Hvem blir United´s neste manager

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ja [mention]Busby Babes[/mention] .
Denne mannen er interessant.
Takk for link til artikkel.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Måtte virkelig være noe i at Real Madrid vil ha Mou tilbake, send han dit vist det er sant.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

C
pixma wrote: 25 Oct 2018, 09:06 Måtte virkelig være noe i at Real Madrid vil ha Mou tilbake, send han dit vist det er sant.
Conte skal dit ser det ut til, håper United kan trekke samme vei nå, og skaffe oss den 4.plassen...og gull neste sesong.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Tror jaggu United går for Pochettino til sommeren...Skal vi ta en uhøytidelig poll her inne eller, hvem ville dere satset penger på?
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det fine med at det går utforbakke er at antall aktuelle kandidater øker, den neste ansettelsen blir jo viktig selvfølgelig. Det mest spennende blir å se om klubben satser trygt eller nytt...
LUHG!
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Neste er livsviktig. Spørsmålet jeg sitter med er hvor langt skal vi synke før kaptein forlater skuta.

Mourinho må være ferdig vel? Jeg ønsker aldri at vi skal tape for at klubben skal innse alvoret, men det er heller ikke langt unna. Frustrasjonen ble altfor stor lørdag, på 2-1 så slo jeg over på Nrk for å se på Utfor.

Dette er så trist. Jeg opplevde hele Sir Alex tiden, til og med før hans tid. Likevel, jeg forventer ikke ALLTID 3 poeng. Det jeg forventer er "ALLTID" full innsats. At vi våger å angripe, noe Mourinho ikke er akkurat kjent for.

Mourinho uttalte på pressekonferansen før helgen at det trolig ikke handles i Januar. OK, det må bety at klubben ser etter alternativer.

Nå er jeg passe i fistel og tenker alle andre er bedre enn Mourinho. Skal vi la Giggs og Carrick ta over ut sesongen. De kjenner klubbens identitet og vil angripe. De skjønner supporterne.

Er Zidane en reel kandidat? Tviler, vet ikke hvorfor. Potchettino kommer ikke. Han koser seg i Tottenham. Spiller bra, er i CL. Ny stadion. Er i en gruppe med harmoni. Levy er umulig å forhandle med.

Pokker ass, kan virke rotete men er fryktelig frustrert over laget og tiden som ligger foran oss.

For å henge med/ta innpå mente Mourinho vi skulle kunne ta 24 poeng på de neste kampene. Ja, mot CP og Southampton fikk vi HELE 2 poeng - 4 poeng tapt mot 2 bunnlag. :angry: :angry:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Full forståelse for at du også er forvirret og frustrert [mention]Ketil Cantona[/mention] . Hvem er ikke det...? Godt poeng det med at det ikke blir noen inn i januar, håper det er slik! Mourinho er for meg en parodi intet annet. Det samme er det med styre og stell. United flyter like bra som fregatten på Vestlandet...

En total make-over må skje, da er ikke Mourinho rett mann. Han kan sin fotball muligens, men det er personligheten hans jeg ikke fikser. Og når det går nedover med fotballen hans også, ja da er det finito finale og adios...Siden 2010 har han vunnet to store titler, de 11 andre er mindre prestisjetunge (innberegnet f.eks to årets trener, 2012 og 2015. Seriemester med Real og Chelsea, og ja, jeg tar med det han har vunnet med United, intet fra topphylla der heller). Han har 40 titler. Og da altså 13 siden 2010. Det går nedover med Mourinho, det er ingen tvil om det.

Må ta for meg følgende: (ikke at noen her inne har nevnt noe om dette, så vidt jeg har fått med meg, men på United.no er det flere...):
Fans som støtter Mourinho trekker frem seiersprosenten hans i United, ok...Hva hjelper det når avstanden til ligagull er så og si konstant på rundt 20 poeng...?? I JM`s første sesong endte vi opp 24 poeng bak Chelsea og fikk en 6.plass. Sist mai var vi 19 poeng bak City på 2.plass. Nå er vi 16 poeng bak City og ligger på 7.plass...Vi kommer ikke til å klatre høyere enn 6.plass...sesongen er over. Bare å smøre seg med tålamod og vente på CL i februar... Mitt store problem er at Mourinho har brent broen til meg. Og jeg orker ikke tanken på en pressekonferanse til med en gretten Mourinho, eller en selvgod Mourinho. Det har altså kommet dit at jeg driter i S, U eller T...ikke bra, ikke bra.


Jeg skal ete i meg disse ord om sesongen snur og vi vinner ligaen...topp 4 hjelper ikke, så drittlei er jeg...
LUHG!
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Du er absolutt ikke alene om å bli litt "gi litt faen". Jeg kommer aldri til å slutte å bry meg.
Men å sitte å se på spillerne som ikke gir alt for emblemet og ikke mindre at manager som:
- henger ut spillere offentlig.
- Nesten latterliggjør Shaw (han må fjærnstyres).
- Snur seg mot tribunen og rister på hodet etter sjansemiss(Rash).
- Alltid nevner seg selv i en solid prestasjon.
- Ber spillerne holde opp 3 fingre etter en finaleseier.
- Kritiserer spillere ved å kalle dem stygge ting.
- Bare er negativ og sur på alle pressekonferanser

Tror jeg med litt tankegjennomgang kunne ramset opp 10-15 punkter til...

