Hvem blir United´s neste manager

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Stemmer godt det du skriver [mention]Pink Final[/mention], fornuftige innlegg fra alle i denne tråden etter gårsdagens kamp synes jeg. Jeg håper det finnes krefter i klubben som ser hvor det kniper og klarer å finne løsninger. Sportsdirektør og ny manager er mine ønsker. Woodward tar seg av det finansielle og kun det. Styret uten makt, det med bl.a SAF og Charlton burde kanskje lyttes sterkere til mtp fotballen som skal spilles.


Jeg vet ikke, men jeg tror sterkt at spillere som kunne tenkt seg å komme til oss, ikke gjør det p.g.a Mourinho. De vil spille mer vågalt og satse på egne ferdigheter, ikke tilpasse seg enhver motstander om det er Juventus eller West Ham...jeg så også for meg et United med lynhurtige kontringer under Mourinho, det var det eneste positive jeg så med den ansettelsen.

Men sannheten er jo at det er City, Liverpool og Chelsea som behersker dette best, i tillegg spiller de også med ball i laget. De behersker å ligge lavt, høyt, ballen i laget og kontringer. Det går lynhurtig. United, med all respekt, ligner en treig dinosaur uten retningssans...

Larry White, hehe, var også en jeg tenkte på, men han er liksom borte nå. Blir jo ikke han. Jardim er interessant, men Zidane er også en ekstremt aktuell kandidat. Det lille jeg vet om hans tid i Real er at han sto godt i mot primadonnaene, det var litt turbulens, men det er det alltid i den klubben. Ronaldo og Ramos var ikke i samme klikk f.eks...

Nuno Espírito Santo i Wolves virker også spennende, men det blir liksom feil å rane ham over til oss. Virker som en bra fyr. Han sluttet vel frivillig i Valencia, tok de til 4.plass i sin første sesong, sa opp jobben selv den neste sesongen, nov 2015 etter litt nedadgående kurve (Neville tok over), så tok han over Porto sommeren 2016, fikk sparken etter en sesong, Porto vant ingen titler, ble nr 2 i ligaen. Litt rotete historie, men Wolves fremstår som et positivt innslag i PL, Mourinho sa vel faktisk at de spiller slik han vil United skal spille!

En annen ung spennende manager er Frank Lampard jr, Derby spiller flott fotball, noe vi fikk merke denne uka...Jeg tror Frank har en enormt godt utviklet fotballhjerne, og han vil spille underholdende. Han hadde tatt utfordringen også tror jeg. Og siden han gikk fra Chelsea til City, er han nok ikke uvillig til å komme til Old Trafford heller :yikes:

Tror det er sant ang. Pep [mention]Buchan[/mention], han var nok usikker på United. Men i følge ham selv var det aldri noe mas fra United...bare denne middagen med SAF i NYC, hvor det ikke kom noe tilbud. SAF sa vel bare at Pep måtte sjekke med United før han bestemte seg for ny jobb...merkelige greier...


Er også enig med [mention]Ketil Cantona[/mention] ang. en profilert manager. Men en ung manager kan også være tøff nok til å ta kontrollen, selv om Zidane selvfølgelig klinger bra i mange ører.
Last edited by Blodfink on 30 Sep 2018, 11:34, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Veldig bra innlegg [mention]Blodfink[/mention] .

Fortærende at City, Chelsea og ikke minst Liverpool spiller mye morsommere fotball enn United.
Det er sårt.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Takk for det [mention]Pink Final[/mention]. Ja, det er helt grusomt … må jo innrømme at jeg ble imponert over Chelsea-Liverpool i går...det skal jo ikke være sånn!
LUHG!

Busby Babes
Posts: 25
Joined: 09 Aug 2018, 14:37
Liker mottatt: 1

Viktigere enn ny manager er i mine øyne at vi ansetter en DOF, jo før jo bedre. En som har evne til å forstå klubbens filosofi/historie/visjoner og som kan velge en manager som passer oss i forhold til dette, siden vårt nåværende styre og Woody har vist at de ikke makter på egenhånd.

