "idiot" at han kun tenker på lønn når han nå snart skal måle opp sitt ettermæle? Spiller de ekstra millionene virkelig så mye til eller fra, og kunne han ikke evt heller fått denne ekstra lønnen i klausuler? (Som f.eks vinne Champions League)
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Ser definitivt argumentet ditt, jeg har bare ikke helt troen på at Bayern ønsker å hente inn en såpass gammel spiller (selv om han fortsatt er rågod). De bruker å planlegge bra for framtida der, og bygge lag. Fra Ronaldos synspunkt gir det derimot veldig god mening. En enkel tittel til, drøssvis av mål ettersom Bayern er suverene i Tyskland, og en grei sjanse til å gjøre det godt i CL og øke måltallet der også. Regner uansett med de jobber med saken, altså er på utkikk etter en spiss. Vi må nesten anta at Lewandowski forsvinner etter alt pokkerskapet han har gjort nå i sommer. Litt av grunnen til at United kanskje ikke er superraske med å ordne en avtale med de Jong (hvis det faktisk går slik) kan være at de ønsker å utsette den kjedereaksjonen som vil bli satt i gang når Barcelona har nok midler til å "omgå" hindringen fra regelverket i La Liga.
post liked by: messilingard, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Sukk, nå leser jeg Calvin Ramsay signerer for scouserne. Har aldri hørt noe om United-interesse, men fra det jeg har lest er han et stort talent, derfor surt å lese han går til scouserne. Som sagt tidligere, dessverre har de veldig god planlegging der borte nå. Ærlig talt litt misunnelig, for det var slik vi opererte før.

18-år gammel høyreback. Bare 6,8 mill pund.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Betydelig færre spillere som linkes til United enn tidligere år. Tror klubben spesielt etter Sancho-sagaen har fått en litt annen anseelse i overgangs-verden. Spesielt i årene 2013-2019 var vi jo linket til alt med puls, og logistikken vår var et salig kaos med tusen aktører som mente sitt. Rapportene sier at klubben er mer strømlinjeformet på overgangsmarkedet nå, og ref. Arnolds lille sammenkomst med fansen i går så er det tydelig at han ikke blander seg inn i Murtoughs jobb.

United må kanskje bruke enda mer tid på å etablere seg som en no-nonsense klubb på transfermarkedet, og det at vi forlater forhandlingsbordet oftere enn før kan kanskje svi litt i et par år, men dette vil betale seg på sikt.
post liked by: Pink Final

Deleted User 429

Lurer på om Arnold kanskje inkluderte Woodward blant dem som ofte lekket ting til pressen men som nå er borte fra klubben. Han var jo veldig opptatt av merkenavnet Manchester United og ville gjerne ha oppmerksomhet rundt klubben, samtidig som han var involvert i overganger. At det er mye stillere denne sommeren kan da ha en ganske fornuftig forklaring. Bare spekulasjon selvsagt, men ville ikke blitt overrasket i det hele tatt.
post liked by: Blodfink, Cola2, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pangaea wrote: 19 Jun 2022, 15:32 Ser definitivt argumentet ditt, jeg har bare ikke helt troen på at Bayern ønsker å hente inn en såpass gammel spiller (selv om han fortsatt er rågod). De bruker å planlegge bra for framtida der, og bygge lag. Fra Ronaldos synspunkt gir det derimot veldig god mening. En enkel tittel til, drøssvis av mål ettersom Bayern er suverene i Tyskland, og en grei sjanse til å gjøre det godt i CL og øke måltallet der også. Regner uansett med de jobber med saken, altså er på utkikk etter en spiss. Vi må nesten anta at Lewandowski forsvinner etter alt pokkerskapet han har gjort nå i sommer. Litt av grunnen til at United kanskje ikke er superraske med å ordne en avtale med de Jong (hvis det faktisk går slik) kan være at de ønsker å utsette den kjedereaksjonen som vil bli satt i gang når Barcelona har nok midler til å "omgå" hindringen fra regelverket i La Liga.
Ja, det er ikke det at jeg mener Ronaldo er den beste spissen Bayern kunne hatt, det handler vel mer om fravær av bedre alternativer. Og at en evt signering av Ronaldo ville bare handlet om å utsette en signering av en yngre spiss i ett år, hvor det kanskje vil finnes flere muligheter. Spørsmålet beror vel bare på hvilke alternativer Bayern har? Ronaldo mangler vel bare en tysk tittel blant de store ligaene, da han allerede har PL, Serie A og La Liga(?)
Vet ikke ellers hvem som er størst av den franske eller portugisiske, men tipper han har muligheter i begge selv etter enda ett år.
post liked by: Blodfink, Cola2, Pangaea, Pink Final
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 828