Lei og atter lei. Spillet trenger ingen videre presentasjon, det er bare svine rævva.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det er mulig at Mourinho må sparkes. Jeg tror ikke det vil hjelpe klubben nevne verdig, hvis ikke noe annet skjer innad i klubben. Men det har jeg nevnt tidligere. Man kan like eller musslike Mourinho. Mye av kritikken Mourinho får er fortjent. Det går på væremåte utalelser og lignende. Men det er vel ingen Managere som har fått mer hets av media, andre fans, og egne fans en Mourinho. Dette vil jeg si i stor grad også gjelder Moyes og LvG også. Dessverre så glemmer vi at de er mennesker på lik linje som oss. Selv om de vet hva de går til når de tar en slik jobb.
Jeg for min det har TV2 sporten langt oppi halsen. På toppen av det hele topper United.no det med en tirade fra Alsaker.
Det siste nå er fra en tidligere Tottenham pundit. Mourinho har sugd livet av dem.
Tenk å vært fotball spiller for United. Samme hva du gjør så er det Manageren sin feil. Moyes, LvG og nå Mourinho. Rene drømme jobben. By the way. Alle tre har mye skyld selv.
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Ikke start med Tv2 og Alsaker engang... Er sagt opp for lenge siden. Orker ikke :angry:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Joa [mention]Buchan[/mention] , United som klubb må ta skyld, den er vanstyrt. Men hva har Mourinho bidratt med av sportslig utvikling?

De fleste som støtter JM har to argumenter: 1) Woodward ødelegger for ham. 2) Woodward nektet å kjøpe en stopper i sommer.

Mourinho har kjøpt to stoppere...

Jeg misliker Woodward, eller Downward intenst, kan ikke fordra fyren. Men Mourinho HAR fått støtte til spillerkjøp, om det er slik at han ikke har valgt noen av de selv, så har Mourinho-støtten verdi, men han uttalte seg positivt om Sanchez-kjøpet i alle fall, og han hentet Lukaku. Og jeg tror også han sto bak kjøpene av de to stopperne. Ingenting fungerer, JM er en vandrende motpol sånn jeg ser det.

Edit: Glemte Nemanja Matic, han var ikke fast på Chelsea sesongen før Mourinho hentet ham...på hell, ferdig på toppnivå før han kom...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det er nok riktig at han har kjøpt to midtstoppere. Svensken begynner å se bra ut nå, synes jeg. Bailly er stort sett bare skadet. Nå er det vel bare Dalot som ikke er skadet av forsvarsspillerne.
Jeg mener vi hadde trengt en rutinert midtstopper. Og hvorfor forlenger Woodward kontrakten med Mourinho. Men støtter han ikke med spiller kjøp.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg mener altså sterkt at han har fått støtte til spillerkjøp, vi kunne hatt bedre stoppere, men da måtte jo JM prøvd å få tak i noen andre da, på et tidligere tidspunkt,altså en med rutine som stadig nevnes i alle forum.

Jeg nekter å tro at JM ikke har noe han skulle ha sagt når det kommer til forsterkninger. Hvis JM skal unnskyldes fordi Alderweireld ikke spiller for oss, så er det på jordet spør du meg.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Som jeg bedømmer situasjonen så virker teorien til [mention]aregran[/mention] i en annen tråd logisk.
At Woodward blander seg inn i managerens arbeid.
Woodward virker svært maktglad.
Virker nærmest som han misbruker makten sin.

Om det stemmer, så gjør han jobben til manager vanskelig.
Om manager heter Moyes, van Gaal eller Mourinho.
Han støtter dem ikke fullt ut.
Det samme vil trolig gjenta seg med neste manager.
Å frata Woodward sportslig ansvar bør være pri 1, mener jeg.

Mourinho skal ha kritikk for å ikke utvikle laget sitt.
Snarere reverseres hele spillestilen.
Nå er jo ting tilbake på Moyes nivå.

Mangel på eget grunnspill er min hovedgrunn til at Mourinho bør gå.
Han er umoderne, og klarer ikke konkurrere mot de som følger tiden.
Og ihvertfall ikke mot han som fører an, nemlig Guardiola.

United må ha inn en innovativ og visjonær manager.
Ikke et navn, en galactico som Woodward kan vise fram som et trofé.

Mourinho’s væremåte og personal politikk skal jeg ikke engang begynne med.
Bare kort si at jeg tror intensjonen hans er god.
Men at virkemidlene ikke lenger fungerer, slik de gjorde for 10-12 år siden.

Mourinho har brukt mye penger, men har tross alt ‘kun’ kjøpt 11 mann.
Det er ikke mange i dagens fotball.
Prisen på spillerne er det ikke han som setter.
Prisen går opp når United er kjøper.

Nei, ankepunktet er den baktunge fotballen uten et snev av offensiv samhandling og struktur.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, enig i mye her [mention]Pink Final[/mention] , men jeg tror fortsatt JM har mer å si enn mange tror. Jeg er fortsatt Green&Gold, så at eiere og Woodward ikke er på ønskelista mi er ikke noen hemmelighet, eierne har ansatt Woodward, Glazer-familien sitter i styret, de er 6 stykker...! Dette bør få mer fokus enn Woodward egentlig, han får gjør ikke en dritt uten velsignelse fra dem...

United har også en policy helt fra SAF`s dager om å helst kjøpe spillere under 26 år, (mener det stemmer, men arrester meg om det er feil), men unntak gjøres innimellom? Mourinho har hente etablerte stjerner eldre enn dette, og han har hentet i tråd med United`s policy. Det har ikke ført til noe, bortsett fra planløshet og surr...

Blåste liv i tråden "Hva bør gjøres" btw, hiv dere på om ønskelig.
LUHG!
Post Reply