Jardim hadde vært fantastisk for oss. Han har kontrakt til 2020, men etter en mindre imponerende rekke kamper (DLLDLDLL) kan ting skje i Monaco også. Med tanke på at Monaco i senere tid har solgt unna mange gode spillere (Mbappe, Lemar, Mendy, Balde, Bakayoko, Moutinho, Bernardo Silva, Fabinho ++) er ikke de dårlige resultatene en overraskelse for meg personlig, men hvem vet hvor tålmodige styret dems er.

Jeg tror Jardim kunne fått utrolig mye mer ut av de unge talentene vi har så mange av i klubben, de ville blomstret under en såpass offensivt rettet manager.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Ja, Jardim virker spennende.
Han ble faktisk anklaget for å være defensiv den første tiden i Monaco.
Da Jardim fikk forsvaret på plass slo laget hans helt om, og ble kjent for sin offensive stil.
Denne sesongen har Monaco begynt elendig.
Men, mye av forklaringen skyldes nok spillersalg som du nevner [mention]Busby Babes[/mention] .
Jeg prøvde å lese på Monaco forumet, men fransken min er mildest talt begrenset.
Skjønte såpass at fansen der ikke anklager Jardim.
I hvertfall ikke utelukkende ham.

Uansett, jeg synes han virker som den idéelle Man United manager.
Spesielt basert på hva han har gjort i Braga, Sporting og Monaco.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Jardim kjenner jeg knapt navnet til. Litt redd Manchester United er litt for stort for mannen med erfaring fra "mindre" klubber.

United trenger å se langsiktig, men de trenger også en som kan sette skapet på plass med disse store navnene i garderoben.

Vanskelig å skulle gjette seg frem. Media kjører saker på Zidane og Contè, frykter det vil skjære seg på nytt rimelig kjapt. Problemene stikker dypere enn Mourinho alene.

Ny manager inn, ny kontrakt etter kort tid og ikke lov til å hente sine spillere. Frykter Woodward vil ødelegge for neste manager også.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Ketil Cantona wrote: 02 Oct 2018, 14:49 Ny manager inn, ny kontrakt etter kort tid og ikke lov til å hente sine spillere. Frykter Woodward vil ødelegge for neste manager også.
Jepp, Woodward bør strippes for all sportslig makt...kun finans på ham. Helst vil jeg ha ham ut...
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Denne tråden kan vel bare stå, selv om Mourinho sparkes og vi henter inn en ny. Tradisjonelt sett er jeg en mester-jinxer, men jeg føler det er litt på sin plass å si "hva var det jeg sa?", etter at det gamle forumet tok fullstendig fyr da Mourinho ble bekreftet klar i mai '16.

United har ikke hatt dårlige managere etter SAF, de har hatt dårlig kontinuitet. Det kaoset vi fikk mot West Ham var resultatet av en klubb som ikke vet hvor den går, hva den ønsker og hvem som skal sette dagsorden. Den kontinuiteten SAF sto for, kunne like godt ha vært manifestert i sportslige vedtekter og en gråhåret sportsdirektør, men vi fikk den i Ferguson (og takk for det, forsåvidt!). Derfor vil et managerskifte være som å pisse i buksa for å holde seg varm. Kanskje mest bekymringsverdig er det jo hvor mange fans som faktisk tror at en sånn endring vil gjøre vanvittige utslag, akkurat som at det å kjøpe Alexis og Pogba ville det.

Så står jeg fortsatt på at den eneste av de tre managerne som så ut til å ønske reell endring, var Van Gaal, som foretrakk unge spillere, ønsket en sportsdirektør og som var ganske åpen på at hans prosjekt ville ta tre år før vi fikk noe resultater. Jeg er mye mer for å sparke Mourinho enn jeg var for å sparke Van Gaal, fordi Mourinho bare kommer til å gjøre ting verre dersom han får bli. Men å tro at f.eks Zidane vil kunne bygge et dynasti, er for dumt. Det er folk over manageren i hierarkiet, som definerer hvilken vei vi skal gå, og de folkene har andre interesser enn å sikre en ligatittel.