Twitter update 20. juni







post liked by: red, JørgenT, RedTrafford, Pangaea, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Veldig lite konkret egentlig, men tusen takk for oppdateringene. Så får vi se hvor lenge disse folkene skriver ting som "important week next week" og "United consider thinking about evaluating whether to shortlist xxx for a possible transfer in the possible future" :-|
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Litt på siden av selve innholdet i ryktene, så synes jeg United.no er altfor løssluppen på hva de publiserer av stoff på temaet. Sikkert morsomt for noen å lese, men hvor mye journalistisk integritet ligger det i å publisere rykter fra nettsteder med superfrynsete omdømme?

Mitt inntrykk er at det er en håndfull journalister som er verdt å høre på - Romano, Stone (BBC) og Whitwell (Athletic) er tre av dem.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2, Blodfink, red, Pangaea
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Husk at de må jo ha noe å skrive om! :D Ellers blir det fort traust og kjedelig der inne. Og vi må ha noen eventualiteter å diskutere, hehe. Neida, jeg er helt enig i at det er en del unødvendig som publiseres der av rykter. Men jeg har inntrykk av at de da ofte bemerker at kilden er veldig lite troverdig. Vet ikke om dette kun gjelder de verste da. De du nevner er jo noen få troverdige av en hel drøss mindre troverdige.

Ellers kan vi lese i dag at det har vært noe progresjon rundt Frenkie. Jeg merker med meg selv at jeg er såpass pessimistisk og har så lite tiltro til kompetansen der borte for tiden, at jeg faktisk er fornøyd om vi ender opp med å kun hente Frenkie. :hah:
Spesielt Frenkie og en middels signering til. Sliter nok fortsatt med å forutsette noen realistiske forventninger og hva vi burde tørre å håpe på.

(Likevel tror jeg Richard Arnold allerede virker som en mye bedre mann enn Woodward. Om det virkelig medfører riktighet at han dukket opp litt uformelt og på eget initiativ på den måten, representerer han alt jeg savner å se i en slik figur.)
post liked by: Pink Final, Cola2, messilingard, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23262
Liker mottatt: 19224

Liker ryktet om Lisandro Martínez, når Timber ser ut til å bli i Amsterdam. Hadde tatt i mot begge med åpne armer.
post liked by: RedTrafford, red
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2275
Liker mottatt: 4150



Virker som om Spurs ikke er ute etter å signere han likevel (?)

Alasdair Gold er regnet som en av de mer pålitelige journalistene som dekker Tottenham (ifølge r/coys, altså spurs sin subreddit).

Vet ikke om dette bare øker sjansene for Brentford (har vært endel skriverier om at familien vil bli værende i London. i tillegg så tipper jeg han trives med dansk trener og flere danske medspillere, så sikkert et /hyggelig/ sted å avslutte karrieren).

Men må si jeg hadde likt Eriksen som en bonus-signering, Vi trenger dybde på midtbanen, og med 5 bytter fra neste sesong vil det være lettere å rullere på laget.
post liked by: Cola2
Post Reply