Med tanke på at Ed Woodward ikke har fått sparken ennå, så begynner jeg å fullstendig miste troen på United som klubb. Woodward er den fremste representanten for Uniteds voldsomme, sportslige fall, og siden Glazers er ganske urørlige, så er det faktisk Woodward som må ta mesteparten av ansvaret. Hans definisjoner av suksess dreier seg ubetinget om hvor mye det er å profittere på det. Ikke tro at damelaget vårt ikke ble etablert på et tidspunkt der betalingsviljen for damefotball endelig ble høy nok. Transfers har blitt trenert og dratt ut fordi kalkylene skulle gå opp (minner om at Pogba mistet hele preseason i 2016). Og med tanke på hvor godt EW har jobbet med sponsorater de siste fem årene, så må man stille store spørsmål med hvordan han har klart å kombinere dette med et overordnet ansvar for klubbens sportslige struktur (hint: han har ikke klart det i det hele tatt).

Nå skal en sportsdirektør kanskje ansettes, men dette vil ikke ha noen virkning med mindre han får reell makt til å legge noen langsiktige planer for klubben. Jeg mistenker at dette bare er en måte å avlaste Woodward på, at denne mannen i beste fall vil bli en sekretær for Woodward. Da er også denne planen feilslått, fordi det hele handler om å separere markedsproduktet Manchester United, fra fotballklubben Manchester United - noe Ed Woodward aldri vil gå med på.

Derfor har jeg mistet interessen for Manchester United mer og mer. Kall meg gjerne medgangssupporter, men måten klubben min blir drevet på er så langt fra alt jeg står for at jeg ikke klarer å assosieres med den lengre. Jeg håper flest mulig slutter å bruke penger på klubben, fordi det er nettopp disse pengene som er driveren til dritten vi har sett de siste fem årene.
Dette er faktisk den eneste måten United kan bli kvitt Woodward, eller i beste fall Glazers.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Meget bra [mention]Harry Greaves[/mention] , deilig å lese sånt. Ansettelsen av Mourinho var ikke god, LvG burde få fullført synes jeg også. Flott situasjonsbeskrivelse. Jeg er også mindre interessert enn noensinne...something`s rotten in United...
LUHG!
User avatar

KingCantona
Posts: 3
Joined: 04 Oct 2018, 13:17

Problemet til Mourinho er at han ikke har klart å bygge et lag. Han messer til media at ingen enkeltspillere er større enn klubben, men i sitt hode er han klubben total overlegen. Jeg har forsvart han lenge, men må innrømme at det skurret i mitt hode i sommer, da han regelrett slaktet de unge lovende spillerne han sendte ut i kamp. Da tenkte jeg at dette ikke er rett mann.
Så hvem er rett?
Mange skriker på Zidane, tja, litt usikker på hva han vil få til.. Føler at det vi trenger nå er en mann med karisma, pondus, og langsiktig tanke på hvordan vi skal spille underholdende fotball.
Hva med en telefon til Cantona?!?
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

På kort sikt så tror jeg Zidane er den rette mannen. Hvis ikke en fransk megasuperlegende kan appellere Pogba og Martial til å spille bedre, så kan ingen.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

De fleste har vel fått med seg dette?



User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Neville oppsummerer mine tanker 100%. Ingenting å tilføye.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18053

Vanskelig å være uenig med Neville her.

Journalisten som melder om at det blir sparking har ofte rett...men vi får se da. Jeg tror ikke han får fyken, kanskje hvis vi går på tap i dag...
LUHG!
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Samtidig gikk BBC og SkySports ut mot ryktene og sa de ikke stemte.

Men, Woodward har brukt denne journalisten tidligere for å mate media. Dette er i så måte stygg sak for United.
At Mourinho sparkes før eller siden tror jeg de fleste vet, men hvordan klubben gjør dette er ikke av særlig verdi.
Woodward MÅ bare komme seg bort fra den sportslige siden av United.
Post Reply